Ja man får väl bara acceptera att man ska behandla fiskrensarna som om dom vore av glas. Det borde spelarna veta och har satt sig i detta själv. Problemet är att vi är för utspridda och passiva i mittzon, där får Frölunda massor av tid och yta. Själva spelet i egen zon ser bra ut, riktigt bra.
Labban: 5 matcher på Walli ska det verkligen inte bli. I vilket fall som helst är Hanzl mest troligt tillbaka i nästa match. Och kanske Wedin. Jag är inte orolig. Med Hanzl med idag hade det sett mycket bättre ut 100%. Lundin får ta på sig 2-1 målet.
Jalasvaara: Dahlén har blixtrat till men nu är vi inne i det skede av säsongen då poäng spelar roll. Mål och assist spelar roll. Så nu måste våra stjärnor leverera. Goda intentioner kan man leta på försäsongen.
Ja jag sitter och ser matchen eftersom jag tänkt följa er satsning då jag gillar lag som bygger på hemvändande stjärnor. Om du tror att jag är här för att jävlas då tror du fel.
Matchen diskuteras inte på annat ställe än här så då är det väl inte konstigt att man skriver i er bok, eller?
Lustigt att du väljer mitt inlägg av alla andra som har samma åsikt. Säger lite om din inställning.
Olle: Det är väl i dessa typer av matcher, när vi får spela osedvanligt mycket BP, som det kommer att avslöjas hur tunn vår backsida är. När vi sen inte kan ha några längre spelsekvenser i offensiv zon blir det tungt för hela laget.
J F K: vad kul att småbröderna är här å hälsar på. Får man bjuda lillebror på något? Lite Shl hockey kanske? Eller vill lillebror bara ha en kram? Vill du komma in i värmen i storstugan och glömma mörkret du kommer ifrån? Okej då, men bara en natt, sedan måste du lära dig stå på egna fötter lilla gubben.
Olle: Ja exakt. Vi kan sluta gnälla på domarna. Det sköter man så bra så i modoforumet. Vi hänger inte med och så blir det såhär. Däremot är jag övertygad om att första målet var hög klubba på en styrning.
Olle: Jo, onödigt var det. Men hade domaren gjort sitt petnoga jobb och blåst för bentacklingen hade situationen aldrig uppstått. Nåja, Frölunda och domaren borta i premiären och försvarsspelet funkar, JJ ser sjukt bra ut, och anfallsspelet blir ju som det blir när man alltid ska spela en man mindre. Trist start, men ändå lovande.
bar mofftak: Instämmer. Det är extremt lågt hockey-IQ på Walli i den sekvensen. Snacka om att stjälpa hela laget, tycker Walli kan ta disken hemma hos JJ hela nästa vecka.
Angående utvisningarna så tycker jag dom vi tagit är för att vi inte hänger med. Utvisningarna har inte kommit för att tempot varit för högt för våra backar (även om tempot varit för högt för våra backar) men i situationer där vi gjort oss sårbara och frölundaspelarna agerar på det och dyker.
Olle: Dahlén har ju vart sylvass de minuterna han fått spela, var ju han som snurrade upp anfallet eronen gjorde mål på och var även själv nära att sätta dit ett slagga.
Olle: Eh? Vi har inte fått den typ av utvisningar man får för att vi inte hänger med. Vi tar utvisningar i offensiv zon. Många spelar vårdslöst och är övertända och fattar inte att frölundaspelare är rutinerade och tappar klubbor och dyker för inget.
Jadu: Riktigt jäkla dåligt att inte se att det var en styrning och hög klubba med alla kameror och domare. Hade Timrå gjort det hade det blivit bortdömt. Hemmadomare!
Rytter: klart en modolojd kommer in och ska kommentera det när det går i motvind för oss. Du vet att ni går inte upp i år heller. 15 raka år i HA. Grattis till ett år till!
Jadu: haha, noterade också det där ”Tror faktiskt den gick rakt in” som om man inte känner ett slagskott ta på sin egen klubba. Men politiskt rätt var det ju för att slippa undvika diskussioner om den var över ribban eller ej.
kulltorp: nu förstör ju utvisningarna hela matchen men utvisningarna kommer för att vi inte hänger med. Vi hänger inte med för att vi inte är riktigt påslagna. Frölunda får för enkel press på oss eftersom våra backar är för dåliga i omställningsspelet. Väntar fortfarande på att Dahlén och Pettersson ska visa sig. Lander kämpar och sliter. Töm kassan och köp en stabil och puckskickligt back. Det är svårt att vinna hockeymatcher när man inte klarar av att hålla puck inom laget längre än 3 sekunder.
Synct: 3 utvisningar i offensiv zon. Går väl att diskutera om det ska vara utvisningar eller inte. Men vi sätter och själva i dessa situationer. Odisciplinerat som fan. Inget att snacka om. Sen vill jag se mycket mer från Pettersson, Halloran och Hartmann framförallt.
vonDöbeln: Man såg Mikael Nords blick: "suck, det är Frölunda då måste jag gynna dem". Alltid samma skitgrejer med etablerade lag som får billiga utvisningar med sig. Ok, Wallis är en 2min för cross, men inte mer
Olle: Walli har väl tyvärr visat förut att han inte är den stabilaste spelaren. Det behövs skärpning på den biten från många. Dåligt och onödigt att sätta upp klubban i ryggen där.
Sputnik: Är det då konstigt att det är väldigt fattade i timrå ? tycker nivån på utvisningar är miserabel. 2-10 i utvisningar och nu det extremt konstiga matchstraff som jag tycker är extremt dåligt.
Förståe dock att dommarna ska "sätta nivå inför säsongen"
Walli och frölundarn glider in mot sargen, visst kan man tycka att frölundaspelaren kryper ihop men samtidigt sätter Walli klubban i svanken på honom och trycker till typ en meter innan sargen.
Korkat - om det är game eller inte vill jag inte säga.
Sen blir det ju förstås lite surt när Lasu står och småler i intervjun för att han vet att han hade klubba för högt när han styrde in 1-1.
Sputnik: Nä jag är klart besviken på Timrå hittills. Slarvigt, långsamt och alldeles för dåligt med alla utvisningar, även om ngr sett billiga ut. Vi kmr ju aldrig med fart in i zon.
Att se den tacklingen på 4 meters avstånd och att det blir Game på den är fan skrämmande för årets säsong. Riktigt usel domarnivå som riskerar att kosta oss en chans i den här matchen.
Synct: Walli blir ju sur när han i sekvensen innan sånär åker på en bentackling när frölundabacken kommer norr-söder och sätter ut benet. Men att ta den där utvisningen sen, fy fan vad dåligt.
Labban: Det är en sån extremt korkad utvisning när vi hänger på repen, så jävla korkat. Men matchstraff ska det inte vara, men 2 minuter är korkat nog att ta i detta läge. I offensiv zon, skrattretande.
Det är parodi på domarnivån. Haha fyfaan vad svenska domare suger. Hoppas de får stanna hemma när det ska dömas internationellt. Detta är deras jobb, deras kontor. Patetiskt.
Sputnik: På ren svenska, vilka prinsessor . Inte bara Walli-situationen, de är ju som fjundun i varje kontakt. Har Rönnberg sagt åt spelarna att se på italiensk/spansk fotboll? Näe, skulle fasiken ta laget av isen tills zebrorna är bytta.
Gooode: jag skulle säga att några av anledningarna är:
1) vi har en alldeles för dålig gameplan. Vi forecheckar inte alls intensivt, backarna släpper blå, vi bygger anfallsspelet på att dumpa puck. 2) JJ hade en usel kväll. Trist, men sånt ... | #Läs mer ·