1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591519 inlägg · 6217 ämnen

Göteborgsresa

« · 238990 · » Till forumet

Sv: Göteborgsresa
Madde: Det fick du...jag berättade redan i höstas för dig om ett annat bolag och du fick telefonnummret...
Kommentera

Madde: Det kan du inte göra på denna sida heller......men du är duktig på att "prata" så jag tänkte att du skulle kunna säga till den i supporterklubben som kan ändra.

Ni jobbar väl för samma supporterklubb?
Kommentera

Helt jävla otroligt. Samma mäniskor drar ungefär samma varv med gnäll varje gång det ska bli en resa.

AVGÅ ALLA!
Kommentera

badger: Jag har redan sagt det till ansvarige.
Har de ändrat lösenordet och han inte fått något nytt så är det inte mycket att göra.
Kommentera

Madde: Kanske är det dags att riva avtalet med detta hutlösa bussbolag - Det finns en buss som kostar 231:- per resenär och den bör vi kunna åka med istället. 431:- inklusive biljett är ju en betydlig skillnad.
Kommentera

Madde: Hallå där, blir det några biljetter över till VF-TIK 22/3, till Linköpings största TIK-supporter? Du har mitt nummer, hör av dig!!!
Kommentera

El Maco: Vi ifjol räknade på ett busspris på 220 spänn till gbg, varför är det mer än dubbelt så dyrt iår??? varför går inte styrelsen in med de pengar som behövs så att man kan göra billigare resor när det nu gäller+??? vad får man för medlemsagiften?? har alla pengar gått till klubblokalen ingen vet var den ligger?? Nu vill man ha lite svar, Här får styrelsen en straffspark och man slår bollen till inkast!! skandal var ordet!!! Man bytte ju bussbolag för att de var billigare ju!!det ringer folk till mig och jimmy som är väldigt upprörda!! Tack!!
Kommentera

Per HApps: Bussarna mm är säkerligen redan bokade och det blev ett pris på 475:- . Det kann kännas lite häftigt dyrt men det är sådant man får ta när det är slutspel , jag tror knappast att det blir billigare ju mer vi gnäller. Ts är det bussbolag som är anlitat och det kommer det vara så jag tycker istället att vi skippar gnället och stöttar resegruppen istället.

Dom har ett ganska så ansvarsfullt arbete med dessa resor och dom gör säkerligen sitt bästa, de skall bokas bussar , tas upp anmälningar - när sedan bussen är iväg så ska dom se till att inget otrevligt hände dvs någon blir glömd på någon matstation eller sådant. Så istället för att gnälla ring och anmäler - Det är dyrt men hur ofta är tik i semifinal , när dom är det vill man ej missa det.
Kommentera

Madde: det är inte dig jag kritiserar utan dina uppdragsgivare...
Kommentera

willysson: All kritik skickar jag och Stefan vidare till styrelsen!

Har ni något att klaga på så vänd er direkt till dem! skriv inte i gästboken utan skriv ett mail så kan jag ge er telefonnummer!
Kommentera

willysson: Har supporterklubben en klubblokal?
Kommentera

Mr Danne: tydligen... man har lagt ner en massa pengar har jag hört iallafall... ska ligga i timrå...
Kommentera

willysson: Är inte du med i styrelsen??
Kommentera

willysson: TIK08 ordnar resor till självkostnadspris utan att någon av resenärerna gnällt så att jag hört i alla fall. När det gäller möjligheten till subventioner så är väl en skillnad att supporterklubben inte har en kiosk i hallen längre antar jag? Jag har betalat min medlemsavgift vilket gärna får användas till bussubvention om möjligt.

Det jag blir så jävla trött på är att när något ordnas, och det gäller det mesta, så är det väldigt få som kan se något positivt, går det att gnälla så är det de inläggen som dominerar. Särskilt kul att gamla styrelsemedlemmar svingar storsläggan med tanke på att det knappast var fler resor som arrangerades tidigare år. För ett par år sedan så var det ni som fick skiten, är det därför det är extra kul att hacka nu?
Kommentera

Madde: kommer att ringa själv, jag är inte direkt anonym så jag står för det jag skriver. Eftersom att allt annat ska ske över internet som info och annat, varför inte heller kritiken???
Kommentera

El Maco: Inte alls men kan säga att ifjol låg vi dyngsist och i år i toppen , men det är ingen skillnad på reseantalet.. jag blir bara så jävla less. Tycker att man kan lägga pengarna på det som är väsentligt...
Kommentera

willysson: Det är för att de ansvariga inte sitter och läser HS så ofta.
Kommentera

Red Rocker: Inte längre ...
Kommentera

Madde: ska snacka med dom...
Kommentera

willysson: Det spelade ingen roll för vissa förra året. Vi åkte till Boden och Bofors trots att det "bara" var kvalserien.

Visst håller jag med dig. Pengarna ska gå till det som är väsentligt. Sedan vad som är väsentligt varierar från person till person.
Kommentera

Madde: japp..
Kommentera

willysson: OCH som alla medlemmar i alla organisationer verkar Supporterklubbens medlemmar ha glömt att det är medlemmarna som väljer sin styrelse. Är man inte nöjd med deras jobb får man väl kalla till urtima årsmöte och avsätta dem, eller kräva korten på bordet, vilket natiurligtvis alla medlemmar i en förening har rätten till.

Vilket jävla gnäll.
Kommentera

SaraS: Visst får Timrå brons om Frölunda vinner SM?
Kommentera

SaraS: Lugn lite nu.

Vad är det som är problemet. Jag har inte riktigt hängt med i diskussionen (sitter i styrelsen)...

Vill Ni att SK ska sponsra bussar och i så fall till vilket belopp?
Kommentera

Octagon: Det som menas är att bussresan kostar 475 kr och det kan ju tänkas pressas eller??
Kommentera

Här ska tilläggas att varken jag eller Stefan sitter i styrelsen!
Kommentera

keta: Timrå har redan garanterat "brons", oavsett vilka som vinner. Man spelar ju ingen bronsmatch. Men jag tror inte det delas ut bronsmedaljer faktiskt..?
Kommentera

Octagon: Blev trött på gnället bara. Det är alltid så lätt att bara klaga på styrelsen och inte inse att en förening alltid är ett vi, aldrig ett ni.
Kommentera

SaraS: Du verkar ha fattat en hel del...
Kommentera

keta: Vi har redan brons! Detta eftersom det endast spelas om guldet och sedan gäller slutplaceringen i grundserien. Detta pga att det var FBK och Frölunda som gick vidare! Så, vi är redan trea.
Kommentera

Hör med TIK om de tillsammans med SK kan hyra ett större plan ner till götet. Fansen kan då åka med ner på ett bekvämt sätt. En boeing som tar 250 pers bör räcka. Men Midlanda räcker kanske inte till då? =) Snacka om att planet skulle gunga på väg ner...
Kommentera

LennartA: Coolt...
Kommentera

SaraS: När vi gräver brons i Playa Del Vivsta ;)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

El maco: Varför skulle folk inte gnälla om nånting är dåligt?
Annordna resor är väl fan det enda supporterklubben egentligen behöver syssla med. Klarar man inte det bra är det en skandal. 475 spänn är ett skämt, hur fan har man lyckats med det ?

SaraS: tyvärr är väl folk för godtrogna och litar på att de ansvariga ska göra ett vettigt jobb. Vafan ska man behöva avsätta en hel styrelse för liknande grejer?
Kommentera

Förresten ska det inte vara mer än 45 frölundafans i Timrå Isstadion. Allt annat är fullständigt oacceptabelt.
100 biljetter, vilket jävla skämt.
Kommentera

Kasparov:

Självklart ska Frölundafansen ha 100 biljetter! Inget snack om saken. Bara dom ser till att fylla sektionen. Annars börjar det likna Djurgårdens behandling av bortapubliken, o det är inget som jag vill se hända i Timrå. 100 biljetter är inte alls mycket begärt.
Kommentera

Oraklet fr Alnö: Se till så att Frölundas medgångssupporters får många biljetter. Det var trångt på Frölundas sektion i Kempis igår. De TRE trängdes enormt.
Kommentera

Frisco: medgångssupporters?
haha, halva era publik som gick hem efter 5 min i tredje.
Kommentera

danoj: Strongt av dig att vara kvar till slutsignalen. Då såg både du och jag hur Modopubliken hyllade både MoDo och Frölunda och ropade in båda lagen på isen igen. De 2 andra Frölundaiterna (förutom dig) var nog också kvar.
Kommentera

Oraklet fr Alnö: 100 biljetter är för mycket begärt. Det ska vara rättvist.
Idiotiskt av hockeyligan att inte sätta ett procent istället. Själv skulle jag vilja ha lag på att 5% av biljetterna ska finnas tillgängliga till bortafansen.
Kommentera

Frisco: Snacka inte om saker som du inte vet någonting om, jag var inte där, varför har du fått för dig det?
Kommentera

Om jag fattat allting rätt så har Hockeyligan bestämt att man måste avsätta MINST 100 biljetter till borta-supporters.. så alla biljetter över 100 är ren good-will då eller? Vilket i sin tur borde betyda att Frölunda är riktigt j*vla snikna på sina biljetter... Fast dom bryter ju inte mot några av HL´s bestämmelser..
Kommentera

Frisco:

Självklart ska de inte ha mer än 10 platser om det bara kommer 10 st. Lika självklart ska de ha 100 st om de kommer 100 st. De får väl se till att föranmäla sig så slipper man problem med det. Minns själv en jävla kalabalik på Stockholms Stadion i höstas..
Kommentera

danoj: Vadå snacka om saker jag inte vet nåt om? Jag var i Kempis och jag såg att spelare kom ut från omklädningsrummen ut på isen.
Kommentera

Kan helt utan några kopplingar till ovanstående Göteborgsresa konstatera att det är starkt av supporterklubbar att få till resor över huvud taget. De gamla invasionerna från kvalsvenskan är helt otroliga...

Samtidigt så undrar man om/när resandet kommer ta fart på allvar inom hockeyn/fotbollen i Sverige. Blir lika imponerad varje gång jag ser 9000 bortafans invadera Riverside på lördageftermiddagarna. Men då är det å andra sidan en helt annan supporterres- och läktarkultur här, dessutom är avstånden oftast mindre än i Sverige.

Intressant dock att konstatera att det är klubbarna och inte supporterklubbarna som arrangerar resorna och att varje klubb i premier league har en egen "resebyrå".

Lycka till både i Timrå och Göteborg. Se till att knäcka småglinen!

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Jag vill börja med att tacka för det stöd jag fått under denna stökiga dag.

Som tidigare vill jag hänvisa all kritik ni har till rätt person. Vet ni ej vem ni ska rikta er till så skriv ett mess så hjälper jag er.
Det hjälper ingenting om än hur mycket galla ni spyrt i gästboken.

Det här är endast mina personliga åsikter och inget som Supporterklubben ska ta skit för:

Jag har nu gått och längtat efter semifinalen sedan maratonmatchen i isladan. Aldrig trodde jag att det skulle bli så jobbigt men jag har överlevt. Som det känns just nu så kan jag hellre stanna hemma och slippa allt. Det är inte roligt längre!
Däremot är det sista gången mitt arbete ska få lida för något jag gör frivilligt på min fritid.
Jag har fått tagit emot väldigt mycket kritik idag som jag inte kan rå för. Visst jag snackar en hel del men jag står för allt jag säger och lovar jag att fixa något så gör jag det också.

Vi får endast 100 biljetter och de har jag bokat upp och försökt fördela på ett rättvist sätt. Jag har försökt tjata till mig mer men biljetterna är redan sålda så inget mer finns att göra där.

Jag har tillbringat största delen av dagen i telefonen och försökt göra det bästa av situationen och jag känner att jag gjort det bra.
Givetvis tar jag åt mig av en massa kritik, dum som jag är, som ni kastar ut. Jag är bara människa och förhoppningsvis inser ni det.
Kommentera

För att jämnföra kan jag medela att Patronerna tar ca 750 kr för en resa till Halmstad inklusive TRE övernattningar...
Kommentera

Swordster: Och att vi med samma bolag skulle kunna anordna en resa för 310 kr...

Man måste vara beredd att ta lite av klubbkassan om uppslutningen skulle vara dålig!

Matte 19000/50= 380 kr (54 personers buss)

Matte 20000/65= 310 kr (70 personers buss)

Går man back får man ordna lite kringsktiviteter så att resan går ihop...
Kommentera

Dalan: 19 000:- för en buss tur och retur? Min klass kommer att åka till Göteborg i början av maj. Då får vi hyra en buss för
12 000:- inklusiv bensin tror jag. För det priset får vi ha bussen i Göteborg i 4 dagar. Där betalar vi dock ingen chaufför utan en snäll förälder ställer upp och kör oss ner. Dessutom kan man genom skolan dra av på skatten så det blir runt 10 000:- för fyra dagar. SK borde väl ha samma möjlighet att dra av genom Timrå IK? Det här blir bra. Tror jag.
Kommentera

Jag: Vi har inte möjligheten att använda någon snäll förälder. vi behöver tre chaufförer. Så är det bara!
Kommentera

« · 238990 · »