Har "scannat" av gästboken de senaste dagarna och ser att de råder Guldfrossa i Timrålägret.
Vi MÅSTE HA Kiprusoff och Berg kvar i laget om vi vill stå överst på tronen och lyfta bucklan framåt vårkanten i april när isarna spricker upp och björkarnas knopp slår ut i all sin prakt.
NU ÄR DET VÅRAN TUR!!!!
Kent Norberg gör ett fantastiskt jobb som sportchef i Timrå IK. Med små medel och begränsade resurser uträttar ståordåd och underverk.
Men ibland räcker inte pengarna till...
Vi riskerar att tappa vårt målvaktsess Kipper och den finska backklippan Aki-Petteri Berg.
Det skulle vara för jävligt om detta fick ske när nu grabbarna uttalat sig så positivt om Sundsvall/Timrå-regionen med omnejd och trivs med livet i klubben både socialt och rent sportsligt.
Vi supportrar kan inte bara stå tomhänta och gapa när en efter en av våra HJÄLTAE bara FÖRSVINNER.
NU ÄR DET DAGS ATT TA KAMPEN!!!
VISA DITT STÖD TILL SVERIGES VACKRASTE LAG - TIMRÅ IK!
GULDET skall väl inte gå förlorat redan i december?
Nu fixar vi bössor vars ÄNDAMÅL är att samla in så mkt pengar som möjligt.
Naturligtvis skall bössorna vara plomberade. Skall även undersöka möjligheterna att öppna ett pg-konto där valfritt belopp där 200Kr är minimum annars fritt belopp i övrigt!
KOM IGEN NU - SLUT UPP!
Vi kommer även att ha listor där man kan skriva sitt namn när man lämnar ett bidrag men vill man förbli anonym är givetvis det helt okej.
Listorna och checken kommer sedan överlämnas i samband med någon hemmamatch!
ernie eagle: Man kan argumentera utan att svära. ;) Och ja, ska man öppna ett konto som du föreslog, så vill jag åtminstone veta att pengarna kommer att redovisas och tas upp utav SK.
ernie eagle: Som jag skrev igår finns en uppsjö av lika bra spelare att tillgå på marknaden. Bara plocka en ny ifall TIK inte har råd att behålla dessa pga av Artistkontraktsmäll för klubben samt skattesmäll för spelare...
Maggan: Nej ni får göra vad fanken ni vill. Jag har undersökt möjligheterna i vartfall.
Vill ni inte betala så slipper ni. Jag försöker bara komma med brighta idéer men det verkar inte som det finns nåt intresse så vi lägger väl ner hela den tråden då.
Så får det gå som det går. Jag orkar inte lägga ner energi på saker och ting som bara motarbetas - då får det vara!
Är nog och trampar samma cynismens stigar som Redax. Skulle klubben hamna i akut ekonomisk kris och framtiden stod på spel, då skulle jag gladeligen lätta på lädret. Nu handlar det trots allt om lyxproblem, under en pajassäsong när vilket lag som helst kan köpa sig ett guld. Har inte Timrå råd att ha kvar Miika och Berg, så...va fan. Det är väl bara att tjacka nytt.
Redax 2: Exactemente! Fatta vilken cirkus det blir - om nu lockouten varar hela säsongen - sista transferfönstret. Julhandeln kommer att framstå som ett under av återhållsamhet. Lyxångest!
Frella: hmmm..du menar att det finns en uppsjö av målvakter i Kippros klass att tillgå på marknaden? Berg tycker inte jag att han är oumbärlig iaf, jag tror att han får gå nu när Kalle kommer tillbaka, då spar vi en slant som säkert gör att vi kanske kan behålla kippro.
Kalle K: Mog finns det i liknande klass, Marty Turco som nu spelar i DIF var en, Andrew Raycroft som DIF ville ha en annan. Roberto Luongo är väl ledig? Sen finns det väl ett gäng skapliga i Thibault, Theodore också...fast de kanske spelar i nån liga. Inte orkat kolla upp det, men nog finns det alltid.
Frella: Tja vi vet ju alla vad som händer när en ny målvakt som har spelat i NHL signar.. Stora löpet " Världsmålvakt till ES "
Det gäller ju att hitta någon som passar in, smälter in i "gänget" Kippro är ju suverän både på och utanför isen, därför vore det ju bittert om han måste gå för att man inte har råd att behålla honom...
Tänk bara skräck scenariot att han skriver på för en annan es klubb istället...
Kalle K: Det är ju tragiskt att det är möjligt att spela för två klubbar samma säsong egentligen. Ena matchen gör man mål mot ett annat lag, sedan ett par matcher senare, skjuter man tillbaka pucken mot sitt gamla lag i mål. Snacka om att spela plus minus noll då.
Kalle K: Den risken känns ganska minimal. Spelar Kipru i nån annan klubb än Timrå blir det för miljonlön i Ryssland eller hyffsat betalt i Tyskland/Schweiz...
Hittade detta ! – De lag som vinner har en särskild stämning i laget och den känner jag igen från TPS. Det är också samma stil som i Toronto när det gäller kamratskapet och att kämpa 110 procent för varandra. Alla ger sitt yttersta, säger han. Han är nöjd med sitt klubbval under lockouten och har överraskats av stämningen i Timrå. – Jag hade ingen aning om att jag skulle komma till ett så hårt kämpande lag. Och publiken låter alltid som om de är många fler än det ryms i hallen. Jag är van att spela inför 20 000 åskådare i Air Canada Center i Toronto, men de här låter ibland mer än så. Den 15 december går hans kontrakt ut men, han räknar med att kunna förlänga och vill att hans agent ska jobba utifrån det. Det är alltså Akki de handlar om
Hälge: Framförallt blir det rörigt för "utomstående" att läsa. Kanske dags att slänga upp såndär vädjan längst upp om att söka om trådar redan finns...
Hälge: Allt känns som en enda stor hovendrovenröra den här säsongen, inte bara HS utan också elitserien. Nu har t o m nollpoängsveckor snart blivit en grym vardagsverklighet för oss Timråiter...
Gråsvart elitserielunk - Ingmar Bergmans svartvita filmer är ju som en hel fyrverkerikrevad på den svartgråmulna himlen jämfört med årets elitserie. Hur blir det då inte under nästa elitseriesäsong när nästan alla NHL:are har dragit tillbaks "over there". En 60-70 närmast söjande på matcherna igen - precis som det var förr när jag var ung och viril...Det var bättre förr när man hade lite svängrum och ishall för sig själv...
Nästa säsong: Två soplag till in i seriesystemet - räcker det inte med Brynäs och Malmö?!
Håkkyångesten och oron över vad som har hänt med laget verkar i alla fall engagera de flesta här i gb:n, även otimråiter. Vad som hände under Karjala Cup-äventyret är en gåta som till och med professor Drövel skulle ha svårt för att lösa...
Jag är i alla fall säker på att det är Gus fel alltihopa - det här hade han planerat in i minsta detalj. Han visste hur han skulle skicka in lilafärgade käppar rätt in i kuggdrevet på den röda machinen så den tvärnöp och guldet blev till sand...
Nu bär det neråt i hissen - bara att hoppas på att man varit snäll med dom man mötte på uppvägen...Men förresten, det kanske går att vända på det hela under Sweden Hockey Games, det är väl lite upp till Kenta då kan jag tänka, ähh, det kommer aldrig att gå...
mike66: Syftet var ju att skapa en kampanj i Landsort - och kvällspressen och på så vis få ett uppsving för Supporterklubben om hur helylle, frälsta, fantatiska och oumbärliga vi är.
Ett sätt att betala tillbaka till "Nubben" för allt han gjort för oss genom åren!
Hela denna tråd var ju ett PR-trick. Men ni såg ju inte emellan raderna och ställde er aviga till denna insamling!
ernie eagle: jag tror ledningen vet vad dom gör det här måste dom ha kalkylerat med från början annars var det väl ingen ide att ta hit kipprusoff från början eller
kungsbacka: Jag tror att Kipprusoff, Zetterberg, Berg, Modin blir dyrare än vad det är budgeterat. I och med att det inte går att fylla SA mer än till 100% av 5800. Ett SA med 6800 hade gett ett extra entretillskott på ca: 4.000.000:- då hade dom kanske rott iland med 4 st NHL-spelare.
Maggan: "Tas upp utav SK" ?? Rätta mig om jag har fel.
Är det inte Timrå IK som i första hand som ska ta hand om den här typen av insamlade pengar. Om vi supportrar samlar in pengar för att klubben skall kunna hålla kvar vissa spelare så är det väl föreningen i första hand som skall ha dessa pengar.
GuRRa: Jaja, men överskatta nu inte supportrarnas vilja att samla in pengar. Bara merkostnaden för Miika lär väl landa på ca. 1.000.000:- Det är en himla massa pengar, 600 medlemmar som skänker 1666:- blir 1.000.000:- och då är det för EN spelare.
En gissning är att det INTE kommer att samlas in mer stålar än vad Mikka tjänar på en handfull plockningar på en träning.
kungsbacka: OM nu ledningen fixar detta utan supportrarnas inblandning så skadar det väl inte att öppna ett pg-konto där man kan sätta in ett engångsbelopp eller koppla upp sig mot autogiro och lämna ett månadsbidrag mot oförutsedda händelser?
Det kan ju trots allt komma bistrare tider igen när vi minst anar det då pengarna kommer väl till pass.
Dessutom skall jag betala in medlemskapet nu när löningen kommer imorrn.
Det handlar inte om jag misstror ledningen. Jag förutsätter att gör sitt yttersta men att ändå hjälpa till när det kanske behövs ger ändå mig en inre tillfredställelse och jag behöver inte känna att jag är samvetslös.
Nu sa jag inte att ni som inte skänker några pengar är hjärtlösa utan nu talade jag utifrån hur jag ser på saken ur ett högst subjektivt och personligt perspektiv.
Har mejlat banken så får vi se vad som händer..
Det är jag som är intiativtagare till detta med vägledning av "redline".
Kontot kommer utifall att de öppnas vara oberoende till en början, pengarna skall enkom öronmärkas för spelarvärvningar, bidrag till investeringar i Sydkraft Arena.
Anledningen till jag inte direkt kopplar kontot till TIMRÅ IK är att jag vill ha en viss sorts form av kontroll att våra bidrag används till avsedda ändamålet och inte "försvinner" iväg in i apparaten och sen vet ingen vart pengarna använts till.
Helg Ernest: Nu menade jag väl inte riktigt så. När jag skrev investeringar i SyA så syftar jag naturligtvis till att vi inom en inte alltför avlägsen framtid kommer utrustas med en jumbotron.
Ett sådant projekt skulle jag gladeligen slanta för, ljud och ljus, baskaggar, trumskinn och trumpinnar till Skarin.
Ja man skulle kunna säga att när de fattas pengar så kan man höra av sig till mig så sätter jag mig ner med Micke Byström på banken och går igenom ansökan, om det sedan känns motiverat kommer en utbetalning att bokföras och samtliga utgifter att redovisas öppet för bidragstagarna där de kan se vart pengarna tagit vägen.
Per HApps: Om alla företag i 1500 klubben kunde skänka 10 000 var då har vi ju 15 mille och då kan vi lösa både kipper och aki + att vi kan fixa hit Modano, vad tycks?
Vi MÅSTE HA Kiprusoff och Berg kvar i laget om vi vill stå överst på tronen och lyfta bucklan framåt vårkanten i april när isarna spricker upp och björkarnas knopp slår ut i all sin prakt.
NU ÄR DET VÅRAN TUR!!!!
Kent Norberg gör ett fantastiskt jobb som sportchef i Timrå IK. Med små medel och begränsade resurser uträttar ståordåd och underverk.
Men ibland räcker inte pengarna till...
Vi riskerar att tappa vårt målvaktsess Kipper och den finska backklippan Aki-Petteri Berg.
Det skulle vara för jävligt om detta fick ske när nu grabbarna uttalat sig så positivt om Sundsvall/Timrå-regionen med omnejd och trivs med livet i klubben både socialt och rent sportsligt.
Vi supportrar kan inte bara stå tomhänta och gapa när en efter en av våra HJÄLTAE bara FÖRSVINNER.
NU ÄR DET DAGS ATT TA KAMPEN!!!
VISA DITT STÖD TILL SVERIGES VACKRASTE LAG - TIMRÅ IK!
GULDET skall väl inte gå förlorat redan i december?
Nu fixar vi bössor vars ÄNDAMÅL är att samla in så mkt pengar som möjligt.
Naturligtvis skall bössorna vara plomberade. Skall även undersöka möjligheterna att öppna ett pg-konto där valfritt belopp där 200Kr är minimum annars fritt belopp i övrigt!
KOM IGEN NU - SLUT UPP!
Vi kommer även att ha listor där man kan skriva sitt namn när man lämnar ett bidrag men vill man förbli anonym är givetvis det helt okej.
Listorna och checken kommer sedan överlämnas i samband med någon hemmamatch!
LÄNGE LEVE TIMRÅ IK!!!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)