1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590751 inlägg · 6217 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2008-12-30

1105150 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Timrå IK 2008-12-30
250kg kärlek: Brutto så skiljer det 10 öre mellan okt 2007 och okt 2008, och tvärt om vad du tror så räknar man med att elpriserna ska gå ner mer nästa år.
Kommentera

Timrå IK:s HS är helt fantastiskt. Tänk att här finns det folk som sitter och snackar energipriser och kilowatt-timmar en nyårsafton. Det är just sånt man älskar med det här forumet! :)
Kommentera

250kg kärlek:

Ja dessutom att TIk är ute hos sponsorerna nu och raggar pengar visar att det inte finns många kronor i börsen för att fixa nyförvärv.

Bara att bita ihop och stödja laget vi har.

Inför nästa säsong skulle jag vilja se att Hansson, Månsson och Söderström kommer tillbaka till Timrå om de inte har kontrakt.
Vi behöver få in mer Timråkänsla/Hjärta i laget och alla dessa tre skulle lätt ta en plats i TIK.

Sedan om de vill komma hit är ju en annan sak.
Kommentera

Anonymous: "Om elen är en hög kostnad för klubbarna så ser det ju just ut framöver där i alla fall då energipriserna har rasat nu i höst"

Njae, vet inte om du är riktigt påläst. Även om (och där har du rätt) elen gått ner de senaste 2 månaderna så är elen fruktansvärt mycket dyrare nu än det var för ett år sedan. En ishockeyarena vill ha rätt mycket stret så om nu inte föreningen bundit sina avtal (om nu E.ON inte går in och betalar stora delar av det för namnet på arenan), ja då kommer det att bli kraftigt mycket dyrare nästa år. Bara Oktober 07 mot 08 så skiljde det nästan 30 öre netto (+moms och andra avgifter). När hallen sedan vill ha ett gäng kilowattimmar så blir det snabbt pengar.

I frågan om ny arena har jag vänt helt och hållet. Jag tycker arenan ska ligga där den ligger. Vi har en bra kostym som vid en eventuell degradering skulle innebära att vi ändå kan stå oss starka. Bygga nytt, med skyhöga kostnader till följd, skulle vara riktigt idiotiskt just nu. Föreningen har bevisat att man har en hel del att jobba på. Och då är det bättre att fokusera på sportsliga framgångar än en glamorös arena. Tycker att Modos nya arena med allt vad det innebär visar att nyheten lagt sig och att man nu är tillbaka till det intresse som verkligen finns. Övikslaget har tappat drygt 500 personer i år mot samma tid förra året. Visst, det beror säkert till viss del på de sportsliga framgångarna (som uteblivit under senare tid) men trenden var ungefär likadan när Modo låg i topp där i November någon gång.

Nej, rensa ut ordentligt i föreningen till nästkommande säsong, se det som en nystart. Just nu känns det som att föreningen lever i en bubbla som spricker när som helst. Det känns som att - handen på hjärtat - det är panik inom hela föreningen. Lite oroande faktiskt.

Kommentera

Dream Team: Jag säger bara en sak.
även fast de är det laget jag känner minst för i hela världen så är de skandal att något sådant här får hända.
detta förstör ryktet för de suportrarna som verkligen älskar sporten,
hoppas verkligen dom snart griper förövarna.
Skandal
Kommentera

Dream Team: Intelligensbefriade idioter! tror de att det går bättre för Modo om de vandaliserar arenan...
Kommentera

Modoante: Saxat från AB:

"I morse vaknade Modo-hockeys ledning – och möttes av en chock. Lagets påkostade hemmaarena var vandaliserad.
– Handlingen saknar motstycke i vår fina förenings historia, skriver klubben på sin hemsida."

"...Modo sladdar just nu i elitserien och ligger på jumboplats. Om det finns någon koppling mellan lagets uteblivna sportsliga framgångar och nattens dåd är oklart."
Kommentera

Modoante:

Precis, det har du nog rätt i, kan vara lite tuffare i Medelpad.

Dock är publiksnittet enligt Swehockey idag 6425, mot 7012 förra spelåret.

Men vi får hålla tummarna, å jag önskar dig ett Gott Nytt....
Kommentera

Abron: Modo budgeterade publiksnitt för denna säsong ligger på 7000 vilket är väldigt tufft budgeterat:det interssanta är vad måste man nå för att gå jämt upp.tror att det för modos del ligger på ett snitt på 6500 om jag inte är helt fel ute och den snittet håller vi än så länge iaf.

Tror att vikande reklamintäkter är det som kan slå hårdast mot klubbarna.på den punkten så är det tur för modo att det inte finns så många som konkurerar om sponsorpengarna i övik.det är lite tuffare på den fronten i Sundsvall för att ta ett exempel.
Kommentera

Anonymous:

Vilket även märkts tydligt på bränsle priset vilket i sin tur gynnar publiken i norr, då många måste köra bil till matcherna. Vi har ju inte sammatransport logistik som sörlänningarna.....
Kommentera

Abron: Om elen är en hög kostnad för klubbarna så ser det ju just ut framöver där i alla fall då energipriserna har rasat nu i höst.
Kommentera

Modoante:

Finns kanske en logik i det, en liten hall behöver inte vara billigare i drift än typ Swedbanks.

Dock tror jag att kapitalkostnaden är en tung bit, delvis driftkostnaderna då exempelvis elen varit dyr under 2008 och med 10 % tapp i publik snitt innevarande säsong (ca -600 pers mot Timrås ca -45) så kan jag bara spekulera i att det kanske drar mer kostnader uppe i Ö-vik än här i Timrå.

Kan ett snitt på minus 600 pers per match generera mer och vad är det för summor vi pratar om, räcker ca 200`per match i minus, tveksamt.
Kommentera

Modoante: Lär väl bli att nalla av det sparade kapitalet...
Kommentera

Abron:Omman bortser från lånen är verkligen dom fasta kostnaderna större för Swedbank Arena än för EON Arena är inte så sker på det?

även om vår arena kostar mer så genererar det ju också mer inkomster:tror ju inte vi skulle haft ett bättre lägen om vi haft kvar Kempis.
Kommentera

Min åsikt om allting är att det Suger!
Kommentera

Anonymous:

Mmmm kanske för fort.

Men jag hävdar inte att ekonomin är ett stort bekymmer för våra länslag, dilemmat tror jag ligger i att balansera det sportsliga med kassakistan vilket kanske är det vi ser i Timrå IK.

Frågan är dock hur långt man skall gå i den ena eller andra riktningen. Lägga kapital för att möta förutspådda ekonomiska problem de närmaste åren eller nå en stabil sportslig nivå för att undgå degradering. Detta är inte lätt, å kanske MoDo med sin kapital slukande arena får det tuffare how now´s.

Nu kommer inte detta att vara ett avskilt Norrlands bekymmer utan jag är övertygad om vi kommer att få se ett antal trista företeelser under nästa år, tyvärr.

Men om vi alla envar är beredda kan vi mota Olle i grinden, så min innersta önskan för 2009 är att vi löser dessa problem på ett bra sätt.
Kommentera

Anonymous: Har vi problem med ekonomin det var mer än vad jag visste.
Kommentera

Abron: Året Modo vann guld så var de en av de rikaste klubbarna (om inte den tätaste), idag har de problem med ekonomin. Det går fort i hockey.
Kommentera

Dream Team:

Så sant så, men vart Tenkrat å Hynning placeras är ett mindre problem, finns större dilemman.
Se bara de som händer lite mer norr ut i Västernorrland, som jag hoppas Timrå kan undvara.
Finns kanske en del paralleller med vad som hänt/händer i TIK. Wernblom/Hedström,kanske även ekonomin då man tappat ca 10% av publiken i Swedbank.

Idag är den morgondag du oroade dig för igår.
Kommentera

Abron: Gnuggarna Sundh och Svensson har ju vikarierat som yttar i förstafemman tidigare, då vi haft mycket skador. Sundh känns väl som en chansning men Svensson gör oftast ett gott jobb att checka fast motståndare. Men bakom dessa känns det nog lite tunt med alternativ. Om man nu kör med Pärsa i förstafemman, var placeras Tenkrat? Med Hynning?
Kommentera

Dream Team:

Tack för tipset, läste å begrundade.

Synd det inte finns fler att byta in, med bättre kvalité då, men det kommer skall du se.

Jo jag tycker Challe visade liten annan tåga i båset igår, en kontrast mot förlängningen senast hemma mot LHC.
Kommentera

Abron: Om det var någon som undrade varför inte Moe spelade den tredje perioden kommer svaret här. Saxat ur Dagbladet:

"– Eric Moe var för dålig helt enkelt, och Anton Axelsson jobbar alltid hårt. Men i dag tycker jag inte att han fick ut något, säger Timråtränaren."

Även Anton Axelsson bänkades i tredje. Intressant om flytten av Pärssinen till förstafemman. Kan bli en permanent lösning!

Kommentera

Jag tycker vi kämpade på riktigt bra mot dösillarna.
Trotts att det långa stunder såg riktigt segt ut. Energin i hockeyn som vi är vana att se har inte riktigt infunnits sig ännu i årets trupp. fast att vi tidigare år, sett bländande hockey av många av spelarna, i årets upplaga tidigare år.

Vissa matcher ser laget inte mentalt ut att vara i balans. Man blir omständiga tempot sjunker.

Fast en sak. Är det bara jag som tycker att Lander var riktigt vass ikväll?
Kommentera

lincoln: Fast å andra sidan är det IFSH, Manchester City och GAIS beige att glädjas mer åt grannens olycka än vad man deppar över sin egen....
Kommentera

Tänk om man hade orken att gå in och ordbajsa med Spud nu - Vilken njutning....

Alla borde gå in och skriva varsitt inlägg till honom
Kommentera

Känns lite surt med noll poäng såklart , men eftersom vi hade maximalt flyt med resultaten i de övriga matcherna så är ju läget +/- 0

Vila nu , sen tar vi nya tag på lördag
Kommentera

mikenomad: Robban är välkommen ! Vi behöver någon med hjärta och hans gruff framför mål.
Kommentera

Foyn: Jag har hört att vi ska få både en back och forwardsförstärkning nästa år. Linkan och Robban snörar på igen....
Kommentera

Jag kan garantera att någon okänd junis som aldrig gjort poäng kommer avgöra mot TIK för Rögle...
Sen att Modo bryter trenden och krossar Timrå behöver man inte ens fundera på. Inget roligt år pöjkar :(

P.S/ Hörde att ledningen inte kommer ersätta Pyret nästa år. Man ska istället skolla om D.Persson till forward.

Gott nytt år på er alla Tikare ! Nästa år tar vi nya tag.
Kommentera

Modano: Marsch hem och öva meningsbyggnader. Sjas sjas!
Kommentera

73Sjöbba: Ja, en trevlig syn...inte tu tal om saken. Trots förlusten känns det som en glädjens dag!
Kommentera

mikenomad: Kan det här verkligen stämma?

I så fall kommer jag inte att sura över nyår iaf :)

1 Linköpings HC 36 +12 61
2 Frölunda HC 36 +13 60
3 Luleå HF 36 +12 60
4 HV71 36 +8 59
5 Färjestad BK 36 +11 57
6 Skellefteå AIK 36 +11 54
7 Brynäs IF 36 -9 52
8 Rögle BK 36 -12 47
9 Timrå IK 35 -6 46
10 Södertälje SK 36 -10 43
11 Djurgårdens IF 36 -13 43
12 MODO Hockey 35

-17

43

Kommentera

löjlig att se backar som fröken moe fet lotvonen kan inte åka persson bli grundlurad gång på gång Öppna börsen snåla ledning eller begär er ner i allsvenskan helt över med en trupp där inte nån kan tackla våga stå upp. Bra jobbat S-valls linkan och snål Johansson TOPP FYRA VAR DET VA ?? ha ha går inte och lura sponsorer en gång till. TRE NYA OMG MINST !
Kommentera

Ambroo: Detsamma gäller väl även övriga lag som vi slåss med. Varken SAIK, LHF, BIF, RBK, DIF eller SSK har på papperet bättre spelare än vad vi har. Skillnaden är väl i mångt och mycket att dessa kom till spel med fullständig laguppställning med allt vad det innebär. Att sedan våran andracenter var lika låg som ifjol och sen också gick skadad tillsammans med alla andra satte sina spår och de verkar ju oerhört jobbiga att tvätta ur.

Nu väntar ju förmodligen mental kollaps på lördag för att sedan fixa någon form av trendbrott för Modo på måndag. Allt för att skaran av vita rockar som hemsöker en på nätterna ska växa sig allt större.
Kommentera

Ambroo: Börjar också luta åt det! Den här truppen är makalöst felbalanserad och har helt kört fast. Det går liksom inte ihop.

Jag tycker att vi har rätt att vara missnöjda. Vi hade hugg på final i fjol ("Ni kunde vunnit - enligt NHL scouter" ), och år är vi helt nermonterade (fullständigt felbalanserad trupp - enligt samma NHL scout). Jag tycker inte att det är acceptabelt med ett så stort fall på ett år. Luleå har dalat i 10 år eller nått.

Nä, vi får börja om från början, som vi gjorde första året med Kenta. Den här epoken Nubben+Kenta är över. Bara bryta ihop och komma igen
Kommentera

Ambroo: Kan nog bli bra med en rejäl nystart nästa år, hoppas det även innefattar tränarstaben. Om ikväll kan man säga att även om en förlust alltid är tvärsur så är det ingen katastrof att loosa i Gbg. Dessutom idealiska resultat i övriga matcher! Mot tre pinnar i Ängelholm ist....:-)
Kommentera

Det kunde vara värre vi kunde vara banjospelande nolaskogsare.
Kommentera

Frella: Ja faktiskt. Ska man behöva vara så orolig egentligen? Lite hjärta och smärta, även om de är sämre rent tekniskt, skulle behövas. Titta bara på Luleå. Det är väl bara en femma som man skulle vilja plocka därifrån på för hand, fast nu skulle jag gladeligen välja och vraka.
Kommentera

Ambroo: Hynning gör ju iaf ett hyggligt jobb i BP, det som är märkligt är ju att han inte lyckas göra det jobbet i fem mot fem utan mest glider omkring i egen zon. Men på något sätt känns det ändå rätt skönt att vi kan byta ut stora delar av truppen efter i år.
Kommentera

Frella: Det är tur att det finns de som pratar hockey på det här forumet också. Jag håller med helt och fullt. Lägger man till Hynning till den där skaran så känns det ju genast bättre. Den mannen har en förmåga att glida värre än en inoljad.
Kommentera

lincoln: Kryzzet stog sig på Hovet och trevligt nog ingen bonuspoäng. Därmed är MoDoliderna sist och Harri hänger väl endast med ena skosnöret fast i fönsterbågen på SwedeBonk Arena.

Kommentera

Ambroo: Våran offensiv är ju ett skämt för tillfället. Tenkrat är bedrövlig för tredje matchen i rad, varför man toppar med honom på slutet är oförsvarbart. Pärssinen var det oerhört länge sen man såg göra en bra match även om han blixtrade till när han återförenades med Pyörälä i dag. Wandell har i två matcher nu mest sett ut att längta tillbaka till Dallas.

När Bagarn, Sundh och Lander är vår främsta offensiva enhet är något jävligt skevt hos övriga sk toppspelare.
Kommentera

Taurus: vilken back var dålig i dag menar du .. var tex robin johnson dålig .. har du sett matchen ?
Kommentera

RTS: Håller med !
Kommentera

zaccodog: Moe dålig i många matcher??

Det är väl fan bara han o Mikko och på slutet Skogs som hållit upp ES sämsta backbesättning,
Eller tycker du att Dennis P, S Erixon, RJ o Lotvonen är de stabila backarna i Timrå.

Kan man klaga på Moes backspel med de andra som jämförelse då kan man fan inte Mkt om Hockey.

Skärp dig!!
Kommentera

ChriZt3r: Blev Moe verkligen bänkad då? Jag såg iaf inte honom på bänken.

Sen har jag ju svårt att se att det ska behöva klagas på defensiven när det är offensivt det tryter. Två mål framåt på de två senaste matcherna är väl inte mycket att hurra för och allra helst inte med tanke på att de har gjorts av backar.
Kommentera

Backarna orkar jag inte ens nämna.

Styf och Lehtonen kan köra tills de stupar - Därefter sätter vi in två konor
Kommentera

Vi har i alla fall tur med övriga resultat. Alla går med oss. Hoppas att krysset står sig på Hovet.

Kanske mycket begärt att vi ska vinna i Skandinavium, men det är nått med spelet i år som får mig att bli riktigt deprimerad. Vi har två femmor som är supernöjda bara de lyckas spela sarg ut och åka och byta. Bland dessa har vi Björn, Oscar och Anton, som inte skapat en farlighet sedan i oktober nån gång. Det går inte att spela med så fruktansvärt uddlösa formationer.

Sedan har vi andra femman, där Bogg inte räcker till som härförare. Han är en Gahn typ som fungerar som utfyllnad, men han kan inte bära en andrakedja. Hynning är ojämn, men kan naturligtvis en hel del.

Första femman är allt som oftast bra. Men i ärlighetens namn har inte Tenkrat haft ett rätt på tre-fyra matcher och Wandell inte på de två senaste. Dessa båda femmor har i nån mån kört fast.

Vad sägs om:
Pyrre - Wandell - Pärssa
Hynning - Bagarn - Tenkrat

Därefter vette fan vad vi har (en femma från Kovland kanske ;=))).

Alternativet är att göra helt om och försöka väcka fler spelare

Kanske så här:

Oscar - Wandell - Pyrre
Hynning - Bagarn - Svensson
Lander - Bogg - Pärssinen

Hur som helst känns det som att det är läge att vaska om. I fjol gjorde ju Challe det för att få igång fler spelare. Då blev det början till raset och ett misslyckat expriment. Nu känns det lite som att vi måste prova nånting

Otroligt viktig match mot Rögle. Ytterliggare en av alla dessa sexpoängare. Vi har gjort fiasko i samtliga dessa hittills i år. Och då menar jag verkligen fiasko. Vi har pissat oss själva på benet, förnedrat oss och blivit utspelade.

Dags att knyta näven i byxfickan i en sexpoängare för första gången och visa lite röd och vit hockey dynamit.

KOM IGEN GUBBAR!!!
Kommentera

Snoop:

Spelar ingen roll om Moe gör en dålig insatts!! Vi har en backuppsättning som är under all kritik och som inte på långa vägar räcker till i Elitserien!! Därav finns Tik på den placering i tabellen som de gör!!
Kommentera

zaccodog:
Läs på , han är ju för gammal för jvm, ... Missade du att han var några röster från en plats i all star teamet i fjol på j-vm?  Vidare tycker jag att det inte är så illa pinkat av en förstaårssenior att ha gjort 14 pinnar på 23 matcher.

återigen igen läs på. ................

Kommentera

1105150 · »