1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590655 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13

« · 1086689 Till forumet

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
RED DEVILS: Ska som anställa någon så ska det vara en utbildad fystränare ingen jävla gym PT.
Kommentera

RED DEVILS: jo jag höll bara med dig. Självklart ska man ha kvar den vanliga fystränaren utöver Öhgren.
Kommentera

dr-nix: Det var ju ungefär det jag menade. Håller helt klart med dig. Men man skall nog ha en "vanlig" fystränare också, annars försvinner spetskompetensen ganska snabbt.

Anställ honom på heltid inför nästa säsong eller så fort som möjligt. Det kommer ju att kosta en hel del men vad kostar inte alla skador.

Ekonomin på vanlig förebyggande företagshälsovård är: 1 krona satsat på en anställd ger 5 kronor tillbaka i ökad produktion och minskad sjukskrivning.
Kommentera

Mitt tips 6-2 Timrås mål av Pyörälä och Bogg
Kommentera

RED DEVILS: frågan är om det inte är billigare att ha en kille som Öhgren anställd än att råka ut för skador som skulle kunna förebyggas med rätt träning.
Kommentera

Skarin: Pärssinen är enligt han själv riktigt bra i ryggen. Vi kan ju räkna med att han kommer att vara riktigt spelsugen, hoppas att timrå nu matchar honom smart och sparsamt i början. Tycker det är dags att coacha mera i tex powerplay.

Öhgren har visst hittat nya muskler i pärssinens rygg som han inte har tränat på samma sätt tidigare. Nästa säsong eller varför inte nu direkt borde Timrå kontraktera Öhgren till laget som fystränare för ljumsakar, ryggar etc som krånglar varje säsong i TIK.

Men TJ tycker säkert att han är alldeles för dyr...
Kommentera

Det känns jävligt pissigt och tungt att Styf inte kan vara med förrän tidigast efter nästa landslagsturnering. Men förhoppningsvis blir det någon back klar ganska så snart. En duktig och rejäl back på det här tillsammans med ett bra målvaktsspel, då känner jag mig ganska så lugn inför fortsättningen. Jag är alltså långt ifrån lugn än. Men vem kan känna sig säker egentligen?

Ut: Mäkiaho, Jonte
In: Bogg

Frågetecken: Pärssinen. Kommer han att hålla? Hur länge håller han denna gång?

Nej, nu är det dags att vi får se lite linjer i spelet och en spelidé. Men det viktigaste av allt blir att jobba som ett lag. Nu måste spelarna ta sitt ansvar och börja visa känslor igen. Nu är det allvar.

Men först Malmö-Leksand.
Kommentera

John K: Skönt att få flytta fokus bort från skriverier om Jonte och hans flytt till något annat.

Lär bli en bra match med mycket fart. Timrå har säkert gnuggat spel i egen zon under uppehållet, och det kommer vis sig lyckat imorgon.

Jag kommer att finnas på plats, och tippar seger till Timrå, 1-2.

Nu kör vi!

Kommentera

Frölunda HC - Timrå IK 2008-11-13
Ja, nu är det dags att lira hockey igen. Nu kan vi "lägga ner" allt ovettigt som skrivits de senaste dagarna.
Nu gäller det match mot Indianerna och det gäller för Tik att komma tillbaka till ett vinnande spel igen. Osäkert om vi kommer från Götet med några poäng, men man kan ju alltid hoppas och tro. Mot Södertälje på lördag är 3 poäng ett måste om vi nu skall börja klättringen mot den slutspelsplats vi så hett åtrår.
Just go for it!
Kommentera

« · 1086689