actionleif: Jag kan hjälpa till om jag har tid under dom gångerna ni ordnar Tifo, och när jag säger om jag har tid så menar jag inte att jag kan ställa in vissa grejer eller anpassa saker till tifot, som ni förmodligen måste göra ibland/ofta. Men som sagt har jag tid så hjälper jag gärna till då jag gillar tifon.
Jensen, andyo och Norden, ni verkar driftiga och kommer med idéer. Finns det något intresse från er sida att hjälpa till med tifon under kommande säsong?
Ambroo: Det syntes tydligt på Moe att han var "grövre" i år..o även om det skulle vara "bara" 3- 4 kg muskler han gått upp så gör det oerhört mycket för stabliteten vid sarg o i närkampsspelet..tror också att Moe kommer att göra succe i år om han får vara skadefri..passar bra i par med Marttinen också.
Tycker Challe o co plockat ihop nya fina balanserade backpar i förhållande till fjolåret..
Sanny-Styf Kalle o kimmo Moe o Mart. och sedan Kokko o Robin med Seastian som avbytande. Styf får gärna ta på sig en större roll som skytt i år tills. med Sanny hans 4-2 mot löven var distinkt!
Kerstin_k: Jag både tror och hoppas på att Moe får sitt definitiva genombrott i höst/vinter. Får han bara tillåtelse att misslyckas och uppmuntras ist för att sågas så talar mkt för det. Att en sån som Pelle Mårts imponeras på ett så pass tidigt stadie visar att Eric är på rätt väg. Enligt säkra källor så har han också tränat som aldrig för och lagt på sig 6 kg muskler.
Kerstin_k: Jajamen.Lite synd att han inte blev draftad den här gången,men det kommer fler chanser,han berättade för mig att han hade kontakt med philadelphia,sen frågade jag vilken klubb han skulle välja om han själv fick bestämma,naturligtvis svarade han Detroit,mer behövde han inte säga.
fighter: Är det någon jag hoppas på så är det Sebbe. Tycker att han verkar ha bra förutsättningar för att lyckas. Han har ju också fått kontrakt med klubben redan. Så förhoppningsvis tror man på honom och låter honom spela.
JimmyH: Nej det var inte så jag menade,jag känner mig inte piskad att åka hem för att se hockey.Det är därför som jag tackar dig och en del andra som rapporterar härinne.Sen så jämför jag inte hockey med fotboll,fotboll en massa veklingar som springer omkring på en mjuk gräsmatta.sen måste jag bara säga att jag är väldigt intresserad av hur det går för junisarna,speciellt sebbe Erixon som jag hade nöjet att stifta bekantskap med under en fiskeresa till norge i juli månad ja vi har släkt däruppe,en mycket trevlig och ödmjuk kille som jag verkligen hoppas att det går bra för,blev glad när jag fick höra att han får chansen i småkronorna.
JimmyH: Det tackar man för,en annan har c:a 80mil hem för att se matcher,men jag ser dom jag kan när vi möter frölunda,annars är det tv,radio,internet som gäller.detsamma är det där jag bor dom supportrar som snackar mest går på minst matcher,som jag brukar säga till en hängiven frölundasupporter på jobbet,jag har sett fröl.live mer än vad du har gjort tonläget brukar ändra sig då,han skyller på att det är för dyrt,att det är för långt till göteb.3mil.han är en av dom som tjänar mest på hela fabriken,jag anser att han är lat och bekväm,han bor c:a 800meter från jobbet men han tar bilen ändå,jag kallar såna för b-supportrar.ok jag förstår att han tycker det är dyrt men han kan ju gå på nån match iallafall,han har inte sett en match live på sista 5-6åren dåligt tycker jag.
actionleif: Och kan samtidigt svara att det inte alls är en dum idé, speciellt eftersom Jimmy är sjukskriven och lär ha alldeles för mycket fritid just nu.
actionleif: Ja, det finns 2 möjligheter. Antingen blir det massor av folk eller så kommer ingen alls. Det är ju Mitt Norden Cup i fotboll på Fagga fältet och Bergeforsen. Min teori är att dom flesta lär vara där.
Supoprterklubben kommer vara där med puckskjutning och jag söker nu någon som skulle kunna ta ett pass där man har hand om puckskjutningen samt försäljning av souvenirer.