matsby: Man vill ju gärna tänka på så sätt att Nubben har sett talanger i honom och potential som ingen annan elitserieklubb och att det slår in utomordentligt bra. Det har ju hänt förut men visst finns det orsak till lite oro. Han kanske bli succé, eller så blir någonting i likhet med Simons.
matsby: Oduya är med och tränar med landslaget nu tillsammans med många av våra Timråkillar, de får väl tala gott om Timrå ;)
Hagos kan säkert vara en bra förstärkning. Svårt att svara på redan nu. Att komma hit kan vara bra för hans karriär. Han verkar vara en spelare som står med bägge fötterna på jorden. Han är kontrakterad till 2005 så han har tid att mogna in i laget. Viktigt att inte brådska.
Håller med Bragd-Birger. Det smärtar att läsa om Henke. Jag har följt honom mer eller mindre under hela hans hockeyliv. Från de stapplande första skären på "Höga".
Viito: Henke är en spelare man väntat på ska blomma ut, men aldrig gjort det. Tycker det är rätt att låta honom söka sig en annan klubb, bra för hans utveckling om inte annat...
willysson: Visst är det så. Henke har varit "på gång" i fyra säsonger nu. Men har tyvärr ingen "utblomning" skett. Så visst är det rätt att låta Henke gå, det håller jag med om.
Men likväl tycker jag lite synd om Henke. Och på samma sätt som alla hälsar Hagos välkommen tycker jag att det hör till vanligt hyfs att tacka #13 för den tid som varit, eller hur?
Viito: Nja, jag vet inte. Jag har aldrig tålt han!! Skojar bara, gick en klass över honom i härnösand när vi gick i högstadiet och gillar honom stark. klart att vi ska tacka honom...:)
Viito: Tycka synd om? Nja han ville nog detta även själv, tror också detta var bäst för hans karriär. han fick mycket begränsad speltid. Detta är snarare en möjlighet för utveckling för #13 än ett bakslag.
Tack Henke! Du kan känna dig stolt över dina 4 säsonger i Timrå!
Känns som ett reko byte...... håller med dom flesta om att Eriksson fått sina chanser att "blomma ut" nu länge nog utan att det hänt. Hagos är förhoppningsvis det framtidslöfte som så många pratat om.... kan förvisso bli en Simons men det tror jag inte faktiskt.
En kanonnyförvärv enligt mitt sätt att se på saken - Har sett denne Hagos in action både i ett antal live och i en del tv-matcher denna säsong. Han imponerar stort i både de offensiva som det defensiva spelet.
En smart spelande center som dessutom verkar vara en riktigt bra tekare trots sin unga ålder.(Har inga siffror på hans tekningsprocent? Skulle vara roligt att se dom!) Välkommen in i gänget Yared.
Nu vill jag bara se en kråka på kontrakten av Åkerblom, Styf och Lind så ser det genast mycket ljusare ut. På backsidan ser det desto tunnare ut och där krävs en del nyförvärv, Pasi måste vi bara ha hit nu när Lindman sticker. Ser också att Halvard inte fått något kontraktsförslag ännu, men han kanske får ett nytt ettårskontrakt framgenom? Mats Hansson är ju också gjuten i 2003/04 års trupp tycker jag, där har vi en blivande storback som vi ska vara rädda om och knyta upp så fort vi bara kan. Jag hoppas också att Cassel bestämmer sig för att stanna kvar en säsong till.
På tränarsidan håller jag tummarna för att Challe kommer hit och och blir en bra hjälpreda åt Lill-Kenta. Ser med tillförsikt fram emot nästa säsong då vi ska spela om SM-guldet på allvar.
Tack för den här tiden Henke Eriksson och lycka till i din fortsatta hockeykarriär.
Redax 2: Har inte den blekaste aning var det ryktet har sitt ursprung, jag tyckte bara att det skulle se jäkligt bra ut med Challe i båset. Men visst kan jag hålla med dig om att det känns lite silly!
Ps. Innerst inne tror jag att Challe igenkligen älskar Timrå IK!
mike66: Octagon som kom med ryktet bör ju ha lite koll tycker man, men det faktum att han (enligt rykte) hade svensexa dagen innan får åtminstone mig att tveka. =)
Jag skulle kunna tänka mig att se Challe i Timrå. Tycker mer det är patetiskt att bli så förgrymmad över att "Buuu för Challe, han är ju dum i huvet för han tippade ju Timrå sist!". Vafan, han trodde att Timrå skulle komma sist, vi knäppte sönder brosket på honom och resten av expertkåren. Dom tippade oss sist, anledningarna känner ni till. Att då blir så förbannad över att han inte trodde på vårat lag tycker jag åtminstone ligger på en låg nivå.
Det är bara kul att slå i underläge, det vet vi hur man gör vid detta laget.
Knylan: Helt rätt och visst vore väl Challe en man att ha bredvid Lill-Kenta när åskan går som värst - Nästa säsong kommer att bli den tuffaste av dom alla (sanna mina ord.) Då är det verkligen upp till bevis att visa att vi inte var någon dagsslända i årets ES.
Det är nu vi ska visa att vi tagit steget fullt ut till att vara ett etablerat ES-lag. Klarar vi det eller kommer vi återigen att få harva i de undre regionerna med denna ständiga dödsångest hängade över oss? Svaret är nog att vi med största sannolikhet kommer att få kämpa som aldrig förr för att undvika denna dödsångestkvalserie.
Men på ett vis så är det ju detta som är tjusningen med en förening som Timrå IK - Ångesten kommer alltid att ligga som en tät dimridå på de brända slätterna, det kommer vi nog aldrig ifrån för trots allt så handlar det mesta om pengar och där är vi som vanligt chanslösa jämfört med de övriga ES-föreningarna. Men likt förbannat så tror jag benhårt på det här laget - det verkar finnas nått extra som verkligen blommade ut till denna säsong. Vi Är Timrå Och Vi Ger Aldrig Upp - det är vårat starkaste slagord i nuläget. Det är den vågen vi måste surfa vidare på om det här ska hålla i längden.
Jag tror nog att vi alla känner en viss oro inför kommande säsong. Lite frustration kan ses överlag. Vad kommer att hända nu efter en sånhäringa succésäsong? Kommer grabbarna att kunna ladda om batterierna och ta med sig den nya erfarenheten även inför vad som komma skall i framtiden? Finns det lika mycket jävlarannama kvar i laget? Finns revanschlustan kvar? Det var skönt att Lill-Kenta stannade i alla fall, han verkar vara rätt man på rätt plats för det här laget. Jävligt synd med Eldebrink dock - Kent-Andersduon sprack redan efter en säsong. Tragiskt!
Om man kikar lite på laget så ser det väl rätt så skapligt ut ändå jämfört med vad vi brukar vara vana vid den här tiden på året. Förutom på backsidan i nuläget dårå, där behövs det en del intressanta nyförvärv. Men det kommer nog tids nog får vi hoppas. forwardssidan ser ju jäkligt bra ut i dagsläget. Jag undrar hur det blir med Wallenberg också? Skulle vara kul om han stannade en säsong till men det är nog mera tveksamt? Nästa säsong så slår vi inte ur underläge längre som vi brukar vara vana vid - hur ska det gå? den som lever får se!
Timrå IK - knappast ett lag som får något serverat på silverfat precis!
mike66: Vad har du käkat idag med tanke på hur långt inlägget var från din sida o tydligen en hel del saker att säga o tycka utan att fördenskull vara ointressant i din utläggning angående Timrås vara eller inte vara nästa år i elitserien? Nu tappade jag tråden men det var intressnt :))
rådbjer: Jag kände för att skriva av mig lite dödsångest bara - Prova du med, det skulle du behöva av vad jag kan se i dina ångestfyllda kommentarer lite längre ner på sidan ;)
Timrå IK - älska ångesten, känn liemannens flåsande i nacken!
mike66: Jag är sprängfylld av ångest! O Jag tycker att det ser mörkt ut riktigt mörkt men jag går inte på tabletter nu så ångest skrivning funkar dåligt, men jag kan säga så mycket som att det ser mörkt ut! Har jag sagt det? :))
rådbjer: Du menar alltså att det ser mörkt ut på Timrås avbytarbänk eller? Kan jag väl kanske hålla med om - jag som alltid har tyckt att det sett rätt ljust ut, men dom tiderna är förbi nu ;)
rådbjer: Kan nog inte bli så mycket domare än vad jag redan är ;)
Förrseten, har B Salming lagt grillorna på hyllan han? Vore kanske nått att satsa på. Robocop Samuelsson likaså, Tjobba, eller varför inte värva tillbaks V Wallin från AIK? Han verkar ju ha varit stabil i kvalserien i allafall.
Hörde förresten från mycket säkra källor (97,6%) att Uffe Dahlén funderar på att flytta hem till Ö-sund efter NHL-slutspelet. I år kommer nog Uffe att signa ett fett 5-årskontrakt med Timrå skulle jag nästan kunna svära på till 96,8% chans. Ifjol var det ju bara klart till 95% så nu borde han vara klar.
Tikkanen och Pekka vetivälfaen? Tikkanen har dock setts ännu en gång på korvmojen Mammamos i Bollnäs.(vet inte vad det innebär denna gång.) Men Pekka är nog sågott som förlorad efter det mottagande han fick av oss i den långdragna kvartsfinalsmatchen. Han fick rätt många långfingrar riktad mot sig när det var som hetast i matchen. Sen så förlorade ju fulingarna också så det gör ju inte saken bättre. Fast en bra andremålis i TIK skulle han nog bli i vilket fall.
Ps. Pasi har setts vid Domus nu i veckan - han borde vara stenklar nu. Varför skrivs det inte om det på hemsidan? Har dom tatt semester elle?
Ser ut som tidigare år halva truppen lämnar tur att det finns "Finns" Och Lycka till Lindman den bäste backen på årtionden som lämnar TIK den andre var Sjödin i min mening
vet ej jag håller med dig? tycker ofta han ser lite rädd ut. men nu får väl andra kliva fram och få förtroende, för det fick ju han. hur han än spelade. lycka till och kör hårt
mike66: Hihi, ursäkta att man är lite fnissig men är det inte ödets ironi med ryktet om Challe så säg. Sällan har väl nån blivit så sågad på denna gb som Challe........undrar om vinden vänt nu ?
prosten: Bara för att han var döm upp på huvvet för ett par säsonger sen så betyder det ju inte att han fortfarande är döm upp på huvvet. Alla har väl rätt att ändra åsikt hur dom vill när som helst var som helst. Man är väl inte sämre karl/Åke för det.
prosten: Skratta på du det är du värd efter en bra genomförd kvalserie - Men det är väl bättre att ha honom i båset än på rinken. Detta scenario var väl än mer roligt att skratta åt i så fall, alltså det som hände inför kvalserien i fjol.
Ps. Det tror jag inte att ni ger faan i - inte med det lag som Brynäs förfogar över i dagsläget i alla fall. Ni ska nog skratta er lyckliga om ni kan få åtminstone en utav dessa utskrattade fd Brynässtjärnor att skriva på ett kontrakt.
mike66: -Gamla brynäsare som blivit sparkade ur klubben en gång -Dom är väl inte direkt på uppgång i karriären -Dom vill helst vara kvar i TIK -Känner sig mer eller mindre tvugna att flytta hem av sociala skäl
Njae..verkar inte som några drömvärvningar direkt. Motivation slår som bekant klass.
prosten: Nu talar inte prosten sanning se! Hur ska ni annars få folk till BIF?? Ni skriker ju efter Westlund o inte minst Bissett!! Fast han visste ju vad han gjorde, lämnade ett sjunkande skepp till en raket o guldmedalj! :))
BlackBay: Jo jag vet. Men dom behöll tydligen 2 andra (minst) som verkar behöva rullatorer på isen!
prosten: Nä nä men ni verkar ju behöva tillskott o jag tvivlar på att du tycker att Lind är ett nerköp med tanke på hur ki spelat den här säsongen. Fast kommer Lind till er så lär han ju inte ta i om han möter oss nästa år :))