1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587687 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

« · 759941 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Johan J: Tänk ett Tifo i globen. "Krya på dig Sanny!" eller nått...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Johan J: Ja för fan! Går supporterklubben runt med en hink på matchen är det ju självklart att i alla fall jag bidrar!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

Hemmamatch på Linköping och läge att skänka ett litet bidrag per skalle till Supporterklubben till en blombukett åt Lindström? Han lär väl få stanna hemma från bortaturnén.

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Var det någon mer än jag som reagerade på att mannen i den svarta Itech tröjan som hjälpte Sanny var ruskigt lik Tom Prahl?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: Det vore den ultimata lösningen på problemet med att inte få se sitt favoritlag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
r8n: Jo det är sant det. Tycker dom borde sända alla elitseriematcherna på något vis.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Timråbacken Johan Svedberg, som drabbades av ett matchstraff i första perioden, följde med Lindström i ambulansen.
– Sanny har full rörelse i armar och ben men stannar över natten på sjukhus, säger Timrås naprapat PA Forsberg till sportbladet.se.

Där ska Lindströms bröstrygg och halsrygg röntgas.
– Förhoppningsvis är det inte några allvarliga skelettskador, säger Forsberg.
Pressjouren på Sahlgrenska Univeritetssjukhuset i Göteborg sade senare på tisdagskvällen att Lindström inte drabbats av någon allvarlig skada.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: Jaa, efter att varannan visad match ifjol var timrå typ, laget som nästan bara förlorade då. Året före det var det lite Timrå i rutan, men då var det skrällaget-Timrå. Man tycker ju att det borde lärt sig något. Typ att kolla på spelartrupperna och/eller fråga "experterna"...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Huge: Huge: Självklart hade jag det. Sjögrens tackling på bulan var matchstraff helt klart (kan bara jämföra med det då ja inte vet att nån Timråspelare gjort något liknande förutom han)

Hahah hade Pluss bara åkt med sanny in i sargen hade det där förmodligen inte hänt. Något som man inte gjort? Alltså var det Sanny som nästan sabba sin karriär själv då? Jo morsning var det...

Som jag sa tidigare, Pluss ville garanterat inte skada Sanny, han blev för ivrig för Frölunda var tvungen att göra mål.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Lemmy: Det är vad varje männinska med någon somhelst moral gör i ett sådant läge. Inte för att förringa Scandinaviumpubliken på något sett, men det är hockey de vill se, inte hemska skador.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: "MEN det spelar ingen roll om det var en olyckshändelse och inte meningen att Sanny skulle riskera sin karriär, Plüss hade alla möjligheter i världen att undvika det han gjorde men det gjorde han inte, han valde att inte göra så."

Ditt problem är ju att Plüss i stort sett inte gör någonting, mer än att åka mot sargen med Lindström framför sig.
Lite svårt att försöka undvika något som man inte gjort....
Sen undrar jag ifall du hade tyckt samma sak om det hade varit Lindström som varit i Plüss kläder, och agerat likadant?
Morsning...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
r8n: Dom bestämmer ju till största del matchfördelningen mellan lagen beroende på hur bra dom var förra säsongen. Och då var ju inte direkt Timrå tongivande. Sen tror jag inte Timrå lockar allt för höga tittarsiffror heller.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Såg matchen på PPV, måste bara säga att jag vill ge Frölunda-publiken en eloge. De körde i och för sig med skrik så fort en frölundaspelare ramlade, men det är förståeligt, eftersom de har hamnat i en till synes tråkig trend just nu. Det som förtjänar respekt är det stöd Sanny fick efter kollisionen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Helt otroligt att Canal+ har (miss)lyckats så bra med matchningen på TV. Två Timrå matcher före jul och det är laget i topp! Skämmes!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
htikare: Jo. Man borde inte bli mer förvånad för varje match som går i Elitserien över hur dåliga domarna är. Och argumentet att "ja och du skulle ju sköta jobbet så mkt bättre" - håller inte ett jävla dugg. För det första så är dom utbildade som domare, ska kunna reglerna som rinnande vatten (det skall man tamefan begära) sen har ju t.ex. Thomas Andersson hur jävla mkt erfarenhet som helst (han ska ju ha det iaf...), och nu kan han t.o.m titulera sig som domarproffs och arbetar med det på heltid. Alltså borde det inte bli värre för botten borde ju redan vara nådd när det gäller honom men det tycks som han bara gräver gropen djupare...

Nu när jag dömer ut domare så ini helvete (å kommer fortsätta göra det också) vill jag bara säga att Christer Lärking under lookoutsäsongen under matchen Timrå - Linköping tamefan inte gjorde ett enda fel. Det var helt sinnesjukt, man kunde inte skrika på nånting ingen i klacken gjorde det heller. Man var verkligen skakad när man var på väg hem efter matchen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Dream Team: Och i pluss/minusstatistiken har vi Hahl o Jonte bland de 6 första det säger också en del om försvarsarbete som görs av våra forwards
alla hjälper varann..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Juice jonny är arg nu
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
73Sjöbba: Vi lever väl på jämheten i laget. Det är få spelare som sticker ut på något sätt., både i själva spelet och i poängprotokollet. Det är egentligen fantastiskt att Backlund har 1,0 i antalet insläppta mål/match efter sex matcher!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: Vi får verkligen hoppas att Tomas Andersson ser på reprisbilder av Johan Svedbergs tackling som verkligen inte hade med några knän.. att göra o rapporterar till d-nämnden också sina egna misstag som underlag när man bedömmer Svedbergs reaktion..jag betvivlar..men man kan ju hoppas!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bo Bly: Haha den var ju solklart bäst ikväll.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: Bottenmöte på torsdag Malmö red hawks-Frölunda indians.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Lite kul att kika på ES poängliga. Timrå leder serien med 5 poäng nu va? Men inte en TIKare på topp10
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
RocknRolf2: Jo självklart tycker jag det också. Men det är ju samtidigt därför man blir så ja.. förbannad för tänk OM det hade gått åt helvete. Jag anser inte heller att Pluss gjorde det med avsikt, för jag menar vilken jävla dåre skulle göra det när laget behöver ett mål å man är en av sitt eget lags bästa spelare? Men samtidigt var det inte en ren olyckshändelse heller, han hade all jävla tid i världen att agera på ett annat sätt i den situationen men gjorde det inte.

Blir tungt nu för Timrå om Sanny missar några matcher, ännu tyngre om den där jävla diciplinnämnden är så inkompetenta att stänga av Svedberg nån eller några matcher.

Även om det var tråkigt det med Sanny och riktigt jävla frustrerande det med Svedberg blev jag riktigt jävla glad över att se Eric Moe på isen. Men samtidigt så blir jag lite fundersam om det är så att Timrå ska få en skada och ett matchstraff på backar för att Moe ska få hoppa in å spela som 1 av 5 backar.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Bo Bly: Jag GISSAR på typ 1-2 matcher. Skulle bli mkt förvånnad över ett annat straff. För jag menar... det är ju en av frölundas bästa spelare - FRÖLUNDAS.

Men det är ju inte mer än rätt att han får minst 6 matcher. Eller egentligen det + de matcher Sanny måste vila.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: ok. pallar inte gå in i någon debatt. Det viktiga är att Sanny är okej, vad som händer med Plüss skiter jag i.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Avsiktligt? - Nej
Omdömeslöst? - Ja
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
andyo: DIFiplinnämnden lär väl sammanträda.Jag skulle
gissa på minst 5 matchers avstängning för schweicherosten.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Huge: Olyckshändelse? Det var vårdslöst spel som renderade ett matchstraff. Ren tur att Sanny inte blev värre skadad.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Näe visst fan var det inte med avsikt för att skada som Plüss gjorde det. För var det så borde han stängas av på livstid och inte vara närheten av en hockeyrink för resten av livet. Men nu är det inte så.

MEN det spelar ingen roll om det var en olyckshändelse och inte meningen att Sanny skulle riskera sin karriär, Plüss hade alla möjligheter i världen att undvika det han gjorde men det gjorde han inte, han valde att inte göra så.

Då jävlar anama får man ta konsekvenserna för det själv, jag tycker Plüss borde få 6 matchers avstängning, ELLER om Sanny missar fler än 6 matcher så ska Plüss vara avstängd lika länge som Sanny måste vila & återhämta sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FM: Jo förvisso, så han förtjänade sitt matchstraff.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Med repriserna på TV4sporten på näthinnan, så kan man lätt konstatera att det hela är en klockren olyckshändelse. Speciellt bilderna från sidan ger en klar bild av händelseförloppet:
Plüss hakar i första läget Sanny lite lätt i högra höften, vilket gör att Sanny tappar lite fart, tappar balansen och samtidigt blir lite framåt och nedåtböjd.
Samtidigt ser det ut som att Plüss pga sin fart mer eller mindre trycker eller skjuter Sanny mot planket. Det är iaf definitivt inte frågan om ngn tackling eller knuff, som jag ser det. Möjligtvis en liten dutt, som pga Sannys dåliga balans får förödande konsekvenser.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FM: Tacklingar är tydligen bara raka och ärliga när Timrå utför dom...

Den som Jensa delade ut för några år sen var isf lika ren som den Alavaara fick ta emot.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
RocknRolf2: Gonatt och Reeeespect var det visst!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FM, El Maco, håckla, orion, Dj Hemp, gud, NuMo, Smokey, westerlind, Moverare, Mats Edström, Kickan, Frisco, Sune, Nike89 m,fl = alla andra på HS: Nattinatti och ZzZzZzZzZzZäta påer...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
RocknRolf2: Nä naturligtvis var de inte hans avsikt att skicka Sanny blödande på sjukhus men han lär nog kunnat räkna ut med arslet å en bit krita att de kanske inte var läga att knuffa/trippa/haka han i de läget...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Angående Plüss tackling så tyckte jag nog att det såg ut mer att vara olyckshändelse än något annat. Visst, solklart matchstraff, men tror inte det där var Plüss avsikt...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
RocknRolf2: Tack för en bra matchrapport...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

FM:

För min egen del så kommer jag inte längre...Vi börjar att få ett mycket åskande åskväder här i Götet och då väljer jag att logga ut och ska självklart kolla in "tv" i olika sammanhang och väljer att kommentera det i morgon...

Men min första tanke i det hela är att INTE Pluss är ute efter att skada...

Sov gott alla Timråiter ..Även annat löst folk kan sova gott..

Psst..Var det någon fler som hörde TIK031 ikväll?? På radion/TV???

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Jävligt stort av Calle j efter matchen måste man säga...: " De tar emot att säga men Timrå var faktiskt det bättre laget"
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Mycket skönt att höra att det inte är värre med Sanny. Var riktigt orolig där ett tag.
Annars var matchen trevlig se. Timrå alltså. Det här laget är riktigt bra. Finns liksom ingen svag länk, Forwardssidan är jämn och stark med riktiga toppar, backsidan är elitseriens bästa hittills och Backlund lugn och säker.

Styf helt lysande idag, klar landslagsklass! Sedan var Hedström helt kanon också, syns vilken klasspelare han är. Hahl är också mkt bra och Pärssinen rivig. Kul att satsningen verkligen lönar sig, de här killarna är värda varenda krona.
Av de yngre spelarna ser Regin starkare ut än ifjol. Sundh är sevärd och Björn Svensson spelar som om han hade hundratals elitmatcher i bagaget.
Johan Andersson verkar också bra. Kul att se Peter Nylander också som är klart bättre än vad jag kunnat tro.

Warg gör ett bra jobb och hamnar säkert snart i målprotokollet. Den enda som inte höll måttet idag var Magnus Nilsson.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Men vet när de är läge att hålla igen. De gjorde inte Pluss. Bra så.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

mike66:

Nu utgår jag ifrån själva grejen innan under och efter utan alla repriser..Och med tanke på Pluss historia så kan jag inte i min vildaste fantasi tro att han var ute efter att skada Sanny...

Jag kanske får en annan syn på det hela om jag som du har sett hela grejen på "tv ett X antal gånger..

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Det såg otäck ut skadan på Sanny: Plötsligt kom hockeyn i andra hand, ser ut som han blev lindrigt skadad enligt dom senaste rapportena.

Appropå hockey kan man tro att tabellen är upp och ner, 5 norrlag i topp och Luleå på 7 de, är vi tillbaka på 60 talet
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
mike66: Precis, efter att ha sett matchen på ppv och bilderna från SVT och TV4 så spelar det nog ingen roll om man var i Skandinavium eller inte för att dra sin egen slutsats
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud: Jag såg hela matchen och hela händelseförloppet och det var inte en olyckshändelse. Som sagt - Reeeespect vid sargerna och Plüss kan fara ända in i helvete om han vill. Sån här skit vill vi inte ligga och kika på, man mådde ju illa när man låg där i sin hörnsoffa och svor över den schweiziska sillstrypar´ns kamikazeattack ...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Måste också kommentera Anderssons insats den var tamigfaan bedrövlig, normalt håller jag Andersson som en av ES bästa domare men han gör en kass match, han börjar med att ta femman på Svedberg(borde inte ens varit en 2:a) sedan går det bara utför.

Sanny kom tillbaka du behövs.

Detta känns någorlunda som en tröst

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=299945

"Sahlgrenskas pressjour säger vid 22-tiden att Sanny Lindström är lindrigt skadad."
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
gud:

Hehe, du hörs och syns. Både på gott och ont skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
Danne_l: Riktigt jävla otäckt var ordet och man blir verkligen illa berörd när man får se såna här scener på hockeyrinken. Plüss visar noll respekt i och med sargduellen och ska självklart ha ett kännbart straff för påhoppet. Här måste det statueras exempel så att vi får bort sånt här otyg från rinkarna. Spelarna måste en gång för alla lära sig att visa respekt för varandra vid spelet runt sargerna...

Självklart så vet Plüss vad som kommer att hända om Sanny tappar balansen i detta läge. Den som säger att det var otur vet inte vad de snackar om. Jag har i alla fall svårt att förstå när man gör en sån här grej att det inte skulle vara för att skada. Plüss har väl en egen hjärna att tänka med? Innerst inne så vet han att i såna här situationer ska man som spelare visa respekt för den andra individen och inte mata på i ryggen som han nu gör - man måste hålla igen...

It´s all about - R E E E E E S P E C T..!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03

Danne_l:

Kul att du hörde att vi dominerade Scandinavium..Att jag skrek spela hockey sillstrypare var en grej i det hela..För det var en hel del rädsla i det hela när jag skrek att ditt lag skull spela hockey utan att strypa en silljävel..Sanny låg jävligt länge innan han rörde på sig..

Men..Erkänn!! Visst var det trevligt att höra mig över hela Scandinavium..;)

Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2006-10-03
FreddanVF: Äh kom igen nu. Som hockeyspelare vet man när de är läge att hålla igen. Kommer man i ett läge som pluss (eller va han heter) gör så är man inte ens där och småputtar för man vet att de kan gå illa.
Ändå är han där och ser till att Sanny blir halvt medvetslös...
Eller tror du att Sanny hoppade med skallen/ryggen in i sargen med flit ?

Tacklingen på alavaara är väl inget att säga om,fattar inte vad de är att surra om ? En hård och ren tackling är väl bara vackert i mina ögon. Sen att han (Alavaara) inte har vett nog att spänna fast hjälmen är väl bara hans problem...
Kommentera

« · 759941 · »