297: såg tyvärr ut ungefär som tidigare matcher mot löven, läge att testa något nytt? Löven är luriga i pp och när de får ytor i omställningar, varför inte testa att ligga lite mer rätt i banan och få löven att ta dåliga avslut och hjälpa målvakten på returer. Mer noggrannhet och värdera lägena framåt bättre!
Oj vad ska man säga efter idag? Idag är nog den första matchen i slutspelet i år som det inte går att vara besviken efter. Vanligtvis brukar man vara både arg, uppgiven och/eller ledsen. Går ifrån matchen ikväll med gott mod.
Vi dominerar matchen fullständigt från start och det tog hela vägen fram till Björklövens 2-5 innan jag började tvivla på att vi skulle vinna den här matchen. Denna finalserie kan gå hur som helst, men idag så har Björklöven hockeygudarna med sig och vi kan inte förvänta oss att vinna med 4-0 i matcher.
Fortsätter vi på inslagen väg efter detta så känns det osannolikt att de orkar stå emot över en lång Bo7.
Kerstin_k: Jo nån sömn lär det inte bli inatt i allafall. Ok om vi fallit med flaggan i topp men bådar inte gott när det är sån oerhörd respekt för Löven på alla delar av isen. Försvarspelet fallerar och det kan komma en Lövenspelare i fart mot i princip 3 försvarande Timråiter ändå backar man in i egen zon och skiter på sig och Lövenspelare får hur mycket yta som helst. Johansson får ta på sig nått mål, speciellt första där det är svagt agerande, sen får han gärna hålla sig till målet i framtiden. Anfallsspelet fallerar och det är så sjukt osynkat i presspelet etc. Spelare som Dahlén måste kliva upp nu, det går inte trampa runt lite när man känner för det bara för man får yta i PP.
Detta var det absolut sista vi fick göra mot Löven. Ge dem det mentala försprånget. Pojkar mot män ikväll. Hua vad det brinner i en när det ser ut så här. Precis som det sett ut i seriespelet mot dem.
Tack för den hör säsongen, vi syns som mittenlag nästa säsong..
8437: Vete fan om vi dominerar isf gör vi det utanför boxen och längs sargerna. Men jag håller med om att vi måste fortsätta köra med samma tempo, men något måste till för att vi ska bli vassare
Zäta75: Vadå vinner idioterna Freddan o Ante lär rulla runt som två nollor som vanligt.Får inte Lindholm Reinhart speltid imorgon då kan de fara åt helvete. PP lär inte fårskallarna fatta att det måste ändras
Det ser väldigt olika ut hur desperata klubborna går framför kassen på oss och löven, både framför vår egen och deras. Känns som om vi står o tittar på och avvaktar i stället för att dra på, det spelet måste upp...
7043: Lik förbannat får han spela hela pp i slutet när matchen redan är körd. Hoppas att Freddan har gjort sitt efter säsongen. Harde kommer jag inte att sakna ett skit.
8437: Tyvärr är vi sämst på områden som är våra svagheter och löven är bäst på deras starka sidor. Dvs. Vi är ineffektiva, vi är svaga i egen zon inte minst i uppspelsfasen. Löven är riktigt vassa på dom chanser dom väl får. Tror att vi kommer få se flera mål som deras 3-1, vi krymper ihop i egen zon och ger löven massor av tid att vandra i anfallszon. Dom har för vassa avslutare för att det spelet ska fungera.
Kom igen nu allihopa, gå ut ta en nypa frisk luft, skrik ut er ångest, boxa på en tall (eller björk) och kom tillbaka in igen så kan vi analysera matchen och därefter lägga den till handlingarna.
En viktig egenskap i slutspel är att glömma det som varit och göra sig bered på nästa byte.
She: haha troll. Du är garanterat modoit! Spelar nog ingen roll vem som står om de ska gå i lövens fälla varje gång och bjuda på klarare lägen än man lyckas skapa själv. Puckinnehav är oviktigt, målen som räknas tror inte timrå greppat det, och visst kul att lufta juniorer men kanske inte i en final och så mkt, in med grovjobvarna!
Sputnik: Ja tyvärr känns det som ett måste att gå upp i år. Inte bara för att vi tappar många spelare utan även för att HV71s återtåg kommer vara sju resor större satsning än Leksand och Löven någonsin gjort. Per Kenttä kommer framstå som Ove Sundberg i jämförelse
FH - avdammad: ja, det är alldeles för vekt. Sjukt störd på duttandet. Det kladdas och spelas fast sig själva i egen zon, det myspassas i anfallszon eftersom ingen vågar bryta in och avsluta själv (jo, Lodin).
Kändes som att hela laget fick panik vid Fru Fortunas 2-1. Sen blir det 3-1, och där är matchen över.
Nu måste man faen snäppa upp i morrn. Med rätt många %. Framförallt mentalt. Löven krigade ner oss och hade nerverna på insidan. Timrå hade sina under kontroll till den där sargstudsen, sen blev det gummihandleder och bromsspår.
1a-femman presterar suboptimalt. Lööke är ju iskallare än...något jättekallt. Hardy är en långsam skugga av sin fram-till-skadan-form. Gött att Hartmann fick stänka dit två i a f. Vore mysigt om han kom igång det här slutspelet.
Antiklimax. Bra förstaperre, Löven-utvisningar, spelövertag...och så slutar det med 6 i arslet och nervikning. Nädå, inget Löven-spöke här inte.
Zäta75: Fy helvete. Är Freddan blind? Älskar Harde som spelare, han har hög kapacitet, men han har inte varit särskilt bra sen han kom tillbaka från skadan.
Någonstans hade jag det här på känn. Ville hellre att vi skulle få möta BIK men det är som det är nu... Tror tyvärr inte vi kommer klara vinna den här serien, Jag ser ingen desperation, får dålig kamp och tveksamma avslut runt mål och framförallt inget PP som fungerar. Det går inte att gå vinnande ur tre serier utan ett vasst PP, tyvärr!
Deras 2-1 mål var turligt och det känns dessutom som att vi aldrig får dom där turmålen heller, det studsar liksom aldrig vår väg.
Som jag nämnt tidigare, fyfan vad skadat vår lag kommer bli nästa säsong med alla spelare i SHL, utomlands osv. Går vi inte hela vägen i år kommer vi tyvärr spela HA en lång tid framöver tror jag. Det är så fruktansvärt med denna säsong i bagaget och en vinst med hela 22 poäng om vi inte går upp!
BlackBay: Det kommer krävas en sjuhelvetes prestation att gå upp nästa säsong om man inte heter HV71. Man får satsa på att bygga ett hyfsat billigt lag och gå hyfsat långt i ett slutspel och samla på sig biljettintäkter.
Att Timrå ska ha sig själv som svåraste motståndare åter igen, jag fattar inte. Men jag ta hellre än sån här förlust då allt verkligen går emot Timrå och med Löven än att Löven vinner med 3-1 och spelar ut oss. Ska jag va helt seriös kändes Västervik tuffare än Löven.
Zäta75: Tycker att Freddan kunde bjuda på att han är förbannad och besviken i intervjun, inte stå och se lika likgiltig ut som delar av laget. Det tycke jag vi supportrar är värd efter ett sånt här fiasko.
Zäta75: Skulle behövt Lander denna säsong som inte kör med Gucci handväska utan kör med vilja och hjärta och tar ett par blåmärken för att vilja göra mål.
Nisse1: Ja, han såg inte så besviken ut utan litar på att Timrå tar detta över 7 matcher. Hårtorken borde komma redan nu inte om vi ligger under med 0-2 eller 0-3.
En sak slog mig nyss. OM vi stöter på Brynäs i slutspelet. Nog 17 vore det på sin plats att Timrå IK bjuder in Lennart Jähkel att köra "Timrå tisdag" live innan nedsläpp då?