Nu var det väl så att Jörgen Jönsson inte lämnade NHL av kvalitetsskäl utan snaerare av personliga skäl... Trivsel och sånt. Det finns ju faktiskt spelare som haft både anbud och kapacitet men tackat nej av personliga skäl... Om Hedström bestämmer sig för att komma hem till Sverige så är det ju knappast beroende på hans kvalitet som spelare. Jörgen var ju faktiskt över en sväng han med....
Född: 72-09-29 Födelseort: Ängelholm Längd: 184 cm Vikt: 87 kg Moderklubb: Rögle BK Säsonger i FBK: 9 Tidigare klubbar: NY Islanders, Anaheim Mighty Ducks
Janken: Jag förstår inte varför somliga skall såga Fröken Jönsson. Han är faktiskt jäkligt bra i landslaget och gjorde ett förbannat bra OS häromsistens.
Att sedan är lite ur balans i FBK utan sin ständige vapendragare och kompanjon Peter Nordström är väl en annan sak.
Men skilj på klubblaget och landslaget. Jag kan faktiskt t.o.m. uppskatta vad en sån som Per Ledin gör i landslaget ja rent av applådera!
Men aldrig aldrig någonsin vill jag se honom spela i Timrå IK.
Janken: Jo om man ser det så men att skylla på diverse olika personliga skäl och istället inte bara erkänna att man inte platsar, eller har hemlängtan. Visst det är personliga skäl det med...
mok: Jag kan inte säga att Jönsson är en "sopa". Han är en kanonduktig spelare som ibland har lite attitydproblem.. Kan glida omkring på en grilla och peta naglarna.. Men han brukar vara bra när det gäller.. Slutspel, landslag...typ. en jäkligt duktig tvåvägsspelare som säkert är en våt dröm för många coacher. Man gör inte två mål i en semi mot HV om man är en sopa. Han är placeringssäker och spelskicklig.
Sopa? Nä! Däremot älskar jag att hata honom när han spelar i lila/gult... Fast det är av rent subjektiva skäl.
Jag vet, för jag är surrealist......