Per HApps: jo tror nog dom fyller E-on rätt så lätt, Pippen imponerade på mig, hans inställning och bara hur han var som människa. En av dom bästa spelarna genom tiderna i sin sport och ändå vara så ödmjuk som den karln var, stort.
dr-nix: Läste att dom tydligen jobbar på locka hit Michael "air" Jordan för en match. Hoppas att dom kan placera den i E-on Arenan med tanke på det förmodade jätteintresset.
Wayne Gresky: Ok...jag tror nån av matsherna min bekant såg var N. Y Rangers hemmaplan...men det är ju så klart logiskt som Du säger..soliga Tampa Bay är väl mer "sommarinställd" när det gäller sport än lite kyligare Detroit.
dr-nix: I USA verkar ofta hockeymatcher för publiken mycket gå ut på att äta o dricka.... man har rena familjemåltider där har det berättats för mig av närstående som varit på nhl matcher o blivit mycket förvånad över att maten verkade viktigare än själva matchen..
Per HApps: han vet inte vad han pratar om, El Maco får gärna rätta mig men i USA bryr man inte sig speciellt mycket om Hockey (relativt sett) och därför måste man hålla på med jippon, i stort sett tillåta spelare slåss m.m. bara för att locka publik. Det är precis som att Hockey kommer i andra hand. I Sverige går publiken för att se på sitt favoritlag spela hockey.
Visst kan Elitserielagen göra inramningen betydligt bättre men att börja med jippon som om vi vore dagisbarn skulle troligtvis kunna övertala mig att sluta gå på hockey. Jag är seriös när jag säger det.
Per HApps: Jänkarna kan det här med show o glam. Inga kan hylla någon som Jänkarna. Visst har vi mycket att lära men samtidigt är vi tråkiga svenskar inte för sånt här egentligen. Vi vet inte hur man gör o när nån gör nånting, så börjar dom flesta att skruva på sig o skämmas för vad som händer. Skulle nån släppa loss, så kommer det genast blickar från andra runt omkring som verkligen undrar vilket psykfall som kan bete sig på ett sånt sätt. Vi är strikta o tyvärr mycket konventionella så detta kommer att verkligen inte att funka, tyvärr. Vi skulle behöva släppa loss lite mer o inte ta oss själva så gravallavarligt inför andra, rädda för att göra bort oss.
Per HApps: klart han har rätt, han är inte bara en journalist utan även en åskådare och han är ju i nordamerika nu och ser på NHL, och han säger att dom tar hand om publiken på ett annat sätt i varje match, klart som sjutton vi har saker att lära.
Per HApps: Med tanke på att jag tycker att amerikaner är ett av världens lataste folkslag, så är det ju inte undra på att dom tycker det är skitskoj med det arrangemanget. Men personligen skulle jag inte vara så nöjd om det är så även i Sverige. Visst viss förbättring behövs, men inte a'la USA.
jonmannen: Ja det är riktigt nice, dock så tog jag bort hamburgererbjudandet då det bara gäller en gång, det löser vi senare med kupong till alla medlemmar
Någon som kan ta på sig och sälja matchlotter på kvällens match? Förutom att man får gratis inträde så hjälper man till att pressa priserna på alla kommande bussresor.