Tänka sig att dessa oerhört små halvfigurer från den lilla byhålan Sundsvall (där jag spenderar en alltför stor del av min tid) ännu anstränger sig för att göra våra liv sura. Fucking jävla Arboga! Det är deras fel att skitlaget IFSH lyckas hänga kvar ännu en säsong i landets näst högsta serie. Vi skulle möjligen kunna bli av med patrasket för gott om de fick en alldeles välförtjänt Kovland-status...
DJ Hemp: Kovlandstatus är en hedersamt tillstånd som är få förunnat. Hjonen som kastat rökbomber omkring sig ska inte blandas samman med det stolta Kovländska namnet.
Må de där bombkastarna översköljas av tiotusen getters urin.
Allvarligt... Kastade Sundsvall Fjants verkligen in rökbomber på Timrå IK:s fest? Har de ingen som helst gräns för där patetiken tar vid...!? Så jävla lågt och uselt, jag finner inga ord... Nej, ståplats i Sundsvalls-bukten för hela packet!
Trist att festen skulle urarta på detta sätt på grund av att ett gäng lägre stående varelser invaderade stället innehavandes stinkbomber. Men vad fan kan man förvänta sig av ett gäng "wankers"!? Riktigt pinsamt Sundsvall...
Jag avsåg inte att dra Kovlands namn i smutsen. Inser att min jämförelse var fullständigt misslyckad. Det var nivån på divisionen jag ville åt, men inte ens ettan är låg nog för dessa hjon. Vad finns under denna egentligen? Ähhh, jag är skeptisk... Lägg ner Sundsvall - satsa på innebandy!
Helg Ernest: Men om du nån gång kunde lyssna på vad folk säger... Det är igenkända Sundsvall Fans, det står i deras klack och många kände igen dem... Ska du ha DNA prov, fingeravtryck och bekräftade mugshots för att lyssna eller... Du är ju bara för dum i huvudet ibland...
Jen: Jo, har för mig det. Ernst förstår sig inte på det där med att känna igen personer utan matchtröja.. Han skulle säkert inte ens känna igen en spelare utan tröja med nummer...
Dalan: Kan ju bli farligt att anklaga "Fel personer" bara. Man skall passa sig väldigt noga för att anklaga folk, sådant kan sluta i rätten. Det vore ju synd, eller hur ? Det är väl annars också orsaken varför dert ej näms i dagspressen. Det finns tydligern inte tillräckligt med kött på benen för att tordas trycka det.
Tänk vilka rubriker - Sundsvallsfans kastade in rökgranat på TIK fest. Istället för - Bilolycka i Njurunda och katt fast i träd, brandkåren fick rycka ut. osv.
Undra vem som är dum i huvet ? inte tänker längre en näsan räcker.
Dalan: Helt rätt! Jag vet knappt vilka nummer dom har. I Torsdags stod jag mitt framför en gubbe i Globen hotell som jag kände så j..a väl igen, men kunde för allt i världen komma på vem det var.
Det var Jim Brithén kom jag på när han bröt på danska. Sen sprang jag ihop med Björn Skiffs, men honom kände jag igen.
Ärligt så är det nog bara Robban, Hallin och Anton Strålman jag skulle känna igen civila.
Helg Ernest: JA tänk vad Hemskt det vore att sitta inför rätta.. Ruggigt... vill man inte ens tänka tanken på..
Annars tycker jag att det är kul att man får reda på att dom håller på än, Man kan väl säga att sundsvall känns lika fräscht som sockeplast eller nåt...
kan man inte göra en dokumentär om dom??? Man får följa med till dagcentret, erikshjälpen.eller nån annanstans där de arbetsprövar. Kanske man får följa med pontus när han ska till tandläkaren och så.. vore fin tv det.
Laken: Med en utbyggnad som står klar till nästa säsong så borde 100 mkr i omsättning inte vara långt borta, men det kommer ju krävas några fler stora namn för att locka publiken till den större arenan också.
Frella: Den nya puben lär dra in rätt bra med pengar, då det känns som merparten av publiken som kan tänkas vilja gå till puben i pausen, drar sig för det när det är så mycket kö.
73Sjöbba: Den ligger där kanslit låg. Vet inte när den blir klar, men trolgtvis inte innan säsongen är slut, men de kan ju vara överjävligt snabba och ha den klar sent i slutspelet om vi är kvar då.
Tråkigt nog glömde jag minneskortet hemma så jag kunde endast ta bilder på interna minnet.. och det räckte ju inte långt.
Väntar in fler bilder imöra.
www.tikare.se/galleri/index.php