Zäta75: Luleå bakom oss med en match mindre spela och bara 3 poäng vill nog blanda sig in i leken med. Detta poängtapp kan visa sig vara riktigt tungt i slutändan.
roger_sundsvall: Något säger mig att vi har flera spelare som är "osugna" på att lägga straffar, så i princip vem som helst får lägga. EP och Lander säger säkert något i stil med "nä men ta straffen du", lite osjälviskt sådär. Hållander var ju het och såklart helt rätt att sätta in honom. Frågan är varför Hanzl och Rindell går före alla andra forwards.
erathoo: Innan målet när Eronen bara kan lyfta ut pucken och låta tid gå drar han ett slagga längs sargen till icing också… Inte direkt så att han siktade på målet heller. Otroligt märkligt agerande.
SMÅLAND: Vi ligger på delad 6:e plats med Leksand (7a på papperet) med en match mer spelad så vi tog in på dom, båda har 68 poäng. Fortsätter Leksand att förlora och vi vinner de två "lätta" matcher vi har härnest så går vi om. Bara 10 matcher kvar nu blir en nagelbitare. Väljer att tro att vi är starka på slutet som ifjol. Vårt spelschema ser bra ut.
Zäta75: Tror Malmö blir svårare än vi tror då de har ett rätt bra lag när alla är friska. Förlorade ju senast emot dem. Och Modo krigar ju om att undvika kval, fast normalt sett tar vi ju dem.
Karlsson74: Jag vill ha kvar Rindell. Tycker att han är ovärderlig och fortfarande har en stor uppsida. Hoppas att vi har råd. Kan tänka mig en swish annars helt klart.
SMÅLAND: Vi bör vara nöjda med spelet men inte med poängen. Ändå har vi tagit de flesta poängen mot Frölunda i år och vi pressade både Frölunda och Växjö borta de 2 senaste matcherna. Jag upprepar. Får vi vara skadefria och behålla denna form så kan vi slå vilket lag som helst i ett slutspel.
Vinner vi mot Malmö och Modo två kommande matcher så ser det bra ut ändå.
Eronen kan ju dessutom ta en crosschecking framför mål då det är så lite tid kvar. Men han får INTE låta Klingberg komma in och stå där framför. Junior-misstag. Didrik hade inte agerat på samma sätt…
Sedan kan tränarteamet SLUTA köra Hanzl på straffar. Hela hockey-Sverige vet att han går över på backhand nu…
Zäta75: Exakt. Svensson var sjukt mjuk på slutet. Men lite rim och reson här tack, galet surt att tappa 2 p på 9 s men i kampen om 6:e tog vi in 1 p på lekis
Karlsson74: Jag syftar mer på hur vi spelar efter 2-2. Efter 2-1 dödar vi ändå ett boxplay och håller ganska bra koll på ett forcerande Frölunda. 6 skott på mål höll vi dom väl till in mot sista minuterna? Visst att vi har en serie bra matcher bakom oss men när vi hamnar i detaljcoachingen och vi ska spela av en uddamålsledning så tar ante jävligt många konstiga beslut.
Vad gör Eronen ikväll.....??? Mindre en 1 minut kvar...dra ett slagskott till icing!! Lyft ut å död tid... Stå å Halt å lyttinen had int matchtempo... Frölunna övergläns i övertid!! Nä ja ä så jävlas besviken. Vi tapp 2 poäng ikväll.... Lule tog igen 2 p... Linköping å Skellefte Topp 6....Ja dä krävs segrar... 3 svår match vänt.... Dä bli svårt att fix dä här.... VI MÅST VINN PÅ TORSDA!!! INGE ANNAT Ä ACCEPTABELT!!
Riktigt bra bortamatch! Synd att Timrå blev rädd om poängen sista minuterna, och slutade spela! Frölunda är bra just nu och LJ var minst lika bra som JJ i målet!
Karlsson74: Hoppas man fryser ut Eronen så att han lämnar självmant. Låt han sitta på läktaren resterande matcher. Så slipper vi förhoppningsvis honom nästa säsong och kan förbättra backsidan. Just nu är han en stor jävla stoppkloss för backsidans utveckling.
Bee: Återigen märkliga beslut av Ante när det verkligen gäller. Fattar inte vad han ser i Eronen som är allt annat än stabil bakåt. Låg de andra backarna i respirator på bänken eller, om inte varför i helvete coachar man de sämsta defensivt när det gäller?
297: så är det.. man föll ihop totalt efter Frölundas 1-2 mål... Time out var väl inte att tänka på...inte heller att låta några som hadde det kämpigt få mindre eller kanske ingen speltid sista 8-9..
Simmalugnt: Sen kan man fundera på om ante karlsson har tränat något 3-3 med laget överhuvudtaget. Vi fick knappt låna pucken, vi verkade inte veta när vi ska vinna tillbaka den och när vi väl fick pucken så hade man ingen plan om hur man skulle ta sig på kassen. Visst, vi tappar modet efter kvitteringen men i förlängningen var det tydligt att vi skulle torska redan från första tekning.
Nej fy fan. Kommer ta ett tag att komma över hur vi spelar sista två minuter mot tom kasse.
Kerstin_k: Tandskyddet var det ja. Där har vi nog en del av förklaringen att vi förlorade 2p. Vi böev trötta efter slit i 2 raka bp. Sedan ska Eronen kunna ta bort 2-2 målet med 9 sek kvar. Jag är enormt besviken.
Men spelar vi såhär som idag plus att Lyytinen blir bättre och att vi slipper skador så blir vi att räkna med i slutspelet
Hur jäkla många poäng har vi slängt bort när motståndarna tar ut målvakten? Känns som vi inte har någon plan för det scenariot. Sedan kan man ju ställa sig frågan varför våra spelare envisas med att lägga till icing istället för att flippa ut i mittzonen. Svensson och Eronen blev kvällens kalkoner.
Bragd-Birger:Två topplag på rad och vi är i högsta grad med i matchen båda gångerna - borde rent av vunnit ikväll.
re; Rindell som straffskytt så ska han låta bli att kladda och bara åka in och skjuta. Han har ett bra skott och bra skridskoåkning men sämre handleder än han tror ibland.
roger_sundsvall: Timrå tappar tre poäng på ett individuellt misstag från finske landslagsbacken (ja, ni läste rätt) Eronen. Tar varken bort Klingberg eller vederbörandes klubba. Nej, det är för dåligt. Hade det varit Didde framför mål hade det blivit tre poäng.
Jävvlar, vilken bitter förlust. Eronen i all "ära" (han spelar väl bara som han gjort i princip samtliga grundseriematcher för Timrå: vek, vekare, vekast), men fan vad man kladdade under 5-6-spelet. Mieho, Svensson...kladdkladdkladd.
Och straffar är man värdelösa på. Hanzl före EP?
1 pinne som borde ha varit 3. Men det låg väl lite i luften. Någon gång måste väl sviten ta slut.
Nu undrar man var det här tar vägen. Dom två tidigare mötena kom Timrå från en förlustsvit, vann och vände trenden. Inte motsatt väg nu tack.
Men: matchen i övrigt bra. Man stod upp, neutraliserade Frölunda väl, skapade en hel del. Det tar vi med oss. Nu är det, på pappret, mysigare motstånd framöver. Malmö härnäst. Då jävlar!
Zäta75: Misstänkte att det var tandskyddet som sköts iväg var orsaken till utvisningen. Man får ju inte skjuta iväg andras utrustning. Jag reagerade på det när det hände.
Sjukt dock att ingen höjde armen (tror jag?) under spelets gång. Dessutom tror jag att det var Hartmanns skydd? Men man kanske inte får skjuta bort det?
Nåja. Svagt försvarsspel i några minuter. Men på det stora hela en väl genomförd match. Framför allt med tanke på att det var efter ett uppehåll.
Labban: Sen att man kör Andersson och Johansson i 3 mot 3 är ju inte att spetsa direkt kan man tycka. Och Eronen fick väl mest speltid av backarna där.
Två förlorade poäng ... Man hadde matchen helt och hållet där man ville i hela två och en halv period... Jättebra spel .. sen hände något som gjorde att de knappt blir godkänt i denna match .
Zäta75: Jag har aldrig förstått grejen att zick zacka åkningen fram till mål. Så jävla järndött. Funkade på 80 talet när målisarna var sämre på förflyttningar men nu, nä
kaofl: Backar ska inte ta straffar överhuvudtaget kan jag tycka. Även om Rindell såklart är skicklig, är han inte van vid sådana situationer under match att gå på mål fri med en målvakt. Nästan samtliga forwards borde gå före. Hade tagit EP eller OJ alla dagar i veckan.
Zource: Två enormt tunga poänga tappade. Vi var värda 3 poäng. Hoppas att detta inte är det som avgör i topp 6 striden. Jag har inte ord för detta. Är oerhört besviken.
Ante coachar bort matchen, fyfan för hans jävla arrogans. Eronen kan packa väskan och sätta sig i en jävla roddbåt över till finland. Hanzl har fattat att det inte finns mer pengar att hämta här så han försöker inte ens vara matchvinnare längre utan väljer att sköna bort en straff.