Tvåtallar: ja vi har ju spelat riktigt bra mot Frölunda i år, 2st segrar och kan vi spela samma spel som senast där nere då kommer Frölunda bli oroliga att vi ska dänga dom en tredje gång, så samma forechecking som senast då är matchen vunnen tror jag, för Frölunda har inte direkt överskott av bra självförtroende nu heller så :)
Vore kul att sätta lite extra press på Bäckman. Han måste känna flåset.
Ponera att han faktiskt får gå, vad finns det för alternativ? Tror ni Melin dyker upp längre söderut? Jag har inte riktigt sett Roger Melins storhet men på papperet ser han ut som ett alternativ för Frölunda när de ledsnat på gaphalsen de har nu.
Snoop: Haha, nej dom är nog inte så glada där nere just nu, har ju gått lite knackigt på sistone, även om man senast vann mot DIF hemma med 2-1 (Med nöd och näppe enligt mig). Men dom ser lite skakis ut i sitt agerande. Såg just VF - DIF senast, sista perioden, offensivt är dom fortfarande bra, men oeffektiva. Defensivt som ett vanligt ES lag. Så, denna matchen borde inte vara helt omöjlig.
Jensen_12: Håller med, dom hade sargen med sig mot Djurgården och spelarna i Frölunda själva sa ju att dom borde fixa sargen och de va ju där dom vann matchen, kan vi få första målet då tror jag vi vinner :)
Snoop: Ja, det är väldigt viktigt med första målet. Men det kommer inte räcka att spela med ett måls marginal ändå. Har vi 2 måls marginal så är vi nog hyfsat säkra, men ett mål räcker inte. Hoppas och tror att vi vinner.
Jensen_12: Ja precis de krävs mer än ett mål, men Tenkrat och Jonte kommer igång mer och mer och i matchen mot Djurgården gjorde Tenkrat och Jonte poäng, och mot Skellefteå gjorde Pyörälä och Pärssinen poäng så kanske kan Tenkrat och Jonte slänga in varsinn imorn då :)
Jensen_12: Ja de skulle inte vara helt fel med en riktig islossning någon gång, men jag tror de blir tufft att få den imorgon, varför inte mot Brynäs som vi har revansch att utkräva, dessutom står Backe på lördag och han har inte stått mot Brynäs på hela säsongen så :P
– Två senaste matcherna har slutat med knappa förluster mot Timrå och jag räknar med att det bli ett liknande resultat i dag. Det blir jämnt och tätt där ute.
Hoppas på vinst men magkänslan säger förlust. Men det gör den ofta nuförtiden så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. 3-2 där frölunda hämtar upp 0-2 i sista?
Tant-Gert: min mage säger ochså förlust,men man hoppas ju på vinst chansen finns ju,är dock skitnöjd med oavgjort,så man kan gå till jobbet i lugn o ro och slippa bli uppvaktad av diverse sillstrypare på jobbet.
Jag har nyss sålt iväg några gamla mindre vanliga ölburkar från 60-talet till en Frölundait........vinner Frölunda ikväll så ska jag köra dem i mangeln innan han får dem, he he he
Helvete! Jävla Canal+ blockar websändningen för oss stackars utomlands varande. Absurt, menar de att någon skulle bli upprörd för att de har sändningsrätterna till elitserien i Kanada? Samma skit när jag var i USA, hade glömt.
Tror på en tät match 3-4