1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591418 inlägg · 6216 ämnen

Förslag till Supporterklubben och Timrå IK

« · 731615 · » Till forumet

Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
Det framkommer diverse förslag osv på vad SK och TIK borde jobba med och vad som skulle kunna skötas bättre. Så härmed startas en tråd med avsikt att samla alla bra förslag på hur SK skall fortsätta som framgångssaga.

Vad borde göras? Vad borde inte göras?

Borde man inte redan nu promota den redan nu beslutade tågresan till Globen? Och den subventionerade resan till Skellefteå.

Sedan hoppas jag att man i år skiter i att ta fram någon On-Tour tröja, den har efter 5 år spelat ut sin roll, tycker jag i alla fall.

Så passa nu på att dränk Kjell Sandberg och Thomas Johanssons gäng i ideer.
Kommentera

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
Per HApps: Bra initiativ att starta en tråd om detta. Men tyvärr måste jag göra dig besviken vad beträffar On Tour-tröjan. Den är redan tryckt och levererad.

Vi hade den till försäljning på Gatufesten. Dessvärre var ju vårt läge med ståndet sämsta tänkbara bakom bajamajorna mitt emot River Café så årets resultat rent ekonomiskt är nog det sämsta vi sett.

Sen har även Tifogruppen tryckt upp en tröja som säljs i Supporterklubbens regi.

En vit t-shirt med röd text på magen där det står - "Västra Stå Timrå".
Kommentera

ernie eagle och PerHApps:

1. Jag har aldrig på mig en On Tour-tröja och jag personligen är inte förtjust i koncepet (vilken bra promotion-mening) men av någon anledning så finns det ingen sådan kollektion som inte sålt slut hittills, förutom årets då som är nytryckta, så länge det finns en efterfråga så kommer vi nog ha kvar den.

2. Tifogruppen är Supporterklubben nu typ, det finns inga vi och dem. Så "Västra Stå"-tröjan är tryckt i SK-regi.

3. Gatufesten var en katastrof för oss detta år, av många anledningar, den största så klart den plats vi tilldelades.

4. Angående nyheter etc på hemsidan så ska ett första möte hållas imorgonkväll. Där vi ska besluta om förändringar och viktigast av allt vilka som ska sköta vad och om vi behöver fler som hjälper till etc etc etc. Att det inte hänt något på ett tag beror till mycket på att jag som varit högst ansvarig har varit på Gotland och jobbat på ett behandlingshem för ungdomar i tre månader och sedan har jag haft lite semester med Roskilde, Gatufest etc. När säsongen drar igång i september är tanken att ungefär allt ska vara bättre än det var förra säsongen.

5. Tågresa och subventionerade resor kommer det info om snart, grejen här är att exakt alla detaljer inte är fixade ännu av den anledningen att reseansvarige är på semester.

Det är den 19:e juli idag.
Den 19:e augusti lovar jag att det finns mer klarhet om vad som kommer att hända och vad som händer inför säsongen.
Den 19:e september är förhoppningen att det bara ska vara att tuta och köra och att alla fördetaljer och bitar i allt arbete är typ fixade liksom.
Kommentera

Jag ska väl också bidra med en av mina små obetydliga tankar i detta ämne.
Eftersom LG:s tifo hittills varit så pass lyckade och uppskattade av både klubben och media så kanske detta vore något att satsa på, samarbetsmässigt.

Eller är det bara jag som tycker det ??.
Kommentera

-Gurra-: Samarbetsmässigt, hur tänker du? Samarbete mellan vilka?
Kommentera

JimmyH: Gissa två gånger.
Kommentera

-Gurra-: Supporterklubben samarbetar väl redan med f.d. LG som numera är SK som Jimmy förtydligade.

Vi öronmärker ju pengar till särskilda tifon och vi större enskilda händelser. Men sedan far vi inte och petar i detaljer. Olle, Jimmy, Frella, Actionleffe m fl. sköter det hela så fruktansvärt bra att de har fått fria händer att skapa läckra kreationer till glädje för oss alla.

Det kan aldrig sägas för många gånger - ni är foer jaevla bra grabbar! Foer jaevla bra!

;-)
Kommentera

-Gurra-: Det hade underlättat om du bara svarat på frågan min.

Men jag gissar väl då så du inte tror att jag tycker illa om dig:

1. Timrå IK och Supporterklubben

eller

2. Supporterklubben och Tifogänget.

eller?
Kommentera

ernie eagle: Okej då, ursäkta.
Kommentera

JimmyH: Ber om ursäkt ytterligare en gång. Hade jag vetat om att SK och TIK redan har ett sådant samarbete så hade jag förmodligen inte ställt en så dum fråga.
Kommentera

-Gurra-: Ingen fara. Frågar man ingenting får man heller inget veta. Och hellre ställa en "dum" fråga för mycket och bli en utmålad som en idiot för stunden än att förbli en livet ut ;-)

Fortsätt i att komma med förslag och idéer. Och är det ingen annan som lyssnar så lovar jag att om de är tillräckligt bra försöka se till att få dem förankrade i styrelsen.
Kommentera

JimmyH: Ber också om ursäkt för min tidigare spydighet.
Kommentera

-Gurra-: Man tolkar ofta saker efter sin egna självbild och historik.

Jag har inte anklagat dig för någonting så du behöver vekrligen inte be om ursäkt, frågan är för övrigt utmärkt ur det hänseende att TIK och SK inte samarbetar vad gäller tifoverksamheten mer än nödvändigt just nu.

Det ernie talade om var samarbetet mellan SK och tifogruppen/läktargruppen och allt vad den har kallats.

Med Timrå IK så skulle det helt klart kunna vara ett större samarbete, men min bild av just tifo är att det är något som supportrar ska skapa och inte huvudföreningen. Det blir en slags större passion i det hela på så sätt. Däremot inte sagt att ett samarbete helt ska uteslutas. Vi lär tala med klubbledningen något innan säsongen skulle jag tro och då kan man kanske ta upp frågan och se hur de ser på saken.
Kommentera

Jag föreslår att vi som bor i Stockholmsområdet ser till att få fart på TIK08 igen. Någon som håller med? Nästa säsong är det tioårsjubileum om jag räknar rätt.

Kommentera

Jag har alltid gillat konceptet med en On Tour-tröja. Förutsatt att den kanske ändras lite i utseende. Sedan går ju åren som bekant, och till slut kanske det hela blir lite tjatigt. Trots det så gillar jag konceptet i alla fall.

Den s.k. Kvinnohund-loggan skulle jag gärna se på bröstet.

Western-temat kring en tröja är också något som lockar mig fortfarande.

Ja, mer bilder överlag så att säga. Mindre text.
Kommentera

JimmyH: Naturligtvis är det vi supportrar och inte föreningen som skall skapa tifo, helt rätt. Tänk dig vad vi faktiskt skulle kunna åstadkomma på läktarna om klubben också bistog med en liten slant... hehehe *gnugga händerna*.

Det skulle bildas marginaler till att göra fler och (om möjligt) mäktigare arrangemang än vi haft tidigare. För det ligger väl i klubbens intresse också antar jag att fansen syns ordentligt på läktarna, hemma som borta.

Tror inte att ledningen skulle ha något emot detta då jag (med insideinfo) vet att många av dem sagt att "Klacken är värdefull för både laget och klubben".

^_^
Kommentera

Per HApps:
LuleåFans i samarbete med LULEÅ HOCKEY sponsrar resorna för att LuleåFans medlemmar ska kunna åka billigare.
Nått för TIK att ta efter.

Luleå Fans, nått för SK att ta efter deras hemsida.
Ramser och allt. Se länk
Kommentera

Helg Ernest: Timrå IK har faktiskt skänkt pengar till SK's resor också.
Kommentera

Kattiz: Då har dom väll köpt platser till prominenta gäster som skall med.
I övrigt enda jag känner till om supporter resorna är att TIK tidigare tvingade SK annvända ett bussbolag så det gynnade TIK och var betydligt dyrare för SK medlemmar än om dom valt bussbolag som var billigast.
Kommentera

-Gurra-: Jag förstår dina tankegångar men skulle man blanda in huvudföreningen i det hela så är precis hela syftet borta. Tifon handlar om hyllningar till klubben och dess spelare, samt att det ska ha en peppande effekt.

Huvudföreningen ska inte ha någon form av inblandning i det vi gör, så länge det man gör inte skulle skada klubben.
Kommentera

Helg Ernest: Så är icke fallet.
Kommentera

Helg Ernest:

Kan berätta för dig att under två säsonger betalade Timrå IK alla resor för Supporterklubben.. Detta skedde 85-86 och 86-87

Allt för att supporterklubben skulle få en chans att komma igång efter ett antal år i dvala..

Kommentera

El Maco: Räknas Uppsala till Stockholmsområdet? ;-)
Jag bidrar gärna med något iaf.
Kommentera

JimmyH:
Vad man skulle vilja se mer av är T-Shirts i mindre upplagor,
T-Röd tröjan och Garbage tröjan är ju lysande exempel på mindre upplagor som fick ett stort genomslag.
Kommentera

El Maco: El Maco: Räknas Knivsta till Stockholmsområdet? ;-)
Jag bidrar gärna med något iaf.
Kommentera

Knylan: Är inte extra tifopengar välkommet då ?? Har inte påstått att klubben skall vara med och bestämma vad vi ska göra för tifon. Tänkte bara att det kunde vara en sjysst drivkraft till att fortsätta den redan så uppskattade tifoproduktionen. Om klubben på något sätt visar att det är uppskattat, t.ex. genom en extra slant.
Kommentera

På sätt och vis är dom ju det.
När grabbarna hade jobbat med en overhead av det gamla klubbmärket i en vecka till första kvartsfinalmatchen mot DIF så var det djävligt nära att dom inte skulle få använda sig av den.
Det var nämnligen så att det var Örnloggan som skulle promotas och inte något gammalt skräp symboliserat av två tallar.

Så vad som hände var att det informerades via högtalare att det var ett "nostalgitifo". Även matchvärdarna fick instruktioner om att informera eventuellt förvirrade besökare om vad som pågick.

Här snackar vi om VM i patetiskt uppförande, vad hade dom inbillat sig? Att publiken och sponsorer skulle kräva pengarna tillbaka för att man valde att ge tifot en känsla av Tradition och Stolthet?
Kommentera

När ämnet ändå är uppe kan jag passa på att droppa ett förslag till Supporterklubben och deras hemsida. Det borde finnas lite utförligare information på den hur man blir medlem i SK och hur man lämnar bidrag till tifon. Tåls kanske att tänka på framöver.
Kommentera

Kerstin_k:
En medlemsbarometer!
Någon sorts värvningskampanj!
Presentation av den sittande styrelsen!
En liten men fungerande webshop!
En supporterblogg!
Erbjudandena på medlemskortets baksida!
Kommentera

Per HApps: Mycket bra inlägg där. Jag tycker att huvudföreningen borde verkligen låta supporterklubben återuppliva den gamla tall-loggan. Vad förlorar huvudföreningen på att deras supporterklubb väljer att ge en känsla av Tradition och Stolthet?

Om det är i sponsorers nöje att Timrå IK inte skall använda sig av den gamla tall-loggan så tycker jag att det inte ska spela någon roll ifall någon annan ideel förening använder sig av en äldre logga som återupplivar Tradition och Stolthet för att ge publik ett härligt intryck & start av en match.

Jag hörde att man informerade publiken om ett "nostalgitifo" men det jag inte hade någon aning om var att man till och med gav matchvärdar instruktioner att informera eventuellt förvirrade besökare om vad som pågick. Det var väl lite väl kraftigt av huvudföreninen. Någon måtta får det väl vara.
Kommentera

JimmyH: Inte nu kanske , men med förra styrelsen var det de.
Kommentera

Helg Ernest: Inte sedan 2003 i alla fall.
Kommentera

Per HApps:

En medlemsbarometer!
- Bra idé.

Någon sorts värvningskampanj!
- Kommer nog i någon eller några former.

Presentation av den sittande styrelsen!
- Kommer!

En liten men fungerande webshop!
- Vi har ett alldeles för litet utbud för att ha behov av att använda en sådan.

En supporterblogg!
- Diskuteras, något nytt blir det i alla fall.

Erbjudandena på medlemskortets baksida!
- Ligger sedan denna veckans början ute under fliken "Medlem".
Kommentera

JimmyH: När jag satt i möten med Styrelse ordförande i SK och representanter för TIK, var det så. Nog måtte väll det varit efter 03.
Kommentera

Per HApps: Timrå IK "nyaste" styrelse kommer inte att vinna SM i marknadsföring. Hörde faktiskt en kommentar en gång från en styrelsetyp som pekade flinande mot ståplatsklacken och sade ungefär något följande:

-Inte mycket studieskulder där.

Därför har jag börjat plugga på äldre dar;)

Klart vi ska hylla tradition och stolthet tills korna går hem. Örnen blir säkert också tradition en vacker dag. Vem kunde drömma om att Esso, EPA och Nynäs skulle bli kultlogotyper när det begav sig?

Själv börjar jag snöa in på "brockolitallarna"!
Kommentera

Smokey:
Tur att det inte var någon från TIK:s styrelse.
Kommentera

friskan: Det är just det som avses, Timrå IK:s styrelse. Annars hade den gode Smokey skrivit SK:s styrelse.
Kommentera

LennartA:
Har för mig att det var den gode Johan Thornberg som sa det.
Kommentera

Jag har kollat lite i arkiven. Ja, de arkiv som går att hitta på webben, vill säga, och som har att göra med Timrå IK.
[url=web.archive.org/web/20010206031923/www.timraik.nu/index.phtml]Såhär[/url] såg vår hemsida ut säsongen 2000/01 och där går det att hitta en hel del smått och gott. Bl.a ursprunget till dagens Hockeysnack.

Vad jag tänkte på var att trots att sidan såklart är gammal i sitt utförande så var den enligt mitt sätt och se det bättre än den hemsida som finns idag (nu pratar jag om klubbens hemsida, inte SKs), speciellt ur en supporters synvinkel. Bl.a så kunde vi supportrar via Gallerit bidra med bilder (men det kanske vi kan idag med, jag vet bara inte var). Det fanns även ett bildarkiv att tillgå, bl.a på matchprogrammen under knappa 25 år. Det bildarkiv som fanns på tikare.se har av någon anledning försvunnit. Det tycker jag att man borde återinföra. Kanske inte just på matchprogrammen, det var bara vad en nostalgikers som mig fastnade för. Men man borde kunna bli än mer inriktade på oss supportar. Det skulle kunna gå att få hemsidan betydlig mer aktiv bara den kändes lite mer användarvänlig, eller vad jag ska säga. Det mesta är såklart ok, missförstå mig inte, men vi supportrar borde kunna bli mer delaktiga i bilder och annat som kommer upp där.

Sedan förstår jag inte varför inte klubbens hemsida länkar till Hockeysnack. Ja, klubben har (kräver?) ju (via moderationen) insyn vad som händer här och agerar ju titt som tätt om man tycker att så behövs. Om nu klubben på något sätt inte vill förknippas med HS, varför behöver man då kunna det? Detta borde väl vara ett skäl till att en gästbok (i form av HS, givetvis) skulle finnas även på huvudföreningens hemsida, och inte bara via supporterklubben.

Kommentera

Dream Team: Men herregud, modern nostalgi. Vilken fantastisk presentation man hade på den tiden, Lingan-klass.

Gällande tikare.se så är det lite saker på gång.
Kommentera

Knylan: Du var väl inte äldre då än vad Lingan är nu heller.. muhaha

Timrås hemsida får väl leva sitt eget lilla liv tills någon kommer på något bättre. Så känns det, tyvärr. för mycket där borde kunna förändras till det bättre. Tikare.se känns helt ok, även om jag som jag påtalade saknade ett litet bildarkiv. Jag tror nog att fler än jag suktar efter lite gammalt att kika tillbaka på då och då. Sommaren har väl gjort att det är lite "julhelg"-känning på uppdateringarna där. Men det är inget att säga om det. Säsongen är lång nog som den är för er som jobbar med att göra sidan så bra som den kan bli. Det ska bli kul att se vad som händer där innan säsongsstart.
Kommentera

Knylan: Fantastisk presentation! Så fick jag även förklaringen till Knylan.

fan, tre år från nu har vi casual Lingan medan Knylan är en av fyllegubbarna i matchtröja som somnar strax söder om Hudik.

Kommentera

Dream Team: Den där sidan är ju ca 10 ggr snyggare designmässigt än nuvarande layout också. Ett behagligt menysystem och inga feta knappar överallt. Dessutom inget överflöd i bebisblått. Det enkla är oftast det bästa.
Kommentera

Frella:
Om man har en ide på en ny T-shirt, viken skall man prata med då?
Kommentera

Per HApps: Det kan du väl ta med knyllot.. eller mig för den delen
Kommentera

Pettson kom förbi med några Mackan tröjor, någon som är intresserad?
100 spänn och stålarna till Tifo.
Kommentera

Tror att det är en tre fyra stycken.
Kommentera

Något som jag tror kan vara skoj kan vara en samlingskiva med diverse TIK-relaterade låtar.
T.e.x. Timrå Knockar, TIK Power, Timrå Hej, Timrå IK (Oldtime Rock´N Roll), Red eagles dominerar mfl. Kanske också går att klämma in "When the saints go marching in" Med WÖ-Kalle ;-).
Kommentera

-Gurra-:

Låter som en mycket bra ide..Lite nostalgi är aldrig fel..

Kan för övrigt berätta att jag har blivit erbjuden 1000 spänn för min singel där WÖ Kalle gjorde sin otroligt vackra stämma hörd..

Kan även berätta att den singeln fortfarande har en säker o stabil plats i min skivback...

FORZA TIMRÅ IK..

Kommentera

« · 731615 · »