Jag är också jävligt stolt över mitt favoritlag så här långt och bryr mig faktiskt inte det minsta om skriverierna. I den artikel jag har framför mig drar man knappast slutsatsen att någon TIK-ledare är inblandad, men om så är fallet - Håll käften och slut leden! Det är VI mot DEM...
DJ Hemp: Hårda killar behöver väl ett par öl först... =)
Den säsong som Timrå gjort kan beskrivas med alla positiva ord man kna tänka sig. Kortfattat, hur den än slutar har det varit en fantastisk succé.
Jag är glad och STOLT över att hålla på ett sånt fantastiskt hockeylag som Timrå. Som är på fallrepet en säsong och trots att man sågas jäms med fotknölarna säsongen efter, visar upp att man är bättre än vad alla säger och visar den bästa egenskap det här laget har - hjärta, ett enormt stort Timråhjärta!!!
Okej, nog fan var det en förnedring. Är gammal nog att ha upplevt en del, jag också. Men årets säsong är ännu unik och jag hoppas alltjämt att vi kan göra något alldeles fantastiskt av det hela innan den är över. Ikväll bjöd vi inte riktigt upp till dans, trots att det var damernas... Men - som det brukar heta - hårda killar dansar inte!
DJ Hemp: Efter kvällens match som nog lindrigast kan beskrivas som en riktig FÖRNEDRING, måste det nog en gång för alla gå upp för oss supportrar som gör ett jättejobb med att stötta Timrå i med och motgång, att vi kan inte vara med och dansa med dom riktigt stora elefanterna riktigt ännu.....
Ja, naturligtvis. Och som jag kanske skrev känns denna förlust - mot ett klart bättre lag - betydligt lättare att ta än förra torsdagens onödiga negativa vändning mot lappskojsen...
Fast mina SM-gulddrömmar fick sig onekligen en knäck! Hur fan ska vi kunna knäcka FBK/VF i en eventuell semi i bästa av sju...?! Kan liknas vid den gordiska knuten i dagsläget...
DJ Hemp: Simma lugnt, efter regn kommer alltid solen *ler* Nu glömmer vi den här matchen snabbt och går vidare mot slutspelet ...Jag tror att man har tränat "ner sig" inför det kommande slutspelet....Det lät bra vaa ? Som oftas när det gäller Timrå fans så är det den härliga hope and hell känslan som infinner sig vid förluster. Vi har också blivit lite bortskämda i år så vi har det nu extra svårt med stora förluster eller hur..? God natt imorgon, är en NY dag, ÄR en ny dag
Ja, jävlar! FBK och VFIF är för bra och lär nog lira final i år om de inte lottas ihop redan i semin, till vilken vi bör kunna ta oss... Tycks ganska säkert att vi fixar en plats bland toppkvartetten ändå!
timraande: I Solens Stad, Karlstad, skiner iaf solen hela tiden. Åtminstonde hittills i år ;) 8-1 va minst sagt ett drömresultat. Mv-duellen vanns ju minst sagt av Wally...synd att han inte höll nollan dock... Ta nu nya tag, men mot FBK kommer ni inte kunna göra nånting ;)
DJ Hemp: Jo de var väl så komentatorerna sa i veb radion. tänkte gå och titta på hockey kväll och se va experterna har att säga om dagens match? Tror nåt såhär, Jaha va vare vi sa! ääää hopp i säng imorron skiner solen!
Tyckte att det var ganska jämnt med utvisningar i början! Snarare borde TIK ha utnyttjat någon av dessa chanser, men man skapade nästan inget i första perren. I andra hade inte minst back-Sanny ett par go´lägen...
Ganska lugnt ikväll ändå. Hellre torskar man mot ett klart bättre lag än som fallet var förra torsdagen, då vi borde ha punkterat matchen i andra perren, men... ja, du vet!
Men nu känns det genast lite tyngre att lyckas uppnå årets mål (mitt mål) = SM-guld! Två andra lag ser lite starkare ut...
Smokey: Timrå har varit förskonade från en svacka hittills denna säsong. De har snarare övertygat stort! Med den vetskapen är jag ganska trygg. Skitmatcher tillhör livet. Dags att gå vidare..Fokusera. Vi är Timrå och vi ger aldrig upp.
DJ Hemp: Det här resultatet är inget att gräva ner sig för. Ibland går allt åt helvete. Timrås bästa och svåraste tid är nu. Kryptiskt. Men allt får en förklaring. Och solen stiger alltid upp över Timrå IK. (Även om nätterna kan vara jävligt kalla ibland...) En TIK:are går aldrig ensam!
Knylan: Man blir lite orolig när TIK spelar pojklagshockey varje gång Canal+ sänder, man blir dessutom lite orolig eftersom TIK inte varit bra sista 3 matcherna. Bara hoppas det vänder. Annars blir det ett tråkigt slustpel
Knylan: Men lill ponken då lugna kroppen så inte fabbo får åt hjärtat,, bara erkänna hockey är som ett pennitrerings uppdrag, först j-ligt roligt och i omklädningsrummet efteråt ligger man tottalt slut och noll hjärnkappasitet,,,Men händer ibland att man börjar med oklädningsrummet mitt i matchen och offeciven avtar då packar backarna trunken och går hem, kvar står målvackten och får mota halvtama skott som går in,,,,,,Bara resa på sig och ta nässta match med krym potensial
snabel: "då håller vi på att skämma ut oss ännu en gång då". Jo hela säsongen har ju varit fullkomligt värdelös, vad fan är en andraplats värd om man kan ligga etta? Detta suuuger.
Någon som skulle vilja läsa nått givande inlägg från SMÅLAND just nu, det skulle faktiskt inte jag...
Knylan: Undra vad som är hönan och ägget? Skulle vilja höra nån av oss tikare kalla smisk med 7-0 för ett bra match... Det säger ju nästan sig självt... Står Kimmo kvar?
Chimpans: Det hade jag ingen aning om, men det är förmodligen sant då. Kommer den i grunden från Timrå också mån tro? Så jag inte sitter här och är tjurig på motståndarklackar då vi också själva i grunden har baitat den från nått annat lag.
Ytterligare en fråga, härstammar "Orutinerat" ramsan från Timrå? De Lila Colombianerna Från Karlstad körde den också, jag har åtminstone aldrig hört den innan denna säsong.
Fan detta se ju ljust ut... Någon mer än jag som kan se morgondagens rubriker framför sig i Sportbladet och dom andra blaskorna, typ "Har lyckan vänt för Timrå nu" eller något annat? Det roliga är att dom få plattmatcher vi gjort i år har varit riktiga bajsmatcher, tänker främst på Malmö borta och denna total värdelösa drabbning.
Vi kanske får vänta till efter påska med svenskan, för detta lät bestämt som engelska med finsk accent...
Smokey:
I bästa fall GOD natt, tyvärr... Detta liknar mest en mardröm! Även om vi spelat upp oss och skapar tillfällen, känns det knappt som att vi kommer spräcka nollan... Lite optimistiskt tänkte jag "5-2 till FBK" inför drabbningen, ganska okej om det stannar där...
Tur att man inte är så förbannad och frustrerad när man ser hur jävulskt överkörda dom blir, dock bättre i slutet. Synd att inte Sanny kunde få sätta dom där två pungarna. Hade vi fått 3-1 innan FBK fick 4-0 så vette satan om det inte hade sett ännu bättre ut. Nä nu jävlar får dom gå in och göra en Leksand-hemma-i-kvalserien så är jag nöjd.
För övrigt, vet någon vart "----- är ett hockeybockeylag" ramsan kommer ifrån? Jag har fått för mig att den härstammar från Timrå, tror nån kläckte ur sig den mot nån hemmamatch mot Brynäs för nån säsong sen, eller är den betydligt äldre? Om den nu är typ ett år gammal så blir iaf jag äckligt förbannad på att både Modo och Färjestad har baitat den.
Joji, det här ser ju inte så lovande ut. Men vi kanske möter den blivande SM-vinnaren ikväll, precis som man misstänkte har ju vargen vaknat till ordentligt efter jul. Kändes dock lite värmande att se intervjun med "Kapo" i pausen och trots allt lyckades vi ju hålla rent under andra halvan av perioden. 0-2, inget att snacka om! Kunde varit mycket värre...
Får hoppas att TIK får ett Luleå-syndrom i andra (tänker på matchen förra torsdagen) för just nu är TIK t.o.m. mer chanslösa än Luleå var mot Timrå första halvan av matchen!
Patrick Polly: Jag har svårt att köpa att Wedin skulle kosta mer än Timrå får ut av honom. Visst, de två första säsongerna förstördes av skador, men 39 poäng på 62 matcher är en stark notering - särskilt om hänsyn tas till att han ... | Läs mer
Jag är också jävligt stolt över mitt favoritlag så här långt och bryr mig faktiskt inte det minsta om skriverierna. I den artikel jag har framför mig drar man knappast slutsatsen att någon TIK-ledare är inblandad, men om så är fallet - Håll käften och slut leden! Det är VI mot DEM...