Vi får se om Didrik kommer tillbaka i tredje, men annars är vi alltså återigen nere på 5st seniorbackar i truppen, varav en är Tim Erixon som kan gå sönder när som helst…
10473: enig. Lundin är nyttigare än Hartmann. Men det ska väl startas in i form för honom med.
Kom ut med adrenalin och dopaminrus efter lång rehab nu börjar han nog att sätta en nivå han orkar under matcherna. Det betyder att tempot går ner och man blir bekväm i banorna på isen.
Hoppas att dom river igång ordentligt i tredje och kan förvalta till oss en ledning!
bar mofftak: Japp, hjälper inte heller att Hartmann ser ut att ha det kämpigt att hålla tempot och spelar top6, vi är väldigt tunna i toppen just nu med både Dahlen borta och att vi inte har våran tilltänka 1a center
Smokey: Kommer undan med blotta förskräckelsen, faktiskt. Timrå får vara nöjd med 1-1. Jävligt nöjd.
Även om man försvarar sig bra oroar det att Timrå knappt är i offensiv zon. Blev det tre skott totalt? I och för sig jävligt bra att göra mål på en tredjedel av skotten.
Näe, ska det här blir något annat än brunt behövs en uppryckning deluxe. Kanske lite ordentligt passningsspel?
Två hårt jobbande lag onekligen, men perioden klart till Frölunda. 13-3 i skott men vi håller dom ändå på rätt sida tycker jag. Vi måste däremot orka upp i offensiven. För lite tid i anfallszon denna period. Men 1–1 hade vi tagit på förhand. Hållander o co måste upp ett snäpp.
bar mofftak: Med tanke på hur många skott Frölunda skjuter i andra så tycker jag inte att de kommer till så många vassa chanser. Försvarsspelet och Juels målvaktsspel förtjänar beröm.
Men andra var Frölundas period. Förhoppningsvis studsar vi tillbaka i tredje.
Hade jag spelat på oddset skulle jag lassa in 500 på Frölunda nu. Riktigt tung andra. Vi får inte alls till det där höga försvarsspelet. Mellis, sen dålig positionering och lång tid i egen zon. Förlorar alldeles för många närkamper också.
Kortare byten och upp med intensiteten. Annars har vi en snöbolls chans i helvetet att få med oss poäng.
covfefe: såg att han fick några rejäla tacklingar som han såg ut att ta rätt bra men ska vi bara ha våra lite klenare backar kvar bara så tror jag inte på detta när Råger Rönnbärj vill lasta folk på mål!
söder över: En tunn backsida blir än tunnare om inte annat. Skulle Didde vara skadad en tid framöver så måste nog Kimmo öppna börsen. Vi kan inte vänta på Oliver hur länge som helst heller. Hans lön får vi lösa senare i så fall..
Våra backar skulle vara av samma meterial som Valeri Krykov. Vad hade han 13 raka säsonger utan missad match? xD stålgubbe, varken baciller eller skador bet på den mannen.
mikenomad: Tror ChipsDick gjorde det medvetet. Han visste att han skulle bli avstängd över jul och nyår. Nu får han vara hemma och umgås med släkten och barna och käka chips och dricka öl, istället för att åka till Östersund o Vimmerby bla.
Det ser tungt ut.