Jag var extremt negativ över Eronen förra säsongen, men denna är helt annorlunda. Efter lovord från Jokinen samt träningsmatcherna mot Vasa så känns saker och ting klart bättre. Är han så vältränad som alla runt om honom säger, så kommer han vara klart mer delaktig över hela banan. Förra säsongen var han i stort sett alltid en decimeter ifrån alla moment.
Än så länge är jag positiv, och jag ser framför mig att han lätt kan smälla in 10 mål och komma upp i 30-35 poäng.
J F K: Just andra perioden, där du drabbas hårdare med längre avstånd till byten, gör inte saken enklare heller. Drar du dessutom på dig ett femminutersstraff har du väl litegrann bäddat för mål i baken.
Rip Kirby: Östersund började bra och höll ihop försvaret, men det blev lite för tunnt till slut. Jag hoppas verkligen de får ihop det.
Sedan förstår väl alla att MoDo/Timrå mot ett sämre lag i allsvenskan aldrig blir jämn om det bättre laget går för fullt. Jag hade bara hoppats att ÖIK skulle göra mer motstånd än 15-1 i skott i andra
J F K: Du kan inte ta bort nerven som finns i seriematcher där "riktiga poäng" står på spel. Där är risken att gå bort sig betydligt större än i en träningsfight i Ö-vik i slutet av augusti. Jag menar alltså att det är lättare för spelare att våga mer och "se bra ut" under försäsongen då det inte kostar ett skit om du går bort dig och t.ex orsakar mål i egen kasse.
Sedär, Sundsvall nätar mot Löven. 1-2 nu. Får vi en fight om det till slut?
TIK_TIK: De har också vunnit ett par imponerande matcher som mot AIK och SSK. Vår match är menlös och sannolikt var de i sig inte påkopplade mot Hudik.
I ST står att vinnaren får 50 000kr till ett välgörande ändamål om man vinner SCA-cupen. I sändningen av ST sa man 5 000kr. En jäkla skillnad, någon som vet vilken summa som stämmer?
” Nobody comes to this building to set the tone." Ord man vill höra. Senaste säsongerna med Ante så har man mer eller mindre låtit motståndarna tagit taktpinnen från start. Hatar sånt. På hemmaplan är det vi som ska sätta tonen precis som Jokinen säger. Det får igång publiken på ett helt annat sätt. Motståndarna ska veta att det är bara hålla i hatten första perioden i Timrå. Som det var förr. Punkt slut.
Det går ju inte annat än att gilla vad Olli Jokinen gör för att påminna spelarna om vad som är viktigt. Inför match mot Vaasa:
"-You need to communicate and help eachother. And tape to tape passes. Execute everything you need to do tonight, have that mindset. And the last thing and the most important thing - get exited. You get to play the game. Yes, I understand it's a preseason game, but get exited playing this game. Everytime we put the jersey on, it's all in mindset, it's all about (svärord) business to get the job done. And we want to make this building to be the place that nobody comes to take points. This is our home. Nobody comes here, not in the preseason, not in the regular season. Nobody comes to this building to set the tone."
bar mofftak: Vilka meriter är det? Det är samma för Hartmann som det var för Dahlén i Sharks, han är en poängspelare som gör för lite poäng för att spela högt upp i hierarkin och är definitivt ingen rollspelare. Tror absolut att Hartmann kan ta en plats men tror han är allt annat än gjuten i den här truppen.
Hartmann är given i uppställningen , troligen i en tredjekedja . Hade många lägen förra året men dålig effektivitet . Spelar han 40-45 matcher så lär det iaf bli 15+ i poängraden
Rico01: Är tråkig och säger att om Boyce får en roll högre upp, då har vi en säsong där vi åker ur, typ. Killen han knappt platsar de senaste 3 säsongerna.
297: Håller med, han har alldeles för långa perioder under en säsong där han är helt osynlig och menlös. Han måste öka leveransen. Men Olli kanske är rätt person att lyckas med det.
"Förra säsongen fick Elmeri Eronen inte ut det han ville av sitt spel.
Nu vill Timråbacken få spelet att lyfta – efter en sommar med finska NHL-proffs.
– Jag är hundra procent i kroppen och i bättre form än förra säsongen. Det känns bra, säger han."