1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591504 inlägg · 6217 ämnen

Göteborgsresa

« · 238769 · » Till forumet

Sv: Göteborgsresa
Madde:
Kan inte supporterklubben gå in och sponsra 50% på en dubbeldäckare till Göteborg?

Med tanke på att det är Timrå IK's första semifinal på tjugoåtta år så kan man väl ta 100:- /pers i en dubbeldäckare med hemresa efter matchen. Om det då kostar 12000:- av klubbkassan så mål väl det vara hänt.

Om vi var 6 st bussar till Västerås i en kvalseriematch så borde väl målet vara åtminstone en dubbeldäckare till GBG!!!!!!!!
Kommentera

Madde:
kanske väntar på priset? och om det blir övernattning
Kommentera

heart:

Semifinal 1 Söndag 16 mars
Timrå IK - Västra Frölunda HC
- Färjestads BK

Semifinal 2 Tisdag 18 mars
Västra Frölunda HC - Timrå IK
Färjestads BK -

Semifinal 3 Torsdag 20 mars
Timrå IK - Västra Frölunda HC
- Färjestads BK

Semifinal 4 Lördag 22 mars
Västra Frölunda HC - Timrå IK
Färjestads BK -

Sen är det B-H-B som gäller...
Kommentera

Madde: börjar timrå borta mot frölunda?
Kommentera

RoW: ibland undrar man om det är så där dom gör på resorna, har städat ett antal bussar där man har varit tvungen till att ha simborgarmärket för att ta sig in på toaletten...
Kommentera

RoW: Så det är sådär vissa tänker. Vi kanske ska demonstrera nästa resa.
Kommentera

Var ni anmälda för "alla" resor i kvartsfinalen så är det bara att ringa igen. Just nu står vi på 0 anmälda.
Kommentera

Så här långa resor är det viktigt att man följer bussvärdarnas direktiv ...
Kommentera

Madde: ja i och för sig.... gör som ni vill...
Kommentera

willysson: Nu tänkte jag på minibuss och en stor buss med chaufförer.
Ska man köra ner till Götet och sedan hem igen så skulle åtminstone inte jag ta på mig det ansvaret. Vem vet hur väglaget kommer se ut? Man lär dessutom vara ganska trött...
Kommentera

Madde: Jag övernattar nog ändå jag, så men jag ska med iaf. Åker helst inte 75 mil hela natten sen hinner man bara gå å lägga sig så ska man åka ner igen.
Kommentera

Madde: han menar nog hemmamatcherna...
Kommentera

Madde: varför är det skillnad på stor och liten buss??? kan man inte åka hem med en liten???
Kommentera

Frella: Vi har ju haft billigare inträde för alla som åker med SK inom Norrland.
Kommentera

Frella: Hjälp oss att dra ihop en full stor buss. Då kanske det inte blir någon övernattning. Då kan även minderåriga åka med!

Vi försöker pressa priserna så gott vi kan men det är svårt!
Kommentera

Frella: Tycker att du har rätt... Man kunde ju köpa ett ståkort ganska billigtju...
Kommentera

willysson: Ska vara att de hade halva priset på MoDo resan då, fast jag tar juh hellre billigare inträde, eller nån resa där det isf får plats med mer än 160 pers.
Kommentera

Frella: Hade inte SK ett alternativ för billigare inträde??? Krav på medlemskap ska det vara, men inte ålder på arton år. Man är straffmyndig när man är 16 så den gränsen är jag med på...
Kommentera

Frella: Vad jag menade efter kommat i första stycket var att de rabatter som man får är inget jag skulle bli medlem över om man nu ändå inte får åka.
Kommentera

willysson: Det gör nog de flesta... Det var därför jag inte skrev mer...

Har ni frågor om resan så skicka ett mail till mig eller Stefan Jalonen. Ställer ni alla frågor i gästboken så kommer vi säkerligen missa att svara på någon. Tack på förhand.

Ha tålamod med oss. Det är första gången för oss och vi gör så gott vi kan.
Kommentera

Madde:
Kommer att åke med er ner på lördagsmatchen, visst kommer det väll att finnas buss som går hem sedan?
Vet många som inte kan stanna hela helgen.

Kan jag köpa bilj av supporterklubben till måndagsmatchen den 24/3 (om det blir någon) vill ju stå i klacken då, kommer att resa ner själv med bil i och med att jag skall stanna i hallsberg på kurs till på tisdag kväll..

Vi är två stycken,,kan du maila mig ett svar ?
Kommentera

Tycker man kan lägga ner hela SK när man först har medlemskrav, sen även om man är medlem men under 18 får man ändå inte åka. Känns som viss diskriminering eller så, får de rabatter som finns på SK-kortet kan jag lika gärna vara utan.

För mig som är över 18 skulle jag hellre se att man likt patronerna hade billigare öl på Olearys typ samt billigare inträde på matcherna, det skulle räcka för att jag skulle bli medlem.
Kommentera

Madde: Med flaskor och stenar i en korg.... känner igen den...
Kommentera

"Vi ska på picknick till Göteborg..."

Knylan: Du får övertala en förälder att fälja med...

El Maco: Vi ska försöka fixa något.. Mailar dig!

Swordster: Vart stannade vi med Patronerna och käkade på hemvägen?
Kommentera

Knylan: Man ska inte vara så korrekt alltid, det blir som det blir....:)
Kommentera

matsby: Ja det är ju billigt!!;)
Kommentera

Bästa vore ju om vi kunde hålla oss till just Göteborgsresan i denna tråden, bättre att starta en ny tråd om man vill prata om ett annat ämne. Sen så har just detta med Lindman hjärta FBK diskuterats förut. Tror nog att det vore bra att vara lite hårdare på denna biten, nivån sänks markant på gästboken när man diskuterar flera helt skilda ämnen i en tråd.

Man börjar ju längta lite smått nu typ...
Kommentera

willysson:
det är väll en piss i mississippi idet här läget,,hyr alla tåg som finns så åker vi :-D
Kommentera

kn: Ja Z var ju klar för MoDo för nått år sen med...
Kommentera

kn: kan du lägga ut den länken i gästboken?
Kommentera

kn: jag menar att expressen är idiots hehe
Kommentera

willysson: man blir ju grymt besviken anars, man har ju lust att skälla ut dom. läs på nätet får du se!!! idiots
Kommentera

kn:

Jag är inte förvånad... Sean gauthier har ju fått en anbud av Karlstadlaget med..

Verkar som att FBK skall bli 2000 tlaets Malmö IF med massa värvningar..
Kommentera

kn: Kan man lita på den där skvallertidningen??? en ding-ding värld är ibland mer trovärdig.. Men visst går det en rysning genom kroppen....
Kommentera

kn: Ta inte skittidningen Expressen på allvar!
Kommentera

matsby: ÄR VERKLIGEN MARTIN LINDMAN KLAR FÖR FÄRJESTAD, STÅR DET I EXPRESSEN ATT HAN BETSÄMT SIG FÖR FÄRJESTAD!!!! SÄG ATT DET INTE ÄR SANT
Kommentera

matsby: Med tanke på att ett tåg kostar 80000 till brynäs så lär vi vara uppe i en halv miljon kronor till göteborg....:)
Kommentera

lincoln:
Problemet är att sista anslutningen ifrån GOT till sundsvall går 21.05 :-(( en vardag,,helgen fungerar det ännu sämre..

Blir kuska i buss som gäller ifrån norr..

SÅ NU KANSKE VI HYR ETT TÅG IGEN ;-))
Kommentera

Ett litet tips för stockholmare:

Om man bokar på SAS minst en vecka i förväg kostar Stockholm - GBG tur och retur "bara" ca 700 kr. Om man sparat lite julklapspengar till den givna semifinalplatsen (vilket vi ju alla har...) så kan detta ju faktiskt vara ett alternativ. Åtminstone match fyra borde detta fungera till. Själv tänker jag ge mig själv detta i försenad julklapp! Det var ju som sagt ca 30 år sen sist...

Vet att de har specialpris också från Sundsvall med samma regler, men har ingen aning om platstillgång.
Kommentera

Knylan:
Själv kommer jag att åka på lördagen,
måndag-tisdag skall jag vara i Hallsberg på utbildning så jag åker hem i mellan,åker ner till göteborg på måndagkväll, kan man köpa biljett här av supporterklubben eller hur bär man sig åt då?
Kommentera

Sen så tror jag heller inte att det är någon idé att annonsera ut resa tills på tisdag, eftersom intresset inte kommer att räcka till en buss ens skulle jag tro. Dessutom så är matchen av mycket mindre betydelse om man jämför med lördagsmatchen. Allt krut på lördag/måndag.
Kommentera

Jimmy: Precis, vore fruktansvärt kul. Iofs lär det väl bli utegångsförbud för vi barn under 18 efter 21.00 på kvällen men ändå.

Borde man inte kunna lösa det på något sätt att dom som stannar kvar tills måndagen kan stanna kvar och ha en buss för dom som måste åka hem? Typ om man är 2 bussar ner så kan den ena stanna och den andra åka hem. Jag orkar inte först åka ner på lördagen sen åka hem för att åter åka ner på måndagen. Har förhoppningar om att resegruppen kommer med ett bra erbjudande nu, ni har pressen på er. =)
Kommentera

Först lägger vi all kraft på söndagens match hemma i ladan! Jävligt viktigt med en seger,annars kan de redan vara kört!
Kommentera

matsby:nu ser vi till att lägga all kraft på lördags matchen och se till att det blir minst 3 bussar.
Kommentera

Per HApps:
Fast man bör nog tänka på att ALLA inte kan stanna till på måndagen också, jag och mina vänner måste i allafall hem :-(
Kommentera

Abron:
Läge för supporterklubben att sponsra en dubbeldäckare med minst 200:- per plats kanske.
Kommentera

Jimmy:
Verkar var en bra idé, borde nog finnas goda möjligheter till paket resa typ weekend.
Kommentera

Jimmy: En annan spännande fråga är om det går att samordna åkande med TIK08. Timråsupportrarna har väl garanterats ett antal platser i Scandinavium. Vi vill gärna vara med och dela på bortaplatserna med de som kommer i bussarna norrifrån.
Kommentera

Jimmy: bra förslag...;)
Kommentera

Stefan Jalonen: Hoppas Supporterklubbens styrelse inser hur stort detta är och trycker ner priset så gott det går. Känns som man skulle kunna offra tex en supporterfest för en sån här resa och lägg dem pengarna på resan istället.

Sedan om det blir minst 5 matcher i denna serie så får vi dubbelmöte borta, blir det resa med övernattning då? Lördag 22:a-Måndag 24:e tror jag det blir. Kankse inga bra datum ur lönesynpunkt men nog borde det kunna vara nåt för SK att storstatsa på med en sådan resa?
Kommentera

« · 238769 · »