1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590406 inlägg · 6216 ämnen

HA Slutspelsserien 2020

« · 2047497 · » Till forumet

Sv: HA Slutspelsserien 2020
bar mofftak: nej jag menar så klart inte att dom ska ta ansvar för pandemin (även om jag tycker att det var konstigt att man valde att spela inför publik trots att man visste att förbudet var en dag bort) men jag tycker att dom ska förhålla sig till den när dom uttalar sig i media. Det här ”ja det är tråkigt att tusentals människor dött och att vi har krisläge i hela världen men vi KRÄVER att få spela i SHL” är lite osmakligt.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Jag håller med om att tjaffsandet är störande. Men att kalla det oansvarigt och mena att de har något extra ansvar att hantera pandemin är inte rätt.
Låst ämne

bar mofftak: Hur ökar deras chanser att bli uppflyttade till SHL av att dom tjafsar i media? Tycker dom ska ta dom här diskussionerna internt istället.
Låst ämne

Hockeyoraklet: Lugn nu. Sveriges alla sportchefer kommer inte att skolas om till statsepedemiologer eller sjuksköterskor. De ska fortsätta att utföra sina arbeten precis som alla andra.
Hur ökar smittspridningen av att de tjafsar i media?
Låst ämne

Dundee: i arenorna som dessa tre klubbchefer representerar så sitter det sannolikt ett tusental säsongsbiljetter som tillhör människor som skulle bli mycket sjuk och riskera att dö om dom fick sjukdomen. Lägg till alla, som du nämner, som har nära och kära som är i riskzonen. Ändå så kan dom inte hålla sig från att tävla om vem som kan vara först och skrika högst om vem som ska dra nytta av situationen och få en sportslig gratismacka.

Viruset är en sak, det är hemskt i sig och kommer sannolikt att bli betydligt värre innan det blir bättre. Samtidigt ser vi en ekonomisk situation i landet (och världen) som riskerar att överträffa finanskrisen 2008 med råge. Tycker dom här tre herrarna ska fokusera på allvaret av pandemin i första hand och sen kan dom ju börja reflektera över hur lätt det kommer att vara att sälja säsongsbiljetter i nästa finanskris, oavsett vilken liga dom spelar i.
Låst ämne

Hur fan kommer man ur detta?
Vet ni vad? Vi kör sten sax påse!

Widebro mot Blomberg! Bäst av tre nu!
Nubben mot kvarvarande lag i slutspelsserien! Bäst av en.
Låst ämne

digitalbath: Jag vet inte och jag hoppas på annat svar då annars står jag här och nu för att jag skäms för Timrås vägnar också!
Låst ämne

Jag fattar ej ens vad Widebro, Lövens Vd Och Nubben ska ut i media och babbla i alla 3 ska skämmas. Fan finns väl viktigare saker att tänka på i dessa tider släpp sargen och kom in i matchen. Folk dör folk har närstående som kan stryka med på kuppen och här står 3 nötter och snackar om hockey i media....... alla andra ligor har stängts utan problem vad man kan läsa är endast Sverige och Khl som fortfarande ej har stängts. Men vi i Sverige ska alltid vara så speciella man skäms för fan snart att bo i detta land. Inte konstigt det ser ut som det gör med allt för det tar månader att ta ett beslut. Säsongen skulle ha avslutats direkt när dom 52 matcherna var spelad.

Nä jag kommer lägga mitt fokus på min familj och vänner då man känner mycket personer som har grova sjukdomar som man kanske ej får så lång tid att spendera med längre om dom råkar få detta virus.
Låst ämne

hanzon: Man kan spekulera om det här tills arslet grånat.... vi kommer aldrig komma fram till något förslag där alla kommer jubla och klappa händerna.
Låst ämne

DalleRalle: Läs " digitalbath" förslag som även skulle gynna Timrå

www.hockeysnack.com/modo-hockey/forum/hej-68/
Låst ämne

hanzon: Det hela går bara runt och runt hela tiden om vi tänker sådär.

För det första är Leksand och Oskar högre rankade än oss alla i HA. Men ni vill ju samtidigt att ni och löven borde uppåt, fastän att ni är lägre rankade. Då blir ju vi sur på samma grunder som ni blir sur på Lif och Oskar. Efter det blir Bik sur, Vik osv..Samtidigt kommer Lif och Oskar ha saker och säga till om då de faktiskt är högre rankade än oss.

Hela grejen blir aldrig rätt som du ser.
Låst ämne

hanzon: Lysande artikel av Marcus Leifby i AB i dag. ”Vad är det för personer som i kristider likt den vi befinner oss i försöker skaffa sig en förhandsrätt, eller ett bra förhandlingsläge inför fortsättningen, i en fråga som handlar om i vilken ishockeydivision just deras klubb ska tillhöra nästa säsong?”
” Under femton år som sportjournalist, och 35 år som ishockeyintresserad, är det här bland det mest motbjudande jag varit med om. Hade jag varit modoit eller Löven-supporter hade jag skämts ögonen ur mig”.

Tagga ner ett slag.
Låst ämne

DalleRalle: Varför ska lag 13 & 14 i SHL få större fördelar?
Låst ämne

73Sjöbba: Jag håller med. Dessvärre är många ledare även supportrar (av naturliga skäl). Min förhoppning är att situationen hanteras och beslutas ur ett sportsligt perspektiv. Det som finns sportsligt just nu är serietabeller. Fick jag som supporter drömma mig bort skulle jag se en radikal systemförändring med ett Inkluderande SHL innehållande 20 lag uppdelat i norra/södra med smart matchfördelning för ett mer hållbart resande för klubbarna. Utopi dock.
Låst ämne

hanzon: Vem säger att vi kommer ha kvar spelare som Dahlén, Lundin, Hartmann? Nej, man får bita i det sura äpplet och gå vidare helt enkelt.

Det du vill, det är typ helt omöjligt. Så tyvärr.
Låst ämne

digitalbath: Vad en supporter tror är väldigt irrelevant. Frågan är vad ledarna gör och visar.
Låst ämne

kulltorp: OK, under förutsättning att lagdelarna är densamma som när serien då avslutas
Låst ämne

Sv: HA Slutspelsserien 2020 Låst ämne

MrLöven: När ni spöat ett SHL-lag i bäst av 7 då är ni befogade att gå upp. Eller så ponerar vi att er säsong slutar som gnagets gjorde ifjol o lyfter upp Bofors i SHL ist.
Låst ämne

TIK1928: Vad tror du att Nubben hade svarat i samma situation? Widebro har varit tydlig i sina intervjuer att Modo i första hand vill spela om det. Antar dock att den kommentaren ger färre klick.
Låst ämne

TIK1928: ja Herregud vilken idiot , man skäms verkligen. Tur att man inte har nåt med den föreningen att göra
Låst ämne

kulltorp: Ja jag skäms också åt Löven och Modos vägnar. Fattar inte hur man så snabbt kan gå ut i media efter att Coronaviruset faktist tagit död på människor och tycka sig utnyttja den situationen av nerstängd liga att få en gratisplats till SHL.. Bland det mest pinsamma en förening gått ut med någonsin. Jag dömer inga supportrar här, vill bara ha det sagt också.
Låst ämne

Timrågogogo: Det finns inget att diskutera. Inget lag kan åka ur, och inget lag kan gå upp.
Man fryser serierna bara. Ny start nästa år.
Låst ämne

twitter.com/cleancan/status/1238477843518099457

"Nån skrev typ så här: Stoppa denna säsong som den är nu fortsätt i samma tabell i höst. Med 52 omgångar till alltså 104 omgångar hockesysäsongerna 19/21. Sen avslutas den som tänkt"

Det enda vettiga!
Kommer i stort och smått bli lika skit för alla ändå, med spelartapp m.m.
Låst ämne

MrLöven: Jag tycker förslaget är pinsamt ifrån en förening
Låst ämne

puffe: 13 Leksand, 14 Oskarshamn, 15 Björklöven 16 Modo 17 Timrå 18 BIK 19 VIK 20 Hästen 21 SSK 22 Västervik. Skulle jag rangordna dom. Men problemet blir ju vart man ska dra gränsen vid hur många lag som förtjänar att kliva upp utan att ha slagit ett SHL motstånd.
Låst ämne

puffe: Oj, såg att du redan skrivit om Timrå som etta.. Sorry. Men nu när säsongen blir avhuggen. Hur ska man rangordna lagen?
Låst ämne

Frebog: Ja , självklart borde kvalet spelats vidare(i den bästa av världar) men som det ser ut nu stängs ju allt ner fram till sommar kanske. Då är det intressant hur man gör. Finns ju kval i en massa sporter, men hockey ligger ju oss varmast om hjärtat. Ska Läven få gå i konkurs i allsvenskan , eller får dom en rättmätig chans i SHL. SHL vill ju ha en stängd liga, men Oskarshamn är väl ingen kassako? Trist att det blev såhär, men svensk hockey måste ju göra en lösning som tilltalar allmänheten. En utökning av SHL vore väl det bästa, men vi får se. jag hade ju hoppats på läns-derbyn nästa säsong, men då i SHL.
Låst ämne

puffe: Håller med om att Löven är bättre än Västervik men allt kan ju hända så därför tycker jag att lagen som är kvar ska behandlas lika. Hade tyckt samma även om Timrå kommit 1a. Men köper även ditt resonemang
Låst ämne

Timrågogogo:Jag var bara en spegelbild av dina kommentarer, men jag ber om ursäkt för detta. Jag är inte lika subtil som Du.
Låst ämne

puffe: ja din kommentar var ju väldigt elegant där du menar att jag har coronavirus. Så du är en av de goda modioterna fulla med ödmjukhet och respekt?
Låst ämne

Timrågogogo: det är väl det som är problemet, varför måste man hata nån bara för att en viss klubbtillhörighet visas? Jag står för vad jag skriver(inte vad andra skriver). det finns idioter som skriver under MoDo-flagg , och det finns en massa bra skrivet från Timråiter. Tvärtom också såklart. Jag skriver gärna i er bok o läser era inlägg på Modo-sidan. Respekt är alltid bra. Eller för att göra allt enkelt. Jag älskar MoDo, men tycker ändå bra om Timrå. Verkar vara provocerande ibland.
Låst ämne

Frebog: Jo, så kan man tycka(speciellt en så vidrig säsong som denna blev, vem trodde detta), men SHL kommer att få hela hockey-Sverige och massmedia emot sej om dom inte tar hänsyn till situationen. För mej Är Björklöven klasser bättre än Västervik.

antingen får dom utöka SHL eller byta åtminstone Oskarshamn mot Björklöven. annars dödar dom den svenska modellen helt. Hade Timrå vunnit serien solklart hade du kanske tänkt annorlunda?
Låst ämne

puffe: efter jag sett hur ni härjar härinne hela tiden och kan skriva precis vad som helst samtidigt som ni raderar friskt i er bok när timråiter skriver så har jag noll respekt för er, precis noll. Jag må dra alla över en kam men så är och det är fritt för mig att tycka och känna så. Tycker ni det är jobbigt att se det jag skriver (här i timråboken) så kan ni blunda och grina ut i er bok istället.
Låst ämne

puffe: Tycker det är fel att bara gynna ett eller några av dom 8 lagen som har chansen på SHL. Hade varit skillnad om man på förhand sagt att man skulle utöka ligan till nästa säsong, då hade man behövt plocka upp lag från hockeyallsvenskan även om kvalet inte var avgjort. Finns enligt mig inget lag i HA (av lagen som är i slutspel) som är mer förtjänt av en SHL plats. Däremot finns det lag som satt sig i ett bättre utgångsläge. Finns ju ingen fel väg till SHL och skulle lika gärna kunna vara Västervik som tagit steget upp.
I dagsläget finns det bara 12 SHL lag då Oskarshamn och Leksand är under HA:s flagg nu. Spelar SHL på 14 nästa säsong så vore det märkligt om det inte blev Oskarshamn och Leksand då dom är rankade 13 och 14 i Sverige just nu.
Låst ämne

Timrågogogo: Ödmjukhet och respekt är inte dina ledord, eller? Om jag härjar kan du be snällt, så lämnar jag. Men det finns så många bra Timråiter att skriva med, så jag förblindas inte av klubbtillhörighet. För mej är inte hat mot andra lag(Timrå då)det viktiga , utan jag skriver med de som är vettiga. Du skulle bara veta hur många bra Timråiter det finns
Låst ämne

nectis: ett förtydligande. jag tycker att vi ska återgå till gamla tider. 16 lag i högsta serien, där man möter lag från egna regionen lite oftare. Så , utöka SHL med minsta 2 lag. För min del får gärna Timrå(som ledare av kvalserien) möta Oskarshamn för att få biljett. Men eftersom det troligen inte blir något spel innan midsommar måste vi väl hitta nåt rättvist sätt att gynna seriesegrare. att utöka SHL är mitt bästa förslag, men hur ska man annars göra? Gillar inte Björklöven , men efter denna säsong ör dom väl värda att få gå upp, som läget är?
Låst ämne

nectis: Jag pratar bara för mej själv. I e n extrem situation som denna borde man utöka SHL nästa säsong med 2 lag till, men även om SHL vill fortsätta jobba för en stängd liga borde åtminstone Löven få ta Oskarhamns plats.. Någon uppmuntring bör man väl få som seriesegrare?
Låst ämne

nectis: Givetvis, men SHL skulle aldrig släppa Leksand frivilligt. I min värld skulle MoDo, Timrå o Löven gå upp, men det sker ju inte på ett år. Jag tror SHL består, alternativt att Löven får Oskarhamns plats . När festen äntligen skulle börja kom mitt livs partykiller, Corona. Mitt barnbarn frågade mej idag, Corona är hon sjuk eller?
Låst ämne

nectis: Så Puffe och andra modoiter, tycker ni att Oskarshamn och Leksand förtjänar att åka ur utan att spela om det? Tycker ni det kan ni också tycka att Modo och löven förtjänar att gå upp.
Låst ämne

puffe: Som jag skrivit tidigare. Om löven och Modo förtjänar att gå upp så förtjänar Leksand och Oskarshamn att åka ur.
Låst ämne

sargad: sHL ska alltså minska serien med 2 lag. Löven(tyvärr) gjorde en kanonsäsong, dom ska inte få gå upp . Känns extremt orättvist.
Låst ämne

sargad: Finns inte en chans att Shl accepterar uppflytt av lag. Innan ni gick upp var ni på allsvenskans sida men nubben valde att vika ner sig likt ni har gjort! Hur många av er så upp Cmore?
Låst ämne

TIK1928: ville bara ha det bekräftat 😎😛!! Tycker Lövens och Modos krav är helt befogade...
Låst ämne

Fasen vad gött det blir o se modo när de kommer inse att de får fortsätta harva i HA 4-5 säsonger till. Kassakistan är full haha, de får nog hoppas att mrs högklackat fortsätter stoppa in miljoners. Nya Leksands if.
Låst ämne

- IKO o Leksand till allsvenskan.
- Inget lag upp till SHL.
- 4 lag går upp nästa säsong.
Square and fair.
Låst ämne

puffe: Är du förvånad? Dahleponken skrev efter uttåget mot Oskarshamn att det var orättvist att timrå åkte ur. Men visst fan bekräftade mammas pojk att han lirar i Timrå även nästa säsong! Tänkte på hans gulliga tweets på Twitter! 0 ambitioner?
Låst ämne

Sputnik: Vore han klok hade han lyft fram något förslag. När jag läser det han skriver känns det bara som att Timrå(liksom SSK med flera har lika stor rättighet till SHL-spel än Lag som kommit före i serien. Men vars finns hans förslag? Givetvis fanns inte detta scenario med när vi startade i höstas, men han skriver att det troligtvis inte blir mer spel i vår, hur ska vi då rättvist lösa att Timrå ex.vis ska få Modos plats? Bättre form sista månaden? Vad ska avgöra. Men SHL är så fega så enda förändringen blir att Björklöven får givetvis Oskarhamns plats. då blir marknaden nöjd, även om Löven kanske inte har ekonomisk stabilitet, men dom kanske kan anlita Kindberg Från Östersunds FK för att stabilisera ekonomin.

Korrigering. Hade inte Oskarshamn varit ett slätstruket lag hade inte ens Löven fått gå upp
Låst ämne

MrLöven: han menade nog VD’n. Men det förstod du kanske
Låst ämne

« · 2047497 · »