Laken: Med en utbyggnad som står klar till nästa säsong så borde 100 mkr i omsättning inte vara långt borta, men det kommer ju krävas några fler stora namn för att locka publiken till den större arenan också.
Frella: Den nya puben lär dra in rätt bra med pengar, då det känns som merparten av publiken som kan tänkas vilja gå till puben i pausen, drar sig för det när det är så mycket kö.
73Sjöbba: Den ligger där kanslit låg. Vet inte när den blir klar, men trolgtvis inte innan säsongen är slut, men de kan ju vara överjävligt snabba och ha den klar sent i slutspelet om vi är kvar då.
Vi är så jävla dåliga nu helt enkelt. "Vi ha juh hafft så mång skadadde" skriver en del... "när halh komer tillbask blir de bra" skriver andra... Jojo, vi producerar återigen hela ett mål, halleluja!
Ambroo: Kenta får ju gärna vaska om lite i laget, Warg och Hedström har väl inte hittat varandra på 25 omgångar, ändå spelar de fortfarande tillsammans. Jag vill se Regin mellan Jonte och Pärssinen. Warg får gärna spela med Ryno och Carlsson. Carlsson och Warg borde balansera upp Rynos brister i försvarszon.
Frella: Ärligt talat så tror jag inte att det blir så fantastiskt mycket bättre utan jag tycker snarare att det är så att samtliga spelare måste förstå allvaret och komma upp i normal standard. Vi är inte i slutspel och vi kommer heller inte att ta oss dit om detta fortsätter. Det jag vill se från tränarhåll är tokgnuggande när det gäller de numerära över/underlägena. Det är farligare i fem mot fem än i päpä som exempel...
Ambroo: Men det gör ju inget om Kenta någongång under sin karriär i Timrå skulle våga ändra på någonting. Nu tror jag vi går till slutspel, men väl där blir det svårt om vi inte hittar rätt över hela banan, för just nu har vi Sveriges yraste försvar blandat med de mest fantasilösa forwards.
Frella: Visserligen, men samtidigt så måste var och en kunna prestera när det gäller som mest. Att backsidan är vissen är ingen nyhet och att vi inte producerar framåt är inte heller dagsfärskt. Det är bara äckligt hårt jobb som gäller... Visst kan man prova att ändra i formationerna, men jag tror inte det leder till nån nämnvärd skillnad.
Ambroo: Det där jag sa igår om att "bara Hahl kommer tillbaka så...." var naturligtvis ett skämt. Inte är det det det (3 det) beror på. En spelare kan inte förändra något.
Frågan är vad som egentligen är fel. Eller kanske är det inget fel. Vi är kanske så här dåliga? Det är kanske bara att inse det. I början av serien spelade vi helt klart över vår förmåga och hade en hel del tur.
Sen kan man undra över vad Kenta menar med sitt uttalande om att "Matchen avgjordes i den första perioden". Vad jag vet stod det bara 2-0 efter första. Sen är det Kentas jobb att se till att laget inte känner sig slagna. 2-0 är ju ingenting i Hockey. Hur blir det nästa gång dom hamnar i ett 2-0 underläge?
Tycker det är konstigt att vi numera alltid måste ha första målet för att ha en chans. Så känns det iaf.
Antar att du har bidragit och jag får tacka i förväg!