1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591418 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21

« · 987429 · » Till forumet

Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
Nu blickar vi framåt.

Sannys tackling och Kubens fantastiska domarinsats tar vi med oss.
Kommentera

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-02-21
actionleif: Nä, vi måste spy klart i den andra tråden först ;)
Kommentera

Det kunde man ju räkna ut med lilltån. Kahnberg har ju saknats i någon match på slutet. Han är åter i spel igen i morgon. Och Nordqvist som varit borta en månad gör comeback.
Däremot är Plüss fortfarande borta. Kariya ser inte ut att kunna vara med heller. Där ser man.

Undra om Hahl kommer till spel? Mycket tveksamt skulle jag vilja säga. Stort frågetecken på Hynning också som kanske behöver vila.
I övrigt lär ju inte Robban spela som det verkar. Inte Erik, Pyörälä, Jonte och Pärssinen heller.

Kan alltså bli så illa att vi får klara oss utan inte mindre än 7 ordinarie forwards.

Det är ju upplagt för fest i Scandinavium det här...
Kommentera

Skarin: Vad gäller Hahl så var ju han enl. uppg. magsjuk och såvida det nu bara var det och inget annat så lär väl han kunna spela i morrn. Magsjuka är ju sällan mer än en en-dagarssjukdom och även om han haft ränneskita eller spysjuka så bör han ha repat sig tillräckligt till i morrnkväll. Men det förutsätter ju som sagt att det verkligen "bara" är det han drabbats av och det kan man väl inte förutsätta med tanke på hur kul Challe o co tycker det är att dribbla med dylika uppgifter...
Kommentera

mikenomad: Var väl bara febrig tror jag actionleif skrev igår. Då borde det väl finnas chans till spel kan man tycka.
Kommentera

Frella: Ok....men det är ändå lite skillnad på feber och magsjuka (som ST skrev). Är det feber så är väl risken större att han fortfarande är indisponibel i morgon. Finessen med magsjuka är att det är ett h-vete när man har det men det går iaf snabbt över. Man är oftast någorlunda fit for fight ett par dagar senare...
Kommentera

Skarin: Ja det här blir inte lätt,3hårda matcher mot link,hv och modo
känns nog i deras ben,allt annat än stryk mot sillstryparna får man nog räkna som en skräll.men vad faan det är bara att gå in och ge gärnet
så får vi se hur långt det räcker,fröl lär nog kämpa utav bara faan,
ähh jag ställer in mig på stryk.
Kommentera

Per HApps: Han fick ju bara spela 20 min i sin comeback ;) Tidigare hade han väl gjort ett par byten under säsongens inledning. Typ.

Han svarade för en fin insats iaf. Han kommer bli grymt viktig. Det är jag beredd att lova.
Kommentera

Per HApps: Har Du en gång fått ljumskproblem har dom en oerhörd förmåga att återkomma pga ärrbildningar osv.....kalla K. hade ju sina känningar länge innan han till slut lät operea dom o blev okej sedan...

fortsätter Hynnings problem hela säsongen ut även slutspelet så kanske det blir en op. till slut efter säsongen..det är ju lång konvalecens efter dylika ingrepp.

För har han som han uttyckt det haft ljumsproblem av o till i flera år är det nog inget lättfixat problem,,,tänker bara på Micke Linds återkommande ljumsproblematik...

så socker är det nog inte...inte stål heller..nåt mitt emellan kanske....
Kommentera

Skarin: Ja asså Hynning är ju en riktigt bra hockeyspelare, men fortsätter hans ljumskproblem så här så kan man ju knappast ha kvar honom, Timrå kommer ju inte värva fler forwards och vi har tillräckligt med skadebenägna forwards.
Kommentera

Snoop: Det borde väl gå att operera, vilket jag hoppas att man gör efter slutspelet om möjligt. Det borde ju betyda att han är fit for fight till nästa säsong.
Kommentera

Kvällens domartrio är:

Robert Lahti
Johan Sjödahl, Henrik Jansson
Kommentera

Jaha, Frölunda på menyn. Skadelistan verkar ungefär lika kilometerlång som vanligt. En tebaks, någon annan bort. Kokko som center igen ger väl inga poängvibbar direkt. Visst, det räckte till en och nästan tre mot Modo, men man kan kanske inte dra några växlar på poängutfallet mot Sveriges menlösaste hockeylag. Frölunda blir givetvis en betydligt svårare nöt att knäcka. Härligt att dom får tebaks några spelare också.

Utgångstipset blir en ny bra insats, men en smärtsam torsk. Sen följer vi upp med en krampaktig trea mot SSK, får tebaks några gubbar och är med i rejset igen.
Kommentera

Bragd-Birger: Kokko gjorde bra ifrån sig sist som center..Med dom förutsättningarna så!!
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tippar seger med tidigare resultat mot frölunda och insatsen senast som argument.
Kommentera

Bragd-Birger: Är inte en bortamatch mot Frölunda per automatik 3 säkra pinnar numera? Dessutom är det forwardssidan som är värst drabbad. Backsidan ser riktigt bra ut och jag gillade verkligen det enkla och raka spel man hade mot Modo. Sarg-ut åsså får nån junior kontra in nån kasse.
Svårare än så är det inte!
Timrå vinner med 3 - 0!

FORZA TIK!
Kommentera

The Palm: Spännande att ni tycker vi spelar tråkhockey medan ni förespråkar ert färgglada sarg ut.
Kommentera

Uddan: Notering, Kokko spelade bra men inte bra centerspel. Om du förstår... =)
Kommentera

spud: Att skadeläget inte direkt uppmuntrar till klapp-klappspel och tokoffensiv tycks du ha missat helt.
Kommentera

Tycho: Inte så enkelt å kliva in som center om man spelar back annars!
Kommentera

Uddan: nä å just därför ska han inte spela center låt Lander kliva in i ställe
Kommentera

Uddan: Äsch, det är bara att glida omkring och bevaka. Synd att ingen i kedjan kan teka bara.
Kommentera

Ambroo: Ja inte är de jag som satt honom som center..
Kommentera

Uddan: Precis... =)
Men hade han spelat så där som back(rent det han gör på isen) så hade det varit en av hans bästa matcher i TIK-dressen, om inte den bästa.
Kommentera

Tycho: Över säsongen så har ju han varit den bästa tikarn..
Kommentera

spud: men va fan är du här nu igen... hur örkar du...
Kommentera

superfalle: Sitter man på hemmet så har man inte nåt att göra! :)
Kommentera

Uddan: Mata inte trollen!
Kommentera

actionleif: Näe de är sant.. Ja ber om ursäkt :p
Kommentera

Jag har inte tippat matchens utgång än, så jag gör det nu. Timrå vinner med 3-1 och Backlund storspelar. 3:e målet kommer i tom kasse efter att Frölunda tar ut målvakten i jakten på ett 2-2 mål, men det går åt andra hållet istället.

Målskyttar: Regin, Lander och Tenkrat.
Kommentera

Ice Tea: Härligt! Dagens gladaste nyhet!
Kommentera

Dream Team: Mysigt! Jag som började spekulera i om han var sjuk eller "sjuk".
Kommentera

Ice Tea: Robban visste man sedan tidigare idag, men att Hahl spelar är verkligen viktigt för oss!
Kommentera

Ice Tea: Fantastiskt! Kan detta vara riktigt, riktigt sant? Oerhört stort i s f. Fan, vi kommer ju kunna ställa upp med minst tre seniorfemmor och två sextonåringar som ytterforwardspar. Snacka om lyx. Spelar dessutom Hynning kan vi ju, rent teoretiskt även om det saknas en naturlig center, köra på fyra kedjor. Passa på att njuta, vänner!
Kommentera

Ice Tea: jag blir alldeles till mig! Fy fan vad glad jag blir!
Kommentera

Dream Team: Spännande att ni därmed tycker att våra spelare är av den sorten att vi kan spela frejdig anfallshockey då! För att anpassa spelet efter spelarna kan väl inte enbart gälla hundar?
Kommentera

Skarin: hoppas inte för mycket bara .. men det är ju inte så lätt .
Kommentera

Ingen vänlig själ som kan saxa
in artikeln i DB om Hahl samt robban.
Kommer inte åt dagbladet här.
Thnx
Kommentera

spud: Sa jag det? Men du kanske bara generaliserade lite lätt. Jo, att anpassa spelet efter både hur det egna laget ser ut för dagen och vilket manskap motståndarna ställer upp med torde nog stå på dagordningen för flertalet lag i all slags elitidrott.
Kommentera

TIKbiff: Hahl och Carlsson spelar i kväll

Dagens isvärmning gav positiva besked för Timrå IK.
Inför kvällens match är Riku Hahl och Robert Carlsson tillbaka i truppen.

Timrå IK hade ett par frågetecken inför kvällens match mot Frölunda Scandinavium. Robert Carlsson har varit skadad och missat de senaste matcherna.
Stjärncentern Riku Hahl har varit sjuk och tvingades stå på sidan i mötet mot Modo hemma i E.ON Arena senast.
Men i kväll är duon tillbaka på isen igen.
– Riku och "Robban" är med och kommer att spela, bekräftar Challe Berglund på telefon från Göteborg
Kommentera

Bragd-Birger: Lander är en "naturlig" center.
Kommentera

Ambroo: En naturlig center som trots sin ålder och vikt inte ser ut att väga så fasligt lätt när han skall hålla undan i närkamperna. Har blivit lite imponerad av hans spel..

Inte alls säkert att det är MSP som det talas mest om nästa säsong i medierna vad gäller Timrå och juniorerna :)
Kommentera

actionleif: Fyfan va skönt besked, nu tar vi 4:e raka mot nubbens blivande "NHL" klubb ;P
Kommentera

Snoop: det är 5:e
Kommentera

Snoop: Bara för att Hahl o Robban är tillbaka så betyder inte det att vi kan inkassera 3 pinnar bara så där, men det känns ruggigt skönt.
Nä, stenhårt jobb över hela banan o av varje spelare behövs fortfarande.
Ödmjukhet, boys, ödmjukhet.
Kommentera

superfalle: Grejen är ju att vi har varit osannolikt skade- och sjukdomsdrabbade under en alltför lång tid nu. Därför infaller det sig en form av gåshudkänsla så fort spelare kommer tillbaka. Det är vi ju inte så vana vid. Det brukar ju dyka upp negativa besked istället. Och att kunna använda 11 forwards känns ju nästan overkligt bara det. Två av dem är ju visserligen juniorer. Bara en sådan sak. Det säger ju allt om det skadeproblem vi återigen haft. Eller jag menar har. Fortfarande saknas ju fyra forwards. Tre av dem är det ju landslagsklass på.

Men jag är inte bitter. Nu kör vi!

Viktigt att gå på mycket folk nu framöver. Inte minst inför det väntande slutspelet. För det lutar ju starkt åt att det blir det nu.

Alla måste vara bra om det ska bli någon poäng. Räkna med ett kokande Scandinavium och ett äckligt laddat Frölunda. Det är roligt med klyschor. Första 10 blir snusk-viktigt.

Utgångstips: 3-3
Kommentera

Hahl Bundy: Haha jadu ja kan säga att ja tror inte att man bara åker och hämtar poäng heller, men de känns som att chanserna är större när inte Petri Kokko leder första femman.
Kommentera

Snoop: Fan vad alla verkar hacka på Kokko. Jag tycker att han gjorde ett oootroligt bra jobb senast med tanke på att han är back.
Kommentera

« · 987429 · »