Wayne Gresky: Vad jag förstår det i ett aktiebolag så beslutar ju stämman, dvs majoriteten, vad som ska hända med utdelningen. Här öppnar sig ju genast ett flertal lagliga alternativ för ett aktiebolag som har aktieägare som inte följer företagets demokratiska beslut.
Om SCA hade en två stycken tolftedelsägare som inte valde att följa styrelsens och stämmans beslut skulle de a) Tvingas följa besluten som styrelsen och stämman tagit i en demokratrisk anda eller b) anmodas att sälja sina aktier.
Alternatitvet för dessa två tolftedelsägare vore ju då att köpa ut andra ägare och då skapa MAJORITET för att få igenom sina beslut.
Rooster23: Jag vet inte hur det ser ut tekniskt i Hockeyligan, men det är ju absolut jämförbart.
Bad_Brett: Senast jag kollade hade klubbarna inte, i demokratisk ordning, beslutat om vad som var tråkig ishockey eller inte. Om de gör det får vi väl återkomma i frågan.
Rooster23:
Ser du verkligen inte skillnaden i att ha en oberoende förening som fattar beslut som gäller hela seriesystemet, mot att representanter för 12 klubbar röstar på det som gynnar dem själva mest?
Med ditt resonemang skulle detta kunna missbrukar hur mycket som helst:
"Timrå spelar för tråkig ishockey och har få supportrar, vilket drabbar oss alla. Om vi utesluter dem lär de inte klara sig ekonomiskt och då kan vi få in Djurgården eller Leksand istället".
Laken:
Men herr gud Lakan, ser du inte vilka pojklags fasoner som bidrager till VF,s mål.
Visst är laget dessimerat pga skador etcetc, men för böveln, inte ens jag skulle vara så snurrig i kolan som vissa försvars spelare blev vid VF´s mål,,,,,,
Wayne Gresky: Det är väl inget som hindrar att Cmore visar dessa klubbar ändå? De får väl visa vad som helst som de köpt rättigheter till men hockeyligan fördelar pengarna.
När det sedan är dags för omförhandling av det ingångna avtalet får vi väl se om Viasat nöjer sig med allsvenskan framöver.
Wayne Gresky: Men det är inte en överenskommelse då? Många idrotter, bl a basketen, har ju liknande överenskommelser. Bara för att det är en överenskommelse snett ovanför hockeyligan så är det ju ändå samma sak.
Om en klubb inom UEFA brutit mot fattade beslut hade den klubben drabbats av dryga böter.
Rooster23:
Ja, då blir de straffade och får böta 20 miljoner för kartellbildning. Sponsorerna lär stå i kö för att få stötta ett sådant bolag.
Rooster23:
Att vi står med brallorna nere kan vi tacka TJ & CE för.
Klubben är så luspank att det är sinnes.
Hade vi flyttat in till stan istället för att bygga om ladan hade det varit annat.
Timrå Icon:
Ja, när vi tvingas spela sopan Samuel Påhlsson istället för Alexander Steen sjunger vi nog som en ...sten.
Tack och lov räknas poängen som tas nu lika mycket som den som tas i januari. Så om vi är så usla utan Steen, får vi vara tacksamma för att han ger oss lite försprång såhär inledningen.
Per HApps: Du. Det finns inget tvång i att bryta demokratiskt fattade beslut i en förening eller sammanslutning. En annan överenskommelse man har är ju att tillåta två spelare som inte har EU-pass. Man har också kommit överens om att flytta mållinjen lite bakåt i år. Det skulle vara grymt stort om Frölunda kom till Eon Arena nästa gång och hade större försvarszon i två av tre perioder. Varför inte tre av tre? Timrå har helt enkelt slutat upp med att byta sida.
Ett elevråd fattar ett demokratiskt beslut om att man inte ska tillåta mobiltelefoner på lektioner för att de stör. Tycker du då att det är OK att fem av 25 bara skiter i det. Mobiltelefoner är ju ändå tillåtna enligt svenska myndigheter.
Timrå Icon:
Loob och hockeyligan tror att dom står över lagen.
20 millar i vite säger annat.
Utöka till 16 lag är ett förslag
-Över min döda kropp säger Helber, ( med veto ).
Är det åxå ok om hela "hockeysverige" önskar 16 lag?
Timrå Icon:
Zetterberg har alltså gjort 7 poäng på 2 matcher i Zug. Han hade kunnat vara en trevlig förstärkning för er.
Det är dock starkt jobbat av er att vara så lojala till den kartell som ni nästa säsong kanske inte längre är en del av.
Tycker det är rent ut sagt förjävligt med NHL-förstärkningarna. Här har man tagit ett gemensamt beslut i hockeyligan att inte ta in förstärkningar om det inte blir för hela säsongen och så bryter två jävla kukklubbar den överenskommelsen.
Kan tycka att hockeyligan på något sätt måste sanktionera dessa två klubbar. I en förening eller sammanslutning så ska väl ändå demokrati råda och minoriteten får rätta sig efter majoriteten?
Egentligen är ju allt modos fel i och med att de spräckte överenskommelsen först. Det har räddat dem från bottenträsket hittills.
Varför ska modo och frölunda i framtiden få ta del av TV-avtal som hockeyligan förhandlat fram?
Vem drabbar då detta värst? Jo Timrå IK som har minst pengar av alla lag och inte har råd att förstärka då vi har sju jävla fucking skadade i en match?
Det här stinker och jag är förbannad. Lite avundsjuk men ändå förbannad.
Seddan blir jag också jävla förbannad på flata idiotiska hockeyjournalister(läs Wennerholm, Ros, Granqvist m fl) som bara ser till sitt eget bästa och i krönika efter krönika och uttalande efter uttalande spär på idiotin som Frölunda och MoDo har inlett.
De ska med VÅLD påverka folk så att opinionen svänger över mot att klubbarna ska ta in NHL-spelare. Det är verkligen SYND inte Färjestad ligger i botten nu för Håkan Loob skulle inte ha tvekat om att uttala sig om den skiten som MoDo och Frölunda nu besudlar sig med.
Redigerad kommentar