1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

« · 2189119 · » Till forumet

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Sputnik: So it begins: the battle for middle ear...äuum... for uppflyttning.

Hjärtat har jobbat på högvarv sedan man klev upp. Käkade fil och nervositet till frukost, drack en kopp ångest efter. Ångestdepåerna är sprängdfyllda redan nu. Sambon har visat tendenser av oro idag, inte för utgången av matchen. För min psykiska hälsa.

Måtte detta gå vägen!

7 matcher. 4 vinster. Allt som behövs. Kom igen nu Timrå!
Låst ämne

Andersson: Nope men tallarna står alltid stadigt för det. 😎
Låst ämne

Hartmann och Liljewall borde älska dessa matcher, det är nu dom är som bäst. Må dessa herrar krypa in under skinnet på Lövenspelarna
Låst ämne

Sputnik: Björkarna har väl inte ens slagit ut än ?
Låst ämne

Sputnik: känner ni brisen? Timråstormen är på väg, Tallarna står kvar när Björklöven faller..
Låst ämne

tjobba: så trevligt du skriver
Låst ämne

Puckat: Vi vinner med 4-1 i dag! Wiercioch pangar in en bomb, Dahlén sätter en, Lundin och Lodin likaså!
Låst ämne

Andersson: För lite.

Nu kör vi snart! Röd och vit hockeydynamit! 💣💣💣
Låst ämne

Zäta75: 76 väger han
Låst ämne

Puckat: Vi får se om det är ett bra drag eller inte med junioren från start. Rädd för att han väger lite lätt. Oväntat.
Låst ämne

Puckat: hmm...Oliver? Nää, inte nu..Då känns Reinhardt som ett bättre alternativ. Räcker med en fis så ramlar ju Oliver, det här kommer bli en fysisk historia är jag rädd.
Låst ämne

luffaren: Fart å frenesi rabben 🙏🎉
Låst ämne

Puckat: Men hur kan en oerfaren junior ta plats från en ordinarie i detta läge???
Låst ämne

Kapten Lindow:
gröna o fula..
americanos modell
ner med skiten 👍
Låst ämne

Kapade ner några små björkar på tomten idag. Tyckte det var en passande aktivitet. Har dock kvar så det räcker matchserien ut!

Öööö ööööö
Låst ämne

Kvällens lag

30. Johansson (60.Ohre)

54. Dahlén - 33. Lundin - 81. Lööke
2. Svensson - 85. Westerlund

91. Lodin - 52. Liljewall - 94. Hartmann
14. Carlson - 7. Hardegård

27. Johansson - 44. Blomqvist - 38. Olofsson
28. Wiercioch - 25. Carlsson

23. Boyce - 29. Madsen - 63. Walli-Walterholm

Extra: 4. Lindelöf, 13. Reinhardt

Tycker det är häftigt att man vågar ge Oliver Johansson fortsatt chansen!
Låst ämne

Sätt den här skylten på arenan inför ikväll:
Uppladdat:

0x600-10antijinx-oi.jpg

Låst ämne

Olli Nomadinen : Nästan så man tänkte elda upp den efter sista matchen.
Låst ämne

Villervalla: Fast det där är och förblir en oturströja, vågar aldrig någonsin använda den igen
Låst ämne

Olli Nomadinen : Nu kommer denna nästa att vara användbar igen.
Uppladdat:

0x600-img20210418153227.jpg

Låst ämne

Olli Nomadinen : Det är en sektbok så där ljög du inte men det är inte så man måste vara medlem i GD. Jag föredrar hockeysnack då man kan diskutera med andra lag.
Låst ämne

JoseGonzales: Backar på det sista, jag kollade greendevils. Dåligt av mig. Väl mött ikväll!
Låst ämne

Olli Nomadinen : Större chans att ni ser mig här vid förlust ikväll, vid vinst är ni välkommen att diskutera i Lövens forum alternativt tagga mig i ett inlägg så kommer jag och säger hej.

Lycka till och må bästa laget vinna denna matchserie!

Ps. händer det några absurda händelser så kommer jag nog in under matchtid och diskuterar. Ds
Låst ämne

Olli Nomadinen : Är det Grongult.se du menar? Jag kunde då regga mig där utan några krav på medlemskap.
Låst ämne

Hassan: Ska vi gissa att han och de andra lövarna (José k a n vara välkommen. Han har såpass mkt ryggrad att han visar sig vid förluster också) samt ett koppel nyreggade geggar ner den här sidan ikväll om Löven vinner? Själva gömmer de sig i sin sektbok där man måste vara medlem i Löven för att få tillträde. Sjukt fegt
Låst ämne

Exakt sånt här jag menar. Sånt fokus just nu på att kasta bajs på andras lag. Sånt intresserar mig inte. Jag går in på ett Timrå forum för att diskutera Timrå med likasinnade. Hade jag varit ute efter en diskussion med motståndarlaget supportrar hade jag skrivit på ett allmänt hockeyforum t.ex twitter. Andra lags supportrar får såklart skriva har om man har något konstruktivt men att komma hit för att skriva "gråt då" är mer än onödigt.

Att provocera mig hjälper inte erat lag, ni gör heller inte erat lag en tjänst då ni skapar illvilja från andra lags supportrar. Sånt här är bara slöseri på tid och energi. Och det är det sista jag skriver om det här.
Låst ämne

Messias : Är du mental rådgivare åt Wallson och PK?
Låst ämne

TimraStockholm: Ähh det var alltid det värsta när man inte hade tillgång till Canal plus när man va yngre. Att fjollbollen skulle köras in i oktober och ta massa fokus på radiosporten! Enda gången man kunde se livehockey var när nån bekant hade fått tag på nått sånt där kodat kort för att kunna se Canal plus gratis. 😋
Låst ämne

9255: Det har inte kommit ett enda vettigt inlägg från ”lövensupportrarna” på hela säsongen, kan vi inte porta dom från timråboken sista veckan nu så vi slipper allt trams?
Låst ämne

9255:

Du säger inte åt mig vad jag ska göra och jag säger inte åt dig vad du ska göra.
Låst ämne

Sputnik: Å ena sidan börjar Giffarnas match klockan 15.00 så de som följer Medelpadslagen kan kolla hela dagen.
Låst ämne

nyb: Riktigt dåligt av Cmore faktiskt. Där tappar de ju tv tittare som säkerligen kollat hela dagen i princip om man delat upp en lite tidigare kring kl 15 och lagt den andra vid typ kl.18
Låst ämne

Lycka till ikväll, håller tummarna för er och speciellt ex-brynäsarna. Konstigt att man lägger BIF-HV och TIK-IFB samma tid dock
Låst ämne

Messias : Pys härifrån istället.
Låst ämne

9255:

Ser vi den från erat håll så absolut.
Låst ämne

Messias : Med tanke på eran historia, passar de inte med lite ödmjukhet?
Låst ämne

Messias : Plast
Låst ämne

Vi bor inte i amerika....varför snurrar denna låt hela tiden i huvudet...
Låst ämne

Öndulat:

Lilla gubben gråt vidare ❤️
Låst ämne

Spock: Kul att skriva av sig igen också! Vart less då det mest började handla om att kasta bajs på andra lag istället för att fokusera på Timrå som är det enda intressanta i hela hockeyvärlden.

Med de sagt så måste jag ändå hyckla lite... Fyfan vad less jag är på Björklöven och deras supportrar. Maken till dålig självinsikt är fan enastående. Vi är tydligen dom fulspelande, filmande primadonorna som fokuserar mest på domarn och spyr galla på allt omkring oss? Nä fyfan, kan vara det dummaste jag hört. Björklöven har inte varit nånting på flera år, och nu har dom gjort en bra säsong och en helt okej säsong och nu förtjänar dom att spela i SHL mer än nåt annat lag? Ifjol förtjänade dom chansen att spela kvar, det argumenterar jag inte emot, det gjorde modo och timrå också. I år, om man ska prata om förtjäna platsen mest, finns det väl ingen tvivel om att Timrå förtjänar den mer i dagsläget (alltså innan finalmatcherna är spelade). Vi vann serien i överlägsen stil och vi har vunnit våra kvarts och semi-final matcher med 3-1 och 4-1 i matcher.

Måste nog ta en pause från internet idag. Man blir galen av att läsa allt som skrivs.
Låst ämne

covfefe: nån vänlig själ som kan lägga upp länken till "öööö öööö" videon igen?
Jag vill peppa till den!
Låst ämne

Öndulat: Kul att se dig här igen!
Låst ämne

Jag tror f.ö. att det kan bli en grisig serie. Jag tror lövens chans att rå på oss över 7 matcher blir nog att spela fysiskt på gränsen. Tjuvsmälla, och fula generellt.
Hoppas Tikarna inte faller in i det utan håller fokus på vad de ska göra.
Jag tror det blir nyckeln. Då kan det bli en kort serie...
Låst ämne

Zäta75: Ja Wiklund är kass på rören men stark i spelet runt kass, håller med om Rahimi.
Låst ämne

9255: Jag tror de är borta när jag ser det. Det mörkas nog en hel del..
Låst ämne

9255: Wiklund borta är ju en rejäl försvagning. Han har gjort mål ofta mot oss. 2 mål i en av matcherna t.om. Rahimi är seg på skridskorna så han får gärna vara tillbaka.
Låst ämne

Zäta75:

Noterbart om Björklöven:

¤ Daniel Rahimi kom aldrig till spel mot Karlskoga, men har varit på is så chansen att han spelar mot Timrå idag känns stor. Teemu Eronen som saknades senast har oklar status. Däremot kommer Alexander Wiklund, Alexander Hellström, Nicolai Belov och Kristoffer Söder inte att spela matchen enligt den information bloggen fått.
Låst ämne

Modano: Intressant att se om löven får tillbaka Wiklund, Rahimi, Eronen mfl. 5 backar kan bli tungt för dem.

Men nu fokuserar vi på oss själva. Ut och vinn ikväll!

Timrå IK mot SHL!
Låst ämne

Modano: japp, helt enkelt göra proceduren kort med skiten. Hur svårt ska det vara?
Låst ämne

9386: Bara ut och ta detta GRIS LAG rätt upp och ner. ÅK sönder Skiten pumpa på i varje jävla närkamper så är det lugnt.Det ska göra ont som satan bara mala ner äckliga fega PISS LAGET. Är övertygad att Timrå är betydligt bättre tränad än fuskbyggare LÖVEN Kör hårt det här tar vi. 💯👌🕳💟
Låst ämne

« · 2189119 · »