Villervalla: Underläge 0-1, men vi spelar ändå klart förtroendeingivande. Ett klart anständigt spel i PP nyss, sämre nu dock i egen zon. Vi blandar och ger. Knappast särskilt ovanligt under försäsongen. Det finns hopp trots allt.
Andersson: Alvarez känns som en bra värvning hittills, lite Salle vibbar på honom. Är det bara jag som stör mig på att Malmö tjuvar 20m vid varje byte. Tycker i och för sig att alla lag gör det förutom Timrå
Andersson: Håller jag inte med om, tycker vi skapade mycket och Malmö ska tacka Marmen att det inte vart mål i PP, såg väl ändå ganska bra ut för att vara försäsong.
Villervalla: dansken åkte väl på en 5+20 för en huvudtackling på Zajak som förhoppningsvis inte blev skadad och sen åkte timråspelaren på någon extremt liberal roughingutvisning i samma veva. 4 mot 4 i 2 min och pp timrå dom resterande 3.
Kerstin_k: En grej som inte får följa med till SHL det är kroppsspråket man kan se hos Lodin och Lööke ibland, dom har redan hunnit stå för en rad genanta pucktapp i lägen som inte är ok i SHL. Mördande kontringar direkt. Visst, det är försäsong men ju förr man tvättar bort det naiva allsvenska spelet desto bättre.
Jämtlandsfil: Ja de gäller att hänga med i egen zon när de blir SHL . Offensivt har vi bra pjäser , defensivt också , men tempot blir skillnaden i försvarsspelet
Kerstin_k: Efter första katastrofminuterna så tycker jag faktiskt att Timrå gjorde en helt ok period. Betydligt bättre än mot Brynäs. Uppspelen från mittzon fungerade exempelvis mycket bättre. Tycker också att förstakedjan visade positiva tendenser. Ja jag tror att vi kan vända det här.
Charliejfz: får väl se om Sylvegård släpper handskarna nu med snällare regeltolkning av fighting-regeln denna säsong. Som han ser ut i fejset så riskerar han ju inte direkt något genom att släppa handskarna istället för att stå och tjafsa som en kärring.
Bragd-Birger: det är sant, men nog faen är det roligare för grabbarna med segrar, det kommer torskar oxå så småningom, men vi kan väl få tycka det är roligt som faen då våra krigare, nya som gamla vinner matcher oavsett"riktig" hockey 🏒
snushane: klart alla gillar att vinna, men dom här första träningsmatcherna är ungefär lika mycket på allvar som Wrestlemania 23. Alla lag ligger olika till i förberedelser/träning, spelsystem ska implementeras, man roterar spelare osv. Gillar att kolla eftersom man är svältfödd på rödvitt, men inte faen är 13-augusti-match riktig hockey.
The great one: RV har alltid varit ett löst sammansatt kompisgäng som haft ett gemensamt intresse för läktarkultur. Det finns ingen ingångsrit eller medlemskap, RV existerar bara på läktaren - därav en läktargrupp.
Läser på ST att han gått av? Hoppas vi slipper en sketdn hjärnskakning redan på föraäsong nu... 🙏