1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590680 inlägg · 6217 ämnen

Första isträningen

Första isträningen
Skellefteå hade drygt 2300 pers. på sin första isträning (med diverse kringaktiviteter)... Klarar vi, alltså Timrå-publiken, att slå det imorgon tro???
Kommentera

Sv: Första isträningen
Det måste vi ju göra annars är det ju pinsamt.
Kommentera

Ja nog måste vi kunna slå ett allsvenskt lag iaf.....
Hur många var det dom räknade med skulle komma? ungefär.
Kommentera

Hmmm......kanske man kan börja träna redan imorrn då, så man får lite experttips.
Kommentera

Okej svårt att slå 2300 på Träning men på Fredag bör vi nog slå dom, Skelefeå alltså, sen är det väl NSK på Lördag med bl a NHL proffs. Säsongen kan börja, varsågoda.
Kommentera

TD: Äh! jag tror vi klår 2300, intresset för TIK är ju mkt stort, det har ju vi fått se ett antal gånger ju *ler*...hoppzan: kommer du dit? har inte sett dig på länge!
Kommentera

jag fattar inte hur det alltid kommer så j*vla mycke folk på saik:s träningar...eller i alla fall den första....fan 2300 är ju en mycket hög pubiksiffra i allsvenskan (hockeyallsvenskan allatså) och då är det bara en träning
Kommentera

Det beror på att de har gjort ett jippo ikring det, mer som en byfest än en träning. I alla fall var det så förra året att det mest liknade ett tivoli och en show...Tänk om TIK skulle spola en isbana på Torget i Sundsvall (hur det nu skulle gå till i juli) och gå på is, för att sedan hävda att det var tusentals besökare.
Kommentera

Konstigt att inte Sundsvalls Tidning skriver någonting om Timrås första träning. Gång på gång blir man besviken på tidningens bedrövliga hockeybevakning.
Kommentera

Sndsvalls Tidning är och förblir lika blå
som sundsvall Hockey.
Kommentera

Håller med... ST har varit sämre än Dagbladet i flera år nu, det enda som är bättre är att den kommer ut på söndagarna...

Sedan så skriver de väl mindre bobcats än Dagbladet oxå...

Trodde det skulle kunna bli bättre med hockey på ST när de anställde Mattias Eriksson från Dagbladet, men ikke...
Kommentera

Hade Timrå varit lite framåt hade dom skickat ut lite fax till lokala tidningar samt ringt och påtalat arrangemanget som kommer. (Men det kanske dom gjort?) Och haft en bättre annons.
Kommentera

...men jag försvarar inte Sundsvalls Tidning som prioriterar minst sagt underligt på Sportsidorna. Heja hästhoppning!
Kommentera

Laken: Det kanske blir JÄTTEreportage i färgbilder imorrn.
Kommentera

Kongo: Jag håller med DIG!!! : - )
Ja, jag hoppas verkligen att Timrå har hört av sig ang. den första isträningen till så många lokala medier som möjligt. Detta för att locka så mycket folk som det går till träningen. Därför vart jag lite förvånad när inte ST skrev någonting (fanns bara en liten löjlig annons). Dagbladet har alltid varit bättre på just den lokala ishockeyn, det räckte för att jag skulle bli prenumerant även om själva tidningen ST är bättre.
Kommentera

Så länge Dagbladet fortsätter att vara bäst på att skriva om Timrå så kommer jag också fortsätta att prenumera. För just nu finns det ju bara ett alternativ...
Kommentera

Kan tyvärr inte närvara vid denna händelse,men hoppas på en utförlig rapport....
Kommentera

Har ingen möjlighet att åka upp till kulturens högborg på första isträningen...
Får väl kvista över till Arboga och titta på utlånade Fredrik Mannström och Tony Westerlunds ispremiär med IFK Arboga.
Kommentera

Appropå intro. Helt OK att använda sig av egen musik men så länge TIK vill bli förknippade med en örn är Saxons "the eagle has landed" klart bästa introt. Man skulle kunna stjäla örnen de använde på "Power and glory" turnén. Stor och full av blinkande "spottar". Mäktigt.
Kommentera

Hälge: Räkna inte med någon rapport på hemsidan för jag ska inte dit. Så det hänger på mina medarbetare om det blir nått.
Kommentera

« · 3481