30: Har Du något/några bra foton? Programblad eller liknande? Har fått tag i några hundra gamla Tre Kronor-tröjor men många är oidentifierade. Några tycks vara pojk/Jun så din/dina kan finnas här!! Tacksam för hjälp! Ring.
Hockeyvaggan låg nere vid korplanen vid östrand, till höger om fotbollsplanen låg den riktiga orginalplanen för Timrå IK dvs vid småbåtshamnen vid dom gamla magasinena...
Redax 2: Där satte du mig på pottkanten. Men jag har för mig att man flyttade till en ny månskensrink med plats för mer besökande där nuvarande E.ON Arena ligger. Altså utan någon mellanlandning. Någon annan som vet?
Robban: Aha, det var där den låg! Följdfrågan är då om "Månskensrinken" låg kvar där hela tiden tills man flyttade till ´lada eller om man mellanlandade någonstans...
Robban:VIll med det inte säga jag är född 1937:) Alltså den fanns kvar ganska länge....har jag för mej...kan vara ute o vingla på en enhjuling iofs....
Redax 2: Från historiesidan på tikare.se "För en krona och frikort på matcherna arrenderades mark för en ishockeyplan av Oskar Tjärnlund där dagens bostadsområde Tallbacken ligger. "
Dream Team: Är det Vinkelgatan så bodde inte Eje osv 2 hus t.v utan 3 och Bert-Ola 1 till höger bara för att ni lättare skall veta orienteringen i byn och förstå anknytningen till hockey!
Kronblom: Timrå-nostagi har alltid med hockey att göra! Efter en vecka med destruktiva "Klacken suger..." och "Vi måste värva..."-inlägg är det befriande med lite ovidkommande Timrå-inlägg.
Per HApps: Känns snart som dött lopp mellan Vinkelgatan och Backgatan. Lutningen är lika på båda gatorna, men vilken av dessa har den kröken? Jag står fast vid Vinkelgatan.
Dream Team: Japp.....typ*skratt'.....Nämen e det Mästaregatan då eller vad den heter...en liiiiten gata har ja för mej...Eller heter den mästerigatan?...hmmm
Dream Team: Min teori är att det måste var Bäckgatan alt. Vinkelgatan. Eftersom du ser i bakgrunden . Längst till vänster Vifstavarv och har Gistaholmarna. Så måste det vara gammla företagshällsan den stora kåken i bakgrunden (Gammla)
Dream Team: Om man åker från Simhallen mot Östrandsfabriken så ligger den gatan till vänster men jag har inte namnet just nu.Huset längst ner revs när ledningen mellan fabrikerna drogs.Två hus till vänster om det bodde Eje Lindström och Lill-Strimma som unga och två till höger där bodde Bert-Ola Nordlander som ung och gatdjävelns namn skiter man väl i då!?
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·
Bilden längs ner i mitten är inte från backgatan , det finns inga hus på vänster sida där sett uppifrån.
Så troligtvis är det Skolgatan.