1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590397 inlägg · 6216 ämnen

Gunno

« · 614209 Till forumet

Gunno
Gunno är ju numera en checkingspelare som inte ens spelar boxplay. Lite över fyra minuter spelade han igår. Värvades han som en checkingspelare?

Gör dom om en målskytt till en gnetspelare som spelar lite/match - hur pass utvecklande är det egentligen??

Tycker det är synd om han ska tillbringa en säsong på det viset.
Kommentera

Sv: Gunno
Icetea: Gå ner på deltid med höjd lön. För mig låter det som en dröm. :)
Kommentera

ståpäls:
Ja normalt så låter det ju underbart, undrar om gunno vill köra på så resten av säsongen? träna för fullt och få spela 4-5 min per match,,undrar ja om han inte kommer hem frammåt jul om det inte händer något drastiskt.
Kommentera

Icetea:
Har transerfönstret stängt? Eller?
Kommentera

Per HApps: Jepp, för den här gången har det stängt...men det går väl alltid att fönstershoppa.

Kommentera

Per HApps: Fast ska man vara allvarlig så, var det så att Nordgren hade någon form av klausul eller informell överenskommelse med Carolina om att han kunde återvända till TIK ifall han inte tog en plats i laget?
Kommentera

lite mer istid inatt men det blev bara värre, spelade drygt 8 minuter och
-2 slutade kvällen på för gunno i matchen som dom förlorade med 0-9 hemma.....
Kommentera

Paddan: Japp, ställs han utanför truppen helt får han åka hem om han vill som jag förstått det hela. Dvs han behöver inte spela farmarligahockey om han hellre vill spela i ES.
Kommentera

jokklas: Finns det inte någon form av slutdatum för övergångar mellan NHL och elitserien också?
Kommentera

Paddan: Borde inte det vara samma som åt andra hållet? Boumedienne får väl åka till NHL senast 1 dec, var det väl?
Kommentera

Frella: Det är mycket möjligt, jag har bara inte lyckats hitta något slutdatum på NHL.com
Kommentera

Det är väl bara att hoppas att han kommer tillbaka, för vår skull! Detta sedan jag iom dagens ST-intervju fått klart för mig att någon förstärkning spelarmässigt blir det inte.

Kenta säger sig vara nöjd med truppen och att de spelare vi har duger. Han säger vidare att det han är mest trött på i dagsläget är alla frågor om TIK inte skall värva.

Tycker en tränare så lär nog inte Nubben jobba häcken av sig för fler nyförvärv, det brukar ju vara tränaren som gnäller först och vill ha nya spelare.

Men, men...jag litar på att Kenta, Nubben o co gjort en korrekt lägesbedömning både utifrån ekonomin och målsättning med säsongen. Detta år är (förhoppningsvis) en mellansäsong och slutspel får väl ses som bonus...
Kommentera

rupert:
Vad man säger är en sak, vad man menar en annan!
Kommentera

Mac Bacon:
Precisera dig..
Kommentera

Mac Bacon: Jasså...ja så kanske det är. Fast jag föredrar att tro att Kenta inte är belagd med nån munkavle och således säger det han menar.
Kommentera

rupert: Det har ju i andra trådar klagats på att Kenta öppet kritiserar spelare i pressen. Jag tycker väl inte heller att det är direkt lysande att göra det och kanske har Kenta även själv tänkt till.

Jag tror Kenta väljer sina ord. Man kan ju liksom inte bara basunera ut "ja, vi är på Andreas Johansson om kontrakt och har erbjudit honom 2 mille senast.".

Kenta må vara nöjd, men han är nog öppen för förslag. Nubbens jobb är att värva spelare, jag tror inte han heller har tagit semester. Han har nog korpgluggarna öppna och hittar man en spelare till rätt pris tror jag de plockar honom oavsett om Kenta är nöjd eller missnöjd i dagspressen.
Kommentera

Jag tror att "Kenta" menar vad han sa i Red Eagles logen förra lördagen: "Nordgren kan vara på gång tillbaka". Det handlar nog bara om att han själv (Nordgren) skall inse att det inte blir så mycket spel i Carolina!
Om det stämmer att NHL-fönstret är öppet till 1:a dec. så tror jag att det blir verklighet!
Kommentera

pettsson: Vad beträffar tidigare gnäll på att Kenta kritiserar spelare öppet så tycker jag det är rent nonsens! Kenta hängde aldrig ut Aalto som en dålig spelare utan var bara kritisk till en enskild händelse som Aalto bar ansvaret för. Jag tror att Kenta f.ö. har ganska stort förtroende för honom!

Han säger i intervjun att han förväntar sig mer av flera spelare, det är helt rätt att inte namnge dessa i pressen (även om flera av oss supportrar nog har ideér om vilka han menar), dessa spelare har säkert fått det klart för sig ändå.

Som jag skrev; jag har fullt förtroende för herrar Kenta o Nubben, de vet bättre än att, som vissa andra rubriktörstiga sportchefer och tränare, signa sjukt dyra utlänningar med tvivelaktiga bakgrunder. Där de främsta meriterna ibland verkar vara svårstavade namn.
Kommentera

rupert: Håller med. Tack för rättelsen angående Aalto. Jag hade inte tråden helt färsk i minnet.

Som sagt, jag tror de tänker en sak och säger kanske en tiondel av det till pressen.
Kommentera

gud: Vad skulle du göra om du vore tränare med tre viktiga matcher den här veckan och ett transferfönster som är stängt? Gapa och skrika efter värvningar? Tala om hur jävla dåliga laget är på att göra mål? Eller gå ut och försöka lyfta gruppen spelare och ge dessa förtroende?
Det låter som ett enkelt svar.
Kommentera

Mac Bacon:
Att du inte skrev det innan..Så mycket enklare..
Kommentera

Fet-Ecke:
1:a Dec gäller bara som datum för signandet av free agents i NHL , trades får göra efter denna datum och gällande Nordgren om ska gå åt andra hållet lär det ju vara Svenska transferfönstrena som gäller

Gällande trading deadline i NHL är den satt till 40 dagar innan sista gruppspels matchen enligt nya CBA´n
Kommentera

WarhawK: Tack för det förtydligandet! Lite oklart angående fönstren tycker jag.
Kommentera

Fet-Ecke:
Jo och än krångligare är det ju nu , det datumet 1:a dec för signande av freeagents är ju nytt och inte funnits förr och trading deadline fönstret i NHL flyttats när det nya avtalet skrevs så gäller se upp kolla en gång extra nu innan lärt sig vad som gäller med nya avtalet
Kommentera

Vi kan ju hoppas att Gunno kommer närmare Timrå nu,
i nattens match så spelade han inte alls, vet dock inte om det är på grund av skada eller om han var bänkad...

Kom hem vi börjar ooom igen......
Kommentera

TIKbiff: Kanske vi skulle ta hit en till grovjobbare istället, skulle behövas nu...
Kommentera

Carolina ligger just nu under med 2-1 en bit in i andra perioden .. Gunno har gjort ett byte på 43 sekunder hittils
Kommentera

actionleif: Nordgren inne på Carolinas reduceringsmål och noteras för målet.
Kommentera

Bergius: Strongt att få spela 2.05 och hinna göra ett mål på den tiden :)
Kommentera

actionleif: Ja verkligen. Han gjorde även ett bra sista byte som resulterade i en utvisning på NY Rangers och ytterligare reduceringsmål till 3-4 av Justin Williams. 3-4 slutade det och #44 gjorde alltså sitt första mål i NHL.
Kommentera

Bergius:
Nordgren gjorde sitt 2:a mål i NHL idag
Kommentera

Är det någon som har hört hur det går för den mannen på sistånde?
Kommentera

« · 614209