1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

« · 1529156 · » Till forumet

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20
Rooster23: Svartfoten spelar där tills lockouten är över
Kommentera

Bad_Brett: Jag förstår egentligen inte hur Modo motiverar att Steen fortfarande spelar. Ritola är tillbaks och det finns många klubbar som har mer skador på nyckelspelare än Modo.:
Kommentera

superfalle: Det finns en bra tråd för sånt i Caféet förresten, kan vara ett tips!
Kommentera

superfalle: Det är fel på din dator. Sök hjälp!
Kommentera

Hälge:9 poäng får jag det till!!!!
Kommentera

Är de nåt fel på min dator eller är jag inne på modos forum ?
Kommentera

Blizzard: Lockoutspelare är knappast en stor fråga och konkurrensverket har dessutom beslutat att det är olagligt att fatta ett beslut om saken.
Kommentera

Wayne Gresky: vad fan svara du på, jag menade att ta in lockout spelare ären stor fråga och modo och FHC är inte 75%.....
Kommentera

Blizzard: Ja det finns en möjlighet att förändra antalet lag i serien utan vetorätten. Om du tillsammans med tre partners säljer ett företag för 100 miljoner kronor så kan inte de andra tre komma överens om att dela på pengarna och låta dig vara utan. Jag förstår inte ens att vi har den här diskussionen. Så jäkla dum är den! Använd huvudena för sjutton!!! Gahhhh!
Kommentera

Wayne Gresky: Vad jag förstår det i ett aktiebolag så beslutar ju stämman, dvs majoriteten, vad som ska hända med utdelningen. Här öppnar sig ju genast ett flertal lagliga alternativ för ett aktiebolag som har aktieägare som inte följer företagets demokratiska beslut.

Om SCA hade en två stycken tolftedelsägare som inte valde att följa styrelsens och stämmans beslut skulle de a) Tvingas följa besluten som styrelsen och stämman tagit i en demokratrisk anda eller b) anmodas att sälja sina aktier.

Alternatitvet för dessa två tolftedelsägare vore ju då att köpa ut andra ägare och då skapa MAJORITET  för att få igenom sina beslut.

Kommentera

Wayne Gresky: "Vid omröstningar om större förändringar fanns tidigare vetorätt, men numera räcker det med 75 % av rösterna."

Kommentera

Rooster23: Jag vet inte hur det ser ut tekniskt i Hockeyligan, men det är ju absolut jämförbart.

Kommentera

Rooster23: Som sagt var ett aktiebolag är inte en förening.
Kommentera

Wayne Gresky: Så TV-pengarna är aktieutdelning då?
Kommentera

Wayne Gresky: Oftast fungerar ju en förening så, att den som inte följer stadgarna och demokratiskt fattade beslut inte längre får vara med i den föreningen.
Kommentera

Rooster23: Hockeyligan är inte en förening utan ett aktebolag med 12 delägare. Ett aktiebolag kan inte välja vilja aktieägare man ger sina utdelningar till.
Kommentera

Bad_Brett: Senast jag kollade hade klubbarna inte, i demokratisk ordning, beslutat om vad som var tråkig ishockey eller inte. Om de gör det får vi väl återkomma i frågan.

Kommentera

Bad_Brett: Det kan aldrig bli fråga om böter för kartellbildning i den här frågan. Det är en öppen marknad och klubbarna bestämmer fritt vilka spelare de vill ta in. Däremot kan man många klubbar bestämma sig för att inte signa vissa spelare. Däremot kan ju en förening/sammanslutning som ju hockeyligan är besluta sig, i demokratisk ordning givetvis, för att fördela de pengar man har på ett annat sätt.
Kommentera

Rooster23: Så Hockeyligan an godtyckligt fördela pengarna? Sju klubbar kan kuppa och rösta för att ge sig själva pengarna och lämna resten tomhänta. Ta ett glas vatten och nyktra till lite innan nästa inlägg.
Kommentera

Rooster23:

Ser du verkligen inte skillnaden i att ha en oberoende förening som fattar beslut som gäller hela seriesystemet, mot att representanter för 12 klubbar röstar på det som gynnar dem själva mest?

Med ditt resonemang skulle detta kunna missbrukar hur mycket som helst:

"Timrå spelar för tråkig ishockey och har få supportrar, vilket drabbar oss alla. Om vi utesluter dem lär de inte klara sig ekonomiskt och då kan vi få in Djurgården eller Leksand istället".

Kommentera

Laken:

Men herr gud Lakan, ser du inte vilka pojklags fasoner som bidrager till VF,s mål.

Visst är laget dessimerat pga skador etcetc, men för böveln, inte ens jag skulle vara så snurrig i kolan som vissa försvars spelare blev vid VF´s mål,,,,,,

Kommentera

Blizzard: Tillsammans med dessa bildar MoDo och Frölunda topp fem i elitseriens maratontabell. DIF och Leksand spelar i allsvenskan så två av fyra tycker kvalar in i det uttrycket utan tvekan.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är väl inget som hindrar att Cmore visar dessa klubbar ändå? De får väl visa vad som helst som de köpt rättigheter till men hockeyligan fördelar pengarna.

När det sedan är dags för omförhandling av det ingångna avtalet får vi väl se om Viasat nöjer sig med allsvenskan framöver.

Kommentera

Wayne Gresky: FBK, Brynäs, DIF... hur långt räcker "två av de mest klassiska lagen?" 
Kommentera

Wayne Gresky: Men det är inte en överenskommelse då? Många idrotter, bl a basketen, har ju liknande överenskommelser. Bara för att det är en överenskommelse snett ovanför hockeyligan så är det ju ändå samma sak.

Om en klubb inom UEFA brutit mot fattade beslut hade den klubben drabbats av dryga böter.

Kommentera

Rooster23:

Ja, då blir de straffade och får böta 20 miljoner för kartellbildning. Sponsorerna lär stå i kö för att få stötta ett sådant bolag.

Kommentera

Rooster23: Du tror inte att Cmore skulle vilja ha något att säga om det hela som köpt rättigheterna? Faktum är att MoDo och Frölunda är två av de mest klassiska lagen och lagen med flest supportrar i landet. Skulle dessa klubbar inte få visas skulle antagligen hela avtalet rivas. Tänk lite innan du skriver nästa gång.
Kommentera

Det borde ju egentligen bara vara ett handuppräckningsbeslut i Hockeyligan att rösta ut modo och frölunda ur hockeyligan och därmed med omedelbar verkan göra så att de inte får ta del av TV-avtalet. Sedan om de spelar i Elitserien eller inte är ju ändå ointressant. Det blir ju också automatiskt mer pengar till de som visar att de kan hålla sig till överenskommelser.
Kommentera

Rooster23: Vi kommer inte att hamna i kvalserien ändå.
Det är inte det som är problemet
Kommentera

Rooster23:

Att vi står med brallorna nere kan vi tacka TJ & CE för.

Klubben är så luspank att det är sinnes.

Hade vi flyttat in till stan istället för att bygga om ladan hade det varit annat.

Kommentera

Rooster23: Nu känner ju jag PerHapps så väl att jag vet att han bara vill skapa opinion i det här.
Ändock kommer jag med en dåres envishet att fortsätta hävda min ståndpunkt
Kommentera

Timrå Icon:

Ja, när vi tvingas spela sopan Samuel Påhlsson istället för Alexander Steen sjunger vi nog som en ...sten.

Tack och lov räknas poängen som tas nu lika mycket som den som tas i januari. Så om vi är så usla utan Steen, får vi vara tacksamma för att han ger oss lite försprång såhär inledningen.

Kommentera

Rooster23: Två utlänningar per lag är Svenska Ishockeyförbundets regel, inte Hockeyligans.
Kommentera

Rooster23: om du var krönikör/kommentator skulle du vilja avhandla boyce eller en 1a center i ett nhl lag?

Dem tänker med sina karriärer...
Kommentera

Timrå Icon: Problemet är ju att det är det de inte gör. Frölunda gör återigen en förlust på 10+ miljoner men det är vi som hamnar i kvalserien.
Kommentera

Per HApps: Nä inte då nä
Kommentera

Timrå Icon:
Ja, men då är det väl inget problem? 
Kommentera

Bad_Brett: det fittigaste av allt är ju att zäta själv hade lekt upp duschen och stålberg själv med förbundna ögon, även sedinerna hade det. 

men nu kommer dessa tomtar och leker ut ES istället!

Kommentera

Per HApps: Du. Det finns inget tvång i att bryta demokratiskt fattade beslut i en förening eller sammanslutning. En annan överenskommelse man har är ju att tillåta två spelare som inte har EU-pass. Man har också kommit överens om att flytta mållinjen lite bakåt i år. Det skulle vara grymt stort om Frölunda kom till Eon Arena nästa gång och hade större försvarszon i två av tre perioder. Varför inte tre av tre? Timrå har helt enkelt slutat upp med att byta sida.

Ett elevråd fattar ett demokratiskt beslut om att man inte ska tillåta mobiltelefoner på lektioner för att de stör. Tycker du då att det är OK att fem av 25 bara skiter i det. Mobiltelefoner är ju ändå tillåtna enligt svenska myndigheter.

Kommentera

Bad Breath: Men när lockouten snart är över är det ni som står med brallorna vid knäna
Kommentera

Timrå Icon:

Loob och hockeyligan tror att dom står över lagen. 

20 millar i vite säger annat.

Utöka till 16 lag är ett förslag

-Över min döda kropp säger Helber, ( med veto ). 

Är det åxå ok om hela "hockeysverige" önskar 16 lag?

Kommentera

Timrå Icon:

Zetterberg har alltså gjort 7 poäng på 2 matcher i Zug. Han hade kunnat vara en trevlig förstärkning för er.

Det är dock starkt jobbat av er att vara så lojala till den kartell som ni nästa säsong kanske inte längre är en del av.

Kommentera

Per HApps: Jo för jag pissar inte mina vänner i ansiktet
Kommentera

Per HApps:
"Hade situationen varit det omvända hade du inte sagt ett skit. Eller?"

betyder det att de är rätt?!?! 
Kommentera

Timrå Icon:
Det är ju inte samma sak, dom kör ju för fort. Och det är inte ok.

Du blandar ihop äpplen och päron.

Modo och Frölunda följer regelverket uppsatta av Svenska myndigheter.

Hade situationen varit det omvända hade du inte sagt ett skit. Eller?

Kommentera

Rooster23: Och varför kan jag bara ge dig ett plus....
Kommentera

Per HApps: Man har tagit ett demokratiskt beslut i Hockeyligan. I en demokrati följer man det fattade beslutet även om man röstade emot.
Kommentera

Tycker det är rent ut sagt förjävligt med NHL-förstärkningarna. Här har man tagit ett gemensamt beslut i hockeyligan att inte ta in förstärkningar om det inte blir för hela säsongen och så bryter två jävla kukklubbar den överenskommelsen.

Kan tycka att hockeyligan på något sätt måste sanktionera dessa två klubbar. I en förening eller sammanslutning så ska väl ändå demokrati råda och minoriteten får rätta sig efter majoriteten?

Egentligen är ju allt modos fel i och med att de spräckte överenskommelsen först. Det har räddat dem från bottenträsket hittills.

Varför ska modo och frölunda i framtiden få ta del av TV-avtal som hockeyligan förhandlat fram?

Vem drabbar då detta värst? Jo Timrå IK som har minst pengar av alla lag och inte har råd att förstärka då vi har sju jävla fucking skadade i en match?

Det här stinker och jag är förbannad. Lite avundsjuk men ändå förbannad.

Seddan blir jag också jävla förbannad på flata idiotiska hockeyjournalister(läs Wennerholm, Ros, Granqvist m fl) som bara ser till sitt eget bästa och i krönika efter krönika och uttalande efter uttalande spär på idiotin som Frölunda och MoDo har inlett.

De ska med VÅLD påverka folk så att opinionen svänger över mot att klubbarna ska ta in NHL-spelare. Det är verkligen SYND inte Färjestad ligger i botten nu för Håkan Loob skulle inte ha tvekat om att uttala sig om den skiten som MoDo och Frölunda nu besudlar sig med.

Kommentera

Per HApps: Om det är 50km/h på din gata bredvid ditt hus hemma men alla på gatan har småbarn och alla kommer överrens om att köra max 30km/h för allas skull och så går två kärringar på gatan och kör 70km/h.
Skulle du tycka att det var ok?

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1529156 · »