1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

« · 2188548 · » Till forumet

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Hoppas att laget hanterar burkölen bättre än jag.

Jag går fan i mig bananas över deras töntiga jävla filmningar och Olle p*ssiga fjompgnäll vid vareviga avblåsning. Tränarens personlighet...

Ja allt med den spelfuskande föreningen provocerar mig...

Så för allt rakryggat i världens skull hoppas jag laget i mitt hjärta kan ”ha tålamod” och bryta sig igenom dyngan i gröngulvit skit!

Till er övriga här inne ber jag om ursäkt redan på förhand för mina kommande utbrott här på forumet.
Låst ämne

söder över:
patetiskt o se efter vunnen match
wallson..kentä...står o gnäller över domarna
Så jävla lågt...
Låst ämne

297:

Löven har ej haft flyt med domarna den här eller matchserien mot Mora.

Men det skiter vi i nu. Det som har varit det har varit nu är det framåt som gäller.
Låst ämne

Messias : att du som lövensupporter skiter i det nu är ju förståeligt men jag tror tex. att BIK som fick sina finaldrömmar grusade av domaren inte är av samma åsikt.
Låst ämne

roger_sundsvall: jo.
Det är det problemet med det laget...

Allt är rakt igenom ruttet...

Ett bra sätt att behandla lågt blodtryck är att studera Vessels spel på isen...

Hans enda trogna fans återfinns bland övrig teaterpublik på Dramaten...
Låst ämne

...man..skulle skämmas
o hålla på ett sånt LAG
Låst ämne

roger_sundsvall: Alltså jag vet inte om jag håller med domarna om tacklingen.
Inte tacklas man väl med handskarna i ansiktet?
www.hockeyallsvenskan.se/newsfeed/53miaknkv-3fb97m/aHR0cHM6Ly93d3cuaG9ja2V5YWxsc3ZlbnNrYW4uc2Uv
Låst ämne

varför tog dom BORT
ex.antal importer?
tar DÖD på svensk hockey..
Låst ämne

297:

Okej!
Låst ämne

KulltorpsOlli: Han tappade matchen! Och det erkänner han, om än indirekt!
Låst ämne

Messias : Hehe, ja, alla amerikanare har såklart odlat ett väldigt lövenhjärta under många många år. De valde säkert att komma till löven för att de verkligen känner för klubben. De spelar i princip gratis och alla kommer stanna om ni inte går upp.
Låst ämne

Hassan: precis! Varför skulle man inte blöda och kriga för en klubb som bryter kontraktet och sparkar en om man blir skadad eller får sociala problem liksom?
Låst ämne

Hassan:

Hutch är inne på fjärde resan i klubben och vissa gör sin andra säsong.

Flera egna produkter i laget med.
Låst ämne

Messias : Det är ju det jag säger! Det känns inte alls som Växjö, MIF på 90-talet eller för den delen Team Boro.... inte alls... inte alls
Låst ämne

Messias : Hur kan det vara möjligt, varför vill man ha smuts som Hutchings i föreningen?
Låst ämne

Rallarn: skit dras till Skit 💩
Låst ämne

Rallarn:
Älskar erat försök till hets.

Hitta något vettigt att anmärka på.

27 av 30 poäng till löven på senaste 10 mot Timrå.

Men det är väl oviktigt just nu?

Blir ett jäkla krig. Hoppas det får avgöras rättvist med bra domare.
Låst ämne

Rallarn: "-Utan klacken, inget liv i hockey.
-Öööö-Öööö.
-E vi, samer?"

Fritt tolkat..? 🤔🙈🤣
Låst ämne

Messias : ena sekunden vill du blicka framåt och nästa drar du upp statistik från två år tillbaka. Vi får väl se vilka som vill det mest. Timrå eller lövens legoknektar som efter säsong ändå kommer skingras likt partiklarna på en bajskorv i den friska vårvinden.
Låst ämne

Messias : Dock så har ni 0 av 12 mot oss, gammal statistik säger inte så jättemycket i det här läget.
Låst ämne

Rallarn: Smuts för vissa, guld för andra..
Låst ämne

Messias : Tänker att förra säsongen inte betyder någonting alls. Denna säsong tycker jag inte 3-1 till er speglar hur det sett ut på isen. Vi hade 2 matcher mot er på rad med många tongivande spelare borta och båda dom matcherna hade lika väl kunnat slutat med seger för oss.
Låst ämne

Messias : Det är inget snack om att ni har ett mentalt övertag på oss. Det är ert främsta vapen i den här finalen, i övrigt är det på alla punkter fördel för oss som jag ser det. Återstår att se hur vi klarar att hantera den mentala biten, sett till vår kvalrutin kontra er så har jag hyggliga förhoppningar. Men det blir ett krig och jag hoppas vi slipper avgörande till följd av tveksamma domarinsatser
Låst ämne

Liljewall börjar se riktigt buskig ut nu.
Låst ämne

Messias : Vårat försök till hets på vår egen sida? Vänta nu här..... det är ju du som kommer in till oss. Som att kliva in till grannen och gnälla på fula tapeter och inte förstå att han inte vill tapetsera om
Låst ämne

Hassan:
Kram
Låst ämne

Olli Nomadinen :

Som utomstående kommer det bli riktigt spännande att se den här matchserien

2 riktigt bra lag som gör upp om SHL platsen

Vore kul om Timrå gick upp så man får besöka hallen igen 😀
Låst ämne

297: Du verkar inte ha sett matchen igår, löven hade ju hur knepiga utvisningar som helst. Hänger du bara på vad andra timråiter skriver.
Låst ämne

Walle2: Nu menar du väl att Löven fick utvisningar och att det var hur knepigt som helst? Det här med meningsbyggnader är inte alltid så lätt
Låst ämne

Messias : hoppas du skämtade nu? Annars blir jag orolig för dina hockeykunskaper. Nog för att mina är på medelnivå..men så j#vla enögd att påstå att Amerikanarna inte haft domslutet med sig är skrattretande. Skämmes tamefan!
Låst ämne

lule..saik
kolla domarkvaliten...
gemfört med HA...domare
Låst ämne

9386:

Nej jag skämtade inte.

Löven har vunnit för att dom är bättre och ingenting annat.
Låst ämne

LÖVEN...är ett AHL köpe LAG
Låst ämne

Jåkkinen: Ska man hålla på och prata historia bör matchen på försäsongen också plockas in. Den där Poulin såg ut som Papphammar.
Låst ämne

roger_sundsvall:

Okej!

Det där tog otroligt hårt 😂
Låst ämne

Messias :
"
Hutch är inne på fjärde resan i klubben och vissa gör sin andra säsong.
"
Ditt resonemang är alltså:

Americanos är inte ett köpelag, för vissa av våra bärande spelare köpte vi redan förra säsongen!

Varför kan inte Americanosfansen stå för att ni blivit ett handelsbolag som köper färdiga legoknektar?

Vad är det som skaver så med sanningen?
Låst ämne

Messias : byt nickname
FASAD...som erat lag
Låst ämne

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven Låst ämne

roger_sundsvall: sär skriv nings vm
Låst ämne

JoseGonzales: nä du missuppfattade... Roger skrev sakta för att Messias inte skulle missa innehållet.
Låst ämne

Messias : du vet att man får tunnelseende av för lite kolhydrater? Slemmiga människor där uppe i Grönsaksland.
Låst ämne

9386: Perter forsberg på Expressen om vilka han hoppas går upp av Timrå vs Löven. 😂

Peter Forsberg, hockeylegendar

Tips: –

Hoppas matchserien slutar 0-0 och ingen går upp.
Låst ämne

Walle2: Det går trots allt att hålla två saker i skallen samtidigt, och kanske ännu fler än så. Tillfälligheterna studsade så att BIK inledde rent svagt, och ni inledde betydligt piggare. Hade inte ert 0-1 kommit när det kom så hade ni säkerligen gjort det strax efter, men just den volleyn var ju på den absoluta gränsen. Marginalvinst för er. Sen gör ni 0-2, fullt välförtjänt.

Sen kommer Daggen in i handlingarna och smäller på, bara för att stressa era backar och för att få saker att hända. Strax efter kommer deras kontring där de gör 1-2, i just den situationen var det inte en käft förutom Hellström och Lilja som ens märkte av Hellströms tackling. Helt plötsligt låg bara Lilja i hörnet, Pilö fattade ingenting heller utan jublade precis som vanligt. Troligen såg ingen av domarna situationen heller, då alla (även jag) följde var pucken tog vägen när Lilja passat den. Att Hellström ens gick på tackling där är ju märkligt i sig då pucken var det enda väsentliga, den missar han och går på kropp istället. Svagt försvarsspel, och 1-2 i matchen.

Men det faktum att situationen blev som den blev, dvs att ingen hann se tacklingen (flera av kameravinklarna missar ju den också då pucken lämnat situationen) gör ju förmodligen att domarna helt enkelt missar den. Hade situationen slutat med att Hellström fått stopp på både Lilja och pucken och att fokuset stannat på just duellen mellan Hellström/Lilja så är sannerligen frågan om inte Hellström fått åka och duscha på direkten. Jag köper att det i regelboken går att hitta anledningar till att tacklingen var ’okej’ nu i efterhand, när allt kokas ner till hårklyverier och att titta på repriser bildruta för bildruta, men där och då var det ju en solklar 5 + game, hade Lilja tappat hjälmen så vettefan vad som kunnat hända när han träffade isen. Att domarna (och alla vi andra) missar tacklingen är ju vad det är, men där ska ni tacka gudarna. Fem minuter i BP hade ni, med ert 60-procentiga PK, BIKs PP, och en ledning på ett ynka mål med stor sannolikhet inte klarat. Rörelserna i matchen talade i den stunden väldigt starkt för BIK.

Det visade sig bli en nyckelsituation i matchen, att Hellström fick gå helt fri. Därefter får ni ett diskutabelt PP och i det gör ni alla rätt och drar ifrån till 1-3. Mar. Gi. Naler.

Bra lag får med sig marginaler, det säger jag ingenting om. Men det där var fan next level. ”Köp en lott jävla grisar” skrek jag rätt ut, och sen fortsatte situationerna dyka upp. Som Björklunds interference där er spelare lägger sig otroligt lätt, i BIKs PP. Ytterligare en tilltrasslad situation där ni förtjänstfullt jobbar fram en utvisning, även om det var en filmning. Marginaler Björklövsson.

Kudos, allt är tillåtet i slutspel, men mattan dras också undan under Boforsarnas fötter vid ett koppel av väldigt kritiska tillfällen. Vad det sedan gnälls på mot slutet av matchen från ert håll vet jag ärligt talat inte, men det är fruktansvärt lätt att som försvarande lag (i ledning) dra på sig utvisningar. Inte minst är just ni fenomenala på att dra på er utvisningar under matchens sista minuter, och det kan fan i mig inte alltid bero på svaga domarinsatser.

Men: grattis till finalplatsen. Gårdagen är historia nu och matchen som helhet vann ni trots allt välförtjänt. Matchserien blev nästan ännu mer svängig än det gick att förvänta sig på förhand och trots att BIK varit det mest spelförande laget totalt sett och i det framstått ”bäst” så vinner ni match sju på bortaplan, efter en blek insats i match sex. Det är starkt. Marginalfördelar är trots allt något som i regel inte kommer ur tomma intet.
Låst ämne

Varför ändras tiderna i finalen ? Dom flesta matcherna börjar 19.30 , helg 18.30 . Vad var det för fel på 19.00 ? Undantaget är imorrn , kl 18
Låst ämne

Knylan: det förstärkts alldeles säkert i många matcher, även de som inte löven är inblandade i men i förra matchen var det oärligt från början till slut, varav två riktigt tydliga filmningar. Tack och lov blir ju löven straffad för den ena filmningen, med det färskt i domarnas minne kanske vi kan hoppas att ”eventuella” fuskare i matcherna framöver blir straffade.
Låst ämne

Denna finalserie har två delar:
* En spelmässig del
* En mental del

Den spelmässiga delen är Timrå bättre i, där är jag helt övertygad. Men i den mentala delen under och mellan matcher tror jag Löven är bättre på. Vi vet att det finns spelare i Löven som faller väldigt lätt under matcher, vi vet att det klagas och skriks mycket från deras bås etc. Det här måste vi och domarna klara av att hantera. Vi får ta till samma knep som de använder. Däri ligger vår chans.
Låst ämne

Laken: Delar i princip din analys, men i slutspelet har vi faktiskt lyckats vända och vinna ett antal matcher. Samtidigt som Löven tappat rätt så stora ledningar.

Det ska bli sjukt spännande att se hur matchserien utvecklar sig. Hoppas vi slipper vårdslöst spel isf...
Låst ämne

Sputnik: vad kan man förvänta sig av den Modoröven..
Låst ämne

9386: Avdelning bitter..
Nej men kan också tycka det är lite uppfriskande med rivalitet på en bra nivå. Speciellt i en tid där klubbkänsla och profiler börjar bli ett minne blott. Lite gliringar med glimten i ögat är aldrig fel. 👍
Låst ämne

Sputnik: Ganska pinsamt uttalande av en så stor spelare...
Låst ämne

« · 2188548 · »