1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586511 inlägg · 6217 ämnen

Finansiärerna



Sv: Finansiärerna
Madde!
Skicka ett mess när du har fixat det, så skall jag förmedlea kontakten mellan killarna och Sundsvalls Dansteam.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Madde:
Du fick ditt i hemmamatchen mot Malmö.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Ska vi ha kvinnliga hejaklackare i tajta kläder så borde vi även få ha manliga hejaklackare i lika tajta kläder! Ska det inte vara jämlikhet även i detta fall?

Ska bli läckert att se isladan nästa säsong!
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Percy bygger ju en jättearena i Malmö med affärer,restauranger etc. så Birsta kanske inte är så dumt ändå... Hur ska alla dessa arenor i landet bekostas? Är det skrytbyggen eller frågar publiken efter dem? Kanske blir laget bättre om hallen är bättre. hmmm.

SKB, eller vad de heter Svensk kärnbränslehantering, kanske välkomnar kommunalrådet Jennehags vilja att ta emot radioaktivt kärnbränsle för slutförvar i Timrå. Kanske blir det en arena då? Bequrel Arena -med självlysande specialeffekter.

För övrigt undrar jag vilken TIK-supportertrojka som välkomnar Salmi och Patrik Westling i Halmstad Hammers likt TIK Bergslagen så föredömligt gjorde i Arboga. "Kult"laget Hammers hade hela 400
själar på sin första isträning. Och de anses ju som heta..Skellefteå AIK leder den ligan ur publik frekvens och Timrås 1700 själar måste anses som ett mycket gott första försök i detta att anordna nya händelser utanför rinken.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Till och med amerikanerna diskuterar denna alienation av sporten..
Alienation=främlingsskap, kontaktlöshet, frånvaro, utestängdhet.
Läs bl.a under "the malling of the NHL" i bifogad länk. Där finns även ett diskussionsforum tillhörande de angivna böckerna.
Flera analyser till varför utvecklingen gått i sådan riktning ges också.
Ska vi göra det helt fullt ut så ska vi förståss bygga ihop en ny arena med Birsta köpcentrum.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Octaqon: Jag förstod det men eftersom att det ökar stämningen i hela hallen då med sittplats är det ju bara bra.. eller hur?
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Smokey:

Det är även Hallarnas fel att snorren inte är som den var,,,ååå,,Den gammla ärliga Hockeysnorren, tillagad på ett äckta primuskök, i 25 graders kyla, av en gumma i hätta och skoteroverall, och lovikavantar så halva vanten satt kvar på korven då man fick den,,,,,,

Inte som dagens Hall kostruerade elektronisktempereade snorrar,,,Lovika dunet hade en viss fördel med,,,eleminerade risken att ketchupen trillade av så man kunde vräka på mer så man vart ricktig inklinad
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Att låta sig sponsras av LADA tycker jag låter som ett utmärkt förslag, på så sätt stoppar man ju amerikaniseringen oxo. Och Ryssland är ju en gammal fin hockeynation.
(Örebro kallade ju sin arena för Toyota-hallen innan man konkade, ingen bra hockeykultur i japan tydligen...)
Kommentera

Sv: Finansiärerna
För att förstärka Dr Octagons lysande inlägg. Vi prövar med en metafor : Vad föredrar ni för glass ?
Alternativ 1 : En våffla med kulor kanske ? Eller varför inte en mjukglass... och ok lite strössel till ( nymodighet sedan 15 år tillbaka) men inte för mycket.
Alternativ 2 : En chockladdoppad våffla med sockerindränkta kulor med strössel, chockladsås, grädde, sylt och toppat med en grön gelégroda.
Var tog glassen vägen ?
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Liz, F m fl: Det är många som fullständigt missuppfattar debatten. Det gäller att följa med i utvecklingen och samtidigt ha lite bättre urskiljning vad gäller marknadskrafternas påverkan. Jag menar inte att Timrå IK ska återgå till "månskensrink". Istället avser jag att initiera en debatt i frågan hur vi ska motverka att hockeyn försvinner utom den vanlige medborgarens räckhåll.

Vad gäller Strimmorna…. För tusende gången!! Det handlar inte om att jag störs av dem. Jag anser dock att det är synd att man även inom idrotten är så förlegade vad gäller könsrollerna. I övrigt vill jag inte kommentera det faktum att stora delar av den hockeyointresserade medelålderspubliken väcks till liv när det dyker upp lättklädda tonåringar.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Strimma Templet gillar jag...
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Timrå Hockey Center. Det är ett bra amerikansk påverkat namn för er arena. Örnarna måste ändå få vara kvar. Eller annars kan ju en timmerbil vara ett bra logo. Vi har ju Scania chassit som ingång för spelarna.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
För det första så är det ju ingen som tvinger en att kolla på reklamen i pausen. När man står i kön för att köpa en varm korv så kan man ju kolla in publiken eller prata med andra suppotrar om matchens gång... eller hur?

För det andra så har aldrig sittplatsen varit så aktiv som när strimmorna kom till ladan. Hade aldrig i mitt liv sett en enda på sittplats klappat händerna. De satt där och klagade på allt som Timrå gjorde även om det ledde eller låg under. Strimmorna gör ett bra jobb.
Gillar man de inte så behöver man ju inte titta på dem då! Så svårt är det väl inte om man inte vill se. De stör ju inte och står heller inte i vägen för nån.

Och ang. sponsorerna så hade vi inte haft hälften av de spelare vi har idag och troligen hade vi spelat inne i lilla strimmahallen... Utlänska spelare kunde vi glömma och att vara "storebror" till Sundsvall hockey skulle bli lillebror" istället. Hade vi tur kanske vi skulle få spela derbyn med Njurunda. Hur skoj låter det på en skala på 1-10?
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Jag rekommenderar att man snabbt tar kontakt med en viss bilproducent för sponsring av den nya arenan.
Då får jag äntligen alla att kalla "arenan" för LADA !
Hockekonservatismen regerar !

För övrigt måste denna tråd vara nytt rekord i Gästboken. Jag vet inte hur många "Finansiärerna " det har skrivits på raken.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Håller med Timrå isstadion är det bästa namnet, jag har aldrig sagt nåt annat...
Kommentera

Sv: Finansiärerna
# kulturmagasinet ligger i Sundsvalls stad...

# Why arena???

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ TIMRÅ ISSTADION NU´RÅ!?! FÅR INGENTING VARA HELIGT LÄNGRE...???
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Eller Y-Arena. Tänk hur det uttalas på engelska.
3500 ståplats och 3500 sittplats låter bra. Hur många stå går det på en sittplats?
F: Du måste ha missförstått mig. Sponsorer är väl bra. Jag talade om hur gemenskapen är större på ståplats, inte om att totalt skrota sittplats. Det är inte antingen eller. Jag försöker bromsa trenden som bara ser kortsiktiga nyttovinster med att b a r a ha sittplats. Den utvecklingen vill inte jag veta av. Man riskerar att förlora själen, det genuina. Varumärket.
Folk på ståplats konsumerar dessutom mycket souvenirer. Reser land och rike kring för att stötta sitt lag. Spelarna uppskattar det- det har jag hört flera gånger. Det har gett energi och det där lilla extra. Ståplats bidrar till snacket igång om det heta Timrå IK. Debatterar på nätet. Varumärket you know.
Alla är välkomna till isstadion. Hur ska omsättningen öka utan att förlora det genuina? Gammal kultur i mix med det nya.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Kulturmagasinet är väl det bästa namnet hittils... "Z-hallen" kommer när han är stor i NHL.. Så det är för tidigt ännu
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Z-hallen heter den väl i Östersund... Om hallen ska döpas om så tycker jag att Kulturmagasinet är ett bra namn...
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Problemet är bara att "Z" knappast skaffat sig legendstatus ännu samt att bokstaven Z olyckligtvis för tankarna till Jämtlands Län...
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Då det gäller namn på Arena har jag det perfeckta, med koppling till nuvarande Strimma hallen, så skulle "Z" Arena vara perfeckt inget företagsnamn eller annat sjukt
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Den ultimata finansiören är ändå företaget Strimma. Strimmahallen skulle väl vara passande för den nya storarenan. Med garanterat lokal prägel och med de rätat färgerna. Fast en hall med samma namn har vi redan .. hmmm.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Cellstoff Arena!
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Lofwa: Det kan på vissa sätt vara bra med finansiärer som påverkar klubbarna. Jag kan tänka mig att Timrå just nu letar finansiär för upprustningen av Isstadion. Timrå isstadion kommer förmodligen att få ett företagsnamn i framtiden. Allt för att uppnå målet med 3500 sittplatser och 3500 ståplatser som ordföranden pratat om. Det ser jag inga nackdelar med. Men börjar finansiärena röra klubbfärger och logotyper då har det gått för långt. Se MoDo som skräckexempel. Vi får hoppas att Timrå står på sig och inte säljer sin själ till marknaden.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Dängroth mf:
Hur kan ni vara så dumma att ni tror att hockeyn i Timrå skulle överleva utan diverse kringarrangemang. Ta tex sittplatserna.såg att nån tyckte att ståplats var gemenskap. Hur mycket pengar tror du att man får in på det då ? Får man inte in pengar så blir det kanske gemenskap i nån lägre serie.
Man måste se till att det finns lite kringaktiviteter så inkomsterna ökar. Tror att det är många som går på hockey i andra ärenden, (företag mm). Därför är det ju viktigt att det finns alternativ till de som inte följer matchen till 100 % och kanske är lite mindre intresserade. Det är ju trots allt där pengarna finns...

Sen tycker jag personligen att retar man sig på strimmor mm behöver man ju inte kolla på dom. Har aldrig haft nåra problem att följa med i nån match själv och har därför svårt att förstå hur det kan vara så svårt..
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Kanske är jag mer realistisk romantiker än en romantisk realist.
Vi måste ju utveckla det hela..vi måste komma med nåt nytt som drar till sig folket.(1700 på första isträningen visar ju att folk inte är intresserade).
Vi har ståplats, vi har sittplats...vi måste skaffa liggplats! Där man liksom de gamla romarna kan ligga ned och iaktta matchen och samtidigt bli serverade mat av lättklädda flickor..Vi anammar romarkulturen istället och kan ha lite gladiatorstil över det hela...vilken bra ide. Då har vi hittat en egen nisch.

Nu'rå länkjävel...
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Varför inte 'Timrå Twin Pines'. Jmfr 'Toronto Maple Leaf' eller vårt svenska 'Björklöven' (mycket bra).

Annars rekomenderas korvvänner nedanstående länk.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Vem har bestämt att Timra ska heta Eagles...

I det här fallet tycker jag att finansiärerna
inte ska bry sig...
Nog skulle väl Timrå PineTrees (tallar) låta lika bra...

Och dessutom skulle Timra få behålla sina tallar på sina tröjor...
När det gäller matchtröjor så tycker jag att vissa klubbar byter tröjor till varje säsong just för att tjäna pengar på oss supportrar..

Mitt lag Leksand hade redan stjärnorna på
tröjan så för oss var det enklare...

Jag är för finasiärer men dom ska hålla sig i bakgrunden och inte påverka klubbarna som dom tydligen gör i dag i vissa klubbar....
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Väl talat Octagon och FH. Jag värnar om det som är genuint, dvs den svenska ståplatskulturen. Jag menar icke att klanka ned på enskilda individer i sin hyllning till TIK ej heller att allt amerikanskt är av ondo. Jag gillar mycket av den amerikanska kulturen. Med genuint menar jag att publiken själva deltar i evenemanget.
Har man inget själv så kopierar man andra. Vi har något själva och behöver inte anamma alla så kallade trender som gör tillställningen själlös. Det som är genuint i ett land är det inte i det andra. Men visst, allt som funkar och förhöjer upplevelsen och intensiteten av hockeymatchen är OK. Det är väl därför man går dit.
För att se hockey. Hockey är en intensiv sport och om denna intensivitet håller hela vägen ut på läktaren har man lyckats.
Kärleken till laget ska väl inte dränkas i tingeltangel som drar uppmärksamheten åt ett annat håll än till isen.
Ståplats är gemenskap. Tingeltangel är cirkus.
Varumärket är genuinitet och engagemang i de former de uppstår.
För övrigt gillar jag inte fördummningen av den breda publiken..att de skulle kräva det ena eller det andra. Finns det någon marknadsundersökning som visar vad folket vill ha på en hockeymatch?

Provar igen med länken till boken om hockeyns förfall... skrivet av amerikaner...
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Octagon m fl: Hårda ord? Möjligen. Jag menar inget illa och vill ingen ont. Dock tycker jag om att ta ut svängarna och höja temperaturen här i livet. Kanske jag fick för många halvljumma 'kokta med bröd' när jag var liten. (Jag får väl ta upp det med min terapeut.

Varför heter det föresten en 'kokt' när alla vet att korven bara ska vara värmd, annars spricker den, och att skinnet ska spricka med en snärt när man tar den första tuggan.

Är det något som jag har svårt med så är det det svenska tassande som katten kring het gröt. Jag inser dock att vårt samhälle till stor del bygger på ett rakt och stadigt - njaa!

Men ibland blir det för mycket av den homeopatiska förtunningen.

Kanske det är därför som jag är så förtjust i den hjärtligt blodfyllda hockey som TIK är representant för.

För övrigt anser jag att hockey ska uppleva på ståplats för full hals.

Men det ena utesluter ju inte det andra. Ordet 'event' bör nog undvikas men hockey ska i alla fall vara en upplevelse.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
En satt i går kvällst, och kikte på nyhetaran kl 21, vart lite konfunderad då det var ett långt inslag om Hockey på A-ekonomi, var från hockey skolan i Huddinge,,,,, Vart lite mer konfunderad då dessa hög skole belästa personer började tala,,,,

Dom sa att elitklubbarna kan inte fortsätta att lita på sponsorer i framtiden, utan utnyttja det dom har som dom kan känna stora slantar på, ibland mer än vad dom får in på sponsring Nämligen varumärket och reklamvärden i föreningen, I form av Souvenirer mm,,,,,, Sedan man kom till sans efter chocken bara att det var Hockey på A-ekonomi , så kom tanken över mig,,,, inte f-n visste jag att dessa nobla herrar fick sin utbildning i Timrås Gästbok , Tänk ifall fler läste den.

Hmm, Marknaden förslags vis, med en hemsida som är mest besökt i Sverige Över 3000 redan idag, över 13000 igår, så skulle det bli ett j-la stort varuhus om man fick fingrarna ur vagnen, och insåg vilken potential om man satsade, förutsättningarna finns en skicklig Webbis,,,, vad saknas då jo folk som insett marknads värdet, Sitter dom där av nostalgiska själ? Då är det dags att byta ut dem, för nu är det 2000 talet och IT som gäller då är det Rock Roll på handeln,
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Det som stör mig mest i den här tråden är att vissa tydligen accepterar spräckt kokekorv?

Varför reagerar ingen?

Ringa kött och kryddor kan man stå ut med!

Men att servera kokekorven spräckt, är lika perverterat som att låta Babben Larsson eller Willysson dansa i motljus tillsammans med våra Strimmlor.

Snacka om solförmörkelse...

Kokekorv ska givetvis aldrig befinna sig i ett kokande läge (det är då spräckningen sätter in) Kokekorv ska serveras aningen varmare än ljummen. Den ska vara lika stinn som en vattensjuk bäver. När man sedan sätter tänderna i den stinna kokekorven så ska det riktigt knäppa till när skinnet brister.

Spräckt kokekorv är död kokekorv!

Själv har jag svårt att acceptera innerink. Visst ska hockey spelas ute?
Då skulle Strimmorna dessutom dansa i skoteroveraller...

Det är alltså innerinkarnas fel att vi har lättklädda flickor som försöker höja stämmningen i hallen.

Back to the roots!
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Octagon: Jag tror inte någon vill ha en utveckling mot "underhållning som bjuds i gigantiska nöjestempel och biljettpriserna gör det omöjligt för en medelsvensson att följa sitt favoritlag". Det skulle ju bl a innebära att det vore omöjligt med elithockey på platser som typ Timrå, Övik och Leksand.

Det gäller att hitta en klok balans mellan tradition och förnyelse när man utvecklar "Produkten ishockey" Själv är jag t ex ganska tveksam till örnen och skulle önska tallarna tillbaka på tröjorna etc.

Men att ha kokt med bröd som enda kringaktiviet är att vrida klockan tillbaka alltför långt. Då skulle det nog till slut bara bli en allt med förgubbad ståplatspublik kvar på matcherna. vad vi än tycker om amerikaniseringen och kommerialiseringen av samhället så är den ett faktum som vi måste förhålla oss till på ett eller annat sätt.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Octagon: Jag tror inte någon vill ha en utveckling mot "underhållning som bjuds i gigantiska nöjestempel och biljettpriserna gör det omöjligt för en medelsvensson att följa sitt favoritlag". Det skulle ju bl a innebära att det vore omöjligt med elithockey på platser som typ Timrå, Övik och Leksand.

Det gäller att hitta en klok balans mellan tradition och förnyelse när man utvecklar "Produkten ishockey" Själv är jag t ex ganska tveksam till örnen och skulle önska tallarna tillbaka på tröjorna etc.

Men att ha kokt med bröd som enda kringaktiviet är att vrida klockan tillbaka alltför långt. Då skulle det nog till slut bara bli en allt med förgubbad ståplatspublik kvar på matcherna. vad vi än tycker om amerikaniseringen och kommerialiseringen av samhället så är den ett faktum som vi måste förhålla oss till på ett eller annat sätt.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Instämmer med Dr Octagon.
Jag gillar USA och amerikanska företeelser i USA. Däremot har jag oerhört svårt för den svenska undfallenheten och det närmast automatiska beteendet att anamma allt som kommer från det stora landet i väster. Den här diskussionen handlar inte om anti eller pro-USA. Den handlar om vad allt detta tingel-tangel tillför vår svenska ishockey.
För övrigt så tycker jag att Mika:s inlägg var alldeles utmärkt även om jag inte delar alla hennes åsikter. Sanningen kanske är att hon är realist och jag en obotlig idrottsromantiker .
Men man får aldrig resignera även om krafterna drar åt ett annat håll.
Våga vara annorlunda !
Kommentera

Sv: Finansiärerna
El Perro: Hårda ord!! Det är väl knappast ngn som har påstått att den amerikanska hockeykulturen alltigenom är ond. Min åsikt är dock att svenskar är väl ivriga att svälja allt som produceras i USA. Amerikaner är, tvivels utan, ett historielöst folk. Detta kompenseras av det stora underhållningsvansinnet. Allt måste vara roligt. Precis som det är blodlöst att se finnar och svenskar dansa salsa är det superfånigt att i sin helhet anamma denna event-hysteri.

Med detta har jag inte påstått att det inte finns guldkorn att finna. Jag bävar dock inför det faktum att vi strävar åt en hockey där ståplats är ett minne blott, hockeyn är en del av den underhållning som bjuds i gigantiska nöjestempel och biljettpriserna gör det omöjligt för en medelsvensson att följa sitt favoritlag. Man måste kväva denna utveckling i sin linda.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Håller med dej El Perro till 100%...

Jag tror personligen att Frankrike ligger bakom mycket av den anti-amerikanska propagandan som frodas dom senaste åren...

Tyvärr så är det så att Frankrike har ett fruktansvärt mindervärdeskomplex gentemot
USA. Det gäller allt... Även sport...

I Franrike om nåt så är fiffel o båg mer regel än undan tag.....
Ingen som funderat över hur Brassarna kunde förlora VM-finalen -98 efter att fransmännen
knappt tagit sig dit....

Man räkna om en massa saker även utanför sportens värld där man misstänker att Franrike har ett finger i spelet...
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Jag hoppas verkligen att alla antiamerikanister får bra betalt alternativt en riktig kick av sitt ständiga nedsablande av den amerikanska kontinenten (ska väl läsas USA misstänker jag). Resten är väl s k 'nyttiga idioter' som är hjärntvättade av sossemaffian att gapa med i kakafonin.

För de som någonsin själv satt sin fot i landet i fråga har väl inte undgått att uppleva den mångfald som finns. Däribland mycket kunniga och intresserade sportmänniskor. Det kan ju till och med vara så att även en blind höna finner ett korn och kanhända att det till och med är så att 'amerikaner' har varit med och utvecklad sporten i positiv riktning.


Men i de blindas rike är ju som bekant den enögde kung.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Eftersom vissa verkar tro att mina åsikter har att göra med kön, läggning eller religon vill jag bara tillägga att jag varken är kvinna, gay (även om jag ibland även står i Sveriges största gay-klack - GIF Sundsvall) eller pingstkyrkopredikant.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Mika: Det är tråkigt om Strimmorna skulle bli ledsna av den debatt som skapats på hemsidan om deras existens i isladan. Jag måste dock poängtera att mina funderingar knappast rör dem som människor utan som företeelse. Cheerleading är ingen sund import. Jag anser att man inte behöver uppmuntra unga tjejer till att spela på sitt utseende. De kommentarer som Strimmorna rönt på denna hemsida har huvudsakligen varit av dregglig natur. Unga killar behöver inte heller uppmuntras att göra tjejer till objekt. Vi snackar här om mycket allvarliga saker.

Jag är vidare av den åsikten att man bör försöka bevara den genuina tradition som finns kring TIK. En diskussion angående dessa frågor är ytterst angelägen. De flesta med lite insikt bör inse att ståplatskultur och hejaklackar knappast är en del av den hockeyframtid som vi omedvetet skapar genom att genomdriva kommersialismen i alla lägen. Kan inte genuitet vara ett orginellt sätt att marknadsföra en klubb??
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Jag börjar att bli [inte så lite] trött på den här tråden. Uterinks- och korvståndsromantik är nog bra, men om hockeyn ska överleva som en stor publiksport så är en läcker inramning ett viktigt komplement (obs komplement!) till själva isdramatiken. Till "inramningen" hör en snygg hall, bra storbildsskärm, fräckt intro, tifo, strimmor, häftig musik m.m.

Jag behöver inte allt det där, men det räcker inte med att jag är glad, det räcker inte med att fylla södra ståplats, resten av hallen måste också fyllas. Den måste fyllas av personer med ett mera ljumt kärleksförhållande till TIK än vi här i GB:n. Därför måste "produkten" hockeymatch kunna konkurera med andra "upplevelser".

Ingen skulle komma på idén att gå och se KFUM spela korgboll, men när Dragons spelar Basket så fyller de sporthallen. Det är "inramningen" som är hela skillnaden.

Det är med Dragons och andra "upplevelser" som vi konkurrerar om stora delar av sittplatspubliken. Och det är sittplatspubliken som är mest attraktiv att nå för sponsorerna. Så vad vi än tycker om "inramningen" så är den alldeles nödvändig för ett framgångsrikt hockeylag.

Sen en annan sak; många har hackat på Strimmorna i den här tråden. Har ingen av er tänkt att de kanske håller på av kärlek till Timrå IK och att några inlägg har varit j***ligt kränkande. Det finns flera goda sätt att stödja det lag man älskar och cheerleading är ETT bra sätt.

over and out
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Ursäkta att man tränger sig på och lägger sig i, men för mig är cheerleaders stenhårt kopplat till Basket och Amerikansk fotboll. Eftersom dessa korvslukande popcornmänniskor inte vet att uppskatta Sport så behöver de nåt vackert att kolla på för att över huvud taget ta sig till arenan. Traditionen finns alltså i USA - och där kan den stanna. Vi svenskar är av tradition ett SPORTälskande folk och behöver bara matchen för att gå till arenan.

Och kanske en och annan sönderkokt korv i degigt bröd. :-)

Av tradition borde vi också skicka eurotechnon tillbaka till NRJ och ta tillbaka ROCKEN i hallarna! Är det någon mer än jag som minns de dova bastonerna från 80-talet?!? AC/DC, Led Zeppelin, Gary Moore. Hockeymusik.

Och nu över till något heeelt annat. Hur många av er kommer man se i Norrtälje på torsdag???
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Hemp; och det förslaget ska komma från dig!
Har du fått tillstånd att vara med och leka?

GuRRa; Inget med mig...
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Förra inlägget var till "Marcus"......fan glömmer alltid att skriva vem det är till......
Kommentera

Sv: Finansiärerna
*heh* joo det är bara i Söråker det finns sånt. Nää men allvarligt det va ju inte riktigt så mena. Det ja menade var att det var någon som sa att om inte strimmorna fanns så skulle det vara mindre som gick på hockey, och det tror ja inte stämmer. Skulle du gå på hockey om inte strimmorna fanns.....antagligen eller hur?
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Länken funkade inte..provar igen..
Go'natt gott folk!
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Snacka om att denna diskussion ligger rätt i tiden...såg precis ett inslag från nyheterna där ekonomer från "Sports and Brands", ledare från Huddinge hockey och Fagerlund diskuterade hur klubbarna ska profilera sig och hitta nya vägar för att öka omsättningen eftersom lönekostnaderna för elitlagen ökat markant och det därigenom blir svårt att avancera om man inte har plånboken för det... vet inte om jag uppfattade det hela rätt eftersom jag tappade hakan då jag just tänkt skriva om frågan..
Världen är bra liten ibland. Ekonomerna/marknadsundersökarna pratade inte om cheerleaders men väl om varumärken; att klubben måste hitta sin specifika nisch..."samt kanske fundera om det bara är hockey 3x20 min man säljer"...Jag tolkar det som att man måste vara rädd om sitt varumärke och inte sälja näverkorgar till elgitarrsolon.

Kolla in denna länk som avhandlar allt som vi varnar för..
Kommentera

Sv: Finansiärerna
hoppzan: Du skrev att man "lika gärna kan gå på strippklubb". Vad jag vet så blir det svårt i Sundsvall och andra ställen i Sverige. Jag är väl bevandrad med utelivet i trakten men har aldrig stött på något liknande. Måste man åka till Söråker för att hitta en sådan klubb? Då går jag hellre till Isstadion och ser på tjejer och får underbar hockeyunderhållning på köpet.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Hempen: Känner att jag som använder en bild på Rocco Siffredi (Porrstjärna) måste gilla ditt förslag om porrfilm. Men iofs, det är nog inte sådär värst hockeyrelaterat.

Nu då vi snackar storbildsskärm så måste jag fråga, vad fan gör den för nytta? Den syns ju fan inte för att det blir så ljust. Den funkar ju iofs hyffsat då det är släckt i hallen under introt men själva grund idén var väl att man skulle kunna kolla på den under spelet? Men men, det är faktiskt bra att den finns. Den skulle göra sig mycket bättre om det blir nån förändring på hallen, en höjning av taket så man kan se den bättre för om man står i klacken nu så är lamporna i vägen.
Kommentera

Sv: Finansiärerna
Såg precis Spartak Moskva vinna en försäsongsmatch med 3-2 på kanalen Horizont. De har iallafall kvar orgelmusik vid avblåsningar...annars inte lätt att följa med i vilka spelarna var som speakern sa. Spelet var ganska OK.

I övrigt kan konstateras att amerikaniseringen nått långt..se länk.
Kommentera

« · 4528 · »