1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

593073 inlägg · 6217 ämnen

Försäsong 2024

« · 2725246 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2024
Starostenko: Kanske är det exakt vad JD behöver för att ta nästa steg och inte bara vara en stortalang som aldrig fick ut sin kapacitet resten av sin karriär.
Roger Kyrö del II.
Låst ämne

Kerstin_k: Vi har ju dock mött Brynäs, men det var första matchen på försäsongen och de har ju inte imponerat därefter heller.

Så jag håller med, Modo blir en bättre värdemätare idag.
Låst ämne

J F K: roliga att se blir vi garanterat men frågan är för vilka fans…vet inte ens om vi har fw sidan för att spela aggressivt? EP? JD? Tillåt mig tvivla men jag hoppas OlliHocki blir Ollichocki och inte OlliFloppi
Låst ämne

J F K: Det är väl egentligen vår största farhåga också - har vi backarna att klara av ett sånt här aggressivt spel på en större plan än både Finland och NHL? Där blir det kanske lite mer förlåtande eftersom ytorna automatiskt krymper. Blir lite lättare att ligga nära då.

Men med våra ytor på rinken? Mot FBK? Mot SAIK? Mot Växjö? Inte utan att man känner lite panik när man tänker på hur spelskickliga dessa lag är.

Ska bli roligt att se mot ett shl-motstånd idag. Det blir ju en lite bättre fingervisning om hur Timrå ligger till i processen.
Låst ämne

J F K: Svensson får det tufft i det nya systemet, ja definitivt.
Låst ämne

kulltorp: Jag undrar hur det är tänkt att Svensson ska hinna med i vinter. Ska man spela så aggressivt när man tappat puck i anfallszon så måste backarna våga stå upp så man verkligen kan sätta press på motståndarna. Annars blir det skitenkelt att spela förbi er press.

Hur ska då Svensson hinna med om motståndarna ändå tar sig förbi? Ser inte honom vinna åkdueller mot sådana som Ranta, Kopacka osv. Hinner ens Erixon med i en sådan hockey med tanke på skadan han genomlidit?

Jag gillar fortfarande ambitionen och ni kan bli roligare att se i vinter.
Låst ämne

Zäta75: Hartmann blir nog Oktober / November skulle jag tro
Låst ämne

Kerstin_k: Jag skrev "lite" ;)
Låst ämne

Rico01: Johansson i mål. Ingen Pääjärvi. Han har inte spelat på länge nu. Måste vara skadad.

Ingen Pettersson. 2 matcher kvar nu för honom att spela innan SHL drar igång. Gissar att han eventuellt kör den sista träningsmatchen.

Hartmann får vi nog vänta längre på.
Låst ämne

Kerstin_k: Dahlen Wedin och en ordinarie mv . När spelar EP igen förresten ?
Låst ämne

Rico01: Äsch då, sån stor skillnad är var det ju inte mot för laget Sundsvall nästan slog.
Låst ämne

Laguppställning. Lite mer ordinarie än igår.
Låst ämne

J F K: Att inte vara i fas med BP och PP, är små problem mot att inte ha satt sitt helt nya spelsystem.
Jag säger grattis till era vinst redan nu!
Jag hade önskat att BP och PP hade varit det enda vi hade behövt träna på.
Enligt Olli så spelar vi 5min per period just nu som vi ska, målet är 15minuter per period.
Long way to tipiräry!!
Låst ämne

Zäta75: Vi kan väl vara överens om att inget av lagen är i närheten av var de kommer vara när pucken släpps för riktiga SHL-matcher. Vi har inte tränat PP och BP, vi är säkert som ni också i en rätt tung träningsperiod, vi laborerar lite gällande kedjor och backpar osv.

Jag hoppas på en rolig och bra match där man kan skönja bra tendenser.
Låst ämne

Zäta75: jag plockar fram min akustiska gitarr... redo för en duell med en kille som spelar banjo
Låst ämne

OlliJanne: Derbydags igen!
Idag skall Modo (läs Mordor) krossas!

Sitter spelsystemet bättre nu? Vi får snart se.
Låst ämne

Nisse på Mon or: ja äntligen börjar framtungheten visa sig. Hoppas vi vinner med varenda match med tennissiffror
Låst ämne

Sputnik1: jo,jag vet. Men lite bättre,spel och vilja hade jag önskat. Är ju ändå div1 mot shl. Med Juel el Johansson i mål hade nog siffrorna sett annorlunda ut oxå
Låst ämne

Annaaa: haha den matchen säger väll lika mkt om timrås kapacitet nu som om vi hade anordnat en veteran match med 40-talister från wifsta östrand 😂
Låst ämne

Annaaa: Ha i åtanke att vi ställde upp med C laget? Jag hade ju knaprat sobril om gårdagens laguppställning varit den som spelat premiären 21 september. 😅

Lägg därtill att matcherna mot Sundsvall är årets menlösasaste. Speciellt när de ligger i div 1.
Låst ämne

297: mot sundsvall, alltså. Matchen var knappt sevärd. Tror det tar tid innan spelet sitter. Än så länge är jag inte imponerad. Men som sagt, det måste nog få ta tid.
Låst ämne

Nisse på Mon or: mål framåt mot Vasa, löven, Sundsvall ja jag vet inte. Jag tror det blir första riktiga försäsongsmatchen imorn. Första matchen där man överhuvudtaget kan skönja Jokinens spelsystem med hyfsat fullt lag. Vinst eller förlust är väl inte den stora frågan men önskvärt är ju att man kan se att den höga pressen kan ge resultat.
Låst ämne

10473: Han drog väl på sig något lättare inför matchen mot Vasa. Lär spela imorgon eller nästa match 😁
Låst ämne

Bad_Brett: Helt enig :)
Låst ämne

Sputnik1: Undra om vi får se Pääjärvi imorgon. Har väl inte spelat sen Brynäs-matchen. Hoppas det är inte är någon skada som han slagit upp igen.
Låst ämne

Ska man se något positivt på denna försäsong så är det väl mål framåt. 3 mot Brynäs, 10 mot Vaasa på 2 matcher, 3 mot Löven och 7 mot Bobbarna. 23 mål på 5 matcher.
Låst ämne

Skotten:

19-43 (5-13, 6-15, 7-15)
Låst ämne

Kerstin_k: Äh! Timrå har vuxit ur SCA-cupen. Dom här matcherna mot Sundsvall är inget mer än ett nödvändigt ont. Dom ställer upp med bästa möjliga lag och högsta möjliga motivation mot oss som ställer upp med sämsta möjliga lag med lägsta möjliga motivation. Det är en fars.
Låst ämne

Dagens match har nog ingen större betydelse, men morgondagens har desto större betydelse. Ett riktigt motstånd och med bästa möjliga lag så vill man ju se att spelsystemet börjar sätta sig lite.
Låst ämne

Fy fan vilken misär att hålla på Sundsvall Hockey, säsongens viktigaste match redan i slutet av augusti, så får man stryk mot storebrors juniorlag.
Låst ämne

297: Tänker att Jokkinen också ser det här som en skitmatch. Ett enda fokus; att låta småkillarna få en chans att visa upp sig. Varken mer eller mindre.

Det lär ju knappast vevas jättemånga videosekvenser från den här matchen i omklädningsrummet. Inbillar mig att snacket i paus innehöll många färre f#ck idag också. Inte riktigt det fokuset på den här matchen.

"Exciting kame, exciting kame" sa han och ljög så att tungan blev blå.
Låst ämne

Barkborren: Helt klart! Både Sagranden och Forsmark tillhör den hyllan vi bör leta efter bland Juniorer.

Det vill säga spelare som testat på landslagsspel men som kanske fastnat lite, men har potentialen att blomma ut.

Det vill säga något som egentligen är en av Nubbens absoluta styrkor. Att hitta och snappa upp guldkornen.

Det är väl det som gör att jag tror Nubben kan bli ett bra komplement till Kapanen, eftersom han känner till den Svenska marknaden på ett helt annat sätt.

Inget ont om Jontr Hedström och dem där Finske Scouten jag inte minns namnet på(båda verkar ha slutat förresten?)

Men Nubben är i en helt anna klass vad det gäller den biten med den Svenska marknaden.
Låst ämne

Sputnik1: Vårdslöst är milt uttryckt om jag mins rätt....

Tycker endå Olli hade vettig kommentar om våran junis målvakt att det var kul att han fick vinna och fick lite erfarenhet mot vuxet motstånd med både tyngd och lite fart.

In Olli I trust! Detta blir bra!
Låst ämne

Sputnik1: Sagbranden borde väl gå före Lundmark
Låst ämne

297: Precis, har för mig att Sundsvall Bobcats spelade rätt vårdslöst när vi möttes förra säsongen i SCA cupen?

Vi ställde upp med C laget men vann. Gott så.
Låst ämne

Kerstin_k: ja jag kan inte förstå att folk sitter här och bedömer prestationen, det här är inte ens en träningsmatch, det är en uppvisningsmatch men mer som att Harlem Globetrotters skulle möta ett gäng björnar, man ställer inte upp med stjärnorna så att dom inte ska få klubbor i nacken.
Låst ämne

Kerstin_k: #enklasundsvall 🙈😆😂🙏
Låst ämne

Erre92: Absolut så får man vara nervös. Grejen är väl den att detta debakel inte går att blunda för att det är målvakten som gjort att det är så jämnt på tavlan.

Väldigt svårt för backarna att inte överarbeta situationerna när man inte vet om målisen kommer ta skotten man "bör" ta.

Nervös är ju en femma som sagt. Men jag tycker det visat sig att denna junior inte lär vara med många träningar med A laget.
Låst ämne

TD: Jag håller med. Det är heeelt otroligt att det här är laget som ska lira premiären och alla riktiga matcher.

Bedrövligt!1!11
Låst ämne

Backspelet är riktigt illa. Såhär kan det inte se ut om vi ska ta oss till slutspel i SHL, ingen chans.
Låst ämne

Andersson: Det är ju uppgjort att vi ska det lugnt så Sundsvall hänger med in i kaklet.

DET ÄR FÖRSÄSONG! Lugn i butten!
Låst ämne

297: Släpper man 5 mål mot ett lag som lirar i ettan kan mycket väl släppa in 6 mot bättre motstånd
Låst ämne

Sune: Pinsam insats rakt igenom. Är det såhär vi ska träna inför säsong?
Låst ämne

Uselt. Detta måste vara sista säsongen med denna skitcup.
Låst ämne

Pinsamt.
Låst ämne

DenRöda: Vad menas med det ens? Får man inte vara nervös om man gör a-lagsdebut som tonåring eller Får man inte anta att någon kan vara nervös?
Låst ämne

Fina SHL-backar vi har 👏
Låst ämne

O-M-G
Låst ämne

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

10473: Mjo, Lundmark är väl en värvning jag tycker känns svårbedömd på förhand. Inga egentliga styrkor som står ut i spelet.

Jag är mer inställd på en ny "Viktor Liljegren", avdelning "intetsägande värvning".
Låst ämne

« · 2725246 · »