1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

593168 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2024

« · 2723986 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2024
Rip Kirby: Från ST idag. Känns mycket lovande med Eronen!

"Förra säsongen fick Elmeri Eronen inte ut det han ville av sitt spel.

Nu vill Timråbacken få spelet att lyfta – efter en sommar med finska NHL-proffs.

– Jag är hundra procent i kroppen och i bättre form än förra säsongen. Det känns bra, säger han."
Låst ämne

Jag var extremt negativ över Eronen förra säsongen, men denna är helt annorlunda. Efter lovord från Jokinen samt träningsmatcherna mot Vasa så känns saker och ting klart bättre. Är han så vältränad som alla runt om honom säger, så kommer han vara klart mer delaktig över hela banan. Förra säsongen var han i stort sett alltid en decimeter ifrån alla moment.

Än så länge är jag positiv, och jag ser framför mig att han lätt kan smälla in 10 mål och komma upp i 30-35 poäng.
Låst ämne

Shoon:

2-4.
Låst ämne

Vad blev det i sundsvall-löven?
Låst ämne

Greg P: Sundsvall är påkopplade på ett helt annat sätt än Löven såhär långt.
Låst ämne

Rip Kirby:

Löven ser otroligt lätta ut i egen zon. Visst 3 junisar på backsidan ikväll med Fransson och Cronholm har inte många rätt.
Låst ämne

J F K: Just andra perioden, där du drabbas hårdare med längre avstånd till byten, gör inte saken enklare heller. Drar du dessutom på dig ett femminutersstraff har du väl litegrann bäddat för mål i baken.
Låst ämne

Rip Kirby: Östersund började bra och höll ihop försvaret, men det blev lite för tunnt till slut. Jag hoppas verkligen de får ihop det.

Sedan förstår väl alla att MoDo/Timrå mot ett sämre lag i allsvenskan aldrig blir jämn om det bättre laget går för fullt. Jag hade bara hoppats att ÖIK skulle göra mer motstånd än 15-1 i skott i andra
Låst ämne

Rip Kirby: 2-2, Sebastian Kajser!!
Låst ämne

J F K: Du kan inte ta bort nerven som finns i seriematcher där "riktiga poäng" står på spel. Där är risken att gå bort sig betydligt större än i en träningsfight i Ö-vik i slutet av augusti. Jag menar alltså att det är lättare för spelare att våga mer och "se bra ut" under försäsongen då det inte kostar ett skit om du går bort dig och t.ex orsakar mål i egen kasse.

Sedär, Sundsvall nätar mot Löven. 1-2 nu. Får vi en fight om det till slut?
Låst ämne

Rip Kirby: WOW!
Låst ämne

Malmö spöar Ällhåcee med 4-1. Hanzl en assist i matchen. I övrigt har vi HV71-Frölunda 1-3 och de bägge matcherna som spelas mer i vårt närområde.
Låst ämne

TIK_TIK: Ja, jag kanske är för positiv för jag gillar Östersund.
Låst ämne

J F K: Hoppas på Norrland såklart.
Låst ämne

TIK_TIK: De har också vunnit ett par imponerande matcher som mot AIK och SSK.
Vår match är menlös och sannolikt var de i sig inte påkopplade mot Hudik.
Låst ämne

J F K: Vi får se, ÖIK hade stora problem mot Hudik också.
Låst ämne

TIK_TIK: Vi vann inte skotten med 15-1 mot Löven i andra perioden.

Tror ÖIK hamnar högre än 13e plats.
Låst ämne

TIK_TIK: Som sagt, Löven kommer att spela final och ÖIK får slåss om att hålla sig kvar.
Låst ämne

J F K: Oerhörd skillnad mellan ÖIK och Löven, Löven är klasser bättre.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Vi har inte tränat annat än spel utan puck förrän igår och vi ser sådär loja ut som man gör när man underskattar motståndarna.

Med det sagt så ser ÖIK väldigt bra ut jämfört med förra säsongen och vi uddlösa ut. Vi har massor av puck, men har haft svårt att göra mål.

Skotten i andra är 15–1, vilket ger oss 28–6 totalt.
Låst ämne

TIK_TIK: inte omöjligt, men MoDo verkar ha problem framåt. Nu 2-1 dock.
Låst ämne

Nisse på Mon or: ÖIK kommer att vara bland dom sista till våren. Tyvärr.
Låst ämne

Modo har haft 5 mot 4 i 5 minuter mot ÖIK. Inget mål.
Låst ämne

Rico01: Självklart 50.000, en felsägning.
Låst ämne

Rico01: Ja lite förvirrande. Hade uppfattningen det är 50.000 kr som gäller. 5.000 kr låter extremt lite. www.hockeyettan.se/2024/08/26/rivalernas-kamp-sca-cupen-vinnaren-donerar-50-000-kr/
Låst ämne

I ST står att vinnaren får 50 000kr till ett välgörande ändamål om man vinner SCA-cupen. I sändningen av ST sa man 5 000kr. En jäkla skillnad, någon som vet vilken summa som stämmer?
Låst ämne

10473: Det är dessutom något som kan påverka publiksiffran. Ett underhållande och fartfyllt hemmaspel.
Låst ämne

10473: Eller hur. Good times. Första tio var det håll i hatten som gällde. Ofta med snabb utdelning.
Låst ämne

Rip Kirby:

” Nobody comes to this building to set the tone."
Ord man vill höra. Senaste säsongerna med Ante så har man mer eller mindre låtit motståndarna tagit taktpinnen från start. Hatar sånt. På hemmaplan är det vi som ska sätta tonen precis som Jokinen säger. Det får igång publiken på ett helt annat sätt. Motståndarna ska veta att det är bara hålla i hatten första perioden i Timrå. Som det var förr. Punkt slut.
Låst ämne

Olli Hahl: riktigt riktigt bra video! Olli är en jävel på att välja sina ord alltså.
Låst ämne

kulltorp: Härlig hårtork av Olli under match 1 😂😂
Låst ämne

kulltorp: Återigen, fucking KRAVSTÄLLAN!! 🫵🤘👊
Låst ämne

Rip Kirby: Underbara youtube klipp.

Olli kommer inte att nöja sig med halvmesyr.
Detta känns stabilt!
Låst ämne

Det går ju inte annat än att gilla vad Olli Jokinen gör för att påminna spelarna om vad som är viktigt.
Inför match mot Vaasa:

"-You need to communicate and help eachother. And tape to tape passes. Execute everything you need to do tonight, have that mindset. And the last thing and the most important thing - get exited. You get to play the game. Yes, I understand it's a preseason game, but get exited playing this game. Everytime we put the jersey on, it's all in mindset, it's all about (svärord) business to get the job done. And we want to make this building to be the place that nobody comes to take points. This is our home. Nobody comes here, not in the preseason, not in the regular season. Nobody comes to this building to set the tone."
Låst ämne

Peja: Nja grovjobbare och grovjobbare. Ingen ska få glida omkring, enligt Jokinen! Men sedan så har man ju olika roller i ett lag!
Låst ämne

Tom Topp: Om Jokinen lyckas implementera taktiken fullt ut borde väl alla era forwards bli grovjobbare som en del av spelet?
Låst ämne

bar mofftak: Vilka meriter är det? Det är samma för Hartmann som det var för Dahlén i Sharks, han är en poängspelare som gör för lite poäng för att spela högt upp i hierarkin och är definitivt ingen rollspelare. Tror absolut att Hartmann kan ta en plats men tror han är allt annat än gjuten i den här truppen.
Låst ämne

bar mofftak: Han menar nog att Hartmann i form är given och en tillgång till laget.
Låst ämne

Andersson: Varför skulle han vara given? Gamla meriter? Jag tror Jokinen struntar i sånt.
Låst ämne

Hartmann är given i uppställningen , troligen i en tredjekedja . Hade många lägen förra året men dålig effektivitet . Spelar han 40-45 matcher så lär det iaf bli 15+ i poängraden
Låst ämne

Rico01: Är tråkig och säger att om Boyce får en roll högre upp, då har vi en säsong där vi åker ur, typ.
Killen han knappt platsar de senaste 3 säsongerna.
Låst ämne

297: Håller med, han har alldeles för långa perioder under en säsong där han är helt osynlig och menlös. Han måste öka leveransen.
Men Olli kanske är rätt person att lyckas med det.
Låst ämne

Rico01: Tycker inte han vinner tillräckligt med närkamper dock, hamnar ofta långa stunder i egen zon också.
Låst ämne

297: Kanske tar längre tid för honom att komma igång med tanke på skadan, men given är han i min värld iaf.
Låst ämne

297: Nä, Hartmann måste bli jämnare, och hitta sin roll! Nu känns han som ett mellanting mellan grovjobbate och poängspelare. Det blir varken eller!
Låst ämne

10473: det här med att Hartmann ska in, är det bara jag som känner att han inte är given i truppen, utifrån den laguppställning du presenterar?
Låst ämne

Rico01: tror detta är Boyce år där han blomstrar och gör 30-40 poäng eller nått vette fan nån gång borde de va så kan man tycka!
Låst ämne

Rico01: Då behöver vi ju inte oroa oss.
Boyce fixar biffen!🙂
Låst ämne

Skulle vilja se Boyce högre upp, så som han grovjobbar kan han kanske ge andra mer utrymme och isytor.
Låst ämne

OlliJanne: Nu börjar den riktiga Timråandan visa sig! Kämpa! 💪😄
Låst ämne

« · 2723986 · »