1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587618 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

761733 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Nu är det tydligen klart! Jag vet ej om den har figurerat här tidigare. Men så här vart det.

Jag glömde även Tacka VF Freddan för länken.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Har dernna varit med tidigare? (Länken)
Låter oroveckande. hen hel j..a månad.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Janken: Jag påstår inte du är dyslektiker.
Däremot påstår jag att du tydligen inte kan anamma det som står i klartext.
För ditt påstående om mitt "Påstående" hade jag redan förtydligat 2 ggr till andra. Därför bad jag dig läsa igenom det hela igen.
Eftersom du tydligen inte accepterade dom svaren jag redan givet.
Så menar jag att du måste ha svårt att läsa klartext.
Dvs. läsa bokstav för bokstav och förstå innebörden av vad jag skrev.
För min tolkning av din tolkning är att du redan bestämt dig för vad jag skulle svara, mao. du läste vad du trodde stod mellan raderna och angrep därefter. När jag faktist skrev flera gånger i klartext förklaring vad jag menade.
Detta tycker jag förklarar ganska bra, läs sista meningen.
Sv: Frölunda - Timrå


John K: Jo, visst är det långsökt. Men skulle ju kunna vara en strategi också. Inte för jag tror nått sådant om någon. Men möjligheterna finns ju.
Ungefär som du får 10 år för ett mord, sköter du dig bra är du ute efter 5 år. Det är nog många som har sådana teorier också.
Äh. det exemplet var ju ännu sämre.
Som har hänt under ES spel då. Laget ligger risigt till, dom skickar in en att nita någon i motståndarlaget för att få dom ur balans.
Som jag skrev till 65 selander. för att inte försprånget skall bli så stort.
Allt går ut på tjuv och rackarspel. Shack fast med hockeyspelare ( c :

Observera att jag skrev inte att det var så, utan det är en möjlighet att göra så.
Helg Ernest @ Quis custodiet ipsos custodes? Igår kl. 01:21


Jag ber så hemskt mycket om ursäkt om du har tolkat mig som att jag påstår att du skulle vara dyslektiker. Det var inte min mening.

Men jag är det, det står jag för. Jag fick den dommen i 2a klass.
Men har jobbat bort det mesta tror jag iallafall.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest:
Jag förstod fullt ut...
Du skrev..

"Janken: Jag ser att du har läs och skrivsvårigheter eftersom du inte kan läsa och förstå vad jag skriver"

Dyslexi = Läs och skrivsvårigheter

Vilket jag tolkar som att du anser oss båda vara dyslektiker..
eller??

Fatkiskt är det på det fastsalget av fosrkare att det saknar betydlelse om man katsar om bokstväerna mitt i orden.
Texten är fullt läsabar så länge man har de förtsa två och de sista på rätt ställe! :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Janken: Ja, du ser du klarade ju inte ens att läsa klartext i svaret du fick.
Läs det som står, inte det som du tro det står mellan raderna.
Det är jag som är dyslektiker.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
74050: Nej, Många..kanske tom. de flesta skulle också precis som Duha sparat länken som en kul påminnelse om hur det kan bli med stora o små nyheter i media.. keep on...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Red Rocker: Dessutom finner jag ingenting av vad jag skrivit vilket skulle vara negativt om Timrå. Snarare det motsatta.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
74050: Klart du ska ha kvar länken det var ju kul.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Sune: Jag tror att det är relativt få som besöker min sida men om du vill tar jag bort den.

Tycker att det var en riktig antinyhet och därför kul.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
74050:

Tydligen är du mediakåt eftersom att du var tvungen att sätta ut länken på din sida...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest:
Nu har jag scrollat igenom hela tråden..
Och tror inte jag har missuppfattat någonting...

Vad gäller dina raljanta påhopp och påståenden om dyslexi mm. kan jag bara svara...
Du sätter nivån alltför lågt för att jag skall klara av bli irriterad ens!

Fin debattteknik förresten ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Dream Team: Tack! Synd att jag inte e tjugo och mediakåt. Hahahaha.

Lycka till ikväll!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Dream Team:

Konstigt att vissa timråiter redan glömt vad som skrevs i Frölundas GB förra och förrförra säsongen. Tveksamt om det ens hade gått sex omgångar innan första guldgratulationen kom;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Janken: Jag ser att du har läs och skrivsvårigheter eftersom du inte kan läsa och förstå vad jag skriver.
Men du kan vara alldeles helt lugn. Du är inte ensam.
Jag har dyslexi.
Men jag orkar inte förklara en gång till, så du får nog scrolla tillbaka och läsa en gång till.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Dream Team:

Jag tycker inte heller det är roligt att ni dödat serien så här tidigt =)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
74050: Du har genom ditt uttalande fått en plats i mediahistorien. Grattis. 
Läst i dagens ST:

"Grattis Timrå! Ni har dödat Elitserien redan efter sex omgångar. Lycka till på vägen mot SM-Guldet!
Brynässupporter med signaturen 74050 på hockeysnack.com."
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest:
Lägg ner!
Om VF had skickat in en känd buse som åkt fram och crosscheckat Pärsinen in i sargen.. Om någon hade åkt fram och dragit till Hallin med handsken i nacken.. Om en 95 kilosbit hade tacklat ut Sundh halvvägs över sargen..
Men att skicka in den, förhållandevis, snälle Martin Plüss för att kroka i ena grillan med Sannys i sarghörnet... Med 4,5 minuter kvar av matchen.. i omgång 6... Nä!
Ge dig!

Du lever i verkligheten!
Filmen Slagskott betraktas som en kultrulle... Det är ingen dokumentär....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
John K: Jo, visst är det långsökt. Men skulle ju kunna vara en strategi också. Inte för jag tror nått sådant om någon. Men möjligheterna finns ju.
Ungefär som du får 10 år för ett mord, sköter du dig bra är du ute efter 5 år. Det är nog många som har sådana teorier också.
Äh. det exemplet var ju ännu sämre.
Som har hänt under ES spel då. Laget ligger risigt till, dom skickar in en att nita någon i motståndarlaget för att få dom ur balans.
Som jag skrev till 65 selander. för att inte försprånget skall bli så stort.
Allt går ut på tjuv och rackarspel. Shack fast med hockeyspelare ( c :

Observera att jag skrev inte att det var så, utan det är en möjlighet att göra så.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
65selander: Kommer de våra av sig , är det inte lika långt att gå i kapp.
Ju jämnare det är ju lättare att gå ikapp
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest: Befängt, omoget och skrämmande att ens tänka tanken att en spelare skulle göra den kalkyl du beskriver.
Om så vore fallet skulle han väl i så fall siktat in sig på en forward som är målfalig och ofta avgör matcher. Nej, tänk om Helg Ernest!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
LingaN: Bara tanken på det hela gör att man förundras hur folk tänker, eller om dom ens tänker? Ja, det jag pratar om är givetvis de som ens kan tänka tanken att Plüss på något sätt försökte skada Sanny med flit. Ni som nu valt den linjen, lyssna på er själva och sätt tanken i ett litet större perspektiv än det röd-vita för en gångs skull. Det borde räcka med att göra det för att inse hur ruskigt fel man är ute.

Jag låter mina vidare argument i ärendet vila så länge, så får vi se om jag får skäl att återkomma.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Den enda som kan veta om Martin Plüss gick in för att skada Sanny eller inte är väl han själv? Kan inte förstå vad det är för sak att tjafsa om...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helg Ernest: Vad tjänar Frölunda på att skada Lindström enl dina uträkningar?
Är det inte bättre att för dom att ni vinner era så försöker dom ta sina för att klättra i tabellen, istället för att alla vinner mot er.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
mok: Huh! Ehh... Just ja. Dom tappade en poäng för några omgångar sen. Jag ändrar pulveriserat till har gått ganska så bra...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

mok:

Väljer du att lägga fram det så kan man hård dra det hela och skriva att den enda som var bra i Frölunda igår var Gissted..

Resten av laget kan ni sälja eller nått??

Timrå som INTE imponerade igår enligt dig tog tre poäng av "ditt" lag i på sin hemmaplan..

På mitt sätt att se hockey är det en styrka att vinna utan att spela bra..

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
mok: Ja det var tur Frölunda slapp honom..som dom visst ändå gett ett bud!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
74050: Pulvriserat allt motstånd e la att ta i sen som TIK ledningen själva sade så har dom ju knappt stött på riktigt motstånd ännu av dom sk topplagen i ES. Men vart inte så impad av TIK igår.... tätt bakåt men inte så mycket framåt men det ser säkerligen annorlunda ut på hemmaplan. Tyckte annars han i nummer 71 var ytterst blek...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Sanny missar förmodligen (6-9 dagar)
Timrå - Linkping
Djurgården - Timrå
HV71 - Timrå 6e dagen alltså ej spelklar.
Skullöe det dra ut på tiden missar han även
Skellefteå AIK - Timrå 10e dagen.

Så det kan ju vara värt att ta ett matchstraff, för att bli av med en spelare
uppåt 4 matcher.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Frella: Tack för upplysningen! Då kanske Kalle nu får en spruta i armen så han kan spela ändå..(med Svedberg) men annars måste det väl vara ett tillräckligt bra läge för att ge Moe chansen till istid så att han får utvecklas o bli ES- tempovan..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
friskan: Japp Precis vad jag menade!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Kändes bra att höra Sanny prata på som vanligt :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Moe var inne på isen ett antal ggr efter Svedbergs matchstraff, men inte var det många minuter han skrapade ihop, om ens någon.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

htikare:

Om Moe gjorde några byten är jag osäker på..Allra helst efter smällen på Sanny så hade jag inte helt fokus på vad som hände på isen..

Jag får nog passa över frågan till Dream Team..

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
suppe:
Det är vi flera stycken som undrat bl.a jag "gnälltanten", om du menar den på suppesidan.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Skarin: Kan någon tala om för mig varföf vi har
en två säsonger gammal Tabell vore det inte roligare
med dagens tabell som uppdateras efter varje spelad
omgång
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Låt han hålla på. Han är ju trots allt bara 9 år gammal.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

74050:

Jag är mycket irriterad på din sk gratulation..Det har spelats 6 omgångar av 55 och det är långt kvar..att överhuvud taget gratulera ett lag så tidigt är jävligt jävligt barnsligt..För du tror väl inte att TIMRÅ IK vinner först 55 matcher i rad och sedan 12 raka i slutspelet??

Hade du tagit upp det efter en final där vi precis hade vunnit skiten skulle vara mycket mer befogat.. 

Att vi har lyckats ta 17 poäng av 18 är för oss en bedrift med tanke på hur hårt det är att lira ES hockey idag..Och vi gläds väldigt mycket över att vi leder ES just nu för stunden men som du vet så kan det vända väldigt fort..

För oss flesta som håller på TIMRÅ IK är vi glada att vi har en chans att ta oss till slutspel som även är förenings mål..

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
74050: En för alla, alla för en.
Fortsätter trenden kan du mycket väl ha rätt.
Men efter gårdagen, kan några fått sig en tankeställare och går inte huvudstupa i alla situationer. Så det kan ju bli lite tamare spel framgent.
Vilket resulterar i en dalande trend.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Jag uppfattade ditt genmäle som att du var irreterad på mn gratulation.

Mitt uttalande baseras på att ni har pulveriserat allt motstånd och att jag inte kan hitta någon anledning till att ni kommer att avvika på den inslagna stigen. Barnsligt? Kanske.

Jaha. Men jag tror ändå att det är klart.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Från det ena till det andra..spelade Moe något igår o isåfall tillsammans med vem?? Du var ju där..frågar inför möteyt med Lhc med tanke på våra backskador på Kalle o Sanny.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Knylan: Va bra! den här disskusitionen är inte grundad i flams..Det vore kanon att få uppleva guldet till Tik...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

74050:

Om du nu är dum eller bara spelar får vi nog bara spekulera om..Men vart i mitt inlägg som var riktat mot dig står det att du inte får skriva härinne??

Delge oss andra där du har upptäckt det..

Om du nu väljer att redan nu efter 6 omgångar spekulerar att TIMRÅ IK skulle stå som segrare i kampen om SM-Guldet är helt upp till dig och känns inte det jävligt barnsligt av dig att just göra det efter 6 omgångar??

Vi andra härinne är just nu mycket glad att vi ligger på slutspelsplats och hoppas att efter 55 omgångar att vi ligger kvar där..

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bissett19: Förmodligen har vi huvudet bland molnen efter den här inledningen, (vi har ju faktiskt bara tappat 1 poäng på de första 6 matcherna,) men det betyder inte att vi inte har fötterna kvar på jorden ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
htikare: Jag tror att guldet är klart och att den här diskussionen är grundad i flams.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bissett19: Jag tilhör inte dom som tror det är klart..och det tycker jag inte heller att speciellt många andra tikare gör ..i det här fallet ser jag inga som hellst skillnader mellan er och oss.. mer än att vi håller på olika lag.

Jag vet att ni också har ett mycket bra lag!..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
htikare:Av döma av vissa skribenter i eran bok så är det ju redan klart:)

Vi andra lag får väl tävla de resterande platserna........
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bissett19: Inte??.. tråkigt.. ja då får vi försöka ändå att nå ända fram ändå!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
htikare: "Nog unnar Du oss ödmjukt Guldet"

Kort svar på det:NEJ!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bissett19: Nog unnar Du oss ödmjukt Guldet..ni har ju så många förut!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Knylan: Och med det menade du?????*glad*^:) :) :):)*lycklig*
Kommentera

761733 · »