Först var det Molin & Sjödin i Brynäs som var del II. Nu är det Salos tur att "tala ut" eller hur man skall tolka det. Vad inbillar han sig? Att hockeysverige skall vara snäll mot Modo på deras Eriksgata genom Sverige på vägen mot SM-guldet? Se. länk
Finns det en chans att psyka Salo till att göra en "salo" så skall den tas.
Per HApps: om du läser artikeln inna nu skriver så säger han ju
- Jag hade väl räknat med att bortapubliken skulle ta upp det här och lite ska man kunna ta också, säger Salo. - Men det är naturligtvis jobbigt att man ska ta upp Vitryssland varje gång jag släpper in ett mål. Framförallt i tv och tidningar
Modoante: Svenska Postverket släppte ut ett frimärke i Corey Hirsch ära efter Forsbergs (världens mest överskattade spelare alla kategorier) straff. Vän av ordning frågar varför inte Salo fått ett eget frimärke.
Jag tycker hela den här gb:n har blivit patetisk nu. Nu får man väl gringubbsjävlasundsvallaren Moverare efter sig när man använder sig av ordet Patetisk. Vad var det betydde nu igen?
Själv är jag väl av den uppfattningen att det gått lite väl långt i klappjakten efter Salo. Visst, han är inte ens nära topp-10-målisarna i dagsläget, men i ett lag som MoDo så kan det räcka långt ändå.
Tommy Salo var en stor målvakt i mina ögon sett och kommer så alltid att förbli...
mike66: Jag grinig? Japp, men tyvärr kan jag inte gnälla på ditt sätt att använda ordet "Patetisk". Du har en sällsam känsla för det svenska språket. Pappskalle!
Per HApps: [Nu är det Salos tur att "tala ut" eller hur man skall tolka det.]
Jag tolkar det som att det är en artikel av Mats Wennerholm för tidningen Aftonbladet med målet att hitta på lite hockeysnask för att sälja fler lösnummer.
Med andra ord, såna artiklar ska man inte bry sig om eller i. De som gör det går på kvällspressens knep och är lurade.
willysson: Om inte Timrå bara haft finnar i laget så kanske nåt reportageteam hade kunnat orka göra en intervju. Sen är det ju dokumenterat hos SIFO att inga andra än sundsvallsbor vill läsa om Timrå :-) MODO är ett begrepp som väcker intresse, inte bara i Sverige. MODO får andra lags fans att bli gröna av avund.
Obs!! MODO finns även som glasögonmärke: htp://www.modo.com
Icing-Ove: Icing-Ove: Du, kliv ur den där glasskålen du lever i... ni leder inte ens tabellen, och vad gäler Salo så är jag inte ett dugg avundsjuk att ni har honom, snarare tvärtom..
MoDo är ett lag som berör, deras fans med. Men det är på ett sätt jag inte kan skriva här om jag inte vill bli avstängd.
willysson: Nej snarare ett journalistiskt grepp som bara blir vanligare och vanligare. Har man inget att skriva om hittar man på nåt och skriver om det.
Frisco: Jo, det är klart att Salo inte skule göra en sån grej ju... hade han spelat i Brynäs så hade han klart kunnat gjort det, men inte när han spelar i MoDo.. Då är man för smart för sånt, eller så blir man förledd...
willysson: Jag bryr mig inte i vilket lag en spelare spelar i när jag läser en sån artikel och ser resultatet av den. Jag tycker att det är kul med hockey. Jag tycker inte det är kul med journalister som ser sin sitt skrivande före att göra hockeyn ännu mera intressant och kul. Du kan även byta ut journalister mot SÅ KALLADE FANS i föregående mening.
Frisco: Ok, så detta är lite grand som filmen "Torsk på Tallinn" När studenten säger: "Vad har ni fabricerat för nånting"? Och Jag var inte där av samma anledning som alla andra..
En fråga? Hur ska en mönstersupporter vara enligt dina ögon?
willysson: Ingen kan ha ett svar på hur en mönstersupporter ska vara till 100%.
Jag tycker tex att personangrepp på andra människor (egna spelare, andra lags spelar, egna fans, andra lags fans) inte hör till supporterskap. Glimten i ögat ska man ha. Vart gränsen där emellan går får man försöak använda sitt sunda förnuft för att hitta.
Frisco: Som supporteranhängare till timrå, så skiter jag fullständigt i de andra lagen och deras spelare.
Så om jag kan se att jag kan få en spelare ur balans genom att psyka honom från läktarplats så anser jag att det är min skyldighetatt göra det, för jag vill att mitt lag ska vinna. Finns ju naturligtvis gränser på vad man får kläcka ur sig från läktaren, men där kommer sunda förnuftet in.
Så med andra ord finns det inte mycket till supporterskap i Kempis, med dina ögon sett.
willysson: Jag kan njuta när spelare i andra lag gör bra saker. Vad beror det på? Att jag tycker om hockey? Konstigt att det kan vara så enormt stor skillnad bara på de mil som är mellan Norra Sundsvall och Nolaskogs. Det är mycket underligt i mina ögon.
[Finns ju naturligtvis gränser på vad man får kläcka ur sig från läktaren, men där kommer sunda förnuftet in] Exakt.
Frisco: Ja du får säga vad du vill om att du gillar hockey, det gör jag med... Men först och främst kommer Timrå och inget annat så är det bara... Och den markanta skillnaden Mellan Timrå/sundsvalls området och "Nolaskog" ligger nog i den stora skillnad i kommunikation... Kanske kommer ni att må bra av bottniabanan.
Frisco: Det ni diskuterar är skillnaden i supporterkultur. Här är knuten till varför det är sån skillnad på draget i SA jämfört med Kempis. I Nolaskogs älskar man hockey i allmänhet, i Timrå älskar man oxå hockey men LEVER för Timrå!!
Om jag tolkar det rätt, så har han räknat med att Hånas. Utan det är medias hånande av honom han tycker är beklämmande. Saxsat ur artikeln. Men i stället hånas han öppet av bortapubliken. Ett av de mest diskuterade ämnena på övriga elitserielags hemsidor inför matcherna mot Modo, är hur fansen ska kunna psyka Salo på mest effektiva och jävligaste sätt. Tommy Salo är mobbad på värsta möjliga sätt och jag undrar han klarar det psykiskt. Denna eviga press, denna vetskap om att minsta misstag är som ett saftigt köttben för den hånfulla del av hockeypubliken som har till livsuppgift att gotta sig i andras olycka. - Jag hade väl räknat med att bortapubliken skulle ta upp det här och lite ska man kunna ta också, säger Salo. - Men det är naturligtvis jobbigt att man ska ta upp Vitryssland varje gång jag släpper in ett mål. Framförallt i tv och tidningar.
Oss supporters verkar han klara, men just att även media hänger på. Det tycker jag är dålig journalestik.
Helg Ernest: Du har helt rätt. Vi har ju haft ett par parallellfall genom åren: Staffan Tappers missade straff mot Polen i VM 1974 som även Ronnie Hellströms insläppta långskott mot Italien i VM 1970. Dessa herrar blev ju ofta påminda om detta, framförallt i pressen. Nu var man nog betydlit snällare och inte alls lika aggressiva i sin förföljning på den tiden, som man är nu. Klimatet har hårdnat i såväl tidningar som på läktarplats. Det gäller att sälja mkt lösnummer och då får det seriösa oftast stå åt sidan. Ekvationen är svår att lösa många gånger.
Greetings! Nu har man vaknat upp från toalettstolen med en sprängande värk i kroppen o knoppen. Underbart att TIK går o vinner. Fyfan att man ska sitta på en buss i ca 6 timmar, men man måste ju hem till stan. Men det blir jobbigare o jobbigare att åka härifrån. Nästa match blir dock svårt, den mot Linköping.
Huge: Jag tycker ju inte att han verkar klara pressen från läktaren heller, med tanke på det han säger i Dagbladet efter derbyt mot MoDo...
Jag kan förstå att de vill sälja lösnummer, för det är ju deras levebröd... inget konstigt med det, men i detta fallet vet jag inte om man kan räkna in i lösnummerfisket.
willysson: Det beror väl som sagt på vilken press det är frågan om. Jag tror nog att han är kapabel att bedöma när det är frågan om personpåhopp eller när det är gjort med glimten i ögat. Han uttrycker väl bara hur han själv känner det och ingen utomstående kan ju egentligen sätta sig in i hur hans tankar går. Man måste nog vara i samma situation själv för att kunna fatta. Personligen tycker jag att man måste tåla lite grann, men gränsen är svår att dra ibland. Banderoller och ramsor som hela tiden anspelar på Vitrysslandmatchen är inget jag är särskilt imponerad av. Betydligt roligar isf att höra saker som er klack lyckades få ur sig mot Djurgården: "Kämpa Djurgår´n, Kämpa Djurgår´n" när raset började för deras del..
Huge: Om Timråfansen har en möjlighet att få motståndaren ur balans så skall den chansen tas. Då spelar det ingen roll om det är Salo i Modo eller Espen Knutsen i Bondgården som är på isen.
Nu är det Salos tur att "tala ut" eller hur man skall tolka det.
Vad inbillar han sig? Att hockeysverige skall vara snäll mot Modo på deras Eriksgata genom Sverige på vägen mot SM-guldet?
Se. länk
Finns det en chans att psyka Salo till att göra en "salo" så skall den tas.