Lade precis märke till att man lagt in nya bilder på alla spelare i A-laget! Alla spelare ser verkligen glada och pigga ut i år, tycker inte dom alla såg riktigt lika glada ut förra året. Gott tecken bara det kanske? :D
Uno Gordon: Jo jag läste om han jag också, verkligen starkt att komma tillbaka. Vilken kille! Jo han gjorde verkligen en kanonmatch hoppas de håller i sig, man önskar han all lycka med tanke på vad han gått igenom.
Uno Gordon: Har vi haft den här diskussionen förut?
Sjöström, Fahlqvist, Lauritzén, Zetterström, Jonsson, Tägtström mfl mfl mfl mfl har varit och är för dåliga för elitserien. Hur kan du inte se det?
De har inte spelat JVM och har aldrig i någon annan klubb där de fått spela mer visat sig vara av ES-klass, möjligen Lauritzén nu då men han verkar få svårt i LHC. Kan det verkligen vara Kentas fel? Jag fattar inte.......
Mats Hansson debuterade i Tre Kronor under Kentas ledning, att han sedan inte utvecklades vidare och ska nu spela i Borås anser jag vara hans eget fel. Han fick chanser men tog dem inte.
CJ, Ström och gänget har fått sparken ifrån Timrå under Kentas tid.
Tänker Kenta för kortsiktigt? Anton Strålman och Peter Regin, hur gick det för dem med Kenta som tränare. Detta var alltså spelare som var tillräckligt bra och som gavs chansen att växa in i elitserien. Eric Moe förra säsongen likaså.
Eller tror du att Anton Strålman spelat i Hudiksvall nu om Kenta bänkat honom? Nej, Anton hade då setts av någon annan såklart.
Ambroo: Exakt! Där satt du huvudet på spiken. Iförd en gummidräkt på en mörk lagerlokal skall det spelas in suspekta superhjälten-scener och det lär garanterat bli ett annat ljud i skällan än i vad vi är vana vid i båset :)
JimmyH: Mats Hansson hade aldrig kommit fram under Kentas ledning. Det törs jag lova dig. För enligt Kenta var det ju viktigare att vinna matcher. Ett kortsiktigt tänkande i mina ögon.
Känns ju väldigt upphetsande att Andreas Lundin befinner sig i Oskarshamn. Lauritzen i Linköping (utlånad till Växjö), Sjöström och Fahlqvist i Troja/Ljungby etc.
Får man aldrig chansen är det svårt att växa ut till en stjärna också. Är det nåt fel i människor begår individuella misstag? Sådant gör även stora lirare.
Är det rätt att plocka bort någon som gör misstag men låta spelare som Aalto, Kokko, Sloan, Ström, C-J Johansson m fl. få obegränsat med chanser trots uppenbara brister?
Vad är skillnaden? Jo merparten av dem jag räknat upp är på upphällningen utav sina karriärer och har sin "storhetstid" bakom sig. Medan juniorerna har allting framför sig.
Jag anser inte att det är att ge någon en chans genom att släppa fram dem två byten och sedan låta dem få nöta bänkfiltret. Kallar man det satsning är det ytterst genant.
Kenta tyckte att det var viktigare att vinna matcher än att låta juniorer spela bara för att liksom.
Sedan så fick väl Eric Moe spela ganska mycket förra säsongen. Det handlade ju liksom om att vara tillräckligt bra för att få spela.
Jag vet ingen annan under Kentas tid mer än honom och Mats Hansson, som också han fick sin beskärda del av chanser, som varit tillräckligt bra för elitseriespel.
Berätta vem Kenta missat och var denne stjärna dominerar nu och som hade varit en stor tillgång i vårt lag idag?
MorganaLefaey: Ja nog verkar erixon & co vara bättre än många av de som vi tog in de senaste åren typ Sloan, Ström osv. motiverade egna produkter är oerhört värdefullt att satsa på tidigt så de får rutinen elittempot snabbare ..
Röda Tallen: Jo men jag vägrar att tro att Challe kommer vara sämre när det gäller juniorer än Kenta som nästan vägrade spela juniorerna även vid den värsta skadoperioden ifjol. Någon junior fick väl något byte här och där tror jag men aldrig så att dom fick känna sig som en del av truppen (gissar bara när det gäller det iof).
Jag kräver absolut inte att man ska ge Erixon osv. en massa speltid men om man råkar ut för en massa skador och man har en bunt juniorer som inte alls är så jättedåliga så måste man ge dem chansen för jag anser att man aldrig kan få rutin om man aldrig får chansen.
Röda Tallen: Nu måste man väl säga att enligt vad man förstått så var inte Kenta den bästa på att släppa fram juniorer vid skador och dyligt. Men samtidigt så handlar det väl också lite om hur bra juniorer man har att tillgå. Kanske är lättare denna säsong än förra. Vad vet jag.
Uno Gordon: Ja men Kenta luftade ganska många juniorer under försäsongen förra året också. Under SCA cupen var det väl 4 st juniorer som spelade. Det är en sak att göra det under försäongen, en helt annan att göra det under seriespelet. Men förhoppningsvis kommer dom få sina chanser även under elitseriesäsongen.
Ambroo: Jag säger då det (med adress till utomstående), säga vad man vill om Solvalla-Challe. Men han är fräckheten personifierad. Och kommer bli en frisk fläkt i svensk hockey. Han vågar ta rygg på ungtupparna och släppa fram dem i dagsljuset och ge dem istid. Vilket man inte kunde anklaga Kenta för precis.
Dessutom gör karln med vattenkammat bakåt slick, en väldoftande parfym, kavaj och stiliga pjuck som alltid glänser likt en neonfärgad skylt och så står han alltid framför spelarna i båset.
En avslappnad slacker-stil helt enkelt med inslag utav stil och finess!
En ny era är och vill ni andra inte bli kvar på perrongen muttrandes travbongar, bakspår eller spårlottningar på perrongen bör ni ta rygg på tvåan - SIR CHARLES!
TD: Anser att Åkerlund är bättre för sin ålder. Bosse var inte lika flexibel i sitt målvaktsspel utan väldigt stel och rak i buren. Däremot har de storleken gemensamt =). De täcker upp förträffligt. Finns inte många luckor att placera pucken på. Och det är ju positivt.
General_Moisio: Fasen vilken gripande och varm dokumentär på SVT om Robin Jonsson. Vilken kille, vilken kämpe, vilken fighter. Jag fick tårar i ögonen.
Livet är skört och de gäller att glädja sig åt de små ögonblicken i tillvaron. Ta vara på den tid vi har tillsammans.
Och vilken match han gjorde ikväll. En kompetent kraft på backen som vi kommer ha stor nytta utav framöver.
Kerstin_k: Det var sagt innan att de skulle spela om TIK var kort på folk. Jag tycker det är kul att se C. Erixon. Han står upp bra och sliter på i det tysta. En riktig gnuggare som använder kroppen på rätt sätt. Johansson däremot måste upp i intensitet, han försvinner för mycket i matcherna, men är bra när han har puck offensivt.
Ambroo: Jag lade också märke till det. Riktigt roligt faktiskt. Kan inte annat än instämma i dina hyllningar av MPS. Mumma för det offensiva hockeyögat. Tyckte inte att Lander gjorde bort sig på något sätt, men MPS överglänste nog honom.
Annars tyckte jag att det var roligt att Åkerlund spelade så pass bra som han gjorde. I och för sig försäsong och inget höjdarmotstånd. Men han spelade betryggande. Släppte allt som oftast returerna mot sarghörnen. Lite osäker dock i spelet runt kassen, men annars var han bra. Fint komplemang till Backe i år.
Annars kan man väl säga att det var en typisk försäsongsmatch. Mycket hafs och slafs med få ordnade uppspel och ett obefintligt pp. De som utmärkte sig var Åkerlund, Jonsson, Pääjärvi och Sundh.
Jag säger bara MPS det räcker... Vilken talang, ojojoj, jag är mållös!
Han gjorde det mesta rätt, iaf offensivt. Vågade hålla puck, utmanade och slog läckra passningar. Han hade också en assist på det andra målet, den som Erik Andersson står uppskriven för.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·