Laken: Helt rätt. Ska vi vinna MÅSTE vi köra samma "spel" som dom, dvs spela tufft på gränsen till fult, filma, samt inte fega för "diskussioner" med domarna. Jag är otroligt stolt över att vår klubb är väldigt udmjuk, snäll och proffsigt skött utåt mot media samt domarna men i denna finalserie måste vi tyvärr agera lika tvivelaktigt som klubben man tyvärr lärt sig hata. Har genom åren tyckt lite synd om Lövens fans som trots ett anrikt lag från en stor fin norrländsk stad haft så mycket motgångar men nu när man sista året upptäckt hur lagets, tränare, sportchef, supportrar samt lokalmedia beter sig så tycket man numera tyvärr illa om föreningen. Hoppas det blir bättre i framtiden men idag kan jag inte glädjas med föreningen vid eventuella framgångar.
Peter Forsberg. Döviks ansikte utåt och säljer ut sig som ni vet vad. Fy faan vad han har blivit pinsam. Någon som kom ihåg vad han uträttade på hockeyrinken?
Laken: ger inte så mycket för det ”mentala spelet”. Grundserien är en sak, där drog löven det längsta strået i fyra jämna matcher och Timrå tappade huvudena lite. Tittar man sen på hur slutspelet utvecklat sig så visst har det tagit tid för Timrå att komma igång men jämför man med löven så framstår ju dom som rena psykfall i allt i från utvisningsminuter, tappa matcher, gnäll på domaren, 6-man på isen osv. osv. Tror vi kan dra ett streck över grundserien. Västervik hade plus på oss också men vi var tyngre i alla matcher när det väl kom till kritan.
BlackBay: Nja. Tror vi tjänar betydligt mer att fokusera på spelet. Men visst vi behöver kanske fula lite också, men framförallt ska vi inte låta skit påverka oss.
Andersson: Tydligen passar 19:30 bättre för Cmore/TV4s tablå. Fördelaktigt för vården dock. Americanos "cafe" på läktaren kanske hålls stängt om den bara får vara öppen i en timme från matchstart. Blir ju svårt att få till en lönsam restaurangverksamhet på så kort tid...
För det är väll inte ett försök till att få in mer publik på läktaren genom att tolka lagstiftningen som fan läser bibeln? :-o
I semin så kördes ju en slakt av Västerviks måltuta när de blev utvisade i NHC. Björklöven har ju ett störande skrik efter varje mål, hade varit kul om de slaktade de skriket vid utvisningar.. typ kväva det med hosta eller något.
Kanske tråkig natthumor såhär 18 timmar före nedsläpp.
covfefe: Lite reflektioner såhär inför dopparedagen hur man hamnade här, första matchen var kring 1998 mot Bajen en försäsongsmatch med farsan som var en support från en svunnen tid, blev typ frälst direkt. Timrå gör mål via an lobb bakom målet som rullar in via ryggen på målvakten framför näsan på mig. Jag står då på östra stå bakom motståndarmålet. Samma år blir polare med någon rasmus och vi spelar hockey i katakomberna med trasiga klubbor. Man köpte lakritspraliner i puckformat med red Eagles logga. Bosse Ahl släpper in en rensning från andra sidan planen. Peter Gerhardsson är en favorit. Tideman också, oklart varför. Det är en "kiosk" framför klacken i tryckimprignerat virke där man handlar sina första Timrå ik prylar b.la hockeykort på Pasi Petriläinen. Det finns även en "klack" på andra sidan(sittplats) som svarar på klacken. I Klacken fanns en stor man som tog av sig tröjan och bokstaverade Timrås bokstäver, någon gång blev det Tirmå IK. (kallas möjligen Willyson). Där fanns även en fysisk kobällra typ. Där finns nog dåtidens allsvenskans bästa resturangplats, mellan klacken och resturangen står man och blir kemisk med de gamla "gubbarna" som säger typ "det spelar ingen roll att du gör sådär peltomaa medans hela resten laget är helt värdelös, medans peltomaa tunnlar sig själv och en annan spelare från Luleå ". Match mot tälje och popovic skjuter mål och firar mot timrå klacken efter avblås. Blir utvisad för osportslig beteende. + mycket mer Imorgon åker vi.
God morron Timrå vänner! ITS TIIIÌIIMEEE!!! LETS GET READY TO RUMBLE,( stavas det så?) Önskar ett aggresivt Timrå från start. Sätt agendan direkt att nu blir det åka av! 4-0 i matcher av Timrå är det för mycket begärt😗 Må hockeygudarna vara med oss och för Svensk hockeys skull och utveckling av unga svenska hockey talanger. Krossa Amerikanarna!!
PW är redo för spel, skönt att se. Sen kanske Expressen överdriver en smula. Är PW verkligen ett av våra ”backess”? Strunt samma, alla förefaller vara redo för matchen. Nu börjar nervositeten komma krypande...
Lub: Det gäller att bre på nu för dem, tagga så mycket som möjligt. Hade det varit OJ som varit skadad och nu redo hade det stått "Timrås glädjebesked: supertalangen redo för spel!"
9386: Äntligen! Hoppas spelarna känner likadant och går ut och bara kör. Hela säsongen har handlat om att få spela just dessa matcher. Önskar att vi sätter prägel på serien direkt och att vi dikterar hur spelet ska se ut. Viktigt att ta första hemmamatchen och gärna den imorn av bara farten. Nu kör vi!
Lub: Rätt skönt ändå att vi har en back i P.W som man man känt kanske kommit upp i 80 procent av sin kapacitet typ. 5 poäng på 7 matcher är ju inte heller fy skam av en back man ändå anser sig ha mer krav på..
Nej nu orkar man inte härda ut ångesten längre, SLÄPP PUCKEN!!
Andersson: Nej Carlson och Hardegård var ju inte med sista 2 matcherna mot Löven i back to back mötet heller. Walli och Lodin tappades på vägen också..
Skriver inte så mycket här längre, men nu jävlar är det dags!
Nu börjar nervositeten kicka in. Vågar knappt tänka att vi kanske faktiskt vinner den här finalen. Känns som att ens en positiv tanke är en jinx. Man sitter och tänker på vad som talar till vår fördel kontra löven fördel. Vi har bättre spets, bättre försvar och bättre målvakt, men räcker det mot löven som alltid får domarna med sig (oavsett vad dom själva tycker och säger) och spelar fult som fan och filmar och har sig. Löven känns som ett lag som kan gå in för att skada våra viktigaste spelare bara för att öka deras chanser att vinna i slutändan.
Dessutom är min sambos familj löven supportrar (tack och lov är inte hon de). Nu under finalen är dom inte välkomna hit, och skulle löven vinna är dom inte välkomna på minst ett halvår. Om vi vinner därimot åker vi och hälsar på direkt, iklädd matchtröja såklart, även barnen får klä sig i världens finaste färger!
Jag tror iaf att om det är hockey som spelas vinner vi alla dagar i veckan, men känns väldigt ovist med tanke på att löven inte är ett dugg intresserad av att spela hockey. Kan Dahlén, Lundin, Johansson och egentligen en uppsjö av spelare hålla sig från skador borde vi vinna.
Jag tippar 4-2 i matcher till oss. Går det till en sjunde avgörande vinner nog löven eftersom vid de laget har dom hunnit skicka halva vårat lag till sjukhuset.
Fattar inte att jag sett fram emot det här hela säsongen. Att vara i final är fan vidrigt för den mentala hälsan!
Öndulat: lite skitnödig är man, men jag tror det kommer gå bra. I helvete att Röven ska kunna ta oss i bäst av 7, har väldigt svårt att se det slå in. Har vi spelat bort 2 väggar till målvakter, ett Vvik försvar som var som Berlinmuren, vore väl fan om vi inte skulle klara av Rövens svajjiga försvar och halvkassa målis. Jag tror på stenhård forechecking rakt av, högt upp i banan. Som Vvik körde mot oss. Till slut blir Amerikanarna sura och drar på sig utv. Hoppas Johan Lindblom får spela ikväll..en slitvarg som är både här och där över banan.
PezN: Angående 50.000-stödbiljetters kampanjen. Tycker att klubben borde utnyttja finalen mot löven bättre. Budskapet nu säljer vi ut hallen (Fler priser, ex, några årskort till varje final, några signerade matchtröjor, halsdukar mm, från shopen. 63-företag har så här långt registrerats som deltagare (Ingen uppdatering på 4-veckor) Jag köper 7-biljetter finaldagen till ära. Heja-Heja-Heja....Timrå!
Helt rätt. Ska vi vinna MÅSTE vi köra samma "spel" som dom, dvs spela tufft på gränsen till fult, filma, samt inte fega för "diskussioner" med domarna.
Jag är otroligt stolt över att vår klubb är väldigt udmjuk, snäll och proffsigt skött utåt mot media samt domarna men i denna finalserie måste vi tyvärr agera lika tvivelaktigt som klubben man tyvärr lärt sig hata.
Har genom åren tyckt lite synd om Lövens fans som trots ett anrikt lag från en stor fin norrländsk stad haft så mycket motgångar men nu när man sista året upptäckt hur lagets, tränare, sportchef, supportrar samt lokalmedia beter sig så tycket man numera tyvärr illa om föreningen.
Hoppas det blir bättre i framtiden men idag kan jag inte glädjas med föreningen vid eventuella framgångar.