Rip Kirby: Illdåd? Han ville bara diskutera en situation med domaren, men halkade på vägen dit, Wernblom tappar klubban, med dagens mått mätt är en medveten tackling mot huvudet peanuts, jämfört med att 'tappa klubban'. Men det var ju Djurgården på andra sidan, andra regler då
Bragd-Birger: Alltså, Eronen får ju speltid i alla former och spela i landslaget. Jag antar att han gillar det läget nånstans och inte lär flytta på sig i första taget.. Tyvärr..
Så vad alla andra i hockeysammanhamg ser för storhet i honom förblir ju en gåta.
Han är ju långt ifrån önskvärd av flertalet supportrar däremot. Då menar jag inte bara här inne på HS..
Sputnik1: Simon Forsmark, 20 år gammal och relativt "ny" på den här nivån är väldigt långt före Elmeri Eronen, 29 år gammal och "landslagsback" för Finland. Nej, Ante Karlsson, du får inga high-fives för din matchning i slutet av matchen ikväll. Den förtjänar betydligt mer en bajs-macka eftersom den rånar oss på två annars "säkra" poäng, sett till var vi hade fått matchen.
Sputnik1: framförallt kan vi inte lägga mest pengar på en back som knappt är topp4 vare sig defensivt eller offensivt. Kapanen gjorde bort sig här, major. Förväntar mig faktiskt att han rättar till det. Misstänker att han har en lön som skulle få en att fosterställningsgråta om man visste exakta summan, och den lär han knappast få någon annanstans. Å andra sidan är han "bara" 29. Om Kapanen spelar hårt och uppmanar honom att söka ny klubb med motiveringen att han inte kommer att få någon speltid kanske han går med på att bryta. Den här parodin kan ju inte vara särskilt rolig för honom heller.
Å andra sidan: Jokinen lär ha ett ord med i spelet också. Vi vet inte hur han ser på Timrås försvarsspel, backarnas roller, och hur han vill spela. Anser han att Eronen nyttjas fel och kan bidra i en annan roll, så...är jag fortsatt skeptisk men inte omöjlig. Förstår dock inte riktigt hur man ska kunna göra nödvändiga uppgraderingar på backsidan med honom kvar i truppen, även om han skulle bli mera funktionell. Han kommer i n t e bli något offensivt hot eller PP-pjäs.
10473: Ja det blir intressant hur Jokinen tänker där. Ante verkar hålla Eronen högt i allafall. Allt sker ju alltid i samrådan i ett lagbygge och man får nog lägga en del hos Ante här med som sagt.
Nu blir det Jokinen som får "ta över" vissa spelate som ham kanske inte ansett passar in i hans spelfilosofi.
vonDöbeln: Kapanen får helt enkelt förklara att det inte kommer finnas plats för honom nästa säsong. Inte fan kan han själv vilja vara kvar om han vet att han inte kommer få spela.
Sputnik1: Kapanen borde smida medans järnet är varmt. Finns nog flera desperata lag som betalar bra för en "landslagsback" i en död marknad.. Edfeldt och Melander gör det inte sämre i om de sen får ta hans plats..
- Hur i HELVETE ska vi lyckas bli av med Eronen? - Vad krävs det för att Ante ska få lite spelkänsla? - När kommer Robin Hanzl FAKTISKT FÖRSÖKA göra mål på straff?
Sputnik1: Kollade vår match sent, så fick precis se att ni inte vann alla poäng. . Men, ganska sjukt ändå. Ni måste ha en oerhörd plus-statistik mot Frölunda sedan ni gick upp igen. Imponerande
Bee: Precis, och det är väl just farten som gör att han hamnar i trångmål. Allra helst med att han kanske inte har det absoluta spelsinnet att väga upp det med heller.
Han håller i Finska ligan och av oklar anledning så blir han uttagen i Landslaget, men det håller inte i Timrå med vår tighta budget där vi måste få ut rätt mycket bang for the bucks på backsidan.
Bee: Just nu innan deadline så går det säkert att bli av med hela lönekostnaden, jag tror inte Kapanen vågar skeppa en back nu. Som du säger så kommer vi säkert sitta kvar med en hel del lön om det sker en trade efter säsongen.
Sputnik1: Tycker han känns lättstressad. Han gör många rätt basic misstag som en så erfaren back så klart vet bättre än att göra, men tryggheten i spelet finns inte där.
Sputnik1: Förra säsongen hade han ju ett bra passningsspel, bra spelsinne och ett vasst skott i PP, de kvaliteterna är ju lite som bortblåsta nu. Bäst före-datum var kanske fel uttryck, det jag syftade på är att han haft en kraftigt sjunkande formkurva.
Han är helt okej långa stunder men offensivt osynlig och otroligt orejäl i defensiven. Hade vi betalat Svensson-pengar för honom hade det väl varit annat ljud i skällan även på mig, men som det är får vi väl typ fem Simon Forsmark för det vi betalar Eronen och Forsmark är bättre.
Bee: Bäst före vet jag inte. 29 bast är ju typ en hockeyspelares primeålder.
Däremot så funderar man ju på vad Kapanen och Ante sett i Eronen egentligen.
Han kan inte åka grillor, han är inte vidare fysisk, skott har han men är alldeles för långsam och omständig för att utnyttja det. Han gjorde ett rätt bra slutspel mot Örebro, men Kapanen borde sett till helheten förra säsongen i seriespelet.
SHL mässig är han då inte. Hoppas verkligen Kapanen lyckas hitta en lösning med ett Finskt lag. Må så vara om vi får betala mellanskillnad i lön. Jag tror dock att det inte alls är svårt att hitta bättre för den pengen som blir över.
The great one: Ja. Fråga är varför han och Rindell går före Dahlén, Wedin, EP och Lander. Hanzl lever på gamla meriter när han satte varenda straff, men man borde pensionera honom på den fronten nu. Rindell är back och inte särskilt puckskicklig även om han är bra på skridskorna. Dags att forwards visar att de vill ta straffarna. Även om vi tappade en pinne på slutet kan bonuspinnen vara avgörande när serien summeras, går inte ta lätt på en straffläggning i detta skede av serien.
Zäta75: Sådär jävla supersugna tror jag inte att andra klubbar är att ta över ett rätt dyrt kontrakt på en spelare vars bäst före-datum passerat.
Kapanen ska dra en rejäl kroppsfint för att få till ett sånt avtal. Det man kan hoppas på är väl att Eronen själv känner sig missnöjd och vill hem till Finland.
Ja, Hanzl har misslyckats med den där tillräckligt nu. Han utför den inte ens bra längre. Hållander 5/5 ikväll och VM-klass. Domarkåren måste ju ha någon personlig vendetta mot Lundin efter hans pååkning av domaren. Åker ut för att ha tappat sitt tandskydd…
Annars oerhört viktigt vi kommer topp 6. Vill inte ha ett Modo i bäst av 3 som snubblar sig in till play-in med allt att vinna…
Villervalla: Vore faktiskt helt sjukt isåfall. Man Ante ser ju uppenbarligen nånting stor i honom, som ingen annan ser. Vi har ju ett ypperligt tillfälle att ”satsa på juniorer/unga spelare” i dom matcher som återstår, sätt in Edfeldt och låt han visa upp sig, så kan vi börja fasa ut Eronen medans.
Bee: Lander brukar kunna sätta ett par straffar tror han satte någon förra säsongen och han la en mot Skellefteå i år, så vet inte om jag håller med. Och EP vet vi ju kan. Och Wedin som folk nämnt har ju bevisligen kvaliteter då han gjorde mål mot SKE.
Zäta75: Rindell måste börja slipa skridskorna ..Det är ofta ofta han drattar på arslet och tappar puck när han ska vända bort spelare . Till hans försvar är att han fortfarande är utvecklingsbar ..och i bra ålder...vår mest offensiva back utan tvekan.. Vilket inte ska underskattas . Hurvida hur mycket pengar man ska var beredd att lägga...tja inga fantasisummor iaf..
Sputnik1: Ja Luleå är ju helt klart med i striden också. Det gäller att vi fortsätter att rada upp 3or om vi ska komma topp 6. Om vi inte kommer topp 6 lär vi få Rögle eller Örebro/Modo i åttondel. Och ingen av dom är ju en drömmotståndare direkt. Så mycket viktigt att vi kommer topp 6 om vi vill komma långt i år.
roger_sundsvall: Rindell är väl den av vår finska trio på backsidan som man borde lägga en slant på. Har svårt att se att man, rent affärsmässigt, kan förlänga med Lyytinen som varit skadad en halv säsong och dessutom var skadedrabbad innan han kom till oss. Eronen får man ju försöka hitta en lösning för i Schweiz, det kanske är nån som vill ha en finsk ”landslagsback”? 😅
Labban: Man chansade och hoppades på det bästa. Rindell spelar ju som en forward ofta och är skicklig med klubban. Hanzl är en bra straffskytt men sönderläst som tidigare diskuterats. EP brukar vara bra på straffar. Wedin skulle jag ha kört på som en skytt men kanske tackade han nej.
Labban: Lander har aldrig vart en straffskytt, EP är iskall (1+1 senaste 9 matcherna eller vad det sas), konstigt att inte Dallas eller Pääjärvi fick slå en bara.
MPS har ju konsekvent varit bäst på att stänka dit frilägen den här säsongen, borde ju finnas nåt där.
Dr.Krykov: Hoppas på Bofors. Det vore lite rock n roll om de gick upp. För att få slipanissarna som bossar över SHL att svettas lite. Som drömmer om gullegrisen DIF.