Öndulat: Jag kmr inte orka ha både Modoiter och nu även Brynäsare som klagar på domaren varenda gång ngt går emot dem. Nr 1 och 2 på domarklagarlistorna. I övrigt bra period av oss.
Visst är det kul för Hälsingland o få se timrå ik o riktigt hockey men det vore kul om denna match kunde ersättas med ett derby mot Sundsvall istället första som händer på säsongen. Sedan nytt derby i SCA cupen.
Tom Topp: blir ju också avbrott både vid PP och BP så att pressen avtar bitvis är väl ok. Tycker man har bra koll på Brynäs i egen zon, det var nån ströchans dom hade denna period. Tycker vi hade bättre spelvändningar i andra, snudd på ett par frilägen men spelarna har ju inte skärpan ännu, det är tydligt.
kulltorp: Den här matchen skulle ha varit avgjord för längesen. Kan inte Jokinen trolla o visa hur man gör mål? Målsumpandet har han inte fått ordning på än. Vi får hoppas att det kommer.
kulltorp: Brynäs ”stjärnvärvning” från Nordamerika, ska vi gissa att han är första spelare som får lämna SHL?
För övrigt är Svensson och pilö inte ett bra backpar på försäsong. Pilö går bort sig på offensiv blå och Svensson verkar inte vara i närheten av matchtempo.
Hahl Bundy 2.0: propagandahockeyn i andra perioden kom av sig totalt i tredje, det såg ut att vara ganska sega ben. Knappt godkänd premiärmatch tycker jag. Man förväntar sig att det ska se bedrövligt ut och det gör det också långa stunder. PP brukar ju inte sitta tidigt, speciellt inte på försäsong men otroligt att man bara lyckas göra ett mål i alla PP man hade. 2 min i 5-3, total hönsgård.
Hahl Bundy 2.0: Kan bara instämma i det du skriver Timrå gjorde MoDo dåliga pga vi hängde ej med i tempot. Ville bara sedvanligt lyfta på hatten och gratulera till en mycket välförtjänt seger.