Anonymous: "Om elen är en hög kostnad för klubbarna så ser det ju just ut framöver där i alla fall då energipriserna har rasat nu i höst"
Njae, vet inte om du är riktigt påläst. Även om (och där har du rätt) elen gått ner de senaste 2 månaderna så är elen fruktansvärt mycket dyrare nu än det var för ett år sedan. En ishockeyarena vill ha rätt mycket stret så om nu inte föreningen bundit sina avtal (om nu E.ON inte går in och betalar stora delar av det för namnet på arenan), ja då kommer det att bli kraftigt mycket dyrare nästa år. Bara Oktober 07 mot 08 så skiljde det nästan 30 öre netto (+moms och andra avgifter). När hallen sedan vill ha ett gäng kilowattimmar så blir det snabbt pengar.
I frågan om ny arena har jag vänt helt och hållet. Jag tycker arenan ska ligga där den ligger. Vi har en bra kostym som vid en eventuell degradering skulle innebära att vi ändå kan stå oss starka. Bygga nytt, med skyhöga kostnader till följd, skulle vara riktigt idiotiskt just nu. Föreningen har bevisat att man har en hel del att jobba på. Och då är det bättre att fokusera på sportsliga framgångar än en glamorös arena. Tycker att Modos nya arena med allt vad det innebär visar att nyheten lagt sig och att man nu är tillbaka till det intresse som verkligen finns. Övikslaget har tappat drygt 500 personer i år mot samma tid förra året. Visst, det beror säkert till viss del på de sportsliga framgångarna (som uteblivit under senare tid) men trenden var ungefär likadan när Modo låg i topp där i November någon gång.
Nej, rensa ut ordentligt i föreningen till nästkommande säsong, se det som en nystart. Just nu känns det som att föreningen lever i en bubbla som spricker när som helst. Det känns som att - handen på hjärtat - det är panik inom hela föreningen. Lite oroande faktiskt.
Abron: Om det var någon som undrade varför inte Moe spelade den tredje perioden kommer svaret här. Saxat ur Dagbladet:
"– Eric Moe var för dålig helt enkelt, och Anton Axelsson jobbar alltid hårt. Men i dag tycker jag inte att han fick ut något, säger Timråtränaren."
Även Anton Axelsson bänkades i tredje. Intressant om flytten av Pärssinen till förstafemman. Kan bli en permanent lösning!
mikenomad: Kan det här verkligen stämma?
I så fall kommer jag inte att sura över nyår iaf :)
1 | Linköpings HC | 36 | +12 | 61 |
2 | Frölunda HC | 36 | +13 | 60 |
3 | Luleå HF | 36 | +12 | 60 |
4 | HV71 | 36 | +8 | 59 |
5 | Färjestad BK | 36 | +11 | 57 |
6 | Skellefteå AIK | 36 | +11 | 54 |
7 | Brynäs IF | 36 | -9 | 52 |
8 | Rögle BK | 36 | -12 | 47 |
9 | Timrå IK | 35 | -6 | 46 |
10 | Södertälje SK | 36 | -10 | 43 |
11 | Djurgårdens IF | 36 | -13 | 43 |
12 | MODO Hockey | 35 | -17 | 43 |
lincoln: Kryzzet stog sig på Hovet och trevligt nog ingen bonuspoäng. Därmed är MoDoliderna sist och Harri hänger väl endast med ena skosnöret fast i fönsterbågen på SwedeBonk Arena.
zaccodog:
Läs på , han är ju för gammal för jvm, ... Missade du att han var några röster från en plats i all star teamet i fjol på j-vm? Vidare tycker jag att det inte är så illa pinkat av en förstaårssenior att ha gjort 14 pinnar på 23 matcher.
återigen igen läs på. ................