Hittade lite bilder på morgondagens spelplats, Frölundaborg. Enligt VF:are här på HS, sk Timrå vara chanslösa i den gamla borgen...
Att säga om arenan är att det är ca. 8000 stå- och ca. 1000 sittplatser, på ungefär samma yta som Timrå Isstadion. Detta bäddar för att ståplatspubliken får sin slutliga chans att motbevisa "kritikerna", som dissat publikinsatsen i Scaninavium hittills. Återstår att se hur det blir...
Dream Team: Mmm... Slitna Frölundaborg är något större än Timrå Isstadion och 9 000 på plats borde skapa ett ruskigt tryck...!!!
Jag är också besviken över hur dålig Scandinaviumpubliken har varit under semifinalserien... Men, när VF bjuder på säsongens sämsta spel, så är det inte så lätt att heja på... Och de som gör jobbet när det går motigt, klacken - är inte det som utmärker Scandinaviumpubliken... Nej... Det är när hela arenan kommer igång, tack vare hyfsat spel åtminstone, och då är Scandinavium bäst i Sverige!!! Med ett bra Frölundaspel - är trycket massivt...
Vad ni har som saknas i Göteborg - är en riktig klack!!! Goa gubbar är tyvärr skrattreatande i klacksammanhang... Så på det sättet har ni en "publik" som stöttar i alla lägen... Dvs en ordentlig klack... Men övriga publiken tycker jag inte är lika bra...
frölundahjärta: Tänk att det är så j-a lätt att skylla ifrån sig.....säsongens sämsta spel!!!! Varför inte inse att Timrå IK är lika bra som Frölunda el kanske tom med bättre! Nä....jag blir så trött på ALLA som inte vågar inse sanningen utan bara bortförklarar sig när det går dåligt......man MÅSTE kunna ta nederlag oxå.......det har jag iallafall lärt mig!
Dream Team: NEJ, det är verkligen ingen "skräckarena". Den går att jämföra med t.ex. TIMRÅ ishall. Det brukar bli ett JÄKLA DRAG, i den hallen, beroende på, att det är ganska trångt, och inte alls så rymligt och "snobbigt" som i Globen eller Scandinavium. Frölundaborg byggdes redan på 60-talet. TIMRÅ har definitivt inget att frukta. Det är säkert bara inspirerande att komma in i denna trånga och KOKANDE gryta.
SMÅLAND: Jag tycker att Timrå är ett av elitseriens bästa lag!!! Ingen tvekan om det. Men i en semifinal så förväntar man sig ett bra spel, särskilt från ett lag som vann serien och stundtals spelat strålande på hemmaplan, men nu så såg det ut som en träningsmatch... Inga närkamper och jävlaranamma... Men Timrå visade upp ett mycklet bra försvarsspel, så all heder av vinsten!!! Men Frölunda har mycket mer att bevisa, det måste du hålla med om...
Jag har varit i Frölundaborg men bara på sommaren i ett annat sammanhang. En jättefin hockeyarena som jag kan tänka mig är optimal för en stor stående publik. Storleksmässigt mellan Timrå Isstadion och Scaniarinken och - som i nästan alla hallar i världen - bättre lutning på läktaren än i Timrå.
frölundahjärta: Det är inte lätt att möta ett Äckligt diciplinerat lag som Timrå IK......Frölunda borde visa mer,men Timrå stör deras spel för j-a bra......jag tror Timrå slår ut Frölunda med 4-2 i matcher pga Timrås härliga spelo kämpalöd......Mot Sm-Final!!!
Hur går det förresten med era ombyggnadsplaner av Timrå Isstadion...? Det kan ju var dags för en liten renovering... Har sett bilder och det verkar ju bli chysst...
Men... Med mer sittplats och bekvämare - så går ju ni åt samma håll som de flesta lag och till slut sitter allt för många slipsnissar där.. Tyvärr...
frölundahjärta: Dålig stil !! Precis som Conny Evensson, så tycks Du vara en mycket dålig förlorare, eller hur ?? Det finns en gammal sanning som säger: "att man spelar inte bättre än vad motståndaren tillåter". VF var mycket bra sist uppe i Timrå, och TIK kom ingenstans. TIMRÅ var MYCKET BRA sist mot VF, och tillät inte VF att spela bättre än dom gjorde. Kan DET vara så svårt att begripa?? Vi får väl vara ödmjuka inför morgondagen, och se vilka som lyckas spela bäst i den matchen. Att Göteborg som idrottsstad har Sveriges bästa och kunnigaste idrottspublik, det har jag ALLTID ansett.
SMÅLAND: Vi får väl se hur defensiven står emot imorgon - då Frölunda kommer att vara enormt taggade... Men håller med dig om att timrå fått frölunda precis dit de vill, enligt MoDo-modell, men till sluts orkade inte MoDo och frågan är om Timrå gör det... Tror inte det... Men OM de gör det - så hatten av för Timrå som har gjort årets bragd!!!
Får väl se hur Timrå hanterar Frölundas defensiv på onsdag, då man måste vinna (för jag tror vf vinner i morgon)... Då måste de gå fram och inför hemmapubliken visa lite mer... Så... Tror tvärtom 4-2 till VF...
hassebasse: Nej... Jag är ingen dålig förlorare... Timrå vann därför att de hade bättre taktik och vann helt rättvist!!! Jag är mer besviken över hur Frölunda spelade - men att kalla det för dålig förlorare... Hmm...
Som sagt, slår Timrå ut Frölunda - så har de gjort en mycket bra insats och är värda det!!! Får se hur det går... Det är otroligt spännande... Nästa match blir ju en riktig "nyckelmatch"... Den som vinner den tror jag tar hem hela serien...
frölundahjärta: Ja enligt Kenta Johansson så är Timrå verkligen pigga,medans Frölunda verkar vara slitna och Timrå ger aldrig,aldrig upp medans Frölunda hänger med huvudet när det går dåligt för dem och det är Timrå som har övertag......VF-Timrå 2-4...trust me..!!
SMÅLAND: *skratt*... Ja.. Vi får väl se vem som är mest sliten... Kan hålla med dig om att VF-spelarna såg riktigt slut ut mentalt senast (massor av felpassningar, m.m.) - medan Timråspelarna kändes fräschare... Mmm... Må bästa lag vinna helt enkelt!!!
frölundahjärta: När hela publiken kom igång igår var det nästan så man sk-t på sig och gick hem. Vad som däremot är ert stora problem är att det hände alltför sällan och endast i typ 30 sekunder. Två tappra hjältar till höger om Timråklacken stördes rejält av att vi sjöng oavbrutet så de manade på alla andra och fick ibland till lite tryck men som sagt, det tystade efter 30 sekunder medan vi bara fortsatte...
Redax 2: Mmm... Ja... Tyvärr hände det alltför sällan... Mycket beroende på att Frölunda inte spelade nåt vidare... Hade Frölunda varit i ledningen hade du fått höra det många gånger och säkerligen hade också vågen rullat runt i Scandinavium... Men... När spelet har låst sig, tack vare utmärkt Timrå-spel, och ingenting presteras uteblir publikreaktionerna...
Timråpublikens stöd är nog mindre beroende av lagets prestationer, tack vare Frölundas fin-fina spel under säsongen så blri man ju lite bortskämd och kräsen... Och sitter mållös, småbesviken och förmår inte heja på laget... Tyvärr... Men i Borgen på måndag blir det ett ofantligt tryck akn jag lova... Håll ut till dess så får vi äntligen visa er Timrå-fans att Frölunda har en otrolig publik...
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Att säga om arenan är att det är ca. 8000 stå- och ca. 1000 sittplatser, på ungefär samma yta som Timrå Isstadion.
Detta bäddar för att ståplatspubliken får sin slutliga chans att motbevisa "kritikerna", som dissat publikinsatsen i Scaninavium hittills.
Återstår att se hur det blir...
Bild 1: handsome.nu/hok4.htm
Bild2: handsome.nu/hok5.htm
Bild 3: handsome.nu/hok8.htm