1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588908 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda-Timrå

« · 185615 · » Till forumet

Sv: Frölunda-Timrå
Manslem. Men oavgjort är såklart helt ok. 11:e raka poängmatchen?
Kommentera

Nylin: Åtminstone Always look at the bright side of life.

Löven värvar gammal NHL-back. Såpass.
Kommentera

Bragd-Birger: Gubbslem? Är du feminist och fröken Sverigemotståndare?
Kommentera

El Maco: Som det ser ut nu, så är det Frölunda-Timrå i final. Det skulle få tyst på alla experter som har tippat serien =0)
Kommentera

Bra jobbat i seriefinalen TIK, VF e inte lätta i år.
Kommentera

BORÅSINDIAN: Liiiite kvar till det va? Experterna är för övrigt rätt så tystade.
Kommentera

El Maco: You're on my trail mannen. Ska ändra Ellroy-presentationen till en Björk-dito.
Kommentera

El Maco: Zarley Zalapski. Tung snubbe, tungt namn. Känns som att man bara har två vägar att gå med ett sådant namn...antingen sniffar man flygplanslim i en husvagn eller så blir man firad celebritet.
Kommentera

Bragd-Birger: James Ellroy rockar hårdare än Skarin slår på trumman

Emotser med spänning rapporterna från kvällens match från ögonvittnen. Nu måste folk väl ha släpat hem sig trots potentiella köer.
Kommentera

...eller ett tredje alternativ förstås, så hasar man läder i Löven.
Kommentera

Motser även referat och bilder från TIFO:t (om det nu blev ngt). Denna gång fick man väl ändå med digitalkamera... :D
Kommentera

...och Skarin kan nu sätta titeln "känd från TV" på visitkortet...

Säger bara Dieter Kalt... Vilket mål!!!
Kommentera

Redax 2: Vadå? Har jag missat nåt?
Kommentera

Redax 2: Var det han med trumman?
Kommentera

1:a perioden är det riktigt bra hockey, med ett litet övertag till TIK.

2:a så tar Frölunda över och vi hinner inte med.

3:e så börjar Frölunda att bevaka ledningen och då börjar TIK att tugga på och kvitterar genom Hallin.

4:e så fegar domaren när Koivunen blir nerdragen.

Straffarna....njaee.

Tycker att poängfördelningen blev rättvist fördelad.
Kommentera

El Maco: Vad är det jag har missat? Kom nyss hem...
Kommentera

Bragd-Birger: Coola meriter. Jag sökte på hans namn och fick en del underliga träffar. Bland annat verkar han ha stått i mål (!) nio matcher i Zürch. Måste vara tryckfel va?

www.joyofhockey.com/xZZarleyZalapski.html

Mer meriterande: I likhet med många andra storspelare har han lirat några matcher i Slovenska ligan! I mitt Slovenska favvolag Jesenice också! Däremot tror jag inte han hann vara lagkamrat med Zupancic, tror Nik drog vidare efter ett år i hemmaligan.

Här är en länk till super-Nik för alla som kan slovenska.

www.slohokej.net/igralci/default.asp?method=page&id=16
Kommentera

Hälge: Tycker nog att domarn är ganska rättvis i 4:e. Timrå hade en par rätt så klara hakningar som Lindh släppte också. Så nog var det rättvist i förlängningen.

Men i övrigt så var han ju ute och cyklade under hela matchen. Han började med att släppa allt, sen när han skulle börja döma, så startar han med en kompensation. Sedan var cirkusen i full gång...
Kommentera

El Maco: För nytillkomna läsare pratar vi primärt om Zarley Zalapski (låter som en skurk i Tintin) som värvats av Björklöven. Tidigare avhandlades James Ellroy och vem det är får ni ta reda på själva. Men han är värd att lära känna.
Kommentera

Skarin: Dax att skaffa hållbarare trumskin?
Kommentera

El Maco: Defensiva backar har man ju hört talas om, men att t o m få en räddningsprocent låter ju rätt extremt. Han kommer förmodligen älska Lövens bortaspel.

Zupancic väcker ljuva minnen till liv. Stångade pannan blodig mången gång i mina försök att övertyga omgivningen om hans storhet. Ovanför datorn, på bästa hedersplats, hänger f ö en t-shirt med hanses autograf på. Inbillar mig att jag om sisådär trettio år kommer att ha fullt sjå med att mota vallfärdande timråiter som vill lägga sin hand på denna heliga relik.
Kommentera

Swordster: Hehe. Det går ju ett par skinn per säsong. Det gör ju det...
Kommentera

Skarin: Sportnytt. Bild på Timråklacken i några sekunder ("...Timrå IK är dom bästa...") och mitt i den en frenetiskt jobbande "Drum Machine"som verkligen syntes både pga matchtröjan (F-n, vad de runt omkring var "civilt" klädda..!) såväl som sitt "fighting face"...
Kommentera

Redax 2: Okej. Låter gött =)

Det var en härlig stämning ikväll. Synd att inte Timrå lyckades ta ledningen i första perioden. "Robban" och Koivunen hade riktigt bra lägen, men Norrena är ju äckligt bra.

Nä, det här går inte att hänga läpp över. En poäng får vi vara nöjda med. Frölunda är trots allt sveriges bästa lag.
Kommentera

Hälge:

Ja hålle märe. Domarskandal, vi blev bestulna på en straff. Klockren. Annars så var det allt som en seriefinal ska innehålla. Lagomt grinigt och lagomt äckligt diciplinerat o.s.v.

"The Big Red Machine" trummade på och var också mycket nära ett segermål efter kvitteringen. 1 - 1 var dock ett rättvist resultat efter 60 spelade minuter.

I sudden såg det ut som Timrå hade bränt allt krut i.o.m den enorma spurten i tredje perioden. Frölunda trummade på och var bäst där. Straffarna som vanligt ett enda stort gissel i denna ES. Två dåligt lagda straffar av Lindman och Gunno och sedan var sagan slut.

Tillsist vill jag bara tala om för de som inte redan vet det, Frölunda är ett ruskigt starkt och bra hockeylag och vi faller med flaggan i topp i den här fajten.

Kämpa Timrå.
Kommentera

Kolla filen så får ni se vad vi åstadkom idag, själv säger jag njaaaa. Vi kan mycket bättre, var väldigt kort på folk. Slutsatsen är att vi måste tejpa ihop stripesen, han vi inte idag av samma anledning som jag redan nämnt att vi var lite folk. Sen att undertecknad hade magsjuka på morgonen och inte kunde dyka upp förrens 15.00 tiden gjorde knappast saken bättre.

Vi har verkligen förhoppningar på att arrangera några feta tifon i slutspelet, men nu har vi typ 900 spänn i kassan och det får man ett teleskoprör till en jumboflagga för, och då har jag inte räknat med frakten på typ 400 spänn.

Dom som känner sig manad att sätta in en slant kan ju besöka våran hemsida så får ni se vårat PG nummer (att jag aldrig lär mig det utantill) som ni använder för att sätta in en förhoppningsvis fläskig penning.

PS. Filen ligger på 960 kb så det kan ju ta nån minut för dom som sitter med snigelmodem, om det är värt väntetiden får ni själva avgöra.
Kommentera

Skarin: Du har bara sönder saker hela tiden... vandal!
Kommentera

Skarin: FEL......Frölunda är inte Sveriges bästa lag.....må de föra spelet ikväll,men utan att göra mål vinner man inga matcher.....med marginalerna på sin sida kunde lika gärna Timrå vunnit ikväll....Frölunda tog över spelet efter sitt ledningsmål....då blev Timrå handlingsförlamat..hade Timrå gjort 1-0 hade matchbilden varit annorlunda....du såg vad som hände vi Timrå kvittering......Timrå var ytterst nära att vinna med 2-1.....Norrena räddade Frölunda från förlust ikväll....
Timrå IK är precis lika bra som Frölunda.....lotteriet straffar avgjorde för andra gången till Frölundas fördel.....
Kommentera

Knylan: Själv sitter jag och myser när jag kommit på hur våren kommer se ut... Timrå ångar på och slutar 1-2 i serien - linköping gör en drömvår och seglar upp sig till 7-8. Lagen möts i kvarten och vips så var timrå utslaget. Vore en härlig revanch efter all skit från timråfolket.
Kommentera

Knylan: Haha =) Ja, det kanske är sant. Men det går ett par skinn per säsong, som sagt.

Hur som helst är det hög prioritering på att skaffa en ny trumma. Den här håller inte längre.

Är det någon som har en baskagge till salu så är supporterklubben mkt glada om ni kontaktar oss.
Kommentera

Knylan: Man ser tydligt skillnaden längst till höger i bild av stripsen vad mycket mer kompakt det blir när vi tejpar ihop dem 2å2. Mer tejp, pengar å folk till TIFO-Gruppen!
Kommentera

Frella: Precis, hade matchen varit på en lördag så hade förmodligen hela tifot sett bättre ut, lite krångligt att få ihop folk på en tisdag. Men det var ju seriefinal...

För dom som inte märkt det så sitter Lasse Anrell i pressbåset raden längst upp 2 från vänster. Men det har väl inte undgått någon...
Kommentera

Knylan: Tifot var i rött och vitt i verkligheten INTE i svart och svart som på bilden. Det var faktiskt riktigt tjusigt.

Skarin: Vad kostar en bastrumma egentligen?
Kommentera

Skarin:

Lindman hade också ett friläge i första perioden. Sedan hade han nått halvfriläge i den sista också. Lite synd att vi inte kunde trycka in en ledningspuck i den första.
Kommentera

mike66: Hade inte Lindman tre "frilägen"? Eller var jag så i extas över matchkvalitén att jag var helt spelarblind?
Kommentera

Frella: Jag tyckte att han hade tre frilägen, minst! Dessutom åkte han sig ju fri själv, inte på pass från någon medspelare. Lindman var mycket bra tycker jag. Han kunde ha skippat målet igår och gjort det idag istället.
Kommentera

Frella:

Kan han säkert ha haft. Lindman är ruskigt snabb på rörena när han sticker med upp. Och det gör han ju allt som oftast. Tycker nog att Timrå hade bra med chanser för att ha kunna vunnit den här matchen. Jag håller nog inte riktigt med de som tycker att Frölunda var så överlägsna. Kolla in Timrås försvarspel, jag säger bara världsklass. Kapanen får bra hjälp utav backarna också.

Men andra perren vill man kanske bara glömma ändå. Nyspolat i Frölundazonen en hel period. Hujedamej vad bra VF spelade då. Men som sagt "The Big Red Machine" stretade emot allt vad man orkade med. Lite taktiska småbråk och en del dubbelutvisningar räckte för att komma tillbaka in i matchen. Timrå är ruskigt starka i den tredje perioden och Frölunda ska nog vara väldigt nöjda med de två poängen ikväll som matchen gestaltade sig.
Kommentera

Måste bara skriva detta: Fin pärla av Koskinen i mittzon, bra att Styf tog en fight, TIK behövde verkligen en paus i det läget. Synd att Lindman inte kunde göra en riktig Strimma. Tekningarna var under all kritik, Frölunda vann väl en 80 %.
Riktigt imponerad av Frölunda. Som dom tuggade fast TIK i offensiv zon i andra perioden. Rättvis seger ändå men tänk vad en TIK-mål kan betyda mycket. De var nära att avgöra på slutet. Och första perioden; wow, snacka om tempostarkt.
Kommentera

Sett den här Knylan? =)
Kommentera

hassebo: HAHAHA! Fan vad nöjd man är nu då... =)
Kommentera

Bragd-Birger: Frågan är om jag ska låsa in min vitröda Zupancicmatchtröja med inbyggda tacklingsmärken och allt... Visst är denne avige "rightare" en växande kultfigur. På näthinnan sitter för evigt inristat när den Svenska falangen av Slovenska föreningen drog till Färjestad för att heja på Nic och Timrå.
Sloveniens vitrödblå flagga upptäcktes av en glad Nic som efter en obegriplig ordväxling mellan den förstärkta TIK-klacken tydligen bestämt träff efter matchen. Direkt efter slutsignalen så rusade Zupancic ut i omklädningsrummet och drog på sig en blå täckjacka utanpå hockeystället. Med en knallröd toppluva (en sådandär klassisk med snöre och tofs) så utbröt därefter ett veritabelt kramkalas med tillresta Slovener och oss andra TIK-supportrar i Färjestadshallens då icke ombyggda katakomber. Nic hyllade sin tid i Timrå och var överlycklig att åter få prata sitt modersmål. Även om han blandade friskt med märklig engelska för oss andra. Peo fick till slut komma ut och hämta Nic för att bussen strax skulle rulla vidare norrut.

Lite kul var det också när en polare här på jobbet glatt upplyste om att hans grabb minsann hade en äkta Nic Zupancicklubba hemma i garaget. Kollegan var på besök i Feldtkirsch för att träffa Jonas Bergqvist som lirade där tillsammans med bla Nic.
Bergqvist skänkte en matchklubba till grabben som dock blev besviken. Jobbarpolarn´s grabb var "rightare" och hade mycket svårt att förstå värdet i en "leftklubba" även om den kom från Jonas Bergqvist... Så det var bara in i och få en klubba som grabben gillade. Nic lämnade glatt över sin relik till grabben som tydligen fortfarande funkar i kvartershockeyligorna runt om i här i stan.

The spirit of Supernic lives for ever. Even in the "mörka" Bergslagen.

Förövrigt så tycker jag att det är ganska bra att TIK förlorar mindre viktiga matcher mot Frölunda. Starkt att ändå plocka en pinne av detta inför året hyperuppskrivna lag. 70 pinnar är fan helt otroligt!
Kommentera

Redax 2: Anledningen till att Skarin jämt syns så bra är nog för att han har det tomt framför sig så man ser hela hans överkropp, tröjan är ju dessutom jävligt snygg så man kan ju inte klaga. =)
Kommentera

Expressen går lite på samma linje som AB, snackar om TIK som tänkbara SM-finalister...
Kommentera

Dream Team: Det vore skoj....
Kommentera

Jag vill också passa på att ge en eloge till alla som var på matchen igår.....ett sånt här drag och tryck i hallen har det inte varit på länge...fortsätt så....det lät som ett fullsatt globen igår på slutet av matchen...härligt allihopa...fullsatt mot Brynäs också? hoppas.....
Kommentera

Skarin: är d du *skarin* som gör ett sånt bra jobb med trumman varje match??
Kommentera

tjobba: Ja, det sägs så.. Tack, tack.
Kommentera

Experten: MAN SAKNAR EN SPELARE SOM MIKAEL LIND OERHÖRT MYCKET. HAN VINNER ÅTMINSTONE TECKNINGARNA PLUS ATT HAN ÄR EN MYCKET BRA SPELARE BÅDE OFFENSIVT O, DEFENSIVT.
Kommentera

24lind: Du är nybörjare så här får du info: Man skriver inte MED STORA bokstäver. Då blir du raderad i framtiden.

Micke Lind rules.
Kommentera

Efter att Frölundamatchen har sjunkit djupare in i medvetandet så kan man konstatera att det var en av de bästa matcher jag någonsin sett i Timrå Isstadion. Fart, teknik, tacklingar, spänning och böljande spel. Underbar upplevelse! Kvällens match vill man bara glömma. Jag är ingen bra förlorare då vi blir snuvade på segern på detta vis. Vinnerborg som domare är annars en otursgubbe för oss TIKare. Om han ändå hade varit dålig ikväll (som han brukar) så att man kunde skylla på nått...
Kommentera

« · 185615 · »