1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591700 inlägg · 6217 ämnen

Förslag till Supporterklubben och Timrå IK

« · 731761 · » Till forumet

Sv: Förslag till Supporterklubben och Timrå IK
JimmyH: Inte nu kanske , men med förra styrelsen var det de.
Kommentera

Helg Ernest: Inte sedan 2003 i alla fall.
Kommentera

Per HApps:

En medlemsbarometer!
- Bra idé.

Någon sorts värvningskampanj!
- Kommer nog i någon eller några former.

Presentation av den sittande styrelsen!
- Kommer!

En liten men fungerande webshop!
- Vi har ett alldeles för litet utbud för att ha behov av att använda en sådan.

En supporterblogg!
- Diskuteras, något nytt blir det i alla fall.

Erbjudandena på medlemskortets baksida!
- Ligger sedan denna veckans början ute under fliken "Medlem".
Kommentera

JimmyH: När jag satt i möten med Styrelse ordförande i SK och representanter för TIK, var det så. Nog måtte väll det varit efter 03.
Kommentera

Per HApps: Timrå IK "nyaste" styrelse kommer inte att vinna SM i marknadsföring. Hörde faktiskt en kommentar en gång från en styrelsetyp som pekade flinande mot ståplatsklacken och sade ungefär något följande:

-Inte mycket studieskulder där.

Därför har jag börjat plugga på äldre dar;)

Klart vi ska hylla tradition och stolthet tills korna går hem. Örnen blir säkert också tradition en vacker dag. Vem kunde drömma om att Esso, EPA och Nynäs skulle bli kultlogotyper när det begav sig?

Själv börjar jag snöa in på "brockolitallarna"!
Kommentera

Smokey:
Tur att det inte var någon från TIK:s styrelse.
Kommentera

friskan: Det är just det som avses, Timrå IK:s styrelse. Annars hade den gode Smokey skrivit SK:s styrelse.
Kommentera

LennartA:
Har för mig att det var den gode Johan Thornberg som sa det.
Kommentera

Jag har kollat lite i arkiven. Ja, de arkiv som går att hitta på webben, vill säga, och som har att göra med Timrå IK.
[url=web.archive.org/web/20010206031923/www.timraik.nu/index.phtml]Såhär[/url] såg vår hemsida ut säsongen 2000/01 och där går det att hitta en hel del smått och gott. Bl.a ursprunget till dagens Hockeysnack.

Vad jag tänkte på var att trots att sidan såklart är gammal i sitt utförande så var den enligt mitt sätt och se det bättre än den hemsida som finns idag (nu pratar jag om klubbens hemsida, inte SKs), speciellt ur en supporters synvinkel. Bl.a så kunde vi supportrar via Gallerit bidra med bilder (men det kanske vi kan idag med, jag vet bara inte var). Det fanns även ett bildarkiv att tillgå, bl.a på matchprogrammen under knappa 25 år. Det bildarkiv som fanns på tikare.se har av någon anledning försvunnit. Det tycker jag att man borde återinföra. Kanske inte just på matchprogrammen, det var bara vad en nostalgikers som mig fastnade för. Men man borde kunna bli än mer inriktade på oss supportar. Det skulle kunna gå att få hemsidan betydlig mer aktiv bara den kändes lite mer användarvänlig, eller vad jag ska säga. Det mesta är såklart ok, missförstå mig inte, men vi supportrar borde kunna bli mer delaktiga i bilder och annat som kommer upp där.

Sedan förstår jag inte varför inte klubbens hemsida länkar till Hockeysnack. Ja, klubben har (kräver?) ju (via moderationen) insyn vad som händer här och agerar ju titt som tätt om man tycker att så behövs. Om nu klubben på något sätt inte vill förknippas med HS, varför behöver man då kunna det? Detta borde väl vara ett skäl till att en gästbok (i form av HS, givetvis) skulle finnas även på huvudföreningens hemsida, och inte bara via supporterklubben.

Kommentera

Dream Team: Men herregud, modern nostalgi. Vilken fantastisk presentation man hade på den tiden, Lingan-klass.

Gällande tikare.se så är det lite saker på gång.
Kommentera

Knylan: Du var väl inte äldre då än vad Lingan är nu heller.. muhaha

Timrås hemsida får väl leva sitt eget lilla liv tills någon kommer på något bättre. Så känns det, tyvärr. för mycket där borde kunna förändras till det bättre. Tikare.se känns helt ok, även om jag som jag påtalade saknade ett litet bildarkiv. Jag tror nog att fler än jag suktar efter lite gammalt att kika tillbaka på då och då. Sommaren har väl gjort att det är lite "julhelg"-känning på uppdateringarna där. Men det är inget att säga om det. Säsongen är lång nog som den är för er som jobbar med att göra sidan så bra som den kan bli. Det ska bli kul att se vad som händer där innan säsongsstart.
Kommentera

Knylan: Fantastisk presentation! Så fick jag även förklaringen till Knylan.

fan, tre år från nu har vi casual Lingan medan Knylan är en av fyllegubbarna i matchtröja som somnar strax söder om Hudik.

Kommentera

Dream Team: Den där sidan är ju ca 10 ggr snyggare designmässigt än nuvarande layout också. Ett behagligt menysystem och inga feta knappar överallt. Dessutom inget överflöd i bebisblått. Det enkla är oftast det bästa.
Kommentera

Frella:
Om man har en ide på en ny T-shirt, viken skall man prata med då?
Kommentera

Per HApps: Det kan du väl ta med knyllot.. eller mig för den delen
Kommentera

Pettson kom förbi med några Mackan tröjor, någon som är intresserad?
100 spänn och stålarna till Tifo.
Kommentera

Tror att det är en tre fyra stycken.
Kommentera

Något som jag tror kan vara skoj kan vara en samlingskiva med diverse TIK-relaterade låtar.
T.e.x. Timrå Knockar, TIK Power, Timrå Hej, Timrå IK (Oldtime Rock´N Roll), Red eagles dominerar mfl. Kanske också går att klämma in "When the saints go marching in" Med WÖ-Kalle ;-).
Kommentera

-Gurra-:

Låter som en mycket bra ide..Lite nostalgi är aldrig fel..

Kan för övrigt berätta att jag har blivit erbjuden 1000 spänn för min singel där WÖ Kalle gjorde sin otroligt vackra stämma hörd..

Kan även berätta att den singeln fortfarande har en säker o stabil plats i min skivback...

FORZA TIMRÅ IK..

Kommentera

gud: Jösses! Själv köpte jag min från SK för typ en 50-lapp (men det var ju innan elitserien förståss...).
Kommentera

Redax 2:

När du och jag som är några timmar äldre än många härinne på HS valde att satsa en del av våran framtida förmögenhet på denna singel så fanns det inte någonstans i hela världhistorien något som pekade på att någon av oss alla två skulle bli erbjudna 1000 rejäla svenska kronor för detta kap..

Så..Låt dom jävlarna liiiida som inte valde att köpa skivan..;)

Kommentera

gud: Tack och lov, jag har en också. WÖ-Kalle ler väl i sin himmel när man spelar den, (försiktigt)
Kommentera

På tal om nostalgi, någon (Dreamteam förslagsvis) som har koll på om det är några jubiléer som är på gång under kommande säsong? Förra säsongen så tog ju Robert Carlsson matchrekord till exempel. Supporterklubben fyller väl 45 bast den 4/2 om jag inte missminner mig.
Kommentera

gud: Vem fan har inte den... Jag har tjyvtankat ner den på nätet alldeles gratis! Men jag kan bränna ner en CD för 500 spänn...
Kommentera

gud: Är det cd skiva du pratar om eller är det LPn ? LPn står i pappas skivback iaf
Kommentera

actionleif: LP och LP, det var väl snarare en singel men Johnny Cutz på A-sidan och W/Ö Kalle på B-sidan.

Jag donerade min skiva till hembygdföreningen Skvadern i Uppsala. Ögonen vattnas när jag tänker på de vackra stunder då den lätt repade skivan med den gröna etiketten snurrat på föreningens skivtallrik.
Kommentera

superia: Okej, säger du så .. är inte så lätt för mig att veta som är uppväxt på kasett och cd åldern :)
Kommentera

actionleif:
Eller så en T-shirt med texten.

Timrå IK
Lat 62.29.9N, Long 17.24.5E
Kulturens centrum
Kommentera

Per HApps: En sådan bra ide måste man tiga om här innan det kommer någon annan och snor iden.
Kommentera

73Sjöbba:
Det är bara att sno på allt vad det går.
Kommentera

Glömde en sak.
Positionen skall således vara mittcirkeln i Timrå Isstadion.
Kommentera

En annan grej som TIK skulle kunna göra är att göra "förstoringar" av sina gamla hjältar i formatet 2X3 meter och hänga utt dom på tex. kortsidan ovanför klacken. Och för att sedan förhöja känslan kan man rikta en spot på varje fotografi.
Bilderna framställs av en firma i Stockholm som heter Big Image. (kika på länken så förstår ni varför"

Tänk att ha Strimma, Inge, Olle, osv som ett hall of fame på kortsideväggen.
www.bigimage.se/web/DBpics/pics/200010A23.jpg
Kommentera

Per HApps: Nämen, inte tror Du väl att De vill anknyta till historien när man kan göra gigantiska örnar eller ngt liknande. Tänk om sponsorerna blir förvirrade...
Kommentera

Redax 2:
Det har du rätt i. Förlåt mig det var en dålig ide. :((
Kommentera

Ang timraik.nu så ger det i mitt tycke ett betydligt seriösare intryck på sidan om man skippar att skriva rubrikerna följt av två-tre utropstecken. Som t ex nyheten just nu om isträningen.
Kommentera

Frella: Kan bara instämma till fullo! Horribel svenska, mkt amatörmässigt!
Kommentera

mikenomad:
Kan det inte vara ett sätt att betygssätta saker och ting?
! = vi vann matchen
!! = vi gick till slutspel
!!! = Ispremiären för A-laget - måndag 7/8 !!!
!!!! = vi gick till semifinal
!!!!! = vi vann SM-Guld
Kommentera

aha, Per HApps:
Koordinaterna du gav kändes inte riktigt hockeymässiga...
I vattnet strax utanför hamnen i Fagervik.

Mittcirkeln torde vara närmare Lat 62.30'21"N   Long 17.20'56"E
om man istället anger positionen i grader, minuter och sekunder.

Kommentera

Vet i.o.f.s inte om det som är ishall på min karta är dagens E.On, eller om det har byggts nytt bredvid...

Kommentera

Per HApps: Så ispremiär skulle vara en trea på en femgradig utropstecken-skala? Njae...
Kommentera

Metal Guru:
Ser att du är vaken, bra jobbat.
Kommentera

Per HApps: jag tycker det är skandal att vi har en arena som bara tar in 5800 modos tar in 8000 vi moste bygga om den till nästa säsong
Kommentera

Per HApps: Jag har ett förslag på en jättetuff slogan: "Timrå IK - Heart of Hockey!"
Kommentera

-Gurra-: Med förhoppning att "Timrå Knockar"..hela s...i år någon här som har någon koll på hur vår 18:åring Moe hänger med på träningen är han vältränad nog för att kunna hänga med bra i styrka/tempo redan första året i A-laget??
Någon som vet hur han ligger till? fystest?

I övrigt tror jag de övriga unga (86:orna) kommer att hålla en hög nivå
A. Strålman går väl för övrigt ur tonåren idag o fyller 20 år! och hans spelstandard är ju rejäl redan.
Kommentera

htikare: Inga fel på dessa ungtuppars bringor; www.tikare.se/nyheter/?nid=244
Kommentera

Ambroo: Må väl säga att de flesta såg ut att vara i form. Men någonstans där på mitten syntes någon som såg ut som en datorspelandes ungdom.
Vem var det?
Kommentera

MorganaLefaey: haha ja, Jens Nilsson måste du mena va?
Kommentera

Ambroo: Var tvungen att gå tillbaka och kolla för att verifiera det. Men det stämmer. Var han jag tänkte på. Inte direkt så att man skulle tro att det var en hockeyspelare man såg om han gick förbi på beachen. Nog för att de flesta som sportar i icke lagidrotter anser att hockeyspelare är ganska dåligt tränade.
Kommentera

Sandström, se och lär!

Varför måste alla andra elitserielag skaffa sig en retrotröja innan Timrå vågar ta beslutet om att göra detsamma?

Förslaget om retrotröja till TIK lanserades för 5 år sedan av ett antal supporters, tänk om Ni hade valt att göra det på en gång.

En simpel röd/vit matchtröja utan reklam med texten TIMRÅ på snedden och det riktiga klubbmärket på bröstet.

Senaste i raden är MODO Hockey. Se länk

www.modohockey.se/filarkiv/bilder/ispremiar_060731/Ispremiar018.jpg
Kommentera

« · 731761 · »