Det är ju konstaterat att det inte är en formsvacka av timrå. alltså måste det vara så att laget inte är bättre. då är det inte mycket att göra . kanske så att man måste toppa laget när det är en period kvar
Shadar Logoth: Svårt att ge rättvisa i sådana jämförelser. Många div 1-spelare blir klasser bättre i de bästa elitserielagen. Trellan är ett lysande exempel. Men det finns ju de som lyckas i lag som Frölunda, LHC och TIK, även om lagen når måttliga framgångar. Har en känsla av att Zäta blivit en mer komplett spelare hos oss än som torped i Dif. Vad tror du t ex om Bjarne Hurtig, är han månne en framtida storback?
Har en känsla av att Zäta blivit en mer komplett spelare hos oss än som torped i Dif. >>>>>>>sven!Skulle väl inte tro att Zäta skulle användas som Torped i Djurgården om han nu spelade där. Och skulle han nu ha spelat där så vore han nog i topp av skytteligan ganska så säkert!
Draget: Svårt också att jämföra en säsong med en annan. Dif spelar lite annorlunda i år än i fjol, beror säkert på att de bytt tränare och även bytt så mycket manskap. Vi får kanske ställa frågan till Gone, som bättre känner till Dif:s spelsystem.
Förra säsongen fick ju Zäta spela halvback i landslaget, så visst finns det alternativa placeringar för honom. Icke desto mindre är han högintressant för spelaragenterna.
Shadar Logoth: Bjarne spelar i LHC och har lyckats rätt bra, för att komma från div 1. Nykomlingarna LHC och SSK har även lyckats bättre med sina utlandsvärvningar. Ja mycket kan bevisas med statistik - men resultaten i återstående matcher är väl inte statisktiskt säkerställda ännu? ;-)
Fanns en spelare i Brynäs som bara försvann tills den här säsongen,tror han heter Mohlin.(inte Ove)Han var mycket duktig vart tog han iväg nånstanns någon som vet!Vad jag kom ihåg så sänkte han oss fullständigt här uppe i Timrå ifjol..om det nu var på straffar kanske!Men han var otroligt duktig i hela matchen mot oss,,han spelar ju inte i år med Brynäs vad jag har hört!
Draget: Du tänker på Johan. Han stack och sökte lyckan i USA där han spelar i nån liten farmarklubb när BIF kickade honom. Skandal enligt min mening han platsar lätt i dom flesta elitlag.
Soton: Brynäs brukar sparka bra spelare dem... I TIK går det väl hyggligt för Lind o Casselståhl... o för att inte tala om Brian Rafalski i New Jersey... en av NHLs bästa backar ifjol...
Jimmy: Rafalski var kanon året i BIF hjärnsläpp kallas det. Ryktas att han var för dyr dock. Casselståhl var inte så hävlig i BIF. Lind gillade jag i BIF. Glöm inte Klockare en favorit på BIF tiden.
Soton: Jomen Klockare har ju vi oxå sparkat...:) men trots allt en stabil back... Från BIF tiden så var det enda jag kom ihäg honom för tyvärr det faktum att det var han som tappade pucken till Lindbom i sudden i femte finalen 95...
Hittade han i (Johan Molin f Colu,bus) (ECHL)....Synd att vi tog kontakt med honom för vad både jag och många såg var att i den killen fanns det mycket hockey i.Johan har man ju värvat direkt utan att tveka på rak fot.
Nja... I Vikingarna kanske... Jo Lasse Karlsson har väl aldrig varit nån Toppmålis... varken före eller efter... Kom ihåg när han stog i Mora... Då möttes final5 målisarna igen... Bosse FenomenAhl o Lasse... Han står i Tierp nu va..? Lasse alltså...
Halvardsson Div 1
Wallin Skadad 00-01
Simons Div 1
Ward Klubblös
Åhlund Klubblös
Är det konstigt att man längtar bort nån gång ?