Hank: Kollade in matchen FBK vs LIF. Om folk tyckte tempot va lågt i vår match så var känslan att FBK vs LIF var en försäsongsmatch.
Frölundar ju erkänt bra hemmalag och att de är heta i början av säsongerna. Mycket premiärnerver i Timrå och sen tänk lyxproblemet att Hanzl och Wedda skall in med. Jag tror vi bara kommer växa av sättet vi vann denna match.
Framöver blir det intressant hur vi tacklar lag som inte spelar lika intensiv hockey och att vi kanske till och med står som favoriter och väntas föra matcher.
Måste säga att jag känner mig lite smutsig men Rönnberg växer på mig som tränare. I presskonferensen efter matchen på frågan om Wallis matchstraff säger han att det inte borde varit matchstraff och att vi i Sverige måste lägga mer ansvar på den tacklade spelaren. Han nämner också att hans spelare ser Walli i tid och har tid att förbereda sig. Se 4.10 in i klippet.
Andersson:. Summering efter dagens match är att vi blir nog blir svårslagna i år. Timråhjärtan i Lander, Strömberg,Wedin, Pettersson, Dahlén och Boyce skojar man inte bort. Då har jag inte räknat med Svensson och Hartman som nog skulle äta en puck för tidigare nämnda varje sekund. Är det här som känns att vara Färjestad supporter? Jag har i och för sig alltid gillat Hannu Lassila
kulltorp: verkar saknas harmoni i den gruppen. Sen har ju Linköping, än så länge, en helt sanslös förmåga att tappa sena ledningar till förlust. Sånt kan inte gjuta något mod i laget.
3 saker: 1: Vi spöar guldfavoriterna! 2: Backar o målvakt gör sitt med bravur! 3: Inga skadade spelare. Känner ingen ångest för ev. kval, för det blir slutspel i år! Väl där, kan det bära hur långt som helst!🙂
Upptäckt några mindre faktafel på Timrås hemsida . Lander står noterad som 180 cm 79 kg , är väl 2 cm och 7 kg fel . Walli-Walterholm på 185 cm ?? Trodde han var 190
Älskar denna också, direkt efter Friberg misslyckas att göra mål på JJ i övertid så var Lander direkt på han för att se till så att han inte rör våran målvakt igen
Pinaceae: Viktigt! Viktigt!! Spelare i nöd! Lagtillhörighet spelar ingen roll. Nästa lördag behövs det få ihop så många som möjligt att hjälpa till. Det behövs:
-Båtar utrustade med ekolod -Dykutrustning -Fiskenät Tillsammans ska vi hitta Dick Axelssons hockeybag i Östersjön då planer på förstärka HV finns Alla till havet!!!!
Dubbeld: Ja med det massiva tryck Frölunda hade, framförallt i andra perioden, så är jag inte orolig för defensiven i alla fall. Håller JJ den nivån och spelarna håller den defensiva nivån så får experterna skämmas. Ruggigt bra prestation att ta 2 pinnar i en premiär i Scandinavium!
Kommer bli lagom kul för motståndarlaget varje gång matcherna går till straffar : Dahlen , Pettersson , Lander , Hanzl , Wedin , Hartmann , Lundin osv osv
Olle: Det bästa var ju att det slutade inte där; Lander var på Friberg som en hök resten av matchen, åkte alltid bakom honom när dem skulle till båset bara för att påminna honom att han har koll på honom
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
Höjdpunkten från PK:n
"Tack Roger, Faaan"