En sak som jag kom att tänka på efter att ha passerat utanför den "gamla" entrehallen ett antal gånger. Vore det inte på sin plats att man tog och flyttade på Åbergs SPAPS-hjälm till ett bättre valt ställe? Förslagsvis på gräsmattan utanför den nya entrehallen.
Och när man ändå är igång så vore väl en allmän uppfrächning på sin plats, rostskrapning och lite ny färg skulle ju göra intrycket lite trevligare.
Knylan: Tycker de skulle va kul med saker i mera O’Learys stil. Typ inramde tröjor av äldre modeller signerade klubbor gammla lagbilder osv. Att hänga upp på arbetsplatsen eller ovanför tv.n hemma
Kongo: Just ja! Påtal om souvenirer och supporterklubben. Vad är du och in andra sugna på nu till säsongen? Daska fram lite förslag så ska nog jag och Leffe kunna sy ihop något till höstkanten.
Per HApps: Varför inte mejla dom där punkterna till nån på kansliet? inte säkert nån ansvarig sitter här o läser vad som skrivs på HS... du har ofta bra ideér som du till o från skriver ner men når dom fram till rätt personer?
En annan grej som du kan ha som punkt fyra är att bättra på tillgången på souvenirer. Förutom i Shopen på Arenan är det nästan lite svårt att hitta supporterprylar, möjligvis på Inter sport i stan men det är nog det enda stället som det finns på. Sen att tex beställa från hemsidan verkar inte möjligt.. jag kan då inte hitta nån länk alls på hemsidan (som för övrigt är ganska kass). I andra klubbar får man intrycket av att dom mer eller mindre öser prylar över sina supportrar, går man runt i tex Luleå eller Skellefteå är det inga problem att hitta prylar med deras lag.
Här kommer tre förslag till Timrå IK som förening.
1. Skaffa Ambassadörer på distriktets företag som säljer bla medlemskort i Timrå IK. Utångspunkten är att föreningen skall växa i antalet medlemmar och på alla fikarum jag suttit på har det snackats hockey var och varannan dag.
Så i stället för att måsta göra ett aktivt val med att leta information hur man skall bli medlem så skall det finnas ambassadörer som har färdiga medlemskort i häften som man sälja på stående fot.
2. När man köper ett säsongskort första gången borde man bjudas på ett medlemsskap, sedan får man ett inbetalningskort inför kommande säsonger. Då behöver man inte göra det aktiva valet.
3. Inför invgningen av E-on Arenan så var vi ett gäng som dammsög hela läktaren och även lackade ståplatsläktaren.
Varför inte jaga reda på dessa eldsjälar och låta dom måla plywoodskivorna som är placerade runt om i arenan? Det finns säkert en massa jobb som föreningen inte har råd att leja för. Men om man bara håller med material så finns det säkert en hel del personer som ställer upp och hjälper till att göra den återstående finputsningen inför säsongsstarten i höst.
SK kan säkert få fram ett 50-tal som hjälper till.
För sjunde året i rad drabbar iskrigarna samman. Är du blå eller röd? Spelet kring grytorna väntas i år bli hårdare än någonsin och det är den fanatiska hockeypubliken som avgör matchens lirare i Köket. I Timråkassen finns Sanny Lindström och Johan Andersson. Bland Sundsvall hockeys kryddor: John Lind och Daniel Jonsson. Som vanligt – nationalsång, kommentatorer och supporters på plats! Lokal: KöKet
Dett äger rum på Vårmässan i nordichallen kl 16.00 imorgon fredag (27/4)
""- att alla utom landslagsmännen, Åkerlund och Marttinen har kommit igång med sommarträningen som kommer att pågå till midsommar, därefter väntar semester några veckor innan de hårdkör igen.""
Det la vi MoDoiter märke till tidigt. Timrå började med barmarksträningen tidigt i år. Bl a såg man att Sanny kommit igång med barmarken. Han satt i studion när vi fortfarande spelade hockey.
JimmyH: ja så äre, men de är Pyörälä man är mest nyfiken på och jag fatta inte varför han presenbterade Axelsson och E.Andersson o dom före Pyörälä, kontraktet kanske inte ens är påskrivit :/
Snoop: Han är än så länge inte ens draftad så speciellt aktuell för NHL tror jag inte att han är. Vi får se om han ens får spela VM. Åker Dallas ur inatt så får han svårt att vara kvar, det är ett som är säkert i alla fall.
Blir han kvar och får spela VM så krävs det dessutom en insats där går från anonym i laget till någon som märks med sin närvaro på isen om han ska bli aktuell för NHL.
Och som sagt, Nubben är på plats ikväll. Vill ni få svar på dem frågor som ställs här så är det bra att vara på plats. Han är i regel väldigt öppen och svarar rakt på dom frågor som ställs.