1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590680 inlägg · 6217 ämnen

Första matchen

« · 286453 Till forumet

Första matchen
Man riktigt längtar efter nedsläpp nu och efter att fått sin första motståndare så kan man på ett så där äckligt diciplinerat och optimistiskt sätt redan nu så här 4 månader redan tända Segergarren och halsa segerskumpan.........TJOHOOOOOOOOOO!!
Grattis Timrå IK till 3 störtsköna och härliga joints och points mot Leksand...
För i höst börjar den STORA och LÅNGA vägen mot SM-GULD våren 2004..trust me it`s our time this year..
Så nu laddar vi bössan och så firar vi redan NU våra första pinnar säsongen 2003-2004..
SKÅL TAMJEFAN dä e FREDA!!!!

Älska Timrå IK tills döden skiljer oss åt..
Kommentera

Sv: Första matchen
SMÅLAND: i Leksand har ni inget o göra, 3 pinnar till Leksand :)
Kommentera

t0rre:I år lekte vi med Leksand det ska vi fortsätta med!

Timrå IK är dom bästa!
Kommentera

timraande: I dagsläget ser det ut som att Leksand får bedriva den lekstuga vi hade föregående år.
Kommentera

250kg kärlek: Det är lungt! Nubben o grabbarna fixar det igen.
Det är bara att titta tillbaks på säsongen som var! Alla tippade oss sist! Det är bra med hungriga spelare som vill visa vad dom går för! Överbetalda spelare har inget att bevisa. Det såg vi exempel på ingen nämd ingen glömd!
Kommentera

timraande: kan komplettera lite: Läget inför den kommande säsongen ser ofantligt mycket bättre ut, jämfört med den här tiden i fjol. Okey, nu är vi inte tippade drypsist. Många har revansh att fordra. Men du, det får dom inte!
Kommentera

t0rre: Som så många ggr förr........Timrå suger av Leksand igen den 25 september....trust miiiiiiiiiiii..

Ett råd:Glöm inte att ta med dig en bal grinpapper till södra stå..

Long live Timrå "THE RED MACHINE" IK...
Kommentera

SMÅLAND: Hur orkar du redan nu ta ut segrar i förskott?

Lägg dig i hängmattan o coola ner!

Den här säsongen blir utan tvekan den tuffaste hittills o jag orkar bara inte tänka på hösten nu.
Nu ska man sola o bada o dricka pina colada!
Kommentera

rådbjer: om Gud vetat vad hockey är, så skulle han inte ha skapat denna otäcka sommar.

Småland, denna GIGANT, har som vanligt rätt.

Snyft... vad händer med TEMPLET?
åker dit varje lunch å fäller en tår.
Men...som de galna människor vi är, om nåt år har vi glömt västra stå.
iofs fel tråd, men VARFÖR, lägga ner en massa pengar på TIFO i en släckt hall?
Varför inte lägga dessa pengar på subbade resor?
Då skulle t.o.m jag bli medlem.
Jag menar, bränna x antal tusen som ingen igentligen ser...
nää, låt tifona vara där de hör hemma, på fotbollen.
Kommentera

TITAN:Men gud verkar i alla fall vara inloggad på detta hockeyberoende ganska ofta i alla fall=)Men om han kan hockey vet jag inte...
Kommentera

hehe oj vad dom flesta va säkra på seger, börjar fötterna släppa från jorden på några ;)
Kommentera

såklart att vi krossar leksand!

TIMRÅ IK-MOT SLUTSPEL!!
Kommentera

TITAN: Får säga detta ännu en gång. Under föregående säsong så har vi sammanlagt fått kanske mellan 5000-7000 spänn från supporterklubben. De pengar vi i TIFO-gruppen lägger på TIFO har vi alltså fått genom att folk har slängt in pengar på vårat PG-konto och genom insamlingar på matcherna och på supporterresorna.

Ett TIFO kan bli väldigt snyggt om man har mycket spotlights, men givetvis det ultimata om man kör med släckt hall.

Hur som helst, vi samlar inte in pengar till TIFO, sedan skänka bort dom till subventionering av resorna. Ju fler medlemmar, desto billigare resor!
Kommentera

Knylan: Det är mellan 5000-7000 för mycket.
Kommentera

Jag: Hur menar du nu?
Kommentera

Jag: Kan sträcka mig till 3500 intemer, ICKE!!!!!!!!
Kommentera

250kg kärlek: Bitvis
Kommentera

250kg kärlek: Mellan 5000-7000 för mycket från SK till Tifo-gruppen.
Kommentera

Jag: Vem fan kallar du dum i huvudet!!!!!!
Kommentera

Jag: Förstår fortfarande inte vad du menar.
Kommentera

Jag: Får man fråga varför? Vet inte hur det var då säsongen började, vet inte ens om vi fick nått då. Dock så fick vi 5000 innan slutspelet började. Sammanlagt har vi nog gått runt på 20000-25000 säsongen som gick. Kommer förhoppningsvis kunna fördubbla den siffran kommande säsong, beror bara på hur pass givmilda folk är.
Kommentera

Knylan:
Jag kräver fullständig redovisning över var dessa 20-25 000 har tagit vägen. Finns det möjlighet att visa kvitton på storbildsskärmen på första hemmamatchen?
Kommentera

Chimpans:
du kan säkert ta den frågan under ditt vanliga nick...
Kommentera

Chimpans: Jag har inte så mycket pejl egentligen på hur mycket vi fått in och sånt, Dalan sköter det mesta av det där. Men jag skulle tro att det sammanlagt kommit in mellan 20000-30000 föregående säsong.

Med tanke på att vi beställde 10 rullar stripes x 200 m innan slutspelet för säkert uppåt 5000-6000 visar på att det kostar en hel del. Vi har väl också sammanlagt köpt in ca 2000 småflaggor, kostar 3 spänn styck.

Men som sagt, jag har inte nämnvärt bra koll på just det ekonomiska.
Kommentera

Knylan:
Kvitto, kvitto, kvitto!
Kommentera

Knylan: Visst ser det ganska bra ut med Tifon. Men jag tycker inte det ska prioriteras före tex resorna. 5000-7000 kr hade gjort resan till gbg lite billigare, där vi fick slänga ut en hel del för att det skulle vara 3 chaufförer på den resan. Med de här tusenlapparna du pratar om hade vi kanske fått ihop lite fler folk till den matchen (billigare resa), vi fyllde väl inte ens ut de 100 platserna vi fick där nere?

Det pratas jämt om att supportrarna är viktiga för laget. Hur mycket viktigare är tifona än supportrarna för laget? När tifona funkar som de ska ser det snyggt ut. Men det kan aldrig bli lika snyggt som på fotbollen. Jag tycker det är grymt mycket att slänga ut 25 000 kronor på några plastblad/remsor etcetera.

Det jag mest är irrterad på är att SK lade ut så pass mycket på tifona, som inte har så stor betydelse om vissa tycker. De som lägger ut pengar som privatperson, det är ju upp till dem.
Kommentera

gud: Med en sådan kommentar känns det som du inte är vuxen förtroendet att ha tillgång till allt vad det innebär att vara moderator.
För många av oss är det en självklarhet att ha insyn i ekonomin i en verksamhet som man deltar i.
Det finns faktiskt många frågor om hur SK har skött sin ekonomi.
Men det kan ju vara lite känsligt att ifrågasätta. Därför kanske man använder ett annat nick. Som ett förtydligande, det är inte jag som är Chimpans. Men det vet ju redan gud plus en massa andra. Det känns lite osmakligt att det finns ett urval som har insyn i vad pöbeln håller på med. Lite Stasi.
Kommentera

rådbjer: Det är klart att man inte ska ta ut några segrar i förväg,men Timrå IK är ett spöke för Leksand..
Det ska till ett under om Timrå ska förlora....trust me..

Klart att jag ska coola ner mig i hängmattan i sommar och samla ihop krafter inför hösten precis som jag gjorde förra sommaren och lovade mirakel och underverk ifrån Timrås sida..

Och vad hände det blev SM-SEMIFINAL!!!!

Ha en bra sommar och ta det lugnt me pina coladan..
Kommentera

Papa Maco..
det var en av dummaste kommentarer jag har läst härinne...

varför ska folk vara rädda för att fråga om supporterklubben ekonomi?? som du vet så finns det något som kallas för årsmöte
och har man inte innan detta fått reda på det man vill så är det bara att traska på det...

och om du läser reglerna så står det följande...
att man INTE får
Använda flera signaturer för att få fram din åsikt...

Chimpans är en av dom som funnits härinne längst
med sitt andra nick och borde våga stå för vad hon/han vill
ha sagt.. hon/han har långt innan du skrev ditt inlägg redan hört av sig till mig och framfört sin åsikt i det hela...och allt är överspelat för våran del...

ha en trevlig Lördagskväll...
Kommentera

Jag: Supporterkultur omfattar väldigt mycket, resor, tifo etc. Supporterklubben vill nog kunna omfatta så många av dessa intressen som möjligt, därför fick vi 7000 sammanlagt (rett ut detta nu, vi fick 2000 innan säsongen och 5000 innan slutspelet). Vi som jobbar med detta brinner för vad vi gör, jag har tex säkert kunnat klara ett flertal av betygen som jag förmodligen blivit underkänd i nu om det inte vore för att jag brinner för klack och tifo-prylen så mycket.

Supporterklubben har haft några år en liten del av pengarna man förfogar över avsatta för att oavkortat gå till TIFO. Det är 5000 så vitt jag vet, vi har lyckats tjata åt oss 2000 till också.

Känner mig tämligen säker på att SK hade kunnat subventionerat tex Göteborgsresan mer om man bara viljat, tror inte det sket sig genom att man skänkte 5000 till oss. Problemet är att jag tycker att det satsas för lite på just supporterresorna. Varför jag tycker det orkar jag inte ta nu.

Folk verkar tro att ett TIFO går på under 1000-lappen. För att ta ett exempel så bränner TIFO-grupperna i STHLM ofta av 50000 på ett TIFO. Vi har gjort av med 25000+ på hela säsongen, innefattar ca 6-7 TIFOn varav 3-4 modellen större än resterande.

Börjar märka tendenser av att folk tror att vi stoppar pengar i egen ficka, jag eller någon annan i gruppen har inte ens haft tanken. Jag kan stå och hålla i 2000 spänn, att då ens fundera på att "Fan det vore ju schysst med ett PS2" är en total utopi.

Kan nästan garantera (har inte mycket till insyn i SKs ekonomi) att de pengar vi fått, absolut inte drabbat reseverksamheten.

Till sist så får ni vända er till SK om ni vill få full klarhet i varför dom avsatte dessa pengar till oss.
Kommentera

gud: Var detta verkligen det dummaste du läst?
Ja ja....Min uppfattning om dig kvarstår.
Kommentera

Nu tycker jag vi alla ställer oss upp och gör vågen för gud. Att vara moderator verkar bara leda till massa gnäll...
Starkt jobbat!
Kommentera

SK har inget med TIFO-gruppen, TIFO-gruppen är en fristående del av Supporterklubben. Sen att vi har fått sponsring av SK är väl inte sådär jättekonstigt? Det får nog de flesta TIFO-grupper.

Ska se som jag kan redogöra lite för vad vi köpt in om det nu är av intresse: Ark för ca 3000 tror jag, de floppade dessutom rejält så. Stripes i massor har vi köpt in, samt en hel del flaggor. Stripsen har väl säkert gått på 10-15000 eftersom det varit det vi mest använt oss av. Flaggor har vi väl köpt ca 2300 som Knylan sa nedanför vad det gick på. Vi har även köpt in en ny jumboflagga med tillhörande flaggrör. Kvittorullar hade vi, men de fick inte användas...500 Magic Candels som visade sig vara tomtebloss köpte vi. Samt nån bengal eller rök men det är egentligen ingen kostnad av större mått då de kanske gått på 200 spänn eller nåt.

Vet inte om ni blev någe klokare av detta, men tror jag fått med det mesta.
Kommentera

Knylan,gud,jag,Papa maco,Chimpansen,willysson och ni andra..
Gud vad jag älskar konflikter...
Kör så det ryker....
Skål Tamjefan dä ä lördasparty på HockeySnack..

Imorgon kommer sommaren på besök i Kalmar län(+27-28)

Glad Sommar..
Kommentera

Frella: Var beställer ni dom där jumbosarna? Och vad kostar dom?
Kommentera

Bergius: Denna Jumbo beställdes från Italien från tifo.it, vad den kostade exakt vet jag inte då Dalan har koll på ekonomin, men du kan surfa in där och kolla upp priser på ett och annat. Priserna är i Euro...
Kommentera

Frella: ok, det finns ingen försäljning i Sverige? vore grymt att ha en egen.
Kommentera

Bergius: Finns det säkert, vi håller väl på att kolla upp om det finns företag att besälla ifrån(inte bara flaggor då) inom närmare avstånd då frakten när man beställer från Italien blir rätt dyr om man beställer många kilon.
Kommentera

Bergius: Den randiga och den röda med vita rutor är beställda från Sverige. Går på ca tusen spänn, lägg därefter på ett rör för uppskattningsvid 600-700. Joina TIFO-gruppen du med så kan du få veva med en jumbo som om det vore din egen. =)
Kommentera

Jumbosarna från Sverige kostar alltså ca 1000 spänn styck, om man inte vill ha så avancerat mönster. Dom från Italien är mycket billigare, men kvaliten är kack. Dessutom tillkommer Tifo.it:s trevliga frakt på 400 spänn.

Förhoppningsvis så har vi utökat vårat jumboförråd inför kommande säsong, skulle inte säga nej till två stycken till minst.
Kommentera

Nu är iallafall segern säkrad för oss i nästa års elitserie!! Dahlen får inget nytt kontrakt av Dallas och kan tänka sig att återvända till Sverige!! SM-Guld nästa!! ;)
Kommentera

« · 286453