Varför snåla, vi är ju gjorda av pengar verkar det som Varför inte satsa på Marcel Hossa, Jiri Hudler & Josef Vasicek till en förstakedja.
Redigerad kommentar
liston: snälla förstå att Timrå inte är i närheten av att kunna erbjuda de löner lag som Linköping och Frölunda kan. Vi har inte en chans att värva spelare som Hlinka och Hlavacs. Det var självklart det jag påpekade med min ironi.
Timrå IK har inte möjligheten att utvecklas mycket mer ekonomiskt. Den chans vi har är väl att ha en arena in i stan men det verkar dom flesta vara emot ?
Nu måste folk bestämma sig. Vi kan inte begära att Timrå ska ha råd med dyra värvningar utan att ha större ekomiska muskler.
Timrå saknar Fredrik Sonntag sedan tidigare och blev även av med Laurent Meunier under llördagen. Vidare är det frågetecken på Martin Sonnenberg, Timo Pärssinen och Gabriel Karlsson.
NU får det tamefan vara nog!!!
dr-nix: Nu blev det rörigt. Moffsing var det visst som skrev just det. Blev lurad av att Mackelito svarat dig på det.
Men frågan ligger öppet kvar.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
T T: Det innebär att han har ett kontrakt färdigförhandlat nästa säsong som kan brytas av antingen bara honom eller av båda parter beroende på hur avtalet såg ut.
Skillnaden motför ett rakt två-årskontrakt är att det inte behövs någon ekonomisk överenskommelse för att bryta kontraktet.
Men så länge inget nytt kommer upp så är han Timrås spelare nästa säsong.
JimmyH: Det var just pga det där "antingen" som jag gjorde det där tillägget.
Utan inbördes prioritering börja med:
Caslava
Sebbe
Lander
Långtidskontrakt (minst 3 år) för alla tre, tack!
(Självklart ska de få nedflyttnings och NHL-klausul inskriven om de vill).