Olle: HA HA HA, Fabricius, förväntar mer av dig, det är ju verkligen helt logiskt att tänka så här när man är målis:
" Oj här kommer ett backskott - men vänta - En frölunda klubba - jippi - jag försöker fånga den med min mask istället för att ställa mig i rätt läge inför skottet som kommer :-P"
Maggan: ja sån kan man dra hur långt som helst, var går gränsen någonstans? död säl, apa... död säl kommer man nog undan med,men om man kallar en spelare för apa torskar man nog ordentligt, (om killen är mörkhyad) Fast om någon idiot skulle dra till med det så är man värd en avstängning tycker jag.
Olle: Herregud vad pinsamt. Tror han på fullt allvar att en målvakt skulle söka en klubba med masken och sen slänga sig. I ett skede när motståndarna står i possition att skjuta. Och sen chansa på att domarn dömmer bort målet om skottet eventuelt går in. Sen avslutar han med att säga att det ska bli skönt att få revanch så fort mot Brynäs. Som den matchen redan är vunnen.
Olle: Riktigt irriterande artikel, fan vad arg jag blev så här sent åxo -.-
OK Backe försöker ju förhelvete stå på skridskorna så gott han kan men snubblar till i någon sekund för att klubban SLOG TILL backe (inte backa som "skallar" klubban) i detta skede skjuter Frölunda spelaren!
Ok för att det här står i expressen men "han söker upp klubban med masken"? :)
Karl Fabricius låter verkligen som en god förlorare, speciellt när man ser bilden där fabricius klubba ligger som en snara runt halsen på backe och han förflyttar sig i sidled för att mota ett skott på andra stolpen.
Sen avslutar han lite vackert med "Det är väl synd att domaren går på det", som om Timrå verkligen var det lag som hade fördel hos domaren i afton...
DJ Hemp: Ärligt talat så tycker jag att det är för mycket tabellsnack här just nu, lite fel skede av säsongen att börja räkna poäng upp till nästa tabellplats. Just nu gäller det för laget att börja spela för varandra igen, att se till att man gör jobbet som ett lag. Lite som att ligga under med 0-3 inför sista och bara gå ut och göra slitgörat. Om Timrå spelar som man gjorde idag (plus en ökad effektivitet) så slår vi vilket lag som helst i Elitserien och om inställningen håller i sig så kommer det onekligen synas i tabellen när vi summerar i vår. Vi är bättre än tabelläget och det kommer visa sig.
Ja, det var ju för jävla skönt att vi tog en oväntad trepoängare i kväll! Med tanke på att skitlagen LHF och SSK tog lika många skulle det ha varit närmast kört i annat fall. Vi hade varit grymt akterseglade. Nu har vi dock vind i seglen fram till lördagens sjöslag...
*Trots en hel drös med boxplay vinner vi rättvist. Fantastiskt. Dessutom har ju Tenkrat, Pyörälä, Wandell och Bogg kanonlägen till fler mål under matchen. *Fantastisk kul och viktigt för Backe att hålla nollan. Han var under hela matchen stabil och säker. Fortsätt så. *Försvarsspelet över hela banan var en rejäl förbättring mot för tidigare. Fortsätt så. *Det här så kallade styrspelet som vi fick se ikväll hoppas jag vi får se varje bortamatch nu framöver. Finns inget annat nu med tanke på tabelläget. *Uppträder man som ett lag (så som ikväll) finns det goda chanser att vinna varje match. *Bogg gör en mycket fin debut. *Den här segern hamnar mycket högt på min lista. *En ny bra back samt Pärssinen på det här så ser det bra ut. Sedan gör det inget om Styfs finger skyndar på lite. *Det vore väldigt trevligt, men också väldigt realistiskt, om det blir så gott som fullsatt på lördag. Men det kanske är för mycket begärt? *Nu kör vi.
-Gurra-: Idag hade vi vår alldeles egen VM-målis :) Backe var suverän! Makalös! Magnifik! Fantastico! Wowistico! Svinbra! Superbra!
Överlag såg Timrå ut som ett lag ikväll och det gläds jag för. Låt oss hoppas att detta var början på något nytt, början på en återhämtning, början på upprättelsen!
Så kom äntligen trepoängaren. Vi kunde banne mig inte få en bättre nystart än så här. Bra jobbat av Wandell och Lehtonen. Åh "Backe" som höll nollan också... naaaaajs :-). Grattis grabbar.
Enda minuset jag kunde sålla fram via sportradion tilldelar jag den som vanligt utvisningsbenägna Robin Jonsson. Hela tre besök blev det på botbänken ikväll. Kan fanimej inte begripa varför han gång på gång ska dra på sig dumma utvinsningar. Dags för bänken kanske ??
nixXz: Och alla anndra lägg ner den j-la häxjackten nu på jonte, eller är ni så förbannat obilldad och trångsynta, att det fins bara en människa att skriva om,, ni är inte ett enda j-la gram bättre än saik supparna med dockan, precis samma j-la sak vill jag säga,,,Glöm inte vad han gjorde då han var i form, men det är väl bara dumt och tänka på, för då kan man ju inte bedriva hysterisk häxjackt,,,fråga bara när ska karln få vara,,
dr-nix: SJÄLVKLART behöver vi fortfarande värva backar! Det har inte ändrat sig. Kanske också en klasscenter till. Men målvakts- och ytterforwardssidan behöver vi inte röra.
Det finns sköna segrar och det finns utomjordiskt sköna sådana. Detta tillhör definitivt den senare kategorin. Inget skönspel, men rejält, stabilt bakåt - boxplay! - och en drypsäker Backlund. Nu var visserligen Frölunda ungefär så bra att Hockeysnacks server skulle braka ihop om det var ombytta tröjor, men precis som det ibland är när Timrå suger: dom fick hjälp att vara dåliga.
Njöt verkligen av avvägningen mellan noggrant försvarsspel och positiv offensiv. Nu blev det visserligen inte så mycket av den senare varan - första hälften av inledningsperioden undantagen - men när man väl gick på framåt vaskade man fram betydligt vassare lägen än sillstryparna.
Vill ge en eloge till hela laget. Men, om man ska framhålla någon: Backlund. Detta var nog första matchen för i år som hans stabilitet och lugn kändes ända hem i tv-soffan. Oerhört förtroendeingivande. Pondus. Och med tanke på den säsong han haft så här långt går det inte att säga annat än: Respect! Jävlarimej.
dr-nix: Jag tycker att 6 raka boxplay, och att man fortfarande orkar stå upp efter dessa, är ett gott tecken på en förändring i mentaliteten i truppen. Svårt att dra slutsatser efter en endaste match men ikväll kämpar man för varandra iaf.
Kommer man bara upp i normal standard vad gäller effektivitet så ser det här mycket bra ut.
Låt oss hoppas att kvällens insats inte var ett resultat av en veckas uppladdning inför denna match utan ett tecken på att man gjord faktiska framsteg under uppehållet. Jag hoppas fortfarande på en backförstärkning. En center tackar jag inte nej till men där har vi bättre ställt jämfört med backtillståndet.
ralus: Hoppas det här är början på hans lilla "revansch". 3 poäng mot Frölunda på bortaplan med så här mycket utvisningar är ju ett drömscenario men gladast av allt är jag för backes skull. Laget behöver honom nu och ikväll kliver han fram.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
" Oj här kommer ett backskott - men vänta - En frölunda klubba - jippi - jag försöker fånga den med min mask istället för att ställa mig i rätt läge inför skottet som kommer :-P"