T T: "– Det var det viktiga. Man såg några som vände ryggen och gick, men det fick de käka upp. Vi bygger vidare på det här så ska det nog kunna vända. Nu får vi åka till Färjestad och chocka dem, säger Sebastian Hartmann."
snushane: Precis, kommer fortsätta förstöra det man följt i sitt liv. Nubben vågar ju inte agera gällande Freddan Men får väl göra som många andra här o sitta klappa händerna till att vi förmodligen gå till historieböckerna som SHL sämsta lag genom tiderna. Freddan - Hockeyns egen Dan Eliasson
danne80: exakt, det är för mycket kompisförening i Timrå, "alla ska få va med" Som klubben sköts nu kommer aldrig Timrå bli nåt annat än ett HA lag. Och vi supportrar väntas vara glada och nöjda över det? Nää, det måste rensas i korridoren i Timrå IK nu. Och Nubbens tid är nog förbi. In med en sportchef som vill utveckla, som vill vinna.! Att gå ner i omklädningsrummet och höja rösten lite räcker inte. Freddan och Ante måste bort först. ! Det kommer bli en ny förlust idag.
snushane: Jo tyvärr håller det ju inte. Nubben belönade alldeles för många med kompiskontrakt när vi gick upp, inkl tränarna. Förstår inte hur han tror t.ex en sån som Liljewall, som redan var långsam i HA, skulle hålla för SHL tempo. Tror inte han kollat särskilt många matcher SHL förra säsongen för att bilda sig en uppfattning faktiskt.
Labban: liljewall och blomman blev ju lovade att få följa med upp om vi gick upp. Så det var hur han fick hit dem. Nubben är inte typen som bryter dem löftena (på gott och ont).
mattias - 74: här får man krypa till korset, jag trodde aldrig Dahlén skulle ta en plats, än mindre producera poäng men oj vad fel man hade. Riktigt kul att det går bra för honom, det är fler än mig som han får täppa till truten på just nu 😅
Labban: Nubben lever kvar i bubblan 00 talet.. hockeyn i Sverige har utvecklats mycket sen dess. Han har gjort det bra och är omtyckt av spelare. Men är egentligen en dinosaurie idagens hockey. Man kan inte vara kompis med alla om man ska driva ett vinstgivande företag. Eller är Timrå ett socialt projekt där vinst inte är viktigast?? Då byter jag fanimej lag hellre. !!! Nu kommer nån kränkt vänster Nisse störa sig, men det är för mycket Socialdemokrati i Timrå IK.
danne80: man har ju fattat nu att Freddans framgångar är tack vare Jonte. Dags att kliva av nu Freddan. Det borde han gjort redan då vi åkte ur shl sist. Karln är ju helt talanglös då det gäller taktik. Och det ligger nog en hel del det Nomaden sa,,att han kunnat räddat kontraktet bara han fått stå i båset sist det begav sig..
snushane: Citat: Behandla alla människor med respekt för vem de är. Du kan utgå från att behandla andra utifrån hur du vill bli behandlad, men så fort du plockar upp saker som är annorlunda hos den individ du möter, se då till att bemöta dem som de vill bli bemötta. Utan att göra avkall på den du är!
snushane: Ja, Timrå IK borde bli mer kommunistiskt för det var ju det bästa lag som någonsin har funnits. CCCP vann 252 av 297 VM-matcher i hockey. Laget bör bo på en militärförläggning 360 dagar om året och nu är tyvärr Viktor Tichonov död men annars hade han kunnat stå där med sin käpp och slagit alla som inte tog i tillräckligt mycket.
Vill man lyckas i ishockey är kommunism det bästa man kan anamma!
Rallarn: Nä just nu bryr man sig inte om svensk hockey, det är väl nån slags försvarsmekanism. Riktigt kul att att följa #40 och #76 over there, ett kvitto på något vi gjort riktigt bra. Rödvita superstars.
snushane: Ok jag erkänner jag inte röstat Socialdemokraterna, så slipper jag vänsterkortet. Men skall vi hålla oss till hockeyn istället? Förstår att frustrationen gryr hos många härinne med hur det ser ut på isen, men politiska ståndpunkter har nada med lösningen på problemet att göra..
Pajkastning tycker jag hela politiska etablissemanget sköter rätt bra själva dessutom, oavsett parti, nu snackar vi hockey istället, negativ som positiv kritik men utan påhopp och nedvärderingar. 👍
Rallarn: vi? Ep och Jonte har blivit superstars oavsett klubb tillhörighet. En talang är en talang. Timrå ska inte slå sig på bröstet för deras framgångar..däremot ska vi tacka att dom ville spela i kompisföreningen.
snushane: Jag tycker inte heller politik har något med Timrå IKs lycka att göra, faktiskt inget alls. Konstigt nog så tror jag spelidé, tränarfilosofi och spelarmaterial har mer med saken att göra.
danne80: Ja inte är det några positiva vibbar direkt. Hoppas vi sprattlar till dock och Nubben inom snar framtid täpper till min skepticism mot honom med en håll käften värvning, för nog behövs det in med offensiv spets trots allt ..
Sputnik: Hoppas verkligen på en värvning med, men känns som det måste vara en som både presterar på isen och blir en röst i omklädningsrummet. Tror inte ens en Zäta i livsform hade kunnat vända den prestation som visats på isen just nu. Det enda man har sett är ett kollektivt förfall
danne80: Tror vi vunnit mot både LHC och DIF med en med lite mer offensiv spets ,maken till blött krut framåt har man sällan skådat och både Djurgården och LHC var klappkassa på det..
Sputnik: Ja det o lite mer vilja, när vi förlorade puck gled vissa spelare hemåt istället för ta det hårda jobbet. Det är väl där det ska komma från 2 st nämda personer att anmärka på såna saker, men sen har det ju synts på spelarna att det inte finns nåt förtroende. Men hoppas som du skrev att vi sprattlar till ikväll
snushane: Jag fattar inte det där. Ibland har man ju tänkt att man borde hålla på ett annat lag, men det alternativet finns ju inte. Det blir som att låtsas ha en annan sexuell läggning än man har. Man litar bara sig själv…
Woody: Fan det känns ju som att #21 är en 30 poängs-forward, hans handleder är något över det vanliga. Det enda som hämmar honom är att är malplacerad. Hoppas att fler ser det, speciellt inom ledningen.
Hål i huvudet att O.Johansson spelar med J20 med tanke på den svaga truppen vi ställer på isen idag. Liljegren och Walli i en andra kedja i SHL säger ju allt om hur det här kommer sluta
Puckat: Där håller jag inte med, tycker inte det är schysst mot O.Johansson att slänga in han i ett desperat bottenlag utan struktur, hade vi varit luleå, skellefteå, rögle osv hade vi kunnat slängt in han vid skador. Bättre då att låta han spela J20 och få självförtroende
Puckat: Dit det bär, dit bär det. Man kan nästan förledas att tro att de läst härinne med tanke på Walli-Olofsson. Med det sagt så är det inget gott betyg, FreddAnt har verkligen tappat det. De famlar desperat och leker hela havet stormar, kastar pil eller spår i kaffesump om hur laget formeras
Är det någon gång spelarna borde knyta näven i fickan och känna att man har allt att vinna är det idag. Ingen jävel förväntar sig annat än en solklar torsk.
Lite märkliga kedjor, men gillar att man äntligen särar på Lundin-Lööke. Hartmann i 1a är välförtjänt, tror att han passar betydligt bättre där i egenskap av powerforward jämfört med puckhållaren Lodin.
mikenomad: Hoppas att många tar efter Madsens krigande på isen idag, han kanske inte ska vara i SHL igentligen men han ger fan allt han klarar av och lite till när han är inne på isen.
mikenomad: Att de leker hela havet stormar tycker jag bara är positivt. Behövs vaskas om och få nya perspektiv. Även om vi inte vinner idag är detta ett bra tecken på att ledningen inte envisas med något som uppenbarligen inte funkar.
Finns några som brinner för detta Madsen, Svensson, Hartmann + några till. Absolut. Men finns också de som hänger med huvudet. Mitt råd är att kriga 100 % så kan varje spelare se sig i spegeln sedan.