1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590751 inlägg · 6217 ämnen

Hagos in, Eriksson ut

« · 261948 Till forumet

Sv: Hagos in, Eriksson ut
Swordster:
Frågan är:

Om Hagos är en sådan framtidsman som många säger, varför är det då bara TIK av ES klubbarna som är intresserade av honom...

Oduya i Hammarby därimot verkar det vara många ES klubbar som vill ha...
Kommentera

matsby: Enligt Dagbladet så är Lindman klar för Färjestad redan.
Vi tackar Lindman för den tid som varit och önskar honom lycka till i sin nya klubb...
Kommentera

Bragd-Birger: Jag såg Hagos i sista playoffmatchen här i Umeå och jag ser stor potential i den grabben. Lugn, stabil och relativt bra tekare. Han borde förbättra passningsspelet och lite speed samt att han kanske skulle gå lite mer rakt på mål. Men killen är 83:a och jag tror han kommer att göra mycket nytta om han kommer till Timrå.
Kommentera

Humhum...är Hagos en opolerad diamant eller en fåfäng förhoppning a la Mikael Simons?
Fan vet, men jag har en obehaglig dragning åt det senare hållet. Har visserligen blott sett snubben i typ tre matcher denna säsong, men några extraordinära egenskaper har då gått mig förbi. Känns som en stabil/bra allsvensk center. Mycket möjligt att det finnes stor potential som mäster Nubb's röntgenblick upptäckt, men...jag tillåter mig att tvivla. Hoppas att jag har fel.

Och Henke Eriksson...ahhh, det smärtar. Vissa spelare har man en förkärlek för, så är det bara, och Henke är en av mina favvosar. En i mina ögon ovärderlig, laglojal spelare som jobbar och sliter på den plats han får spela.
Kanske är det rätt trots allt, kanske har han fått tillräckligt många chanser. Förmodligen blir han inte bättre. Ont gör det hur som helst.
Kommentera

Swordster:
Stämmer Hagos in som första nyförvärv och Henke lämnar troligen till Sundsvall eller skellefteå.

Står även att TIK gör en vinst på ca 400 000-500 000 och kommer att ha ett eget kapital på ca 1000 000.
Hansson går in som en av 8 backar, Lindman knyts hårdare mot FBK.
Åkerblom skall det snackas med de närmsta dagarna.
Kommentera

Hagos in, Eriksson ut
Allt enligt dagens ST!

Länk kommer senare är sidan blivit online igen.
Kommentera

« · 261948