1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591478 inlägg · 6216 ämnen

Göteborgsresa

« · 239981 · » Till forumet

Sv: Göteborgsresa
Stefan Jalonen: varför behöver vi bara 1 då?
Kommentera

Jag: Du skriver "inkl bensin tror jag" det är många 1 000-lappar + eller -. är priset 12 000 kr exkl bensin och chaufför så är er "skolresebuss" dyrare än supp bussen.
Kommentera

Jag: För att ni inte kör tur och retur!
Kommentera

Stefan Jalonen: Det finns väl supportrar som har busskort!! Måste vi hyra en buss med chaufför och betala lön till denne??
Kommentera

Red Rocker: Skaffar vi egna chaufförer så blir det en momsfråga. Det blir tyvärr inte billigare.
Kommentera

Jag: Jag tror det är så att chaufförer som kör yrkesmässigt får ej köra hur länge som helst och på vilka tider som helst (därav färdskrivare etc). Om man däremot hyr en buss och har egen chaufför så är nog reglerna annorlunda...

Däremot förstår jag inte varför de måste vara 3. Med två chaufförer kan man turas om och köra i skift om så behövs, så är den tredje företagets ägare som vill se hockey gratis... : D
Kommentera

Madde: Jaså.

red rocker: Har pratat med min klassföreståndare o sammanlagt med bensin och övrigt kostar det 9 600 :- Så det blir rejält mycket billigare än supporterklubbens erbjudande.
Kommentera

Jag: Förstå att det är andra förutsättningar.

Till alla som klagar: Var tacksamma att det finns folk som lägger ner tid på att organisera en sådan här resa. Tycker ni att det är för dyrt? Stanna då hemma eller åk själva!

Fruktansvärt fult att klaga på folk som ställer upp och fixar sådana här arrangemang. Ge i stället de ansvariga en eloge för nedlagd tid och brinnande intresse. Använd ordet TACK, om ni inte vet vad det betyder, slå upp det i ett lexikon.
Kommentera

Stefan Jalonen: Vad ska ni med tre chauförer till? då en enkel resa beräknas på 9 timmar effektiv tid, dvs utan pissepausar och dyligt, och en chauför får enligt lag köra 4,5 timmar sedan måste han ha minst 45 min vila, för att få köra 4,5 timmar till, så då räcker 2 chauförer till GBG och hem, då båda chauförerna får sin vila under matchen pluss att man stannar efter vägen,

Madde: det är helt rätt en moms fråga om man kör med egen chauför betalar man 26% i moms mot att man betalar 6% i moms om chauför ingår
Kommentera

Madde: Bara att sätta lite press på Mr, Stenberg.
Vill ni ha hejar klack får ni bidra med lite också.
Det vill dom ju natur´ligtvis och visst kan dom stoppa in lite pengar.
Men då gäller det ju att fylla bussarna också.

Kan Luleå Hockey /Luleå Fans måste vi kunna ?
Tycker det verkar som ni inte ser träna för skogen är i vägen ?
Man måste se möjligheterna inte bara stirra sig blind på Fakta.

Om jag har förstått det hela så har ju TIK ett avtal med ett bussbolag som dom rekomenderar att Supp använder.
Då borde det tas upp med Stenman att det inte fungerar för dom är för dyr. Vilket innebär att han i sin tur ringer upp dom och frågar varför ? Då kan säkert priset sjunka drastiskt.
Kommentera

Rättelse Det skall vara Klubbdirektören i TIK. Kommer bara inte ihåg vad han heter till 100%
Kommentera

Madde: Ordna ett supportertåg och be SCA eller dyl sponsra !!!
Kommentera

Madde: Jag lider med dig. Att folk inte kan uppskatta de insatser och uppoffringa som folk gör för att anordna sådana här saker. Det verkar som om du får väldigt mycket kritik, ta inte åt dig. Låt idioterna fixa en egen buss om det inte passar!!!

Skärpning nu!!! Var tacksamma!!!
Kommentera

Helg Ernest: Det stämmer att Timrå rekomenderar ett bussbolag men vi har valt ett annat konkurrerande.

Tror ni inte att vi försökt pressa priserna?
Vi försöker fixa pengar så det kan bli billigare.

Jag förklarade detta med bussbolaget igår. Jag har även förklarat varför vi måste ha 3 chaufförer.

Ingenting kommer förändras. Jag har suttit och förklarat allt men nu räcker det. Personligen åsikt här: Varför är det de som inte åker på resorna som kritiserar mest?

Inför nästa säsong har vi redan börjat kolla upp olika företag.
Offerter kommer begäras från ALLA busbolag som vill.
Kommentera

Tjosse: SCA gör inte det. Dessutom är det alldeles för sent att fråga om sådant nu.

Duger det inte med de resor som SK sliter hårt för att arrangera så kan ni fixa något eget.
Kommentera

Madde: Tror nog det skulle bita bättre om Klubbdirektören ringer upp. För han kan ju likställa dessa resor som en förenings resa.
Ett större sammarbete mellan SK och TIK skulle nog inte vara fel.
För dom har ju påtrycknings resurser, vilket "vi" saknar.
Kommentera

nu får det faan räcka!!!
har man inte råd så har man inte.jag betvilar inte att sk inte försöker att få det så billigt som möjligt.nu blev priset som det blev,och det är bara att leva med det.själv så tycker inte jag att man ska klaga.

mvh
77
Kommentera

Klinth:
Ja du ser vilken nivå det är här för tillfället.

jag måste säga att det är bra att MADDE MAGGAN STEFAN och alla de andra engagerar sig som dom gör, frågan är nästa säsong efter allt skit dom fått nu vem som skall fixa allt då?

TACK för att ni lägger ner arbete på detta så att jag kan åka på bortamatcher.
Kommentera

Jag tycker att Timrå IK ska gå in och sponsra hälften av
busskostnaderna under slutspelet.Dom vill väl ha stöd
av supportrarna varje match.Billigare resa har fler råd
att åka på.
Kommentera

Bo Bly:
Fast det är ju ingen ide nu,,vi får ju i allafall inte fler biljetter, vi fyller upp våra 100 platser ändå,

Madde: hur många bokade är det nu?
Kommentera

matsby: På tisdag har väl SK ingen resa varför det?
Kommentera

Bo Bly:
kan skvallra att Modos supportersektion The Reds syd
får alltid hjälp med minst halva priset med resorna dom
fixar..eller hela kostnaden...så faller ödets lott i bland...
Kommentera

Bo Bly:
skulle tro att det skulle bli för lite folk pga att folk jobbar då
Kommentera

Bo Bly: Det gör dom säkert också ! Men någon måste ju prata med dom ! Om man inget vet kan man inte ´heller aggera
Kommentera

gud: Ja, själv har jag bara läst luleås och dom sponsrar också supporterresor + att även icke supporters får åka med med ett litet pristillägg
Kommentera

Bo Bly:

Det kommer nog att vara bra med TIK:are där ändå, 031 och 08 borde väll få biljetterna då kan jag tänka mig?

Har faktiskt inte ens hört här i HS om det finns intresse av resa på tisdag!!
Kommentera

matsby:

det är synd att 08 bara har 20 biljetter
Kommentera

jesse p:
av tisdagsmatchen också?
har 031:erna 80 stycken och 08:erna 20 stycken på tisdag..
Kommentera

Alla: Vi har sammanlagt 100 biljetter till Scandinavium och dessa är i princip färdigsålda till lördagen. All spåonsring i världen kan inte ändra på det. Om SCA skulle få för sig att skänka en miljon så skulle 100 pers fortfarande finnas på vår sektion.

Fattar inte hur det kan vara svårt att förstå.

Alla ni som klagar - kom till årsmötet och berätta vad ni tycker. Om ni inte gör det är ni bara en samling grinollar och förmodligen desamma som aldrig skulle ställa upp och jobba ideellt.

Jag skickade i början av säsongen ut ett mail till alla som var registrerade TIK:are på HS. I mailet bad jag om hjälp inför denna säsong. Jag skickade ett liknande mail förra säsongen (då satt jag inte i styrelsen). Sammanlagt fick jag ett svar och det var en som ville veta vad han skulle få om han ställde upp.

Undrar vem det är som skall skämmas...
Kommentera

Octagon: Bra skrivet! Det finns väldigt många supportrar men få som är villiga att jobba ideelt. Iaf som erbjuder sin hjälp.

Frågan är hur man ska försöka styra upp detta, jag är övertygad om att det finns fler människor som skulle kunna hjälpa till men man måste få dessa uppmärksammade om det. Det behövs nog mer än ett massmail kanske. Sen så kanske det är bra att skriva i massmailet utförligt vad man behöver hjälp med. Det skulle nog kunna göra sitt till så att folk får se vart hjälpen behövs mest. Den behövs givetvis överallt men det kanske bör vara konkreta saker. Resor, souvenirer osv.

Jag själv tycker att jag erbjudit min hjälp och ställt upp för SK så att jag kan få godkänt, inte så mycket för själva SK utan mest för TIFO-gruppen.

SK har väl address till alla medlemmar? Man kanske kunde skicka ett vanligt brev och berätta om sin verksamhet och vart hjälp behövs osv. Kostar kanske rätt mycket. Bästa vore om man fortfarande gav ut Eagle Eye som jag saknar väldigt mycket.
Kommentera

matsby:
vi har INTE 80 stycken biljetter att tillgå
till matchen den 18/3 vi i TIK031 har fått
lämna ett önskemål till supporterklubben
om ett visst antal biljetter och vi har fått dessa..

tror säkert att TIK08 har gjort något liknande
och valt att ta 20...iom att det inte blir en resa
ifrån TIMRÅ på tisdag så finns det biljetter kvar..

vi i TIK031 har allafall sålt
ut våra biljetter som vi fick och kommer givitvis
hjälpa till att försöka sälja dom som finns kvar

OBS..detta gäller Tisdagen den 18/3..OBS
Kommentera

Knylan: Tack för berömmet. Dock är Eagle Eye i den modell vi gav ut den helt omöjlig i dagens läge eftersom det med dagens massmediabevakning är helt omöjligt hitta något som inte stått på internet eller i tidningar. Med två veckors presslägngingstid blir det således i princip alltid gamla nyheter...

Beträffande önskemål om hjälp tror jag mer på teorin om att man upplever ett problem och agerar själv snarare än att man blir ombedd. Det finns ju många här som har åsikter så då borde ju inte steget vara långt till att omsätta dessa i praktisk handling och fråga Resegruppen, TIFO-gruppen etc om det behövs hjälp. De flesta är nog medvetna om att de flesta föreningar i princip alltid är i akut behov av en hjäpande hand till...
Kommentera

gud: En stad som inte har MAX är inte värd ett besök !
Kom hem därifrån i natt. Intog middag på Mac skosula på Scandinavium. Ok Man vart mätt , men gott ?? Fy faan.
Bodde på Lorensberg och scandinavium låg närmast , då jag bara hade 20 min att intaga fast föda innan Canal+ matchen började.
Tänkte faktiskt ringa dig , men han inte med.
Kommentera

Helg Ernest:
då ska du veta att jag frossar i MAX när jag kör förbi en stad med
en sådan eminet hamburgarresturang...

Mc d har man lagt ner o tyvärr så får man kör Burger king som en halvtaskig ersättare till ett härligt underbart Max skrovmål...

men jag förstår inte ändå att man väljer en sketen Mc d när
det finns trevliga resturanger i Lorensbergsområdet...;0)
Kommentera

gud: Som sakt , hade bara 20 min att få i mig nått .
Därav Mc donalds. Mega meny med + Inte gott men det fylde ju ut airbaggen ( c :
Var in på 7-11 och kompleterade upp med lite godis.
Kommentera

Eftersom ingen verkar behaga svara så försöker jag igen - Blir det någon resa för supporterklubben på tisdag den 18/3?

Om inte så är jag fortfarande intresserad utav de kvarvarande biljetterna och att anordna en arrangerad resa ner till Götet. Går det att samarbeta med TIK031 på något vis?

Det här måste bara gå att lösa på nått vis.

gud: Ring mig!
Kommentera

mike66: Det där var "högtflygande" planer det... Kalla på högre makter, får att nå dit man vill... ;))
Kommentera

Vad sa Eldebrink idag? är han sugen på att stanna eller hur ligger d till??
Kommentera

Syftar på Radio programmet "Rinkside"
Kommentera

Dream Team: Ja när ingen annan vill samarbeta så får man be till högre makter - Är ju synd om vi inte skulle kunna fylla den lilla kvoten på 100 platser på tisdag.
Kommentera

mike66: Du är en stjärna. Klok är du också. Nog om detta.

För ett par tre år sedan fick man betala halva priset för resorna om man var under 16 år. Varför är det inte samma regel nu som då när allt annat ska vara precis lika dant?
Kommentera

Octagon: Man lyfter på hatten åt ditt inlägg!! "Grinollar" - det är rätta ordet det!!
Kommentera

Jag: Inte är jag någon stjärna - men jag var nog en stjärna en gång för längesen, nog om detta.

Varför dessa regler har ändrats får du nog fråga de ansvariga inom supporterklubben, för själv så har jag inte en pejling om detta.

Angående resan ner på tisdag den 18/3 så verkar det som om det börjar att lösa sig som han som sket i vasken skulle ha sagt. Väntar just nu på svar om hur många biljetter det finns kvar (vi behöver ca 50 biljetter) och när jag vet mer om detta så kan vi åka buss neröver på tisdag. Papa miiike, mamma Kvastis, fabbo HH och Jag m,fl.

Jag återkommer med mer info.
Kommentera

Redax 2: Ang Eagle Eye så saknar jag den också, jag plockade fram Januari numret från 1998 och 1:a sidan säger "Allsvenskan, här kommer vi".
Hur gamla nyheterna än är så visst känns det mysigt att plocka fram den gamla tummenötta Eagle Eye och läsa den igen och igen och....
Kommentera

Paniken kom krypande när jag fick reda på att endast 2 platser återstod till semifinal 4. Nu kunde jag inte vänta längre utan jag tillsammans med Andrea tog de sista platserna i bussen.
Kommentera

Jag: Så bussen är full nu det var ju härligt. Hur många pers tog bussen?
Kommentera

Hur många nummer utkom det per år ungefär tidigare om åren?
Kommentera

mike66:
kanske hakar på om jag är ledig då.
Kommentera

Knylan: Ungefär 2 nummer. Ett inför säsongen och ett någon gång efter jul (lite beroende på hur serien var planerad).
Kommentera

Det är för dyrt att åka,det finns för få platser på bortaplan,styrelsen gör inte sitt jobb bla bla bla
Sluta gnäll så förbannat, jag är övertygad om att dom som gapar mest här inte skulle vara beredd att lägga ner en enda minut på att någonting av detta ska fungera!
Stort beröm till er som jobbar med resor,tifon,lotter mm, jag är grymt imponerad av det jobbet som ni lägger ned!
Kommentera

« · 239981 · »