1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven

« · 2188797 · » Till forumet

Sv: Final 2021 Timrå IK - IF Björklöven
Laken:
Helt rätt. Ska vi vinna MÅSTE vi köra samma "spel" som dom, dvs spela tufft på gränsen till fult, filma, samt inte fega för "diskussioner" med domarna.
Jag är otroligt stolt över att vår klubb är väldigt udmjuk, snäll och proffsigt skött utåt mot media samt domarna men i denna finalserie måste vi tyvärr agera lika tvivelaktigt som klubben man tyvärr lärt sig hata.
Har genom åren tyckt lite synd om Lövens fans som trots ett anrikt lag från en stor fin norrländsk stad haft så mycket motgångar men nu när man sista året upptäckt hur lagets, tränare, sportchef, supportrar samt lokalmedia beter sig så tycket man numera tyvärr illa om föreningen.
Hoppas det blir bättre i framtiden men idag kan jag inte glädjas med föreningen vid eventuella framgångar.
Låst ämne

Sputnik: bitter?😂 inte då..han är ju skådespelare nu för tiden.
Låst ämne

Peter Forsberg. Döviks ansikte utåt och säljer ut sig som ni vet vad. Fy faan vad han har blivit pinsam. Någon som kom ihåg vad han uträttade på hockeyrinken?
Låst ämne

Laken: ger inte så mycket för det ”mentala spelet”. Grundserien är en sak, där drog löven det längsta strået i fyra jämna matcher och Timrå tappade huvudena lite. Tittar man sen på hur slutspelet utvecklat sig så visst har det tagit tid för Timrå att komma igång men jämför man med löven så framstår ju dom som rena psykfall i allt i från utvisningsminuter, tappa matcher, gnäll på domaren, 6-man på isen osv. osv. Tror vi kan dra ett streck över grundserien. Västervik hade plus på oss också men vi var tyngre i alla matcher när det väl kom till kritan.
Låst ämne

BlackBay: Nja. Tror vi tjänar betydligt mer att fokusera på spelet. Men visst vi behöver kanske fula lite också, men framförallt ska vi inte låta skit påverka oss.
Låst ämne

Imorgon är det gameday!
Uppladdat:

0x600-tik_0.jpeg

Låst ämne

297: du nämnde nått om att dom inte kom undan med en av filmningarna. Jag har helt missat efterspelet av matchen igår. Vad är anmält och vad har hänt?
Låst ämne

9037: Mer än någon timråit iallafall.
Låst ämne

hockey_21: Rätt säker på att Elias Pettersson definierar sig som Timråit och har, till skillnad från Peter, vunnit SM-guld. ;-)
Låst ämne

josha840: Americanos fick för en gångs skull två minuters utvisning för diving.
Låst ämne

Spock: inga anmälningar?
Låst ämne

Andersson: Tydligen passar 19:30 bättre för Cmore/TV4s tablå. Fördelaktigt för vården dock. Americanos "cafe" på läktaren kanske hålls stängt om den bara får vara öppen i en timme från matchstart. Blir ju svårt att få till en lönsam restaurangverksamhet på så kort tid...

För det är väll inte ett försök till att få in mer publik på läktaren genom att tolka lagstiftningen som fan läser bibeln? :-o
Låst ämne

9037: Nej
Låst ämne

josha840: Nope. Inte ens för den extremt vårdslösa huvudtacklingen vid BIKs första mål.

En huvudtackling som utdelaren helt klart kunnat undvika av egen makt.

Min respekt för domarna är sedan tidigare borta. Men den huvudtacklingen är ytterligare exempel på hur dåliga domarna är.

De anmälde Lodins armbågstackling men missar att anmäla den här huvudtacklingen. Horribelt usel nivå!
Låst ämne

Tycho:
Jag hoppas på 0-0 media tränad
Låst ämne

Spock: De har dessutom mage att försvara det efteråt och då applåderas av övriga pajaskåren för sitt "kunnande"

Korruptare än aina i Bolivia
Låst ämne

josha840: efterspel? Det är löven vi snackar om :) Ottosson åkte på 2 min diving. Tror inte han får böter, han får säkert en tårta istället.
Låst ämne

hockey_21: Foppa är en sjukt patetisk individ, minns knappt hans hockeykarriär längre. Orka bry sig vad en loser som han tycker 🥱
Låst ämne

Saknar ni V-vik, lite fina minnen från deras målsignal?
youtu.be/ZB4PfwUxPXQ
Låst ämne

297: Efterspel? Snackar vi Löven så är det väl närmast med efterbörd. 😂🙈😂🙈
Låst ämne

I semin så kördes ju en slakt av Västerviks måltuta när de blev utvisade i NHC. Björklöven har ju ett störande skrik efter varje mål, hade varit kul om de slaktade de skriket vid utvisningar.. typ kväva det med hosta eller något.

Kanske tråkig natthumor såhär 18 timmar före nedsläpp.
Låst ämne

covfefe: Lite reflektioner såhär inför dopparedagen hur man hamnade här, första matchen var kring 1998 mot Bajen en försäsongsmatch med farsan som var en support från en svunnen tid, blev typ frälst direkt. Timrå gör mål via an lobb bakom målet som rullar in via ryggen på målvakten framför näsan på mig. Jag står då på östra stå bakom motståndarmålet. Samma år blir polare med någon rasmus och vi spelar hockey i katakomberna med trasiga klubbor.
Man köpte lakritspraliner i puckformat med red Eagles logga.
Bosse Ahl släpper in en rensning från andra sidan planen.
Peter Gerhardsson är en favorit.
Tideman också, oklart varför.
Det är en "kiosk" framför klacken i tryckimprignerat virke där man handlar sina första Timrå ik prylar b.la hockeykort på Pasi Petriläinen. Det finns även en "klack" på andra sidan(sittplats) som svarar på klacken. I Klacken fanns en stor man som tog av sig tröjan och bokstaverade Timrås bokstäver, någon gång blev det Tirmå IK. (kallas möjligen Willyson). Där fanns även en fysisk kobällra typ.
Där finns nog dåtidens allsvenskans bästa resturangplats, mellan klacken och resturangen står man och blir kemisk med de gamla "gubbarna" som säger typ "det spelar ingen roll att du gör sådär peltomaa medans hela resten laget är helt värdelös, medans peltomaa tunnlar sig själv och en annan spelare från Luleå ". Match mot tälje och popovic skjuter mål och firar mot timrå klacken efter avblås. Blir utvisad för osportslig beteende. + mycket mer
Imorgon åker vi.
Låst ämne

God morron Timrå vänner! ITS TIIIÌIIMEEE!!!
LETS GET READY TO RUMBLE,( stavas det så?)
Önskar ett aggresivt Timrå från start. Sätt agendan direkt att nu blir det åka av! 4-0 i matcher av Timrå är det för mycket begärt😗
Må hockeygudarna vara med oss och för Svensk hockeys skull och utveckling av unga svenska hockey talanger. Krossa Amerikanarna!!
Låst ämne

9386: Lycka till nu!
Låst ämne

9386: Heja Tik!
Låst ämne

PW är redo för spel, skönt att se. Sen kanske Expressen överdriver en smula. Är PW verkligen ett av våra ”backess”? Strunt samma, alla förefaller vara redo för matchen. Nu börjar nervositeten komma krypande...
Låst ämne

Lub: Det gäller att bre på nu för dem, tagga så mycket som möjligt. Hade det varit OJ som varit skadad och nu redo hade det stått "Timrås glädjebesked: supertalangen redo för spel!"
Låst ämne

Lub: Sen var det lite konstigt att han lyckades avgöra mot AIK trots en hjärnskakning🙄
Låst ämne

innekillenskomp: Han fick väl hjärnskakningen mot Vvik? 🤔
Låst ämne

Olli Nomadinen : Precis, var väl Jones som var framme där med?🤔
Låst ämne

innekillenskomp: Ja så var det. Känns som att Vvik hade 4 spelare. Tvillingarna Jones, Budish och Marmeladen
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ifall det går skit i kväll så kan man växla till BIF - HV och se Jönköpingslaget möjligen bli klara för HA. 🙈
Låst ämne

Olli Nomadinen : ja typ, Å Kapla🙂
Låst ämne

Olli Nomadinen : ja men den artikeln hade de bergis premiumlåst
Låst ämne

9386: Äntligen! Hoppas spelarna känner likadant och går ut och bara kör. Hela säsongen har handlat om att få spela just dessa matcher. Önskar att vi sätter prägel på serien direkt och att vi dikterar hur spelet ska se ut. Viktigt att ta första hemmamatchen och gärna den imorn av bara farten. Nu kör vi!
Låst ämne

covfefe: jag tycker man ska spela upp "öööö öööö" när de blir utvisade
Låst ämne

Final ⭐
nu kör vi..
dags o plocka fram..vårat bästa spel. ♥️
Låst ämne

ionloo: 👍
Uppladdat:

0x600-ca812954-eafd-4bf2-a373-104c8aedb7b8.png

Låst ämne

ionloo: I dag ska fusk löven få känna på Tik-stålet.....Krossa filmarna!
Låst ämne

Lub: Rätt skönt ändå att vi har en back i P.W som man man känt kanske kommit upp i 80 procent av sin kapacitet typ. 5 poäng på 7 matcher är ju inte heller fy skam av en back man ändå anser sig ha mer krav på..

Nej nu orkar man inte härda ut ångesten längre, SLÄPP PUCKEN!!
Låst ämne

Sputnik: Sen har ju inte löven mött PW heller ......
Låst ämne

Andersson: Nej Carlson och Hardegård var ju inte med sista 2 matcherna mot Löven i back to back mötet heller. Walli och Lodin tappades på vägen också..
Låst ämne

Sputnik: Så 3 av våra topp 5 backar saknades kan man säga. Nu är det lite tvärtom då Löven saknar en del kuggar. Får se om det speglar av sig på isen.
Låst ämne

Lub: Är redan exalterad när jag tänker på kvällens match.
Nu jävlar tar vi dom! Lets get ready to rumble!

Det är såna här stunder man lever för. Vill höra målmusiken många ggr ikväll. Yeah Yeah Yeah Yeah!

Timrå IK mot SHL!
Låst ämne

Jävla klocka å gå sakta, ä väl bara nu man vill helgen ska va över fooort!!
Låst ämne

Skriver inte så mycket här längre, men nu jävlar är det dags!

Nu börjar nervositeten kicka in. Vågar knappt tänka att vi kanske faktiskt vinner den här finalen. Känns som att ens en positiv tanke är en jinx. Man sitter och tänker på vad som talar till vår fördel kontra löven fördel. Vi har bättre spets, bättre försvar och bättre målvakt, men räcker det mot löven som alltid får domarna med sig (oavsett vad dom själva tycker och säger) och spelar fult som fan och filmar och har sig. Löven känns som ett lag som kan gå in för att skada våra viktigaste spelare bara för att öka deras chanser att vinna i slutändan.

Dessutom är min sambos familj löven supportrar (tack och lov är inte hon de). Nu under finalen är dom inte välkomna hit, och skulle löven vinna är dom inte välkomna på minst ett halvår. Om vi vinner därimot åker vi och hälsar på direkt, iklädd matchtröja såklart, även barnen får klä sig i världens finaste färger!

Jag tror iaf att om det är hockey som spelas vinner vi alla dagar i veckan, men känns väldigt ovist med tanke på att löven inte är ett dugg intresserad av att spela hockey. Kan Dahlén, Lundin, Johansson och egentligen en uppsjö av spelare hålla sig från skador borde vi vinna.

Jag tippar 4-2 i matcher till oss. Går det till en sjunde avgörande vinner nog löven eftersom vid de laget har dom hunnit skicka halva vårat lag till sjukhuset.

Fattar inte att jag sett fram emot det här hela säsongen. Att vara i final är fan vidrigt för den mentala hälsan!
Låst ämne

Öndulat: lite skitnödig är man, men jag tror det kommer gå bra. I helvete att Röven ska kunna ta oss i bäst av 7, har väldigt svårt att se det slå in. Har vi spelat bort 2 väggar till målvakter, ett Vvik försvar som var som Berlinmuren, vore väl fan om vi inte skulle klara av Rövens svajjiga försvar och halvkassa målis. Jag tror på stenhård forechecking rakt av, högt upp i banan. Som Vvik körde mot oss. Till slut blir Amerikanarna sura och drar på sig utv. Hoppas Johan Lindblom får spela ikväll..en slitvarg som är både här och där över banan.
Låst ämne

9386: Fjärde linan bör ju ligga i Lindholm, Madsen och Boyce. Tre stycken som kommer skicka bra med energi till laget.
Låst ämne

PezN: Angående 50.000-stödbiljetters kampanjen.
Tycker att klubben borde utnyttja finalen mot löven bättre. Budskapet nu säljer vi ut hallen (Fler priser, ex, några årskort till varje final, några signerade matchtröjor, halsdukar mm, från shopen.
63-företag har så här långt registrerats som deltagare (Ingen uppdatering på 4-veckor)
Jag köper 7-biljetter finaldagen till ära. Heja-Heja-Heja....Timrå!
Låst ämne

OlliJanne: Kanske en kombinerad version med målskriket som går över i ”öööö öööö”
Låst ämne

« · 2188797 · »