1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

« · 2203418 · » Till forumet

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Vad tror ni om Pääjärvi? Drömmer han om en återkomst tillsammans med Lander tro?

Hoppas för er del att Dahlén stannar och kör en säsong i shl.
Låst ämne

Ny dag och oj vilken känsla jag har! Kan inte fatta att vi är tillbaka, helt sjukt och vilken säsong grabbarna och ledningen stått för. Makalöst! Detta är nog den konstigaste final och slutspel jag någonsin upplevt. På något vis känns det tomt efter gårdagens fullständiga kross! Kommer aldrig glömma den här serien. Ser framemot hösten och vilket lag vi då kommer ha i SHL. Måtte det bli en bättre återkomst än förra gången.

Finns bara en sak som är tråkigt från gårdagen och det är den förbannade coronan! Tänk trycket som hade varit i hallen igår, oj, oj, oj säger jag bara. Ekot hade hörts ända upp till Umeå!

Nåja, solen lyser och båten är framtagen för att göras redo inför sommaren. Kan inte bli bättre. Idag ska jag bara njuta och fortsätta firandet med god mat och dryck!

TIMRÅ IK! WE ARE BACK!
Låst ämne

Sonen var lite nytänkande idag 😂
Låst ämne

mikenomad: Tyvärr inte för mig iallafall.
Kanske för att jag inte har FB…?🤥
Du får göra en norsk kopiering;
Filma telefonen med en annan telefon 😜
Låst ämne

mikenomad: Haha gick inte att öppna, men antar det var livesändningen från facebook efter matchen igår? Hartmann vilken sköning alltså. 😂

Haha sa till fystränare Sandra att hämta Ölen när det var 5 min kvar, sen pik till Freddan som manade till fokus med 50 sek kvar och 5 måls ledning när boysen började fira på bänken redan. 😂
Låst ämne

Lub: Jag vet faktiskt inte. Men annars finns det fan inget bättre än att se segermatcher i efterhand. Utan illamåendet, den obligatoriska rännskitan innan match och krampattackerna under match
Låst ämne

Vilken avslutning på denna säsong.

Oerhört starkt att kunna hålla distansen ut då vi varit ett jagat byte under hela säsongen.

Tänk att man satt och hoppades på att det skulle bli BIK Karlskoga som stod för motståndet.
Men så skönt att det blev mot just Björklöven som varit huvudkonkurrent nummer 1 ända sedan lagen började presentera spelare i sommras. Samt den höga svansförningen Löven och deras supportrar gick in med inför säsongen.

Också oerhört skönt på det sättet vi gör det, efter allt debacle på och utanför planen. Med skitsnack om Wallis tackling, mordhot, busschaufförer som är rädda för munskydd m.m.
Efter allt detta visar vi hela hockeysverige att det inte är något snack om saken när serien återupptas, 3 raka matcher med 3 mål eller fler I differans och två av dom tycker inte ens Löven att det är värt att plocka ut målvakten.

Och gårdagens match är helt magisk vilka uppåkningar kolla tex på Lundins mål, Dahlen åker ju åttor kring dom i förarbetet. Finns även fler helt makalösa uppåkningar där man kan tror att dom grönklädda är cementerade i isen.
Låst ämne

mikenomad: Ska se match 5 igen ikväll... kan man se tidigare matcher också på C More?
Låst ämne

snushane: Det gör den. Ikväll gör man som kidsen kallar det, dygnar. Ska plöja finalserien från start till mål 🥳
Låst ämne

Sputnik: det skulle föreställa ett litet skönt skämt. Festen fortsätter.
Låst ämne

snushane: Enligt Zäta själv tog han bilen enkel 93 mil upp..
Låst ämne

mattias - 74: jaa han körde sitt privata jetplan. 90 mil går på en svinblink. Men respekt ändå helt klart.
Låst ämne

hubbenorlen: Ja jag ser det som högst osannolikt att Pääjärvi hamnar här. Tyvärr. När Mr madhawk är ute med andra uppgifter så brukar det stämma. Men vi får hoppas på andra toppnamn istället!
Låst ämne

Grattis och välkomna till SHL!
Låst ämne

TimraStockholm: Framför allt hade de lovat Nubben då hans farsa begravs på fredag.
Låst ämne

mattias - 74: Kan tänka mig Zätas långa resa gav en extra morot för spelarna att avgöra i går. 😉
Låst ämne

Axle San: Absolut!
Låst ämne

Icingpucken: Så vad händer med Dahlén nu? Blir han kvar tror ni?
Låst ämne

mattias - 74: Va? Har jag aldrig hört talas om..
Aprå nånting annat, sett matchen igen nu på morronkvisten med intervjuer och allt. Det som slog mig mest var att Kentää måste gått ner 20 kilo senaste dagarna.😅 alltid nåt positivt för The Americanos..förresten! Vart är alla gratulationer från Löven fansen? Just jaa, dom är ju inte så sportsliga av sig. Timrå IK är tillbaka där vi hör hemma..! Up yours Fucking Löven!!!
Låst ämne

Respekt av zäta att köra över 90 mil för att vara med och fira

Hade nog känts ganska jobbigt för honom om löven hade vunnit 😁 😉
Låst ämne

snushane:

Varannan vatten för fan, klockan är 06.58 ;)
Låst ämne

Härligt Timrå, grattis till SHL platsen! Var på tiden...;-)
Låst ämne

Grabola: skååål tamefan..kl är 6.43 och sprättade nyss första ölen. Festen fortsätter.
VI ÄR TILLBAKA STOLTA FUROR.👍
Låst ämne

Stort grattis till SHL platsen 👏🏼👏🏼👏🏼
Låst ämne

Är det Timrå eller San Jose det står emellan?
– Jag vet inte. Det kan ni spekulera i. Men det är inte så mycket annat som finns som alternativ.
Skål
Låst ämne

Andersson: #BehållBoyce
Låst ämne

Nu har man tittat om och om igen.

Den här sista matchen var så jävla bra!

Dom spelar så nära perfekt man kan kan!

Wessner och Dahmen gör det riktigt bra med!

Per Svensson är så äckligt dominant!

Dahlén bjöd äntligen på lite handleder likt Lodin!

Fatta att han har dom!? Han har spelat så jävla ödmjukt i år alltså!

Är så tom på ord nu...

Jonte Hedström inför matchen!

Hartmanns intervju i andra pausen!

Timrå Ik’s säsong!

Och Ragnarssons slagskott i bortre krysset!

Fuck Covid!

Nu loggar jag ut och tar ledigt från livet ett tag.

Tack för allt tjat i forumet!
Tack även till andra lags fans som dyker in här med goda intentioner och trimmar min känsla runt hockey!

Detta forum ger mig fan 15-20% extra i behållning från hockey varje säsong!

Smålands talspråk, nomadens klarsynthet med färgade analyser, alla ni som avslöjar rykten/uppgifter ni fått tag i.

Ja här förstärks hela produkten hockey!

Grattis till oss alla och i synnerhet laget som givit oss en vinter att vara riktigt riktigt stolta över och en vår som satte pricken över iet!

Vi hörs igen!

Söder Över ———— out
Låst ämne

Vet inte om det nämnts här tidigare ikväll, har varit för exalterad för att följa tråden MEN Timrå släpper till 11, ELVA!! skott i denna avgörande match som man lätt dansar av med 5-0, är så sjukt imponerad och tacksam för att ha fått följt detta lag denna säsong! Timrå HEJ, Timrå HEJA PÅ!
Låst ämne

"Dahlén är alltid osynlig mot Löven". 11 poäng på fem matcher och en SHL-plats senare. Hörs Löven.

VI ÄR TILLBAKA!!!
Låst ämne

kattan: Ok! Du vet var Pääjärvi hamnar nästa säsong? Scoop! Liljewall är kvar endast om Nubben vill ha kvar honom, kontrakt eller inte.
Låst ämne

hubbenorlen: Pääjärvi kan du glömma. Och Liljewall har kontrakt så honom får du räkna in också.
Låst ämne

kulltorp: Det var alltid den här som spelades när Americanos kom in på isen.

Bästa versen är "Coca-Cola sometimes war!"

Låst ämne

Jag skulle inte ha något emot att få Bert Robertsson in i Timråledningen, jag tror han kan en del nyttiga grejer. Samma sak gäller Per Nygårds men jag litar på att Nubben fixar något kreativt. Hursomhaver så tror jag att vi som ägnar oss åt Timrå IK har en trevlig framtid till mötes, nu kommer våran era. Sitt ner och njut av framgången.
Låst ämne

JanneH: Hur som helst blir det en rolig silly när vi har chans på toppnamn. Men vi har samtidigt en rad spelare jag skulle kunna tänka mig ha kvar:
Forwards:
Dahlén
Lööke
Lundin
Hartman
Lodin
Blomqvist
Boyce
Madsen

Backar:
Per Svensson
Albin Carlsson
Hardegård
Westerlund

Vi behöver alltså en första/andra-kedja, plus två toppbackar. Inte helt omöjligt att fylla med hemvändare.
Låst ämne

JanneH: Lööke och Lundin blir ju kvar det är i princip spikat. Skulle gissa att det är 80-20 att också Dahlen stannar. See fram emot att se dessa i SHL om några månader.

Vi är i SHL! Vi är i SHL! Vi är i SHL igen! Där vi hör hemma!
Låst ämne

hubbenorlen: förhoppningarna på återvändare är högt ställda men det ska bli minst lika intressant att se vilka vi vill/får behålla. För nog skulle Dahlén, Lööke och Lundin kunna matcha många SHL lags första kedja? Kanske inte topplagen men kan IKO matcha det? Jag ställer frågor, detta är inte påståenden. Vad tror ni?
Låst ämne

Bragd-Birger: Kollade hela matchen igen nu, plus eftersnacket. Jag tolkar Lundins "fansen kommer inte att bli besvikna" som att många bestämt sig för att stanna. Om så är fallet så är jag väldigt spänd på att se vad Dahlén, Lundin och Lööke kan åstadkomma i SHL. Och om vi toppar det med Lander, Pääjärvi och Sebbe Erixon så ser det rätt bra ut. Få nykomlingar kan matcha den lineupen.
Låst ämne

Spock: I call your Blumchen and raise my Sabrina
Låst ämne

Följde matchen på en 70-milafärd genom landet. Fick köra in på parkeringsfickor mellan varven och kolla. Så nervös att jag körde fel och fick köra 10 mil längre.
Sista perren avslagen, kontrollerad, underbar. Så jävla imponerande.

Nu är man tom, mätt och helt avslappnad. Vilken jävla prestation detta lag gjort! Grundserie, kvart, semi och final. Bambambambam.

Finalen blev aldrig riktigt spännande. Sorry Löven, men AIK och Västervik var klart jobbigare. BIK hade varit betydligt tuffare.

Nu är jag inne på sista tredjedelen på en stooor whisky. I morrn vaknar vi i total harmoni, sen går vi in på silly. Hoppas många av hjältarna stannar. Dom som drar - tack som faen. Ni är för evigt hjältar.

HOCKEY ÄR EN UNDERBAR SPORT!!!
Låst ämne

Rallarn: Folket mot köpelaget Gnälliga Allans Americanos! Fantastisk berättelse!
Låst ämne

Spock: Dom står med tik halsdukar på max, ikväll vann folket.
Låst ämne

JanneH:
Nu ska jag passa på att väva ihop den här låtposten.

Kvinnlig sångare likt ditt bidrag.
Tyska likt mitt första bidrag.
Och sist men inte minst, eurodisco för E-type-kopplingen

Låst ämne

Spock: svårt att argumentera emot ikväll.
Ska bli sjukt spännande veckor framöver att se vad Nubben har att bjuda på. Lander? Dahlén? Hörde ni förresten Kejsaren Lundins kommentar "fansen kommer inte bli besvikna". Kan det ens tolkas på annat sätt än att han blir kvar?
Låst ämne

JanneH: Profffig låt alltså!

Vi är dom tuffaste, dom starkaste, dom grymmaste, dom vackraste!
Låst ämne

Spock: I call your song and raise it with this one!
Låst ämne

Timrå Isstadion: Vet faktiskt inte, men jag har för mig att rätt nyligen har funnits ett Timrå-fan i Kalmar-trakten som skrivit här då och då.
Minns tyvärr inte vem.
Låst ämne

Timrå Isstadion:

Har inte varit några problem att be mitt lokala O’Learys i Malmö om att visa Timrås matcher i alla fall. Fixar sig nog i Kalmar också. Snackar nu om tidigare säsonger, på sista tiden har det ju varit annorlunda. Dessa 199 kr för kvällen på hemmaplan var ju väl investerade. Okej att känslan för avancemanget var långt ifrån detsamma som när man var på plats i Isstadion mot Nyköping 2000, men ändå. Vi lever i andra tider nu, fast egentligen är ju detta lika mycket värt. Älska Timrå IK - Vi går på vatten och har en gång för alla besegrat detta vårt sedan urminnes tider gamla spöke. All heder dock till Lövens ödmjukhet efter matchen...
Låst ämne

kulltorp: de kan aldrig trolla bort Boyce! Jag hoppas av hela mitt hjärta att han blir kvar. Kanske inte så kul för honom att alltid få den defensiva rollen men vem fan gör den bättre? Är det penalty kill och Boyce är på isen då är jag lugn oavsett serie vi spelar i
Låst ämne

JanneH: Jävla fina scener ikväll på bla Huss och Bosse "fenomenal" Ahl under cmores sändning ikväll.
Låst ämne

« · 2203418 · »